بررسی ولوو S80 مدل 2015

بررسی ولوو S80 مدل 2015

تیپ T5 سدان ولوو S80  ، موتور شش سیلندر قبلی خودش را با یک موتور جدید چهار سیلندر عوض کرده است که مجهز به  توربوشارژر است. این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک نیز مجهز شده است. قدرت این موتور جدید مانند قدرت موتور قدیمی است، با این حال مصرف سوخت آن کمتر است. یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته نیز در کنار این موتور قرار گرفته است. البته در موتور شش سیلندر قدیمی تغییرات زیادی صورت نگرفته است، ولی گیربکس طوری برنامه ریزی شده است که تعویض دنده های سریع تری داشته باشد. هر دو تیپ ولوو S80 دستخوش تغییراتی جزئی شده‌اند. شاید هیچ کس نتواند مثل کمپانی ولوو برگ های برنده جدید رو کند. این خودروساز سوئدی به خاطر تولید خودروهایی ایمن و قرص و محکم مشهور است که دنباله رو هیچ مد یا سلیقه‌ای نیستند. به طور قطع، از سدان S80 مدل 2015 می‌توان به عنوان نمونه‌ای بارز از این رویکرد نام برد. بسیاری از ویژگی های سنتی ولوو از جمله صندلی های جلو بسیار بزرگ، ظاهر بسیار شیک و سواری نرم را می‌توان در این سدان مشاهده کرد. موارد ایمنی هم مد نظر قرار گرفته‌اند. ولوو S80 می‌تواند به بسیاری از جدیدترین فناوری ها مجهز بشود و به راننده کمک کند از وقوع تصادف پیشگیری نماید.

بررسی ولوو S80 مدل 2015

تیپ پایه ولوو S80 به همراه یک موتور چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته به بازار عرضه می‌شود و T5 Drive-E نام دارد. این موتور جدید، 240 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در مقایسه با سایر خودروهای موجود در این کلاس، مصرف سوخت بسیار پایینی دارد. البته این خودرو در بعضی موارد کمی محافظه کار ظاهر شده است. ولوو S80 نسل دوم خودرویی به شمار می‌رود که اولین بار در سال 2007 به بازار عرضه شد. طراحی از مد افتاده آن بیشتر در ظاهر قدیمی اش به چشم می‌آید. از دیگر نقاط ضعف این سدان، می‌توان دخالت کمتر راننده در هدایت خودرو و مصرف سوخت نسبتاً بالا اشاره کرد. ولوو S80 بسیار مجهز است و از دیگر سدان های لوکس با اندازه متوسط نیز ارزان تر است، البته به شرطی که تمایلی به پرداخت پول بابت این خودرو داشته باشید. شاید بهتر باشد نگاهی هم به آکورا TLX یا هیوندای جنسیس مدل 2015 بیندازید. هر دو این خودروها، جادار و راحت هستند و راننده را بیشتر درگیر رانندگی می‌کنند، طراحی شان نیز بسیار جدیدتر و رقابتی تر است. البته رقبای گران قیمت تری از کشور آلمان نیز در بازار حضور دارند (آئودی A6، بی ام و سری 5 و مرسدس بنز E-Class) که می‌توانند گزینه های خوبی برای انتخاب باشند. روی هم رفته، ولوو S80 به اندازه کافی دوست داشتنی به نظر می‌رسد، ولی پیش از این که تصمیم نهایی را بگیرید، بهتر است گشتی در بازار بزنید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی ولوو S80 مدل 2015

ولوو S80 بزرگترین سدان چهار درب و پنج نفره کمپانی ولوو به شمار می‌رود که در دو مدل به بازار عرضه می‌شود: مدل T5 Drive-E و مدل T6. تیپ پایه هر دو مدل، تیپ Premier است که با خرید پکیج های Premier Plus و Platinum می‌توان آن ها ارتقا داد. تجهیزات مدل T5 Drive-E عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های مه شکن، گرمکن آینه های بغل، دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، روکش چرمی، صندلی های برقی با قابلیت حرکت در هشت جهت، حافظه تنظیمات صندلی راننده، صندلی تاشوی عقب برای افزایش ظرفیت صندوق عقب، آینه الکتروکرومیک، نمایشگر دیجیتال و قابل تبدیل به پنل ابزار، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، سیستم پیشگیری از تصادف در سرعت های پایین، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 7 اینچی، سی دی چنجر و هشت بلندگو، رادیوی ماهواره‌ای، رادیوی HD و درگاه USB و iPod. تیپ T5 Drive-E Premier علاوه بر همه تجهیزات فوق، دارای این تجهیزات نیز می‌باشد: حسگرهای پارک در جلو و عقب، دوربین  دید عقب، صندلی تاشوی جلو و یک قلاب برای آویزان کردن کیسه های خرید در صندوق عقب. تیپ T5 Driver-E Platinu  نیز علاوه بر تجهیزات فوق، دارای این تجهیزات است: نورپردازی خاص کابین داخلی، سیستم صوتی Premium با 12 بلندگو و صدای فراگیر، مسیریاب ماهواره ای و کنترل صوتی.

