بررسی نیسان لیف 2015

بررسی نیسان لیف 2015

معرفی نیسان لیف به سال 2011 برمی‌گردد، یعنی درست زمانی که از نظر تکنولوژی نقطه عطفی در صنعت خودروسازی به حساب می‌آمد. در آن زمان که خودروهای برقی تنها در نمایشگاه دیده می‌شدند، تمامی این خودروها به لطف نیسان لیف وارد بازار تولید و خرید و فروش شدند. این خودرو از نظر رانندگی شبیه یک خودروی جمع و جور، و از نظر در دسترس بودن، مشابه یک سدان بود و به همین دلیل، هزاران نفر را به خرید چنین خودروهایی ترغیب کرد. جالب است بدانید که زمان صرف شده برای ساخت این خودرو، یک سوم زمان Tesla مدل S است به ویژه در زمانی که فروشندگان به دنبال خودروهای تمام برقی مانند نیسان لیف در سال 2015 هستند. 

بررسی نیسان لیف 2015

نیسان لیف با شارژ کامل باتری قادر به پیمودن مسافت 134 کیلومتر خواهد بود؛ اما این میزان برای افرادی که مدت زمان طولانی را در رفت و آمدهای برون شهری سپری می‌کنند و به ایستگاه شارژ دسترسی ندارند، ممکن است ناکافی به نظر برسد؛ ولی در عوض برای افرادی که در داخل شهر و اطراف آن و در مسافت های کوتاه رفت و آمد دارند، کافی است. با این وجود، این زیبای ژاپنی هنوز در بالاترین ردیف خودروهای هم کلاس خود قرار دارد. جالب است بدانید که مدت زمان شارژ مجدد باتری این خودرو، به تیپ آن بستگی دارد. تیپ پایه S با شارژر 3.3 کیلو واتی خود به زمان بیشتر، و سایر تیپ ها با شارژر 6.6 کیلو واتی خود، به زمان کمتری برای شارژ مجدد نیاز دارند.

بررسی نیسان لیف 2015

گفتنی است که در صورت اتصال به برق 240 ولت، این خودرو برای شارژ کامل به 4 ساعت زمان نیاز دارد. گفتنی است، درگاه شارژ سریع از جمله تجهیزات سفارشی لیف به شمار می‌رود. در صورت استفاده از این درگاه و اتصال آن به منبع برق فشار قوی، می‌توانید طی 30 دقیقه، 80 درصد از باتری را شارژ کنید. استفاده از تکنولوژی های به روز، و جاداری و راحتی کابین از جمله دلایل جذابیت و موفقیت لیف به شمار می‌روند؛ البته باید توجه داشته باشید که راندن چنین خودرویی به دانش کامپیوتری خاصی نیاز ندارد و با فراهم آوردن یک کابین زیبا با فضای بار مناسب، همانند یک هاچ بک می‌توانید با آن رانندگی کنید و لذت ببرید. 

بررسی نیسان لیف 2015

از زمان معرفی نیسان لیف به بازار، این خودروی برقی با رقیبان کمی از نظر شباهت قیمتی مواجه شده است؛ فورد Focus، در مقایسه با نیسان دارای قدرت کمتر و فرمان پذیری تیزتری است اما قادر به پیمودن 122 کیلومتر است که میزان کمی نسبت به نیسان لیف به حساب می‌آید؛ شورلت Spark EV و فیات 500e مدل 2015 نیز، دارای عملکرد چابک تری هستند، اما جاداری نیسان را ندارند و دسترسی محدودی به تمام ابزارها دارند. برای انتخاب مدل های کوچکتر می‌توانید بی ام و i3 را که حدود 0.46 متر کوتاهتر از نیسان لیف و دارای موتور بنزینی قویتری می‌باشد، در نظر داشته باشید. البته این تازه وارد آلمانی دارای قیمت بالاتری نسبت به این ژاپنی زیباست. در مجموع، می‌توان گفت که با پیشگامی مداوم نیسان لیف در بازار خودروهای برقی، می‌تواند بهترین انتخاب باشد. 

 

طراحی بدنه و امکانات خاص

بررسی نیسان لیف 2015

نیسان لیف مدل 2015 هاچ بکی چهار درب است که در سه تیپ S، SV و SL عرضه می‌شود. از جمله تجهیزات استاندارد تیپ پایه S می توان به شارژر 3.6 کیلو واتی روی خودرو، رینگ های 16 اینچی، آینه های مجهز به گرمکن، تجهیزات کاملا برقی، دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک، کامپیوتر مسافرتی، صندلی های جلو و عقب مجهز به گرمکن، روکش های پارچه ای، صندلی راننده با قابلیت تنظیم دستی در شش جهت (صندلی سرنشین در چهار جهت)، صندلی های تاشوی عقب با نسبت 40/60، غربیلک فرمان مجهز به گرمکن با قابلیت بالا و پایین شدن، سیستم صوتی با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث، صفحه نمایش لمسی رنگی 4.3 اینچی، دوربین دید عقب، سیستم صوتی مجهز به  CD Player، پورت USB یا iPod و رادیوی ماهواره ای اشاره کرد. 

