قطعه‌سازان در گرداب

قطعه‌سازان در گرداب

 
همانطور که پیش‌بینی می‌شد، مشکلات خودروسازان خیلی زود به صنعت قطعه‌سازی رسید؛ به‌طوری‌که عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان از تعدیل 50 درصدی نیروی کار در کارخانه‌های قطعه‌سازی خبر داده است.
 
مهم‌ترین علت این موضوع پرداخت نشدن طلب قطعه‌سازان از سوی خودروسازان عنوان شده است؛ در این زمینه محمدباقر رجال، رئیس انجمن قطعه‌سازان عنوان کرده که از 9 ماه پیش تاکنون هیچ پولی از خودروسازان دریافت نکرده‌اند. در همین حال تولید‌کنندگان کشور نیز عامل اصلی عدم پرداخت طلب خود به قطعه‌سازان را کمبود نقدینگی در این شرکت‌ها عنوان می‌کنند. این موضوع در شرایطی مطرح شده است که اعضای انجمن قطعه‌سازان پیش‌بینی کرده‌اند در صورت عدم پرداخت طلب‌هایشان در چندماه آینده بسیاری از این شرکت‌ها مجبور به تعطیل کردن واحدهای تولیدی خود می‌شوند. ماجرای تعطیلی کارخانه‌های قطعه‌سازی خبر تازه‌ای نیست زیرا با افزایش مشکلات صنعت خودرو و افت 50 درصدی تولید در سال 91 نیز بسیاری از کارخانه‌های قطعه‌سازی تعطیل شدند. بنا به گفته کارشناسان علت این موضوع به وضعیت تولید خودرو برمی‌گردد زیرا حیات کارخانه‌های قطعه‌سازی به شرکت‌های خودروساز داخلی وابسته است. موضوعی که همواره موجی از انتقادها را به دنبال داشته است و بسیاری از کارشناسان همین موضوع را مهم‌ترین عامل در ضربه پذیری صنعت قطعه کشور دانسته اند. یکی از مدیران ارشد خودروسازی در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به اینکه وابستگی صنعت قطعه به خودروسازان مشکلات بسیاری را برای آنها به وجود آورده، می‌گوید: قطعه‌سازان باید در کنار فعالیت با شرکت‌های خودروساز داخل به تولید و صادرات قطعه بپردازند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی فعالیت آنها دچار مشکل نشود. وی معتقد است، در صورتی که دولت تسهیلاتی را به شرکت‌های خودروساز پرداخت کند، مشکل کنونی قطعه‌سازان رفع می‌شود اما این درمان مقطعی است.
 
 
قطعه‌سازان در گرداب
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : قطعه ساز , گرداب , رکود






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

عباس
0

پدری که شما از تولید داخلی درآوردید دشمن خونی مملکتم باهاش نکرد کاری کردین دیگه مردم از اسم ایران خودروهم زده شدن حتی بردن اسمشم باعث تشویشه
خدا میدونه فقط چقدز ژمان لازمه تا شاید یه روز بازم اعتماد مردم برگرده
اسمش که میاد آدم یاد
الافی صبح ها تونمایندگی
خاموش شدن توجاده
ریختن رنگ
روغن ریزی
قطعات دست دوم واستوک
توهین وبی ادبی تونمایندگیها و....
من ازبیگانگان هرگز ننالم ...
17:55  1394/07/13
پاسخ دادن
حق طلب
13

تا چند وقت دیگه اوضاع خودروسازها هم همینه واونجاست که متوجه خواهند شد حق مردمو خوردن عاقبتش همینه

احتمالا خبری که مدیران ایرانخودرو با عنوان انفجار بمبی در ایران خودرو تا 10 الی 20 روز آینده اعلام کردن بستن قرادادی با پژو و رنوست وبا کلی تبلیغ که قرار فلان خودروهاشونو که فلان خصوصیاتو دارن تولید کنیم ، ملت برن صف بکشن برای پیش خرید
امیدوارم با پژو ورنو قراردادی نبندن . کلی خودروساز عالی تو دنیاست.
اماازاونجایی که هم فرانسوی ها (مسئولین در راس فرانسرو میگم ونه تمام مردم فرانسه) وهم مدیران این خودروسازها به خوردن حق مردم عادت دارن احتمالا قرار دادی با همین فرانسوی ها خواهند بست

امااا نمیییییییییییییییییییییییییییییییخریم
با خودروسازان برتر دنیا قارارداد ببندین، انتقال تکنولوژی بدین ، وخودروهای روز دنیا را تولید کنین تعرفه ء گمرکی را هم بشدت کاهش بدین تا بازار به معنای واقعی رقابتی بشه