بررسی ولوو S80 مدل 2015

 همه تیپ های مدل T6 با یک موتور قوی تر شش سیلندر، سیستم چهار چرخ محرک، رینگ های آلومینیومی 18 اینچی و سانروف به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات تیپ های  Premier Plus و Platinum مدل T6 نیز دقیقاً شبیه تجهیزات این تیپ ها در مدل T5 Drive-E است. پکیج Technology در هر دو مدل دارای این تجهیزات است: کنترل اتوماتیک نور بالا، کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف که عابرین پیاده و موتورسواران را نیز تشخیص می‌دهد، سیستم هشدار  عبور از خط و سیستم ارائه اطلاعات مربوط به سرعت. پکیج Climate نیز دارای این تجهیزات است: گرمکن صندلی های جلو و عقب، گرمکن غربیلک فرمان، گرمکن شیشه جلو، گرمکن آب پاش های جلو و سیستم کنترل کیفیت هوا در کابین داخلی. برای تیپ T6، پکیج Inscription نیز قابل خریداری است که دارای این تجهیزات است: روکش چرمی، هواکش صندلی های جلو، روکش چرمی داشبورد، تکیه گاه دست و تودوزی جدیدتر. آپشن هایی که به صورت مجزا قابل خریداری هستند عبارتند از: رینگ های آلومینیومی 19 اینچی به همراه سیستم تعلیق اسپرت و خوابیده (فقط برای مدل T6 )، چراغ های زنون، سانروف (فقط برای مدل T5) و سیستم هشدار نقاط کور.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی ولوو S80 مدل 2015

نیروی پیشران تیپ T5 Drive-E ولوو S80 را یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری تأمین می‌کند که مجهز به توربوشارژر است و 240 اسب بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به صورت استاندارد مجهز به سیستم stop-start است که هنگام توقف های کوتاه (برای مثال پشت چراغ قرمز) موتور را خاموش می‌کند. مصرف سوخت این موتور با بهره‌گیری از سیستم stop-start بسیار پایین می‌آید و در سیکل ترکیبی به 9.44 لیتر (10.95 در شهر و 7.40 در بزرگراه) می‌رسد. این میزان مصرف برای این کلاس از خودروها بسیار عالی است. مدل T6 دارای موتور قوی تری است. این موتور شش سیلندر و 3 لیتری است و 300 اسب بخار نیرو و 441 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این مدل، گیربکس شش سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک به صورت استاندارد عرضه می‌شوند، حدود 6 ثانیه هم طول می‌کشد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. تخمین زده می‌شود مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی برابر با 12.44 لیتر (14.41 درشهر و 9.75 در بزرگراه) باشد که برای یک سدان لوکس با موتور شش سیلندر و سیستم چهار چرخ محرک، نسبتاً مناسب به نظر می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی ولوو S80 مدل 2015

تجهیزات ایمنی استاندارد برای ولوو S80 مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل،  کیسه هوا برای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده‌ای، سیستم پیشگیری از تصادف در سرعت های پایین (Volvo’s City Safety System) و محافظ گردن برقی برای صندلی های جلو. تجهیزاتی که به صورت سفارشی قابل خریداری هستند عبارتند از: دوربین دید عقب، حسگرهای پارک در جلو و عقب، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار عبور از خط. سیستم پیشگیری از تصادف با یک آپشن اضافی که عابرین پیاده و موتورسواران را تشخیص می‌دهد و سیستم تشخیص خستگی راننده نیز فقط به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. این خودرو در تست تصادفی که توسط موسسه ایمنی بزرگراه ها صورت گرفت، در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، عدم آسیب دیدگی از طرفین و مقاومت سقف، بالاترین رتبه یعنی "خوب" را کسب کرده است. محافظ های گردن و صندلی ها نیز موفق به کسب رتبه "خوب" شده‌اند.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

