مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

عرضه نسل جدید مرسدس بنز C-Class هنوز در بازار آمریکای شمالی آغاز نشده ولی فروش آن در اروپا از ماه مارس شروع شده است. معنایش این است با این که آمریکایی ها آن را برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی دیده‌اند، ولی ماجرا از قبل شروع شده بوده است. کارلسون (Carlsson)، تیونر برجسته که با کمپانی های مرسدس بنز و اسمارت (Smart) همکاری می‌کند، هم دوست نداشته از قافله عقب بماند و روایت خودش از مرسدس بنز C-Class را ارائه کرده است. ساخت موتور بسیار مناسب است و به طور قطع جایگاه خودش را به دست خواهد آورد، ولی حالا وقت آن است که درباره بدنه ظاهری، ویژگی های آیرودینامیک، سیستم تعلیق، اگزوز و گزینه های مربوط به فرمان صحبت کنیم.  البته طراحی های داخلی کارلسون زبانزد خاص و عام است و در مورد مرسدس بنز C-Class هم سنگ تمام گذاشته و گزینه های بسیار خاصی ارائه داده است. این کار به مشتریان اجازه می‌دهد تمام جزییات، از چرم مرغوب گرفته تا قطعه هایی از جنس فیبرکربن و چوب، را به انتخاب خودشان خریداری بکنند. 

 

جزییات

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

شعار کارلسون این است : "بهترین ها، شیوه‌ای متفاوت دارند". و به درستی هم که مرسدس بنز C-Class بسیار متفاوت است. این تیونر سراغ قسمت جلو رفته و جلو پنجره فابریک را برداشته و جلو پنجره ساخت خودش را جای آن گذاشته است. این جلو پنجره یک نوار افقی از جنس کروم دارد که لوگوی بزرگ و چشمگیر کارلسون هم وسط آن نصب شده است. در سپر جلو هم تغییراتی صورت گرفته است؛ ورودی های هوا مورد بازنگری قرار گرفته و بزرگتر شده‌اند و رنگ آن ها در تضاد با رنگ سپر است. اگر مشتری ها بخواهند، می‌توانند سپر جلو را به صورت سفارشی با جنس فیبر کربن خریداری کنند. چراغ های برجسته هم قسمت جلو را تکمیل می‌کنند و چهره‌ای تهاجمی‌تر به مرسدس بنز C-Class می‌دهند. روی رکاب های جانبی هم ورودی های هوای تصنعی وجود دارند که کارلسون مدعی است از نظر بصری، هواکش های سپر جلو را به تغییرات صورت گرفته در سپر عقب متصل می‌کنند. در قسمت عقب، یک زیر سپر دو تکه به همراه دیفیوزر به چشم می‌خورد که در صورت سفارش مشتری، کمپانی تیونر می‌تواند آن را در دو رنگ عرضه کند. اگزوزها هم روکشی از جنس استیل دارند تا به آن ها چهره‌ای تهاجمی‌تر بدهد. بالای درب صندوق عقب هم بادشکن نصب شده است.

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

کارلسون مدعی است همه اجزاء آیرودینامیک طبق استاندارد کیفیت OEM ساخته شده‌اند و سپر جلو هم درست روی همان نقاط اتصال سپر فابریک نصب می‌شود و هیچ گونه دستکاری نیاز ندارد. سیستم تعلیق تیون شده هم قابل خریداری است. این سیستم تعلیق ارتفاع خودرو را 30 میلی متر کم می‌کند. کمک فنرها قوی‌تر شده‌اند ولی ضربه‌گیرها دست نخورده باقی مانده‌اند تا کیفیت هندلینگ بالا برود. به راننده هایی که می‌خواهند از مرسدس بنز C-Class در جاده استفاده کنند، یک کیت فنرلول (coilover kit) بسیار خاص و انحصاری عرضه می‌شود. برای رینگ ها هم چندین گزینه وجود دارد و در ابعاد 18، 19 و 20 اینچی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

با آن همه پولی که روی قسمت های مختلف این خودرو خرج شده است، شرم آور است که طراحی داخلی دست نخورده باقی بماند و کارلسون با افتخار، دستی هم به سر و گوش آن کشیده است. مشتریان می‌توانند روکش های چرمی را در طرح ها و رنگ های مختلف و تزییناتی از جنس چوب یا فیبر کربن سفارش بدهند. اگر هم از آن دست افرادی هستید که یک لوگوی شخصی یا خانوادگی دارید، می‌توانید آن را روی تزیینات داخلی حک کنید. کارلسون برای این که طراحی داخلی را کامل کند، کفی های نمدی و رکاب هایی با لوگوی خودش و یک دست پدال آلومینیومی به مشتریان عرضه می‌کند. 

