مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

عرضه نسل جدید مرسدس بنز C-Class هنوز در بازار آمریکای شمالی آغاز نشده ولی فروش آن در اروپا از ماه مارس شروع شده است. معنایش این است با این که آمریکایی ها آن را برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی دیده‌اند، ولی ماجرا از قبل شروع شده بوده است. کارلسون (Carlsson)، تیونر برجسته که با کمپانی های مرسدس بنز و اسمارت (Smart) همکاری می‌کند، هم دوست نداشته از قافله عقب بماند و روایت خودش از مرسدس بنز C-Class را ارائه کرده است. ساخت موتور بسیار مناسب است و به طور قطع جایگاه خودش را به دست خواهد آورد، ولی حالا وقت آن است که درباره بدنه ظاهری، ویژگی های آیرودینامیک، سیستم تعلیق، اگزوز و گزینه های مربوط به فرمان صحبت کنیم.  البته طراحی های داخلی کارلسون زبانزد خاص و عام است و در مورد مرسدس بنز C-Class هم سنگ تمام گذاشته و گزینه های بسیار خاصی ارائه داده است. این کار به مشتریان اجازه می‌دهد تمام جزییات، از چرم مرغوب گرفته تا قطعه هایی از جنس فیبرکربن و چوب، را به انتخاب خودشان خریداری بکنند. 

 

جزییات

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

شعار کارلسون این است : "بهترین ها، شیوه‌ای متفاوت دارند". و به درستی هم که مرسدس بنز C-Class بسیار متفاوت است. این تیونر سراغ قسمت جلو رفته و جلو پنجره فابریک را برداشته و جلو پنجره ساخت خودش را جای آن گذاشته است. این جلو پنجره یک نوار افقی از جنس کروم دارد که لوگوی بزرگ و چشمگیر کارلسون هم وسط آن نصب شده است. در سپر جلو هم تغییراتی صورت گرفته است؛ ورودی های هوا مورد بازنگری قرار گرفته و بزرگتر شده‌اند و رنگ آن ها در تضاد با رنگ سپر است. اگر مشتری ها بخواهند، می‌توانند سپر جلو را به صورت سفارشی با جنس فیبر کربن خریداری کنند. چراغ های برجسته هم قسمت جلو را تکمیل می‌کنند و چهره‌ای تهاجمی‌تر به مرسدس بنز C-Class می‌دهند. روی رکاب های جانبی هم ورودی های هوای تصنعی وجود دارند که کارلسون مدعی است از نظر بصری، هواکش های سپر جلو را به تغییرات صورت گرفته در سپر عقب متصل می‌کنند. در قسمت عقب، یک زیر سپر دو تکه به همراه دیفیوزر به چشم می‌خورد که در صورت سفارش مشتری، کمپانی تیونر می‌تواند آن را در دو رنگ عرضه کند. اگزوزها هم روکشی از جنس استیل دارند تا به آن ها چهره‌ای تهاجمی‌تر بدهد. بالای درب صندوق عقب هم بادشکن نصب شده است.

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

کارلسون مدعی است همه اجزاء آیرودینامیک طبق استاندارد کیفیت OEM ساخته شده‌اند و سپر جلو هم درست روی همان نقاط اتصال سپر فابریک نصب می‌شود و هیچ گونه دستکاری نیاز ندارد. سیستم تعلیق تیون شده هم قابل خریداری است. این سیستم تعلیق ارتفاع خودرو را 30 میلی متر کم می‌کند. کمک فنرها قوی‌تر شده‌اند ولی ضربه‌گیرها دست نخورده باقی مانده‌اند تا کیفیت هندلینگ بالا برود. به راننده هایی که می‌خواهند از مرسدس بنز C-Class در جاده استفاده کنند، یک کیت فنرلول (coilover kit) بسیار خاص و انحصاری عرضه می‌شود. برای رینگ ها هم چندین گزینه وجود دارد و در ابعاد 18، 19 و 20 اینچی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

با آن همه پولی که روی قسمت های مختلف این خودرو خرج شده است، شرم آور است که طراحی داخلی دست نخورده باقی بماند و کارلسون با افتخار، دستی هم به سر و گوش آن کشیده است. مشتریان می‌توانند روکش های چرمی را در طرح ها و رنگ های مختلف و تزییناتی از جنس چوب یا فیبر کربن سفارش بدهند. اگر هم از آن دست افرادی هستید که یک لوگوی شخصی یا خانوادگی دارید، می‌توانید آن را روی تزیینات داخلی حک کنید. کارلسون برای این که طراحی داخلی را کامل کند، کفی های نمدی و رکاب هایی با لوگوی خودش و یک دست پدال آلومینیومی به مشتریان عرضه می‌کند. 