بررسی نیسان لیف 2015

تیپ SV مجهز به شارژر 6.6 کیلو واتی، رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، مسیر یاب ماهواره ای با نمایشگر لمسی 7 اینچی، سیستم اطلاعات – ارتباطات Crawing با قابلیت نظارت و شارژ مجدد از راه دور، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، سیستم گرمایشی کارآمدتر در هوای سرد، کروز کنترل، آینه الکتروکرومیک، روکش پارچه ای قابل بازیافت و سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو با همگام سازی Pandora برای تلفن هوشمند است. 

بررسی نیسان لیف 2015 بررسی نیسان لیف 2015

تیپ فول آپشن SL تجهیزاتی همانند چراغ های جلوی LED، چراغ های مه شکن، درگاه شارژ سریع، پنل خورشیدی روی بادشکن عقب برای تجهیزات تمام برقی این خودرو و روکش برای وسایل قرار گرفته در صندوق عقب را دارد. تجهیزات سفارشی این خودرو درون پکیج های متعددی گروه بندی شده اند. تیپ S نیسان شارژر 6.6 کیلو واتی با پورت شارژ فوری، و تیپSV  با چراغ های جلوی LED، چراغ های مه شکن، و پورت شارژ فوری ارتقا یافته است. هر دو تیپ SV و SL انتخاب شایسته ای برای پکیج Premium هستند که سیستم استریو هفت بلندگو Bose و سیستم پارک با دوربین 360 درجه ای را اضافه کرده اند.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان لیف 2015

تیپ دیفرانسیل جلوی نیسان لیف با موتور برقی 80 کیلو واتی (معادل 170 اسب بخار نیرو و گشتاوری در حدود 254 نیوتن متر) کار می‌کند. این سیستم با پک باتری لیتیوم- یونی 24 کیلو واتی کار می‌کند. تمام مدل های نیسان لیف دارای گیربکس هایی با قابلیت تنظیم در سه حالت Normal، Eco-Mode و B-Mode می باشد. در حالت آخر زمانی که راننده پدال گاز را رها می‌کند، سرعت خودرور هر میزان که باشد به انرژی تبدیل و در باتری ذخیره می‌شود؛ گفتنی است که این وضعیت برای کنترل سرعت در سراشیبی سودمند است. شتاب صفر تا صد این ژاپنی زیبا 9.9 ثانیه تخمین زده شده است که نسبت به فورد Focus برقی کم و حدود 2 یا چند ثانیه بیشتر از فیات 500e و Spark EV است. 

بررسی نیسان لیف 2015

طبق برآورد EPA نیسان لیف با یکبار شارژ کامل قادر به پیمودن 134 کیلومتر می‌باشد؛ البته این میزان با در نظر گرفتن نوع رانندگی، شرایط ترافیکی، سرعت ثابت، عمر باتری و دمای محیط متفاوت است. تجربه شش ماهه ما نشان می‌دهد که این برآوردها کاملا دقیق هستند، زیرا ما محدوده متوسط 136 کیلومتر را ثبت کرده ایم. همچنین این سازمان می‌گوید که نیسان لیف به طور معمول حدود 30 کیلو وات در هر 160 کیلومتر مصرف می‌کند (هر چه میزان این عدد کمتر باشد، بهتر است). ما این میزان را حدود 33 کیلو وات در هر 160 کیلومتر یافتیم. اگر چه هر دو این ارقام برای کلاس نیسان مناسب هستند، اما موجب نمی‌شود تا نیسان لیف در صدر جدول خودروهای برقی قرار بگیرد. با منبع برق 240 ولتی، لیف مجهز به شارژر 6.6 کیلو واتی، می‌تواند باتری تضعیف شده را در عرض چهار ساعت شارژ کند (این میزان در تیپ استاندارد S با شارژر 3.3 کیلو واتی حدود هشت ساعت طول می‌کشد). پورت شارژ فوری (جزو تجهیزات استاندارد در تیپ SV، و تجهیزات سفارشی در سایر تیپ ها) می‌تواند 80 درصد گنجایش باتری را در 30 دقیقه پر کند. 