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

مرسدس بنز C-Class یک سدان اسپرت است که نخستین بار در سال 1993 به بازار عرضه شد. در حال حاضر، نسل چهارم این سدان با اسم W205 (یا همان C250)  تولید می‌شود و سبک و سیاق آن بسیار تحت تأثیر مرسدس بنز S-Class است. با این که در بعضی موارد شبیه خودروهایی به نظر می‌رسد که ناشیانه سرهم شده‌اند، ولی اجرای آن بسیار خوب صورت گرفته است. این سدان زیباتر و جذاب‌تر از بی ام و سری 3 نیست، ولی واقعاً خودروی بسیار جذابی است. استفاده گسترده از آلومینیوم هم باعث شده است وزن آن چندین کیلوگرم پایین بیاید. کمپانی مرسدس بنز ادعا می‌کند سیستم تعلیق آن از سایر خودروهای این کلاس قرص و محکم‌تر است. تیپ پایه این کلاس، همان مرسدس بنز C300 است که با یک موتور چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، 241 اسب‌بخار نیرو و حدود 368 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مرسدس بنز C400 نیز با یک موتور شش سیلندر به فروش می‌رسد که 329 اسب بخار نیرو و حدود 479 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو مدل به سیستم چهار چرخ محرک 4MATIC مجهز هستند و مدل دیفرانسیل جلو هم به زودی روانه بازار خواهد شد. آخرین مدل هایی که به بازار عرضه خواهند شد نیز مدل های هیبریدی و دیزل هستند.


منبع

TopSpeed

برچسب : مرسدس بنز C , Class , مرسدس ینزS , Class , اسمارت , بی ام و سری 3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : داداش مشکل دیگه در این حد نیست 🙃🙃🙂🙂
رحیمی : سه شنبه هر کس میتونه بیاد اطلاع رسانی کنه حداقل ۱۰ یا ۱۵ نفر بشیم
همایون : اعتراضی که تشکیل شد.روی بنر هایی که دستشون بود نوشته بودن تحویل بهار ۴۰۳ یعنی سایپا هنوز ثبت نامی اسفند رو کامل نداده.اوضاع خیلی ترسناک شده.اینجور که سایپا داره پیش میره تا اخر سال بهمون بده باید خدارو شکر کنیم.واقعا مملکت بی صاحبه.۴ ماهه ۱۵۰۰ پول دادیم.دستمون هیچ جا بند نیست.دوستان به نظرتون چجوری میشه رو سایپا فشار بذاریم؟کجا زنگ بزنیم یا بریم اعتراض کنیم؟
مرجان kmc a5 : سلام به همگی ببخشید قسمت ارسال پلاک و مدارک یک هفته است زرد مونده بعد از ارسال مدارک سبز میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا جواب بدید بدونم جریان چجوریه ممنون
مهدی : پولو برا شاهین واریز کردم دیگه چیزی نمونده
امید : سایپابی شرفترین و بی وجدانترین شرکت خودروسازی جهان هست حالا که قیمتم افزایش دادن هزارتا بازی دراوردن نه اونایی که تکمیل وجه کردن فاکتور می کنند نه تحویل آذرو دعوت نامه میدن دیگه خیالشون راحته دیگه نمیخوان سودمشارکت بدن خدا ازشون نگذره۰۰۰
اطلس دی : سلام تحویل آذر کسی تکمیل وجه شده سوگلی اطلس
محتشم : درود علیرضا . دعوتنامه تو 90 روزه بوده یکجا پرداخت بود
فربد : همین الان تماس گرفتم پشتیبانی سایپا آخرین فاکتور اطلس واریزی ۲۹ مرداد ماه بوده
کریم کرگدن T8 : این که خانوم ها با لحن آروم میفرستنت خونه اوکی ولی پلیس نداره اونجا دو سری من رفتم اونجا که نگهبان هاش به گوز بند هستن در کل فقط صبر و پیگیری توصیه میکنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمیدرضا : سلام پذیرش مهر ماه کسی هست فاکتور شده باشه؟
سجاد : سلام وقت بخیر پذیرش 7مهر هستم 11964358 خبری نیست
مجتبی : سلام مجوز خروج خوردی؟
رضا ساینا : امیر جان امیدوارم بیاد تا زودتر بدونیم باید چقدر جور کنیم
آتنا : مرده شور شون ببرم ماشین فاکتور چهارآبان اماده تحویل بوده حبن بارگیری دچار سانحه میشه
محمد : 29 فاکتور شدم هنوز پلاک نشدم
احسان : آقا مجید اگه هستی یه خبری چیزی در مورد دیماه بده ممنونم
امیر از اهواز : رضا ساینا والا من برج 2 هستم امیدوارم زود دعوتنامه رو بدن قبل از عید تحویل بگیریم ظاهرا خودرو دپو شده زیاد دارن چون دارن رگباری فاکتور میکنن ولی تا الان که خبری نشده
ابوذر آریزو5FL : منم دقیقا همینطورم.. 5 آذر تحویلم بوده و گفتند تحویل اداره تحویل شده...چقدر باید اونجا بمونه؟؟؟
فربد : دوستان دنا 6 دنده فروش فوری کسی فاکتور شده؟؟