بررسی نیسان X-Trail مدل 2014

بررسی نیسان X-Trail مدل 2014

نیسان X-Trail ST مدل 2014 با موتور 2 لیتری با گیربکس دستی به بازار عرضه شده است. شاید این نوع گیربکس برای برخی افراد دست و پا گیر باشد، ولی کسانی که دوست دارند خودشان دنده ها را جا بزنند، تیپ پایه این خودرو واقعاً عالی است. قیمت تیپ پایه نیسان X-Trail ST از 27,990 دلار شروع می‌شود. این شاسی بلند، موتور چهار سیلندر 2 لیتری و بنزین سوز را خیلی خوب با  دیفرانسیل جلو ترکیب کرده است. این شاسی بلند که از نظر فنی با شاسی بلندهای متوسطی هم تراز است که ساخت کمپانی های مزدا، هوندا و تویوتا هستند ولی از نظر قیمتی بسیار گران تر از مزدا CX-5 Maxx (با قیمت  27,880 دلار) و هوندا CR-V VTi (با قیمت 27,880 دلار) است ولی از تویوتا RAV4 GX (با قیمت 28,690  دلار) ارزان تر است. طول نیسانST  X-Trail، دقیقاً 4640 میلی متر است. این خودرو  پنج نفره است و معنایش هم چیزی نیست جز این که در مقایسه با رقبایش جای بیشتری دارد. تجهیزات استاندارد این شاسی بلند ژاپنی هم زیاد و عبارت است از : شش بلندگو برای سیستم صوتی، نمایشگر 5 اینچی، کروز کنترل، دوربین دید عقب، اتصال بلوتوث، سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی . چراغ های LED ویژه حرکت در روز، چراغ های هالوژن حساس به تاریکی و روشنی هوا، رینگ های آلومینیومی 17 اینچی و یک بادگیر کوچک در عقب نیز جزو تجهیزات استاندارد به شمار می‌روند. سیستم کنترل کیفیت سواری نیز به صورت استاندارد به خریداران عرضه می‌شود. این سیستم پیوسته پستی و بلندی های سطح جاده را زیر نظر می‌گیرد و هرگاه لازم باشد، سیستم تعلیق را تعدیل می‌کند.

بررسی نیسان X-Trail مدل 2014

جای تأسف است که تجهیزات مفیدی چون سیستم تشخیص اجسام و نقاط کور و هشدار عبور از خط، همگی با تیپ چهار چرخ محرک Ti عرضه می‌شوند که 44,680 دلار قیمت دارد. حسگرهای پارک هم فقط به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. ابعاد صندوق عقب این محصول از کمپانی نیسان، 1000 در 1020 میلی متر است و 450 لیتر گنجایش دارد و به این ترتیب در مقابل تویوتا RAV-4 (با گنجایش 577 لیتر) و هوندا CR-V ( با گنجایش 556 لیتر) حرفی برای گفتن ندارد ولی از مزدا CX-5 (با گنجایش 403 لیتر) بسیار سرتر است. این شاسی بلند، در صندوق عقب  از سیستم Divide-N-Hide بهره می‌برد که واقعاً خاص و منحصر به فرد است. صندلی نیمکت مانند ردیف دوم به نسبت 40/20/40 خم می‌شود و باعث می‌شود فضای بار تا 1520 لیتر افزایش پیدا کند. این سیستم انعطاف پذیر نیسان X-Trail مدعی است که قادر است به 18 حالت مختلف تنظیم بشود. کف صندوق عقب به سه  قسمت مختلف تقسیم می‌شود. یک بخش زیر کفی قرار دارد، یک بخش به صورت یک تاقچه است و یک فضایی اضافی دیگر که می‌توان آن را پر از اسباب و اثاثیه کرد.

بررسی نیسان X-Trail مدل 2014

می‌‌توان گفت سیستم Divide-N-Hide واقعاً فکر بکری است، بسیار کاربردی است و استفاده از آن هم بسیار آسان است. نیسان  X-Trailمجهز به یک موتور 2 لیتری است که 142 اسب بخار نیرو و 200 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در مقایسه با اجدادش بسیار قوی تر است. کمپانی نیسان مدعی است مصرف این موتور نسبت به موتورهای قدیمی بیش از 3.5 درصد کاهش یافته است و در سیکل ترکیبی به 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. البته در تستی که روی این خودرو انجام شد، مصرف سوختی معادل 10.1 لیتر به ثبت رسید که اگر با مصرف سوخت رقبایش برابر نباشد، کمتر از آن ها هم نیست. موتور چهار سیلندر نیسان  X-Trail که با تنفس طبیعی کار می‌کند، چالاک است و در دور موتورهای پایین خیلی نرم و راحت راه ها را می‌پیماید، با دور موتور بین 1800 تا 2500 هم به وجد می‌آید و خودی نشان می‌دهد. این موتور در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی کار می‌کند که دسته دنده بلندی دارد. موتور با دور موتور بین 2000 تا 3000 بالاترین عملکردش را دارد ولی با دور موتور بین 3000 تا 4000 نیروی بسیار زیادی در اختیار راننده قرار می‌دهد. با این اوصاف، بالا بردن دور موتور و رساندن آن به حدود 5000 تا 6750 ممکن است به ندرت لازم باشد مگر این که بخواهید قدرت یدک کشی‌اش را محک بزنید و باری با 1500 کیلوگرم وزن یدک بکشید. گفتنی است قدرت یدک کشی مزدا CX-5  ، حدود 1800 کیلوگرم و قدرت یدک کشی تویوتا RAV-4 حدود 800 کیلوگرم است و  نیسانST  X-Trail در بین این دو قرار می‌گیرد.

