ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعیده : منم مثل شمام ن فاکتور نشدم
احمد x5 : دقیقا حرفتون درسته
علی : تا امروز ایرانخودرو تعطیل بود از فردا شروع بکار میکنه از فردا فاکتور شدنها مجددا شروع میشه
سهند دی ماه 1 : من ۶ ام اردیبهشت ماه تکمیل وجه شدم ولی فاکتور نشدم
KMC مشتری : من کلا گروه های مختلف کرمان موتور رو بررسی کردم ،طبق تحقیق من مشتری های کرمان موتور دو دسته اند ،یک دسته که به صورت نقدی یا چکی با قیمت مصوب خرید کردند که عمدتا 60 روزه و 90 روزه اند و بندرت 30 روزه،و دسته دوم کسانی هستند که از نمایندگی ها حواله نقدی خریدند با قیمت بالاتر از قیمت مصوب و عمدتا 20 روزه و 30 روزه. دسته اول دچار تاخیر و گرفتاری های فراوانند و به همشون بیشتر بهانه حمل و بهانه های مختلف رو میارن و سر میدوونن! اما دسته دوم تمام کاراشون روتین انجام میشه،تیر ثبت نام کرده الان سوار ماشینشه! بنظر یه لابی یا باند هستند که هدفشون فروش با قیمت بالاتره، تا دسته اول جمع نشند و از بازرسی و دادستانی کمک نگیرند وضع به همین منوال پیش خواهد رفت.
ا.س : دنا پلاس سفید۱۴۰۴ خریدم رنگ بدنه ش داره زردمیشه انگارداره خودبخودرنگ میسوزه کاپوت وگلگیر میتونید راهنمایی کنید
آرمان X5 : فکر کنم فقط قصدت اینه که ما رو دق بدی که 6 ماهه پول نقد دادیم و هنوز هیچی به هیچی 😀
پلاس : آقای شقایق .اگر کمکی از دست ما برمیآد،بگو.شاید بتوانیم کمکت کنیم.ناراحتی ات از چیه؟
هلیا : آقای شقایق یا هر اسم دیگه.دچار اختلال شدید پریشان حالی هستی،اصلا تقصیر نداری،بیمار مثل شما داشتیم.انشالله خدا شفا بده.اشکال نداره،اگر آروم میشی،هر چند وقت بیا اینجا خودت رو خالی کن،برو.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا تیر : پولشو گرفته دیگه باید فاکتور کنه
محمدماین : با شما برای تحویل تماس خواهند گرفت عزیز
رانا پلاس تحویل13 مرداد : سلام امروز از جلوی یکی از نمایندگی های ایران خودرو مشهد رد میشدم دیدم دارن رانا پلاس سفید تحویل میدن از مالک پرسیدم تحویل کی بوده گفت 19 خرداد
سجاد : تا برج 3 تازه فاکتورشده
شادمهر : نمی رفتن
شادمهر : یاد قدیم افتادم سنوگرافی نمی رفتم آخر سری بهت کویک ندن
مهدی : 6 اردیبهشت تکمیل وجه کردی؟
رانا 31 تیر : اگه تصادف بشه بیمه بدنه خسارت وارده به موتور ماشینم میده؟
بهمن ماه پیش پرداخت : سلام اگه فاکتور بشیم پیامک واسمون میاد چون من نه کافی نت رفتم نه بلدم از گوشی چک کنم
مریم : تا چه تاریخی فاکتور شده ساینا تک