بررسی ولوو S80 مدل 2015

طراحی داخلی ولوو S80 سالخورده، به پای طراحی داخلی رقبایش، یا حتی به پای برادرش ولوو S60، هم نمی‌رسد، ولی نشستن در کابین این خودرو هم مانند نشستن در کابین رقبایش راحت است. خودروهای ولوو سابقه بسیار درخشانی در زمینه کیفیت عالی صندلی ها دارند، مدل S80 نیز این افتخار را به دوش می‌کشد و دارای صندلی هایی عالی در قسمت جلو است که کارشان را به بهترین نحوه انجام می‌دهند و در سفرهای طولانی راحتی و آسودگی شما را تأمین می‌کنند. صندلی های عقب هم نسبتاً جادار هستند ولی رقبا صندلی های جادارتری در اختار سرنشینان عقب قرار می‌دهند. آمپرها خیلی راحت خوانده می‌شوند و کلیدهای کنترلی نیز بسیار دم دست و کاربردی هستند. تنظیمات سیستم کنترل آب و هوا  با استفاده از زبان تصویری "mode man" صورت می‌گیرد که بسیار ساده و قابل درک است. استفاده از سیستم صوتی نیز بسیار آسان است، ولی دکمه های کوچک و نحوه چیدمان آن ها کمی از مد افتاده و قدیمی به نظر می‌رسد. صندوق عقب ولوو S80 حدود 0.42 متر مکعب گنجایش دارد که برای یک سدان در این کلاس، معمولی محسوب می‌شود. صندلی های عقب و جلو نیز تاشو هستند و باعث می‌شوند جا بازتر بشود و بارهای بیشتری قابل حمل باشند. 

 

تجربه رانندگی

بررسی ولوو S80 مدل 2015

موتور چهار سیلندر جدید که به توربو شارژر نیز مجهز است، در کنار گیربکس پیچیده اتوماتیک، پیشرفت خوبی برای ولوو S80 محسوب می‌شوند، چون موتور قدیمی نه قوی بود و نه کم مصرف. مشتریانی که ساکن مناطق برف گیر هستند شاید تمایل بیشتری به خرید ولوو S80 T6  داشته باشند که به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است. موتور 300 اسب بخاری ولوو S80 T6  با قدرت و اقتدار شتاب می‌گیرد، سیستم چهار چرخ محرک نیز خیال‌تان را راحت می‌کند و حتی زمانی که حسابی گاز می‌دهید و بیشترین نیرو را از موتور بیرون می‌کشید، نگران بکسواد کردن تایرها نخواهید بود. موتور نیز در سکوت کامل، کارش را خوب انجام می‌دهد. شاید از نظر برخی افراد سواری ولوو S80 نیز بسیار عالی باشد: سیستم تعلیق، خونسرد و آرام است و به راحتی همه سرعت گیرها و چاله ها را به نرمی پشت سر می‌گذارد. از طرفی، فرمان بیش از حد سبک است و بعد از عبور از پیچ ها به سختی به حالت اولیه برمی‌گردد. البته اگر سیستم تعلیق اسپرت و رینگ های 19 اینچی را به صورت سفارشی برای مدل  T6 خریداری کنید، هندلینگ به طور چشمگیری قرص و محکم می‌شود. لازم به ذکر است که این آپشن برای مدل T5 قابل خریداری نیست.


منبع

Edmunds

برچسب : ولوو S80 , آکورا TLX , هیوندای جنسیس , آئودی A6 , بی ام و سری 5 , مرسدس بنز E , Class






