برنامه‌های توسعه صنعت خودرو تدوین می‌شود

برنامه‌های توسعه صنعت خودرو تدوین می‌شود

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران از تدوین برنامه‌های اجرایی سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404 خبر داد. محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 در شرف ابلاغ به تمام ذینفعان است. وی با بیان این‌که مقرر شده راهکارها و برنامه‌های اجرایی این سند تدوین شود، خاطرنشان کرد: در این سند تنها اهداف و سیاست‌های کلان صنعت خودرو در افق سال 1404 تدوین شده است. عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: ‌براساس توافق صورت گرفته مقرر شد کمیته‌ای با مدیریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های اجرایی سند توسعه صنعت خودرو را تدوین کند. وی افزود: پس از تدوین شدن برنامه‌های اجرایی، نقش هر یک از ذینفعان در زمینه تحقق اهداف این سند، تعیین و به آن‌ها ابلاغ خواهد شد تا تمام اهداف اشاره شده در این سند محقق شود. نجفی‌منش با بیان این‌که برنامه‌های اجرایی توسعه صنعت خودرو پس از تدوین باید به تصویب شورای سیاست‌گذاری خودرو برسد، تصریح کرد: اهداف پیش‌بینی شده در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404، واقع‌بینانه و قابل تحقق است. به گزارش ایسنا، در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404، جایگاه صنعت خودروی کشور در سال 1404 پیش‌بینی شده است. براین اساس میزان تقاضای خودروهای سبک (سواری و وانت) در بازار داخلی در سال 1404 معادل دو میلیون و 300 هزار دستگاه پیش‌بینی شده که دو میلیون دستگاه آن باید در داخل تولید شده و 300 هزار دستگاه نیز از طریق واردات تامین شود. همچنین براساس این سند میزان تقاضای خودروهای تجاری در بازار داخلی در سال 1404 معادل صد هزار دستگاه است که 90 هزار دستگاه آن باید در داخل تولید و 10 هزار دستگاه نیز وارد شود. در این سند سهم قطعه‌سازان داخلی از ارزش فروش یک دستگاه خودروی تولید داخل در سال 1404 معادل 50 درصد تعیین شده است که به معنای آن است که در این سال حداقل 50 درصد ارزش ریالی قطعات خودروهای داخلی باید از طریق قطعه‌سازان داخلی تامین شود. همچنین براساس پیش‌بینی صورت گرفته در این سند در سال 1404، قطعه‌سازان داخلی باید معادل 22 میلیارد و 500 میلیون دلار قطعه برای خطوط تولید خودروسازان داخلی و همچنین تامین شبکه خدمات پس از فروش تولید کنند. در سال 1404 میزان تولید انواع خودروی سواری و وانت سه میلیون دستگاه در سال پیش‌بینی شده که یک میلیون دستگاه آن باید صادر شود.


منبع

ایسنا

برچسب : قطعه ساز , صنعت خودرو , وانت , سواری , خودروی سنگین , صادرات , واردات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

سهند
0

خرید از چین؟
02:50  1393/05/07
گزارش
پاسخ دادن
سیامک
1

باز هم انحصار. یعنی تا 1404 انحصار و محاصره خودرویی ایران از این هم عمیقتر می شود.
14:29  1393/05/06
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
شاهین پلاس : ۴ روز هم تعطیلی در پیش است،تا دوشنبه هم یک بهانه دیگر جور میشود.
X5 محمد : سلام چجوری متوجه فاکتور شدی برای فاکتور شدن خودرو پیامک اومد یا تو سایت نگاه کردی
هادی x5 : با سلام خدمت دوستان. بالاخره دیروز تماس گرفتن برای تحویل خودرو. ثبت نام 14 آبان. فاکتور 9 اردیبهشت . تحویل 12 تیر. امیدوارم هر چه زودتر ماشین شما دوستان را هم تحویل بدن .
محمد جمشیدیان : سلام علیکم بند واریزی اولم مهر 1402 بود و واریزی دومم 16 اسفند 1403 بوده سخا رو هم 18 اسفند تحویل دادم یه شکایت ثبت کردم تو امور مشتریان سایپا بخاطر اینکه تحویلاتشون دیر هست. دیروز زنگ زدن گفتن تا چهارم اسفند فاکتور شده ولی این فاکتوری ها برا کسانی هست که تو طرح یکساله ثبت نام کردن فاکتور شده برا ماهاکه نزدیک دوسال پول خاباندیم هیچ خبری از سی وی تی ها نیست. این کجاش عدالت داره بخدا شما ها دارید به تولید ضربه می‌زنید . شما باید حامیان مردمی باشید که با خونه دل پول جمع کردن با نخوردناشون با نپوشیدناشون پول جمع کردن یه خودرو ملی ثبت نام کردن ... بیایید به این وضعیت جنگ دامن نزنید و خودرو ها رو تحویل بدهید و دست مشتریانتون رو ببوسید و مشتری نوازی کنید.. نه اینکه براتون مشتری اهمیت نداشته باشه.. خدا با ماست .. با ایران
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید
حمیدرضا : سلام دوست عزیز بهای کارخانه در دعوتنامه 473 م تومان هست اون مبلغ رو کم کردن شما الان 236 پرداخت میکنید بعلاوه 206 م تومان که موقع ثبت نام ریختین
فروش فوری رانا تحویل 6 تیر : به نظر دوستان طرح تبدیل خودرو چه خودروی میاد ؟
ممد : چیکار میتونی بکنی ؟؟؟؟؟؟!!!!!
اطلس دوران جنگ : راست میگه بنده خدا سایپا چپانده به همه و داره حال می کنه سایپا سواره همه هست
اطلس دوران جنگ : من که دیگه واقعا بیخیال ماشین گرفتن از سایپا شدم رفتم یه موتورسیکلت خریدم برای رفت آمد سرکار خانواده ام با اسنپ به کارهاشون میرسن..اگر خدا بخواهد ماشینم در حکومت بعدی میگیرم حالا یا ماشین یا اموال سایپا زیاده می فروشند پولم به روز میگیرم.