ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
قلی نیا : روحش شاد سواد نداشت ولی آباد میکرد آبادانی بلد بود ولی الان از همش از یزید شنیدیم ولی از اینا دیدیم
حمیدرضا : هیچ کی نمیتونه بازداشت کنه ما طلبکار هستیم امروز من با دو نفرشان تا حد درگیری بحثم شد بی ادب و پر رو هستن
سلگی : سلام دوستان منم 13آذر تکمیل وجه کردم فروش فوق العاده برا شاهین جی بنظرتون تبدیل بزنم یا خیر
محمد تارا v4 : امروز زنگ زدم نمایندگی شماره 2 ایرانخودرو گفتم تحویل من سی و یک شهریور بوده هنکز تحویل ندادین گفت تا چهل پنج روز دیگه ام تحویل نمیدن
شاهین‌ : سلام‌ به‌ همه‌‌ بنده‌ ۲۷‌ اردیبهشت‌ تبدیل‌ زدم‌ ۳۱‌ مرداد‌ فاکتور‌ شدم‌ ۱۰‌ شهریور ‌ تحویل‌ گرفتم‌ اصلا‌ ارزش‌ ۲۷‌ ماه‌ ‌ انتظار‌ نداشت‌ داخلش‌ کامل‌ پلاستیک‌ بی‌ کیفیت‌ ‌‌موم‌ کشی‌ خیلی‌ بد‌ سواری‌ خشک‌ و‌ کوبنده‌ صفر‌ تا‌ صد‌ ۱۴‌ ثانیه‌ دوربین‌ دید‌ عقب‌ تو‌ آفتاب‌ چیزی‌ نشون‌ نمیده‌ رنگ‌ ماشین‌‌ ی‌ جوری‌ دون‌ دون‌ هست‌ موتور‌‌ همه‌ نوع‌ صدای‌ میده‌ غیر‌ صدای‌ ماشین‌ دو‌ تا‌ آدم‌ ۶۰ کیلوی‌‌‌ عقب‌ سوار‌ بشن‌‌ نزدیک‌ سرعت‌ گیر‌ باید‌ پیاده‌ بشن‌ ماشین رد‌ بشه‌ وگر‌ نه‌ زیر‌ بندی‌ نابود‌ه مسخرمون‌ کردن‌ ‌ ۳‌ سال‌ ‌ ‌
تیتانیوم دستی آذر طرح عادی : الان از شما تو چه مرحله ای گیر کرده؟
T8 : ثبت نام چ تاریخی بودید؟؟
محسن : نگفتن کی میدن؟؟ شرایط منم دقیق مثل شما هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : اونا مال کلاس سقف شیشه ای 6 دنده که فرمان برقی...تو قراردادها نوشته شده سقف فلز فرمان هیدرولیک
جواد : مشکل سانروف دارن، من خودم قطعه ساز هستم و از کارشناس 3 تا مگاموتور پرسیدم گفتن تامین کننده سانروف به دلیل مطالبات معوقه به خط قطعه نمیده
آریزو 6 پرو : سلام ، دوستان کسی از دفتر مرکزی یا جایی که اطلاعات دقیق داشته باشه پیگیری نکرده ؟ واقعا تا کی قراره طول بکشه تحویل این گوه ! اگه چیزی میدونید بگید لطفا . ارزش پولمون نابود شد 😑
Reza Rs : سلام دوستانی 20 تیر ب بالا هستن و هنوز فاکتور نشدن کوییک Rs لایک کنن ببینیم چند نفرن
اسقاطی اردیبهشت : خوب بید
نیسان : نوکرتم برو ناموسا
اسقاطی اردیبهشت : زنگ بزن سایپا کاشان آنقدر زنگ بزن تا جواب بدن فکر کنم ساعت دوازده این طورا جواب میدم چون طی روز تو مجموعه هستن دارن ماشین تحویل میدن
سبحان : سلام من نوراباد لرستانم الان ساعت 10 شبه 3 تا نیسان صفر با 3 تا کویک با ماشین بر نمایندگی رفتن داخل نمایندگی فردا صبح بزنم ب نمایندگی هرچی گفت بهتون میگم
من : سعید داداش خیلی اقایی ممنون از اطلاع رسانیت
اطلس بهمن : فاکتور شدی؟