 

ایمنی

بررسی نیسان لیف 2015

ترمزهای دیسکی ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی و پرده ای جلو از جمله تجهیزات استاندارد در تمامی مدل های نیسان لیف مدل 2015 به شمار می‌روند. دوربین دید عقب نیز، به صورت استاندارد و سیستم پارک با دوربین 360 درجه در تیپ های سفارشی SL و SV در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. در تست ترمز انجام شده، نیسان لیف توانست با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از طی مسافتی در حدود 126 متر متوقف شود که میزانی متوسط برای یک هاچ بک جمع و جور به حساب می‌آید اما نسبت به اکثر رقبای خود بهتر است. در تست تصادف، نیسان لیف موفق به دریافت چهار ستاره از پنج ستاره ایمنی در بخش جمع شدگی از جلو و عقب شد. موسسه ایمنی بزرگراه ها نیز، به این زیبای ژاپنی بالاترین رتبه "خوب" از نظر برخورد از جلو، بغل و مقاومت سقف داده است. همچنین طراحی پشت سری و صندلی های نیسان لیف موفق به دریافت رتبه "خوب" از نظر برخورد از پشت شد. 

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی نیسان لیف 2015

پک باتری نیسان لیف مدل 2015 کف خودرو و زیر صندلی های عقب قرار گرفته است که به جریان هوای مناسب کابین و جادار بودن فضا برای سرنشینان قد بلند کمک می‌کند. در ردیف اول هیچ کمبودی از نظر فضای سر وجود ندارد اما رانندگان قد بلند مجبور هستند تا کمی پای خود را جمع کنند. فضای زیاد صندوق بار این خودرو حدود 0.68 متر مکعب است که با تا شدن صندلی ها به 0.85 متر مکعب افزایش می‌یابد. علی رغم تلاش نیسان برای تولید خودرویی مقرون به صرفه در بازار، طراحی داخلی آن بسیار خوشایند است. کنسول مرکزی آن که در وسط داشبورد قرار دارد دارای طراحی مدرنی است و اکثر سیستم های کنترلی در این قسمت قرار دارند.

بررسی نیسان لیف 2015

بررسی نیسان لیف 2015

برای پنل ابزارهای این خودرو نیز، از تکنولوژی های به روز استفاده شده است. گفتنی است که مواد استفاده شده در طراحی داخلی تا حدودی برای خودرویی در این کلاس متوسط است. تنظیمات منطقی نمایشگر لمسی مرکزی و دکمه های اطراف برای کنترل آب و هوای اتوماتیک موجب شده است تا تمام سیستم های موجود در لیف با تقه ای کوچک به راحتی عمل کنند. با وجود نمایشگر و سیستم اطلاعات – ارتباطات Crawing، مالک آن به راحتی می‌تواند دفعات شارژ را در طول ساعت های خلوتی برای میزان استفاده مطلوب تر برنامه ریزی کند. در طول شب که خودروی خود را پارک کرده اید، بهترین زمان برای اتصال خودرو به خروجی برق 110 ولت خانگی است. با این وجود، برای برخی مالکان، ایستگاه شارژ خانگی 240 ولت یک ضرورت است. 

 

تجربه رانندگی

بررسی نیسان لیف 2015

نبود موتور معمولی و احتراقی، موجب شده است تا نیسان لیف مدل 2015 خودروی ارامی در زمان حرکت باشد، و تنها زمانی که خودرو شتاب ناگهانی می‌گیرد، صدای ناله ای از آن شنیده می‌شود. شنیده نشدن لرزش موتور در زمان حرکت موجب می‌شود تا صدای باد یا جاده در داخل به ویژه در زمان حرکت در بزرگراه قابل توجه باشد؛ ولی در کل می‌توان گفت که این زیبای ژاپنی در کل خودروی آرامی است.

بررسی نیسان لیف 2015

به دلیل وجود موتور برقی، شتاب نیسان لیف از سرعت صفر بسیار سریع اتفاق می‌افتد، اما تا رسیدن به این شتاب احساس ناخوشایندی به سرنشینان منتقل می‌شود. گفتنی است که این شتاب در برخی رقیبان جدیدتر یا هیبریدی کمی سریعتر اتفاق می‌افتد. با این وجود، پدال گاز این خودرو محکم و مطمئن عمل می‌کند،و در پیچ ها عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. واکنش پذیری این زیبای ژاپنی همانند سایر خودروهای جمع و جور نسبتا مناسب است و اغلب حسی طبیعی را در زمان رانندگی به راننده منتقل می‌کند.