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

مرسدس بنز C-Class یک سدان اسپرت است که نخستین بار در سال 1993 به بازار عرضه شد. در حال حاضر، نسل چهارم این سدان با اسم W205 (یا همان C250)  تولید می‌شود و سبک و سیاق آن بسیار تحت تأثیر مرسدس بنز S-Class است. با این که در بعضی موارد شبیه خودروهایی به نظر می‌رسد که ناشیانه سرهم شده‌اند، ولی اجرای آن بسیار خوب صورت گرفته است. این سدان زیباتر و جذاب‌تر از بی ام و سری 3 نیست، ولی واقعاً خودروی بسیار جذابی است. استفاده گسترده از آلومینیوم هم باعث شده است وزن آن چندین کیلوگرم پایین بیاید. کمپانی مرسدس بنز ادعا می‌کند سیستم تعلیق آن از سایر خودروهای این کلاس قرص و محکم‌تر است. تیپ پایه این کلاس، همان مرسدس بنز C300 است که با یک موتور چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، 241 اسب‌بخار نیرو و حدود 368 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مرسدس بنز C400 نیز با یک موتور شش سیلندر به فروش می‌رسد که 329 اسب بخار نیرو و حدود 479 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو مدل به سیستم چهار چرخ محرک 4MATIC مجهز هستند و مدل دیفرانسیل جلو هم به زودی روانه بازار خواهد شد. آخرین مدل هایی که به بازار عرضه خواهند شد نیز مدل های هیبریدی و دیزل هستند.


منبع

TopSpeed

برچسب : مرسدس بنز C , Class , مرسدس ینزS , Class , اسمارت , بی ام و سری 3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 60 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : سلام تماس گرفتم ایران خودرو به خاطر تارا دستی کارشناسشون گفت تا آخر اردیبهشت اکثر تحویلی های اسفند فاکتور میشن
کرمان موتور بفرست : منم همین جوره آخه این چه دردیه ماشینی که الان ۱۵ روزه پلاک روش نصب شده را واسه چی نگه داشتند خوب بفرستین دیگه
رامین : سلام دوستان امروز قیمت کارخانه لاماری افزایش یافت بالای 2 میلیارد قیمت کارخانه اش شد
ناجی : کاربر محمد سلام خدمت شما مرحله اول چند پرداخت کردید؟ و الان برای تبدیل به جی ال چند پرداخت کردید؟کلا با سود ۱۶درصد مشارکت؟؟
حامد : سلام موافقم واقعا لذت‌بخشه خیلی نرم و راحت میشه رانندگی کرد بدون خستگی تو سرعت بالا حس خوبی میده
bac x3 : با سلام دوستان این چند روز گذشته برای کسی bac x3 شاسی شده؟ ثبت نام ۱۹ آذر اقساطی رنگ خاکستری
عارف هریوندی : سلام خسته نباشید خانم الهام میخواستم بدونم شما با درس خوندن تونستین ماشین بخرین ؟ ببخشید اگه فضولیه ولی میخواستم بدونم تو زندگیم اشتباه کردم یا نه
آیدین سالاری : سلام بارا این که ماشین شاسی بقوله باید کجا بلم؟
J7بهمن : سلام و عرض ادب جسارتا شما تاریخ ثبت نامتون کی بوده؟
محمد-:::::::: : من حوصله ام نمی‌کشه چند ماه منتظر Gبمونم امروز تبدیل به gl زدم فقط خدا کنه اینم زیاد تاخير نداشته باشه. هفته ۴ تیر ماه هستم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خراسان : رانا پلاس دیگر تولید نخواهد شد فقط و فقط تبدیل به سمند واشر
سورن پلاس،31 خرداد : ما،1اردیبهشت واریز کردیم. از 18یا19فروردین شروع شده بود،اگر روند فاکتور متوقف نشه وبا سرعت تحویل 31 خرداد هر روز به ترتیب واریز وجه فاکتور انجام بشه،هفته آینده شاید واریز اردیبهشت فاکتور بشه.
علیرضا : ممنون میشم شماره تماس بزارین جهت راهنمایی
سورن پلاس تک گانه 31 خرداد : با سلام دوستان بنده هم تحویل 31 خرداد هستم فاکتور نشدم
داود کوییک از اس : سلام نامه سخا از صدور به مدت یک سال اعتبار دارد
شادمهر : تو سایت سخا نگاه کن ببین اطلاعات کامله هم راهورت هم پست تایید شده فقط بیاد نمایندگی واست بارگزاریش کنه تمام
محسن : سلام به همه کسی میدونه بیمه نامه و سند چه موقع نمایندگی تحویل میده
کویک : سلام دوستان کسی هست تازه کویک اس فاکتور شده باشه
ممد : سلام نه هنوز فعال نشده من دیروز نمایندگی بودم گفتن احتمالا واسه همه تبدیل اختیاری بیاد تحویل رانا بخاطر جابجایی به خراسان یک الی دو ماه تاخیر داره
دانیال : سلام دوستان من از طریق سامانه یکپارچه اومدم تو طرح پیش فروش سخا نداشتم بنظرتون مشکلی پیش نمیاد آخه برا سخا رفتم بعد تکمیل وجه گفتن از شما ثبته