بررسی نیسان X-Trail مدل 2014

صندلی راننده بسیار راحت است و خوب از کمر حمایت می‌کند. البته روکش آن ها زیاد ضخیم نیست و سر و صدای جاده و باد هم به راحتی وارد کابین می‌شود. با همه این حرف ها، نیسان  X-Trail  با وزنی معادل 1437 کیلوگرم، روی چهار تایر پهن و گوشتالوی Goodyear می‌نشیند که سواری بسیار نرمی ارائه می‌کنند. این شاسی بلند هنگام عبور از روی دست اندازها کمی سر و صدا دارد، ولی تقریباً روی تمام سطوح خونسردی و هدایت پذیری خودش را حفظ می‌کند. البته گاهی اوقات هنگام عبور از روی چاله های بزرگ یا ناهمواری های سطح جاده کمی نا آرام می‌شود، ولی کابین تکان هایی جدی ندارد. ثبات بدنه بسیار خوب است و درست همان چیزی است که از یک شاسی بلند با 1710 میلی متر ارتفاع انتظار دارید. نیسان X-Trail به لطف سیستم Active Ride Control، هنگام دور زدن یا تغییر مسیر، بسیار آرام و بدون تکان است، حتی هنگامی که با شور و هیجان رانندگی کنید. در چنین لحظاتی است که صدای ترمزها به گوش می‌رسد و قدرت متوقف کننده آن به شما اعتماد به نفس می‌دهد. فرمان چه هنگام رانندگی در شهر و چه هنگام رانندگی پر شور و هیجان، نرم و حساس است. سیستم الکترو-مکانیکی فرمان به راننده اجازه می‌دهد از وضعیت چرخ های جلو مطلع باشد و بداند آیا در حال چرخش هستند یا جایی گیر کرده و تحت فشارند. البته ستون های جلو بیش از حد پهن هستند و باعث می‌شوند دید راننده هنگان پیچیدن به راست محدود باشد. به نظر می‌رسد اندازه و موقعیت این ستون ها کمی با ناشیگری انتخاب شده است چون راننده مجبور است هنگام دور زدن یا به جلو خم بشود و از شیشه جلو نگاه کند یا روی صندلی اش به عقب خم بشود و از آینه بغل اطراف را ببیند، در هر دو صورت وضعیت خوشایندی نیست. خوشبختانه دید طرفین و از طریق آینه های بغل خیلی خوب است. ستون عقب هم کوچک است و بین آخرین پنجره و درب صندوق عقب قرار دارد.

بررسی نیسان X-Trail مدل 2014

کابین داخلی نسبتاً مرتب است و ساده است ولی کمی قدیمی به نظر می‌رسد. روکش داشبورد بسیار نرم است، دریچه های هوا حاشیه هایی نقره‌ای رنگ دارند، دستگیره های در از جنس کروم هستند و چرم دوزی اطراف دسته دنده و سیستم صوتی نیز به رنگ مشکی و بسیار زیبا هستند. استفاده از دکمه های کنترلی سیستم تهویه مطبوع و مجراهای هوای عقب نیز بسیار آسان است. یک تکیه گاه دست به طور هوشمندانه ای روی درب سمت راننده نصب شده است و بیشتر وقتی به کار می‌آید که راننده مجبور می‌شود با دکمه های شیشه برقی که به نوعی نا به جا نصب شده اند ور برود. داشبورد، قسمت داخلی درب ها و اطراف کنسول مرکزی از پلاستیک سخت و و ضد خش پوشیده شده‌اند ولی روکش غربیلک فرمان چرمی نیست، دکمه های مربوط به سیستم صوتی و کروز کنترل زیادی شلوغ هستند و در مقایسه با خودروهای رقیب چیدمانی هوشمندانه ندارند. محفظه های جا دار زیادی داخل کابین به چشم می‌خورند، جعبه داشبورد هم بزرگ است. چهار جا لیوانی و چهار جای بطری هم داخل کابین گنجانده شده‌اند که 205 میلی متر عمق دارند. در صندوق عقب هم قلاب هایی برای آویزان کردن اسباب و اثاثیه تعبیه شده‌اند. دهانه درب صندوق هم 186 سانتی متر باز می‌شود که واقعاً زیاد است. جای زیاد صندلی عقب، موجب رضایت سرنشینان خواهد شد. صندلی های ردیف دوم فضای پا زیادی دارند و از هر طرف واقعاً جادار احساس می‌شوند ولی فضای سر نسبتاً کم است. نیسان X-Trail هم مثل همه خودروهای پنج نفره دیگر، دارای یک صندلی در وسط است که می‌توان پشتی آن را خواباند تا یک تکیه گاه دست و دو جا لیوانی در اختیار سرنشینان قرار بگیرد. متأسفانه، استفاده از سیستم صوتی و اپلیکیشن NissanConnect که روی تلفن های همراه هوشمند نصب می‌شود، دشوار و پیچیده است و یکی از مواردی است که راننده را مأیوس و نا امید می‌کند.

