ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهام در خدمات پس از فروش خودروهای ژاپنی!

ابهاماتی در زمینه نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی برخی از برندهای خودروهای وارداتی وجود دارد.
اگرچه همواره انتقاداتی نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در کشور وجود داشت اما این انتقادها در طول یکی دو سال اخیر تشدید شده است.
به گفته کارشناسان، برخی از برندهای خودروهای وارداتی که در یکی دو سال اخیر وارد کشور شده‌اند اصولا فاقد شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز ارائه خدمات و تعمیرات هستند.
در این زمینه شنیده می‌شود که یکی از برندهای معروف خودروهای ژاپنی که در طول یکی دو سال اخیر وارد بازار ایران شده، تنها دارای یک نمایندگی خدمات پس از فروش است. البته برخی فعالان بازار خودرو نیز می‌گویند که برند ژاپنی مربوطه حتی فاقد یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
در این رابطه یکی از واردکنندگان خودرو در پاسخ به این‌که آیا وجود تنها یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای یک برند خودروی وارداتی نامناسب نیست؟ اظهار می‌کند: تعداد نمایندگی خدمات پس از فروش بستگی به تعداد خودروهای وارداتی دارد.
فربد زاوه با بیان این‌که تعداد خودروهای وارد شده مربوط به برند ژاپنی مربوطه چندان بالا و قابل توجه نیست، خاطرنشان می‌کند:‌ بنابراین وجود یک نمایندگی خدمات پس از فروش برای ارائه خدمات به این برند کافی است.
این واردکننده خودرو در پاسخ به این‌که آیا مناسب است که مشتریانی که در نقاط مختلف تهران و همچنین شهرستان‌ها خودروی ژاپنی مربوطه را خریداری کرده‌اند مجبور باشند برای تعمیر خودروی خود به یک نمایندگی خاص مراجعه کنند؟ تصریح می‌کند: این دیگر مشکل مشتریان است. آنها باید هنگام خرید خودرو حواس خود را جمع کنند و بدانند که چه خودرویی را با چه سطحی از خدمات پس از فروش خریداری می‌کنند.
زاوه اظهار می‌کند: مشتری مختار است که خودرویی را بخرد یا نخرد. اگر هم خرید باید شرایط آن‌را بپذیرد.
اظهارات این واردکننده خودرو در این زمینه در حالی است که برخی از فعالان بازار خودروهای وارداتی اظهار می‌کنند که برند ژاپنی مربوطه فاقد حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش است.
یک فعال بازار خودروهای وارداتی در این زمینه به ایسنا می‌گوید: شرکتی اقدام به واردات این خودروهای ژاپنی کرده اما حتی یک نمایندگی خدمات پس از فروش نیز برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی در پاسخ به این‌که خریداران این برند ژاپنی در صورت خرابی‌ این خودروها چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: این خریداران مجبورند برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه‌های متفرقه مراجعه کنند.
به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی،‌ در مواردی به دلیل کمبود قطعات خودروهای وارداتی صاحبان آنها مجبور به خواباندن یکی، دو ماهه خودرو هستند تا قطعه آن پس از سفارش‌گذاری از خارج از کشور وارد شود.
وجود ابهام در نحوه ارائه خدمات پس از فروش به برخی از برندهای خودروهای وارداتی در حالی است که دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو در کشور، به طور کلی وضعیت ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای وارداتی را مناسب نمی‌داند.
عباسعلی غیاثی می‌گوید: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایدگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش در کشور هستند.
وی با بیان این‌که در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت می‌شود، خاطرنشان می‌کند:‌ در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاه‌های متفرقه است.
غیاثی ادامه می‌دهد: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان می‌کند: به دلیل نبود مکانیزم نظارتی در برخی برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرف‌کنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع می‌شود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خدمات , پس از فروش , ژاپنی , قطعات , یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا پلاس اردیبهشت : بله . منم زنگ زدم شرکت. فروردین ها دهه سوم رو دارن فاکتور میکنن. V1p ها . البته فک کنم غیر از تیتانیوم
سعید : سلام من هم اسفند تکمیل وجه کردم cs55 خبری از تحویل نیست پاسخ گو هم نیستن دوبارهه باید دعوتنامه بیاد تکمیل وجه مجدد
حمیدs5 : ۱۱ شهریور هنوز شاسی نشده فکر کنم قبل ازمن دیگه کسی نباشه که شاسی نشده
j 7 مشهد : امروز صبح تماس گرفتم گفتند تو صف بارگیری هست و هنوز بارگیری نشده است ولی الان پیامک تحویل آمد که فردا برای تحویل مراجعه کنم J 7 ثبت نامی ۲۳ مهر شاسی ۲۳ اسفند ان شالله که سرکاری نباشد
j7 : کسی هست بهش زنگ زده باشن برای تحویل
تارا دستی تیتانیوم تحویل۲۷ دی : سلام دوستان به سلامتی ما هم فاکتور شدیم انشاالله فاکتوریه همه دوستان
بوشهر s5 آبان : مگه قرار بود با ماشین بری مسافر کشی از پولش قسطشو بدی؟؟ اگر پول نداری نباید ثبت نام میکردی اگرم دارای دیگه نالت چیه؟ هممون یک غلطی کردیم دیگه باید پاش وایسیم بعدش بریم شکایت حقمونو بگیریم
s5 اصفهان : باشه تو که راست میگی شاسی شدی کمتر قنطوره ببندی طوری نمیشه وا
بوشهر s5 آبان : سلام منم دیروز زنگ زدم اور مشتریان تا میتونستم داد زدم و بد و بیراه گفتم امروز شاسی شد فکر کنم دلیل اینکه بعضیا شاسی نمیشن اینه پیگیری نمیکنن من از ابان تا الان بیش از 100 بار زنگ زدم
اس3 مهرماه : خب بسلامتی ایشالا 4-5 ماه دیگه ماشینتونم میرسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سیستان : سلام،دوستان من واریزی 11 دیماه ،سورن موتور جدید هستم فعلا در انتظار فاکتور،با کد14531022
کوییک جی ایکس ال : 11741839بودم
کیان : دوستان اتو بهار فراخوان اومده پیامکش هنوز ارسال نشده ولی درگاه پرداخت فعال شده تا 3 خرداد وقت داره
تک : سوالی بود یا خبری؟؟؟
ساینا دوگانه بهمن ماه : بازم گیر کرد فک کنم آذر و دی تا وسط داد گیر کرد الان افتادیم دوباره تو سر بالایی حالا بیا درستش کن عجب واقعا عجب
محمد : انشالله به سلامتی سوار شی
ابراهیم تیگو 8پرو : کاملا با شما موافقم بدون هیچ چشم داشتی ب تمام سوالات ما جواب مبدادن
تبدیلی : Tu5
بنزینی فوری : پذیرش اول بهمن فاکتور شده
چ : لعنت لعنت براین مدیران ایران خودرو بی لیاقت های پست خدا لعنتشون کنه که هر چی داشتیم فروختیم برا این لگن رانا پلاس