جون مادرتون یکبار برای همیشه درست کارکنین*عمرا اگه منافعتون بزاره*
10:26  1394/07/13
پاسخ دادن
:/
14

ایران تنها جاییه که یه شرکت پول یه شرکت دیگه رو نمیده بعد شرکت طلبگار مجبوره جمع کنه! گرچه همین قطعه سازا هم به مردم کم ظلم نکردن. برای ما فرقی نمیکنه که کدومشون اول ورشکسته شن مهم اینه که مافیاشون داره از هم میپاشه. مهم اینه که دست تا اخرین نفرشون از جیب مردم کوتاه بشه.
زودتر از چیزی که فکر میکردیم دارن به زانو در میان.
رنده باد ایران.
زنده باد مردم.
زنده باد کمپین.
10:19  1394/07/13
پاسخ دادن
امیر
13

این هم بهانه ای برای منصرف کردن مردم هست . چون اینقدر ماشینهاشون خراب میشه که اگه قطعه ساز 3شیفت و 24ساعت تولید کنه بازم بازار اشباح نمیشه . این واردات بی رویه قطعه از چینه که کارگران قطعه سازی ایران و بیکار کرده
10:15  1394/07/13
پاسخ دادن
محسن
3

امیر جان درستش " اشباع " ـه
14:38  1394/07/13

:/
11

محسن جان آقا امیر همچنین اشتباهم نگفته الان بازار اشباحه یعنی الان بازار پر از اشباحه اون هم به دلیل ترفند قبلی خودروسازا برای مجبور کردن مردم به خرید خودروست یعنی استفاده از لولو خورخوره. اینه که بازار پر از اشباح کسانیست که توسط این خوردرو ها کشته شدند و یا کشته خواهند شد!
16:15  1394/07/13

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جهان : طی چند روز پیش رو برات شاسی میزنن
یاشار : خدایی اطلس میگن خوبه ولی نمیدونم ارزش خرید داره یا نه لطفا اگه کسی بتونه یه راهنمایی کنه ماشینه خوبی هس یا نه من خودم کویک Rداشتیم خیلی عالی بود اگه مثل کویک باشه دیگه خیلی خوبه دوستان ایا اطلس ارزش خرید رو داره یا نه و مشتریش خوب هس یا نه لطفا یه کسی راهنمایی کنه ممنون
مصطفی : سلام دوستان یک ماه دقیق بعد از تکمیل وجه تحویل میدن یک روز هم دیر تر نمیدن انقد نگران نباشید
مهرداد۷۵ : دوستان ظاهرا اونهایی که پیش فروش بودن را نسبت به فروش فوری ها دیرتر فاکتور میکنن بخاطر همین تاریخ تحویل بعضی عقب جلو شده فروش فوریها تا ۲۴ فاکتور شدن
رادمهر : پیش فروش ۱۲ درصد فروش فوری ۱۴ درصد
تارا پنج دنده مشکی : سلام دوستان من تحویل 6بهمن هستم ولی هنوز فاکتور نشدم از دوستانی که تجربه دارن به نظر شما کی فاکتور میشم ممنون از لطفتون
مجتبی S3 : تاریخ ثبت نام ششم آبان تکمیل وجه ۵آذر فاکتور ۲۱ اسفند بیمه ۲۲ اسفند پلاک ۲۰ فروردین تحویل مدارک ۲۵ فروردین
فردین : منم همینطور چه اشتباهی کردیم واریز کردیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : تاریخ صدور فاکتور دوباره بروز شد
دنا : سلام دوست عزیز مبارک باشه به سلامتی و دل خوش استفاده کنی
چ : درجواب علی:ایول
محمد : سلام دوستان کسی میدونه کارت سوخت روبایدچطوری تحویل بگیرم
محمد فوق العاده اسفند : پذیرش 11677371فاکتور شدم.
207 : دوستان خواهشا راهنمایی کنید از کجا میشه فهمید آژانس حمل خودرو رو؟ خواهشا اگه کسی میدونه بگه از کجا باید پیدا کنیم؟؟
کوییک : بابت بیمه ریختیم همنو پس میدن
اکبر : هیچی بخدا احد واحد
علی اصغر : سلام . دوستان من هم دارم میام تو راه هستم . خواهش می کنم همه بیان امروز
حمید هایما اس5 : سلام دوست عزیز.تا زمانیکه خودرو فاکتور نشده سود تاخیر محاسبه نمیشه.بنا بر گفته کارشناسان ایران خودرو اس5 فقط شامل افزایش حق بیمه میشه.ضمنا بنده قسمت پرداخت وجوه میزنم نوشته ردیف قرداد بدهی ندارد.