بررسی نیسان X-Trail مدل 2014

کیفیت صدای استریو هم تعریف چندانی ندارد، اتصال هندزفری تلفن به سیستم صوتی از طریق بلوتوث هم ممکن است کار طاقت فرسایی باشد. چند دقیقه هم زمان می‌برد تا اپلیکیشن NissanConnect به کار بیفتد. بهتر است بدانید برای استفاده از این اپلیکیشن باید چندین مرحله را پشت سر بگذرانید: ابتدا باید به وب سایت نیسان مراجعه کنید و ببینید آیا تلفن همراه تان با این اپلیکیشن سازگار است یا نه، سپس VIN (شماره شاسی) خودروی خودتان را ثبت کنید. مرحله بعدی این است که تلفن همراه تان را به خودرو متصل کنید، یک username و password بسازید، اپلیکیشن را پیکربندی کنید و مواردی که دوست دارید در خودرویتان استفاده کنید را انتخاب کنید. دست آخر هم تنها کاری که باقی می‌ماند این است که از اپلیکیشن NissanConnect لذت ببرید. وقتی این اپلیکیشن را نصب کردید به رادیوی اینترنتی Pandora گوش بدهید و به فیس بوک و موتور جستجوگر گوگل دسترسی داشته باشید، البته به شرطی که تلفن همراه تان هم به خودرو متصل باشد و هم به اینترنت. خب، برای این که کمتر سردرد بگیرید، بهتر است بدانید نیسان X-Trail سه سال یا 100,000 کیلومتر گارانتی دارد و روی جاده هم، امداد خودرو نیسان به صورت بیست و چهار ساعته در خدمت شماست. اگر شش سال از مدت مالکیت شما بگذرد یا 120,000 کیلومتر با آن رانندگی کنید و هر 10,000 کیلومتر هم خودرو را برای سرویس به نمایندگی برده باشید، هزینه کمتری بابت سرویس از شما گرفته خواهد شد. اگر با گیربکس دستی جور هستید، نیسان  X-Trail گزینه بسیار خوبی برای شماست. این خودرو یک شاسی بلند متوسط است که بسیار راحت و انعطاف پذیر است، علاوه بر این بسیار هم قوی است و سواری خوبی هم دارد. شاید نقطه ضعف آن این باشد که از نظر ظاهری و فنی به پای رقبایش نمی‌رسد و نمی‌تواند یک همه فن حریف تمام عیار باشد.


