بررسی آلفارومئو میتو مدل 2014

بررسی آلفارومئو میتو مدل 2014

طرفداران پروپا قرص آلفارومئو نیز، برای صحبت در خصوص تغییرات صورت گرفته در آلفا رومئو میتو سری 2 مدل 2014، حتی از نظر ظاهری، با چالش بزرگی رو به رو هستند. یکی از این تغییرات به روز رسانی شده در کوچکترین مدل آلفارومئو بدنه کرومی و جلو پنجره V شکل این برند مشهور است که تا چراغ های جلو و عقب امتداد یافته است. مهمترین و شاید عجیب ترین تغییر ناب در خودروهای اسپرت این کمپانی عملکرد آن است که این کار را با تجهیز آلفا به موتور دو سیلندر مجهز به توربو شارژر و سوخت بنزینی که از کمپانی مادر یعنی فیات به ارث برده است، به بازار عرضه کرده اند. کاهش دو سیلندر در این خودرو (نسبت به سایر مدل ها که دارای چهار سیلندر هستند) موجب کاهش قیمت پایه آن از 25,200 به 22,500 دلار و پرداخت کمتر مالیات برای خریدار این زیبای ایتالیایی شد. 

بررسی آلفارومئو میتو مدل 2014 بررسی آلفارومئو میتو مدل 2014

این خودرو 103 اسب بخار نیرو و گشتاوری در حدود 145 نیوتن متر تولید می‌کند؛ گفتنی است که شتاب صفر تا صد این ایتالیایی کوچک مجهز به موتور 0.9 لیتری حدود 11.4 ثانیه تخمین زده شده است. این شتاب در مقایسه با اتوبوس های آکاردئونی در ساعت های اوج ترافیک نسبتا کم است، اما وجود گیربکس شش سرعته دستی و تعویض راحت دنده ها، رانندگی با این زیبای ایتالیایی را به کاری لذت بخش تبدیل کرده است. در حقیقت، صدای موتور دو سیلندر آلفا بیشتر به اسکوتر وسپا شباهت دارد تا یک هاچ بک ایتالیایی. در دور موتور بالای 3000 لرزشی در خودرو احساس می‌شود ؛ از نکات دیگر این خودرو می‌توان به افزایش دور موتور تا 6000 با نگهداشتن پدال گاز اشاره کرد. 

بررسی آلفارومئو میتو مدل 2014

قدرت موتور این خودرو به حدی زیاد است که تعویض دنده ها به راحتی در آن صورت می‌گیرد. برای رسیدن به حداکثر قدرت موتور می‌توانید حالت Dynamic را انتخاب کنید که به فرمان پذیری و واکنش سریع خودرو اضافه می‌کند؛ همچنین می‌توانید حالت های Natural و All-weather را با 96 اسب بخار نیرو و گشتاوری حدود 120 نیوتن متر فعال کنید. این خودرو در حالت Natural بهترین مصرف سوخت و کمترین آلایندگی را دارد که موجب محبوبیت اصلی آن در بین طرفداران آلفا شده است. وجود تکنولوژی Start/Stop در تیپ استاندارد این خودرو، موجب انتشار کمترین میزان CO2 در خودروهای مجهز به موتور هیبریدی در دنیا است، این در حالی است که مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی حدود 4.2 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است. 

بررسی آلفارومئو میتو مدل 2014

برای افراد خواهان سرعت بیشتر در آلفا میتو، امکان سفارش موتور چهار سیلندر 1.4 لیتری مجهز به توربو شارژر وجود دارد؛ گفتنی است که این موتور توانایی تولید گشتاوری حدود 206 نیوتن متر در دور موتور 1,750 را دارد؛ قیمت تیپ میتو  Progression مجهز به گیربکس پنج سرعته دستی حدود 24,500 دلار است که شتاب صفر تا صد آن حدود 8.4 ثانیه تخمین زده شده است، که این موضوع قدرت بیشتر آن را در مقایسه با سایر همکلاسانش نشان می‌دهد. سریعترین تیپ های میتو که مجهز به TCT (کلاچ دوگانه) هستند، Progression و Distinctive نام دارند که قیمت های آنها به ترتیب 26,500 و 28,000 دلار است. این دو تیپ نه تنها گشتاور تولیدی را از 24 به 230 نیوتن متر افزایش، بلکه شتاب آن را تا 0.2 با گیربکس دستی کاهش می‌دهند. در حالت Dynamic، انقدر تعویض دنده ها نرم و راحت صورت می‌گیرد و صدای موتور به حدی دلنشین است که آن را در خور نام آلفارومئو کرده است. 