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

علی آقا
15

من گاهی دلم برای این خارجیا می‌سوزه. آخه بنده خداها موقع خرید هر نوع خودرویی باید از بین ده‌ها برند و مدل انتخاب کنن که واقعا گیج‌کننده هست. خوش به حال ما که معمولا یک یا حداکثر ۲ حق انتخاب داریم.
21:01  1393/05/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
لعنت بر سایپا : داداش دعوتنامه‌ی شما قبل از قیمتهای جدید صادر شده ولی دعوتنامه هایی که از ۲۸ آبان به بعد صادر میشن بر اساس قیمتهای جدید میان در ضمن اون افزایشی که شما میگی ۳۳۰ شده ۳۴۶ افزایش قیمت پایه خودرو نبود اون ناشی از افزایش نرخ مالیات و پلاک و عوارض دولتی بود و اصلا ربطی به قیمت خودرو نداره‌‌. البته امیدوارم حرف شما درست باشه و نظر من غلط...
شاهین پر : اینا میدونی چی میگن ما اگه موتور پراید یه اتومات با دوتا بال هم بزاریم روش مردم 950میلیون هم بشه دارن میخرن خوب چرا دنده بزاریم چ کاریه آخه مردم ک دارن میخرن !
مهران : من ماشین رو تحویل گرفتم با تشکر از شما که ادرس رو گذاشتید حتما به این آدرس شکایت رو میفرستم
V1p سفید : موعد تحویل من ۱۳ مهر هستش الان کاستومر رو چک کردم فاکتور نشدم
J7سفید ۱۶تیر : به خوشی استفاده کنی دوستانی که j7 تحویل گرفتن اگر سر زدین یکم از سواری و کیفیت ماشین بگین ممنون میشم. ثبت نام ۱۶ تیر تحویل سیستمی ۶ ابان شاسی ۲۶ ابان منتظر مرحله بعد .....
اطلس بهمن : سلام بچه ارومیه آره حله اعلام کردن خودشون بازم دمت گرم اطلاع رسانی میکنی همه خیالشون راحت بشه
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : سلام کسی اطلاع دقیق داره این"نقص پرونده مشتری" دلیلش چیه؟
تینا : سلام من پارسال برای شاهین اسم نوشتم قرار شد زمستان موعد تحویل شاهینم باشه منتظر پیامک بودم نیومده هنوز ایا افزایش قیمت واس منم هس این ظلمه و کلاهبرداری حساب میشه
T8 شلال : بشارت باد شما را بعد ۵ ماه امروز تحویل گرفتم ثبت نام ۱ تیر ۱ آدر تحویل t8 شلال
Ali9111 : سلام امروز فاکتور شدم تیتانیوم تحویل 8 مهر سود تاخیر 30 تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دانیال. اهواز : همش علکیه مال من دو ماهه اینطوریه، هر وقت دیدی فاکتور شد اونموقع منتظر ماشینت باش.
X22 : سلام شما نمیدونید که ثبتنام مهروآبان چقدبوده؟من 5 آذرتحویلمه ولی خروج نخورده
+Amir Rana : سلام دوستان من همون سایت 111 شکایت ثبت کردم موضوع : واگذاری خودروی سبک از شرکت ایران خودرو شکایت کردم وتوضیحات رو هم دادم وبه جای مستندات قرارداد مهر شده ایران خودرو رو هم بارگذاری کردم ولی امرو برام پیام فرستاده ک پرونده شما با شماره پیگیری ............. خاتمه یافت جهت میگیری به سایت 111 مراجعه کنید من رفتم برای پیگری سایت رو باز کردم هیچی ننوشته فقط نوشته پرونده خاتمه یافت
207 پانا پیش فروش بهمن : دوستان دعوت نامه بهمن ارسال شد تا 14 اذر مهلت تکمیل وج داره جهت اطلاع 😊 323500واریزی 😭
ایمان : خبر ندارم. رنگ مشکی زدم
علی : مال من تحویل8 مهر بود که 16 فاکتور شد برا 8 روز 3600 سود بهم دادن که گرفتم
5دنده : ببخشید یه سوال از دوستانی که سیاست تغییر رنگ واسشون اومده داشتم ؟اگه از سفید به مشکی تغییر بدیم قیمت تغییر می‌کنه و باید مابتفاوت پرداخت کنیم .؟
حسین : بر دروغ گو لعنت
چند نقطه : خب با این حساب فعلا روی امروز نمیشه حساب کرد و گفت روند شروع شده. اگه پنج تا ده تا شماره پذیرش فاکتور شده بیاد باز میشه گفت
دنا پلاس پاییز : من هم 3 تیر پیش دادم تحویل 3 بهمن بود الان زده تحویل 30 بهمن، نمیدونم چکار کنیم، من مرحله اول یکپارچه اولویت پاییز بودم، انقدر عقب انداختن گه افزایش خوردم، هی عقب میندازن، خدایا دست زور سامان ندارد، چکار کنم، بجز صبر و توکل بخدا با این افزایش، مهد، توان خرید هم ندارم