منبع

CarAdvice

برچسب : نیسان X , Trail , مزدا CX , 5 Maxx , هوندا CR , V VTi , تویوتا RAV4 GX






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

سعید
0

نمی دونم این کمپانی های خارجی چه مرگشونه؟
به جای ساختن خودروهای بهتر و باکیفیت تر از خودروهای قبلی خودشون
روز به روز محصولات پایین تری رو روانه بازار می کنند.
آخه آدم عاقل تا نیسان مورانو اونجا باشه ، میره سراغ این.
12:00  1393/05/16
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Alireza : سلام دوستان ب من پیامک تحویل حضوری اومده ولی تو سایت تحویل حضوری ثبت نکرده بودم ب نظرتون برم پارکینگ بهم میدن یا حتما باید ثبت کنم؟
منتظرالشاهین : مبارکه باشه، اکبر دادش،چوخ سنه مبارک...ماشالله در عرض دو روز ۱۲۰۰ کیلومتر باهاش روندی!؟...کل اردبیل تا حیران یا سرعین یا مشکین شهر ۵۰ کیلومتر هم نیست!...رفتی ترکیه !؟
محمدرضا.تارا v4 : دوستان سلام. تارا اتومات سفید تحویل 17 مرداد با کمال ناباوری دیروز تحویل گرفتم!
اکبر رینگ : سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه. شاهین پلاس من هزار و دویست کیلومتر پیمایش داشته. در کل ماشین دوست داشتنی و خوبیه و حس خوبی به بهم میده. ایراد هایی که در طی این مدت از نظر من وارده در دورهای بالا لرزش گیربکس زیر پا رو احساس میکنید به علت مشکل فنی نیست و ذات ماشین اینه .در دور بالای 3000 صدای موتور داخل ماشین میاد خیلی آزار دهنده نیست ولی خب بیشتر از حد نرماله. در موارد محدود و توی شهر اگه هوا گرم باشه و کولر بگیرید آمپر آب یک خانه از وسط بیشتر میشه و با فعال شدن فن ماشین سرجاش برمیگرده.گیربکس اتوماتیک به اندازه ماشین های چینی بازار کمی کنده. اما نسبت به دنا اتومات و تارا اتومات خیلی بهتره با فاصله زیاد. گیج نمیزنه و تقه هم خیلی کم و به ندرت.
محمد-:::::::: : https://www.saipacorp.com/fa/salepage/customercarstatus سلام برو این سایت
Essi : شما رو اواخر پاییز حساب کن
سبیل : کاش ایرانخودروثبت نام کرده بودم...چقداطرافیان گفتن بهم...من گردن شکسته عاشق شاهین شدم...۴ماه تکمیل وجه کردم دارم باموتورمیرم....
علیرضا : سلام من دوروز پیش تکمیل وجه کردم برا شاهین جی ال الان چطور باید بفهمم تو کدم مرحه هستم کی فاکتور میشه لطفا راهنمایی کنید
فیروز : 1404/3/11 نقدی تحویل 20 روزه
میثم : سلام هیچکس در جریان نیست چون سایپا حساب کتاب نداره ولی طبیعتا با این وضعیت تحویل حداقل بالای ۵ یا ۶ ماه تاخیر داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خسارت دیده از سایپا : قرارمون روز دوشنبه 10صبح جلومعاونت سایپا. سایناییا هم دوشنبه دارن میرن.اگه نمیایید پس لااقل قرار رو بهم نریزید تالااقل اون دونفری ک واقعا میخوان بیان ( بلوف نمیزنن)بیان
توحید ارومیه : دوگانه تیر گوش به حرف های بی ثبات اپراتور نده چون حتی میگه بهمن هم فاکتور شده تا7فروش فوق العاده که دروغی بیش نیست حتی اگه بپرسید نمیدونه بهمن از 6شروع شد تا 12وشب 11تکمیل ظرفیت شد فکر می کنه از 7به بعدها بعد انتظار دارید آمار دقیق بدن در حال حاظر شرکت داره طرح مادرانی که اردیبهشت تکمیل وجه کردن وبعد اونایی که طرح تبدیل زدن از اردیبهشت به بعد دوگانه به تک رو داره فاکتور می کنه که قانونش این بود اسفند پیش تمام بشه بعد بهمن فوق العاده از 6تا12 مرحله اول وبعد همین روال بیاد جلو که متاسفانه چرا شرکت اینجور رفتار می کنه بامشتری و اهمیت نمیده دلیلش نامعلومه
فوری 8 بهمن : شرکت سایپا ناتوانی ساینا اس دارا
16خردادفوق العاده : کسانی که فاکتور شدن اعلام کنن ببینیم تا چه تاریخی فاکتور شده
16خردادفوق العاده : سلام 16 خرداد فوق العاده طرح مادران هنوز فاکتور نشده چجوری میفرمایید 17م فاکتور شده
الی (ایکس 33 دستی) : سلام. آره زنگ که زدم گفت معلوم نیس کی میاد. حتی در این حد که ماشین تو پارکینگشون بود میگفتن نمیدونیم باید شماره شاسی بزنیم ببینیم هست یا نه. من خودم پریروز رفتم تو پارکینگ نمایندگی ماشینمو پیدا کردم عکس گرفتم. داشتم میرفتم داخل که نشون بدم همونجا تماس گرفتن که فردا بیا تحویل بگیر... دیروز ظهر رفتم تحویل گرفتم بعدم بردمش تشخیص رنگو اینا
پول اضافی : دقیق همین طوره
آنا : منم همچنین
سورن دوگانه : سلام .بنده تحویل 30 تیر بودم ولی دیروز برام بارگیری شد .پیش فروش بودم نصفشو بهمن ماه ریختم نصف دیگه 25 اردیبهشت .داخل خردادم فاکتور شدم
Ahmad666666 : دوستان برا تجمع مهمتر از همه چی درست کردن یه بنر خوب هست چون هر کی بخواد اون تجمع رو رسانه ای کنه اول به اون بنر دقت میکنه