بررسی آلفارومئو میتو مدل 2014

جدای از موتور جدید، شاسی میتو مدل 2014 که همان شاسی قدیمی فیات است از سال 2008 بدون تغییر مانده است. در حالت Dynamic غربیلک فرمان کمی سبک تر است ولی در هنگام حرکت در مسیر مستقیم کمی به طرفین کشیده می‌شود؛ این در حالی است که فرمان های برقی، ساختگی و مصنوعی به نظر می‌رسد و کارایی لازم را ندارد. کیفیت رانندگی گزینه ای است که در این مدل اصلاح نشده است و بنابراین رانندگی در سطح هموار با میتو بهتر از جاده های ناهموار است. از رقبای میتو می‌توان به فورد Fiesta و فولکس واگن Polo اشاره کرد که چالاک تر و تیزتر از این ایتالیایی هستند. 

بررسی آلفارومئو میتو مدل 2014

با وجود استفاده از تجهیزات جدید و مواد با کیفیت در کابین آلفارومئو میتو که به خوبی با تکنولوژی به روز رسانی شده مدل جدید ادغام شده است، اما حس لوکس بودن را در خریدار ایجاد نمی‌کند. همچنین در طراحی داشبورد، درب و کنسول مرکزی از پلاستیک سخت استفاده شده است. با این وجود راننده در وضعیت مناسبی در زمان رانندگی قرار دارد. با وجود نداشتن بالشتک پشتی صندلی، به راننده امکان کنترل راحت خودرو را داده است. با وجود فضای کم صندلی های عقب و نداشتن جای پای کافی و  دستگیره، صندلی ها برای افراد بزرگسال با قد متوسط بسیار راحت هستند. 

بررسی آلفارومئو میتو مدل 2014

حجم صندوق عقب این خودرو با عمق زیاد و صندلی های تاشو با نسبت 60/40 حدود 7.65 متر مکعب است؛ این در حالی است که در مقایسه با حجم 7.82  مترمکعب فورد Fiesta  و 7.93 متر مکعب Polo، تا حدودی کمتر است. از تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به سیستم سرگرمی Chrysler Group ‘s ‘Uconnect’ با صفحه نمایشگر لمسی پنج اینچی با قابلیت دسترسی به رادیو، تلفن، سیستم صوتی و سایر تجهیزات اشاره کرد. این در حالی است که مسیریاب ماهواره ای در این خودرو تعبیه نشده است، اما سیستم بلوتوث از طریق اتصال به تلفن های هوشمند و استفاده از اپلیکیشن مسیریاب آن و انتقال به خودرو و نیز، دسترسی آنلاین به ایستگاه های رادیویی و سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو جزو تجهیزات میتو محسوب می‌شود. 

بررسی آلفارومئو میتو مدل 2014

همچنین ایمنی این خودرو با کیت های امنیتی شامل 7 کیسه هوا در تیپ استاندارد تامین شده است؛ این زیبای ایتالیایی موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از NCAP و ANCAP شد. با اضافه شدن موتور جدید با مصرف سوخت مناسب در تجهیزات سفارشی میتو، تیپ دو سیلندر آن قیمت پایه را همراه با تجهیزات به روز رسانی شده تا حدود 30,000 دلار کاهش داد؛ همین امر موجب جذب مشتریان بیشتر برای خرید این خودروی ایتالیایی شد. با وجود داشتن قابلیت های زیاد میتو در طراحی داخلی و کیفیت بیشتر آن نسبت به رقیبان، کاهش قیمت تیپ پایه و افزایش تجهیزات داخلی آن به معنای اجبار خریدار برای این خودرو نیست. 

