ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مريم : در جواب كسايي كه ميپرسن از كجا ميبينيم كه كدوم ماه پر شده: برا كسايي كه پيام شاهين اومده و تو كارتابلشون هنوز هست مشخصه كه كدوم ماه پر شده، همون قسمت واريز وجه منتخبين
احمدزاده : سلام من هم برام پیام آمد نتونستم پول بریزم الان اسم سوخته کسی میدونه جواب بده
ثبت نام کرمان موتور اردیبهشت : برادران عزیزلطفاروآیکن مثبت سمت چپ سبزرنگ بزنیدببینیم چندنفره به صداسیمازنگ زدن تشکر
سعید : نخیر همون قبلی هست، فقط شاهین پلاس موتورش تی یو فایو شده
X5 : سلام دوستان عزیزفقط با1624 تماس باصداسیما جواب میده هرخودروی که ثبت نام کردی تماس بگیر اعلام تاخیر شاسی شدن بگید
تارادستی سفید : لطفاً کسی فاکتور میشه سود تاخیر هم اعلام کنید
محمد رضا : سلام .شاید باورتون نشه ولی رنگ خیلی قشنگیه برای این ماشین .مبارکتون باشه
معین : تارا v4 ال ایکس مشکی تحویل سی آبان امروز فاکتور شد...
معین : تارا v4ال ایکس مشکی تحویل ۳۰ آبان امروز فاکتور شد..
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 اتو سفید ط : سلام دوستان بالاخره بعد از کلی انتظار فاکتور شد 207 اتو ارتقایافته سفید تکمیل وجه 17 خرداد تحویل 31 تیر امشب فاکتور شدم 22 آذر
علیرضا : من 2 مهرم، شماره پذیرشم 11959782 هست. هنوز فاکتور نشدم
دنا 6دنده : سلام ما دنا پلاس ثبت کردیم با الویت زمستان 1403 هنوز هیچ پیامی نیومده کسی هست زمستان باشه براش دعوتنامه ارسال بشه حتی نمیدونم کدوم ماه هستیم
.1.Mehrdad : سه الی چهار روز
اتو ارتقا شهریور : قبلا تو سایت میتونستی تعداد رو بشمری ولی الان برداشته شده
اتو ارتقا شهریور : اون دوستی که میگه هنوز دعوتنامه شهریور برای بعضیا نیامده ،مگه میشه کسی رو سراغ دارید که براش نیامده ، چون امکان نداره و دعوتنامه مهر رو دادن عجیب بود این حرف!!
Gt : سلام، شما شاسی خوردین؟
علی : منم سی دی هستم فاکتور شدم فقط تخصیص پلاک جمعه هم انجام میشه یا روز کاری هست و چقدر طول کشید برای شما ممنونم
وحید : سلام دوستان عزیز ممنون میشم منو راهنمایی کنید . طریقه درخواست تحویل حضوری چطوره؟
سورن جدید : سلام من تحویل 27 اذر هنوز فاکتور نشده باید منتظر باشم یا به ای ان خودرو زنگ بزنم راهنمای لطفا