منبع

Edmunds

    

 

 

             

    

برچسب : نیسان لیف , شورولت Spark EV , فیات 500e , فورد Focus , بی ام و 3i , نیسان , شورولت , فیات , فورد , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

بهرام
0

خودرو های هیبریدی جاشون تو ایران واقعا خالیه فکر کنم در صورت وارد شدن استقبال خوبی ازشون شکل بگیره
19:13  1393/05/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهرداد : سلام خدمت دوستان من ۱۵ خرداد امسال تکمیل وجه کردم جی به جی ال تبدیل . در مرحله تخصیص هستم بنظرون کی فاکتور میشم
مهدی : سلام تارا تیتانیوم اتومات طرح فرسوده فروش فوری تحویل 13مرداد 8 تیر فاکتور شد
تورج : قرار بود اسفند ۰۳ دعوتنامه بیاد الان چهاردهم تیر ماه04 بعد از پنچ ماه هنوز دعوتنامه هم نیومده رسانه ها لطفا پیگیری کنید اگر پولمون طلا خریده بودیم الان بدون هیچ مشکلی همین سهند رو با همون پول می خریدیم
علی : سلام من نزدیک یک ساله اطلس رو تحویل گرفتم تو عمرم ماشین به این اشغالی ندیدم ماشین مشکل اساسی موتوری و گیربکس داره سر چهارراه ترافیک سر پیچ خاموش میشه اعصاب برام نمونده نمایندگی هم گردن نمیگیره بخدا ماشین اشغالی هستش اگه هم خواستین بخرید قبل از این که خودتو رو گرفتار کنید از کسی این ماشین رو داره بپرسین و سوارش بشبن به گفتها توجه نکید حتما تحقیق کنید و خودتون رو گرفتار این ماشین اشغاله اشغاله اشغاله نکنید
شهریور : عزیز؛ تعصب را کنار بگذارید. من نه طرفذار A5 هستم و نه X5! , و قرار نیست ما به خاطر دو نوع خودرو چینی که هر دو تفاوت آن ها را با خودروهایی مانند هیوندا، بی ام، و............... میدانیم جدل کنیم؛ اما توصیه می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کنید.
شاهین جی : سلام تمام گروه‌ها دوشنبه ۱۶تیر میرن تجمع بهتره باهم هماهنگ باشیم
X5 : X5 و A5 هردو موتور ۱۵۰۰ توربو دارن منتهی موتور جک موتور سگ جون و باسابقه در ایران و امتحان پس داده هستش و قویتر هم هستش ۱۷۲ در مقابل ۱۳۷ اسب a5 رو توربو کردن که یکم راه بره اگه توربو نبود میشد ۱۰۰ اسب و معادل کوییک
ساسان : خدایا قسمت میدم به حق محمد وآل محمد..به دستان بریده حضرت ابوالفضل عباس.به گلوی بریده حسین.به این روز عزیز..از مسئولین وبانیان این برنامه تحویل خودرو نگذر وانشاالله به دردی گرفتارشون کن حقی که ازماپایمال کردن رو بیارجلوی چشاشون وبه شام شب محتاجشون کن....آمین یارب ال عالمین
شهریور : ببخشید قربان متن قبلی را بدین شرح اصلاح می کنم: این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیداند. بهتر است با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کند. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیدانید. پیشنهاد می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت نمایید. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی : بابا یه ماشین چینی تحویل گرفتی با خودت اینجوری نکن
حمیدرضا : سلام خدمت دوستان کسی از مبلغ تاخیر در تحویل چیزی می دونه الان از موعد تحویل دوماه گذشته جریمه دیر تحویل دادن چقدر هست ؟ بیمه بنده هم از برج ده پارسال خورده .
آذربایجان : سلام دوستان پانا تحویلی 31 خرداد هستم تبدیل به رینگ زده بودم که دیروز فاکتور شدم تو وضعیت نوشته فاکتور شده ولی اون فرفره هنوز داره رو فاکتور شده مچرخه یعنی اون تیک سبز رو نخورده
فوقالعاده : دقیقا پر دیواره با ساینا تحویل از یه هفته تا ده روز قبل بعد میپرسی چه طرحی بوده که تحویل گرفتی اصلا جواب نمیدن از این طرفم دو ماه زنگ میزنی 096550 فوق العاده 7 بهمن پیش فروش ام 6 اسفند....ولی این ماشینا با چه ظرحی داره فروش میره اونم تاریخ روز مشخص نیست چیه
حمزه : دوستان 17تیر تهران شرکت سایپا بیایید ببینیم چرا فاکتور نمیکنن7ماه تکمیل وجع کردم فاکتور نمیکنن زنگ میزنم فقط میگن صبوری بفرمایید 14اذر تکمیل وجع کردم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
فوق العاده : کدام گروه
پانا 207 : منظورتان همان تاریخ مندرج در قرارداد (31 تیر) هست دیگه؟ یعنی اگر تا 31 تیر فاکتور نشه از اول مرداد جریمه تاخیر محاسبه خواهد شد؟
پانا 207 : یعنی همان تاریخ مندرج در قرارداد هست دیگه؟
حسن پیش مرداد پانا فولادی : سلام همون که تو کاستومر نوشته شده
امیر : سلام ما را تا پلاک کردن دو روز بعد تحویل دادن تکمیل وجه 27مهر بودیم