مشخصات فنی تیپ پایه آلفارومئو میتو مدل 2014

تعداد سیلندر 2
حجم موتور (لیتر) 0.9
قدرت موتور (اسب بخار) 103
گشتاور (نیوتن متر) 145
گیربکس 6
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 11.4
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 4.2
گنجایش صندوق بار (لیتر) 7.65
قیمت (دلار) 22.500

منبع

CarAdvice

برچسب : آلفا رومئو میتو , فیات , فورد Fiesta , فولکس واگن Polo






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

سام
3

یکی از گزینه های جایگزین براید است.
02:28  1393/04/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
چانگان cs55 : نمایندگی انتخاب کردیم
شصت چی : برا من هم نیومده وای اگه فروش فوری بیاد من پولم جور نیست من فقط برا پیش فروش اونم به بدبختی پول جور کردم از پیامهای قبلی که تبدیل میزدند اگه محض خاطرتون باشه اخرین پیام را فوری ۳۰ روزه میزدند از ما هم فکر کنم ۳۰ روزه بیاد
اطلسعلی : اولویت واریزی اول مثلا بعضی ها بهمن ثبتنام کردن بعضی ها هم اسفند و اینکه میتونه از استان و شهرتون هم باشه
شاهین : هنوز برای ما که اخر مهر ماه بودیم و ندادن چه برسه به اذر
شاهین جی : سلام کسی میدونه شرکت ماشین سایپا تو کدوم شهرهاست که برای تحویل حضوری بریم؟
رحیم : سلام دوستان کسی می دونه کی دعوتنامه باقی مانده زمستان رو ارسال میکنن
حامد : جناب اسفند ۱۴۰۲ پیش فروش ثبت نام گذاشتن مخصوص همین گروه .مگه همون موقع برات اسمس نیامد که بری ثبت نام کنی؟ برو اداره صنعت معدن شاید بشه کاری کرد چون خیلی دیر پیگیری کردی پیش فروشها هم ماشینشون گرفتن ...
دارابی : لطفاً اسم پیچ و بگین
رویا : S3 ثبت نام تیرماه بودم. تحویل ۶ ابان. تحویل ک ندادن هیچ . الان خودم تماس گرفتم گفتن طرح تبدیل خورده. خودروهایی هم ک گذاشتن یا گرونترن یا j4ک بدردنمیخوره.دوستان زیر بار تبدیل نرید.توو قرارداد هم بند تبدیل نداره و دارن زور میگن. بعد از ۶ ماه تازه یادشون افتاده ک ماشین ندارن.
لعنت به سایپا : سلام. یه جا رو اشتباه گفتید تا جایی که من میدونم اون بخش پرداختی که امسال واریز کردیم چون سود مشارکت بهش تعلق میگیره، اگر سال اینده افزایش قیمت داشته باشه کلش شامل ما هم میشه. البته من این رو از ثبت نام ایران خودرو میدونم. اونایی که تو قرعه کشی شهریور برنده شدن و نصف مبلغ رو دادن الان که گرون شد گفتن چون اون پول اولیه سود مشارکت نداشته پس به اون واریزی اول افزایش قیمت نمیخوره. ولی فکر میکنم در مورد شاهین ما چون سود بهش تعلق میگیره اگر سال دیگه افزایش بخوره کلش شامل ما میشه. البته میگن مطمین نیستم ولی منطقیش همینه با شناختی که از نامردی شرکت سایپا سراغ دارم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 آذر پانا : واریزی چندم بودین؟؟؟
فاطمه : سلام کسی هست امروز فاکتور شده باشه؟؟
سیده : واریز 5مهر پذیرش 7مهر 11964201
دنا غمگین : دوستانی ک دنا اپشنال فاکتور شدید پیشفروش رنگ سفید لطفا ردیف قراردادتون رو بزارید ببینم ما کی فاکتور میشیم؟
علی : من دو مهر بودم. فقط دو تا پنج میلیون پیامکش اومده. این رقم های بالای سود تاخیر را از کحا آوردین؟
دنا غمگین : منم دنا اپشنال سفیدم تکمیل وجه 13 ام.چرا 14 ام فاکتور شد واسه ما نشد ؟جریان چیه
جواد : سلام دوستان اونایی که سورن تحویل گرفتند آیا از ترمز ماشینشون راضی هستند پدال ترمزشدن نرمه یا سفت
مسعود : حسن جان ایران خودرو گفت داداش
ااا : رانا ارتقا یافته میدن رانا تولید نمیشه اصلا خیالت راحت
محمد : سلام تاریخ واریزی چندم مهر ماه است ؟