ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Maryam : سلام ن برام پیامک نیومد برو قسمت مدل و رنگ تغییر بده
X5 : معمولا تریلی ندارن برای بارگیری و کلا از زمان فاکتور باید۳۰ روز کاری در نظر بگیرید تا تحویل
حسین بوشهر : فرقی نمیکنهالان دیگه تبدیل زدن با منتظر موندن برا سهند دوتاش یه زمان میبره
علی : فعلا تا 9 مهر اومده بعدش مشخص نیس چونکه 5 مهر توی اسفند اومد بعدش رفت تا مرداد یعنی 5 ماه بعد
جواد : اینا از این ما نیستن از این ملت نیستن از این کشور نیستن مشتی منافق که خون مردم رو بخاطر منافع خودشون الان ۹ماهه کردن تو شیشه
جواد : اینا مشتی خیانت کار و منافقند ک خون مردم رو کر دن تو شیشه
جواد : کثافت های بی وجدان من فوق العاده بودم قرار بود ۳ماهه خودرو تحویل بدید الان۹ماهه
جواد : کثافت های بی وجدان من فوق العاده بودم قرار بود ۳ماهه خودرو تحویل بدید ن۹ماهه .
ایگل بهمن : سلام منم مثل شما هرچی زنگ میزنم میگن مجوز باید صادر بشه خب اینا نمیتونن زودتر مجوز ترخیص صادر کنن از من یکماه شد و هنوز ندادن
مملی شاهین جی : این بیشرفارو باید دار بزنن خیلی پست وبیوجدان هستن ۹ماه ۶۰۰میلیون گرفتن هیچ خبری هم نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : شما فاکتور شدید حتما اعلام کنید ممنون
سپهر : فکر کنم تو هستی
امین پیش 11 اسفند : پیش فروش تکمیل وجه 11 اسفند امروز فاکتور شده
ادریس : جواد جان ساینا اس 85 گانه واریز اول تاریخ 1403/11/15 مبلغ 203797000 میلیون تومان واریز کردم.دعوتنامه اردیبهشت ماه اومد 1404/02/22 که تکمیل وجه و انجام دادم مبلغ 204071000 میلیون تومان.تحویل خودرو هم تو قرار داد 31 تیر بوده که الان تقریبا یک ماهه از تحویل خودرو هم داره میگذره.
حسن : موعد تحویل دنا من هم 31تیره که فاکتور نشده رفتم اداره تحویل ایران خودرو پیگیر شدم که گفتن حداقل 40 روز دیگه زمان میبره
مهدی : آره دارن تورو...
محمد : شانسیه
سعید : پول اضافه رو پس بدن خوبه من 60میلیون 6ماهه گرفتم باید70ملیون پس بدم پول هم هیچی ندارم از 6ماه مهلت دوماهش گذشته😭😭😭😭😭
مهدی : اقا 27 بهمن 90 روزه کی فاکتور میشه
علی : فکر نکنم فاکتور کنن هم تعطیله هم دعوا