موتورسیکلت سوزوکی TU250X مدل 2015، موتورسیکلتی زیبا با ظاهری کاملا معمولی و چندمنظوره است که سواری پرهیجانی را در اختیار راکب خود میگذارد. این زیبای ژاپنی دارای پیشرانه تک سیلندر SOHC چهار زمانه، هوا خنک و سیستم سوخت تزریقی با حجم 249 سی سی به پیش میرود؛ گفتنی است که این پیشرانه چهار زمانه قدرت خود را با استفاده از گیربکس پنج سرعته به چرخ عقب منتقل میکند. این موتورسیکلت دارای تایرهای جلوی 90/90-18 M/C 51S و تایرهای عقب 110/90-18 M/C 61S و ترمز دیسکی جلو و ترمز کاسه ای عقب است. این زیبای ژاپنی در سال 2015 با ترکیب رنگ Glass Sparkle Black/Metalic Mystic Silver و با قیمت پایه 4,399 دلار به خریداران عرضه خواهد شد.
طراحی این موتورسیکلت ترکیبی است کارآمد و مدرن از سیستم سوخت تزریقی و پیشرانه تک سیلندر، اگزوز متمایل به عقب و تایرهایی با پره های کرومی که علی رغم ظاهر کلاسیکش، حس خوبی را در افراد ایجاد میکند. طراحی جدید به لطف وجود رینگ های کرومی در جلو و عقب، چراغ جلو، قاب صفحه کیلومترشمار، چراغ عقب و فنرهای جلوی براق که زیبایی و کیفیت بالای آن را نشان میدهند، از جمله خصوصیات برجسته سوزوکی TU250X محسوب میشوند. پیشرانه تک سیلندر 249 سی سی که هوا خنک و چهار زمانه است، مجهز به سیستم سوخت تزریقی میباشد و گشتاور نسبتا مناسبی برای مسیرهای شهری دارد.
کمپانی سوزوکی به منظور بالا بردن دوام سیلندر، کاهش وزن، و انتقال بهتر حرارت، از مواد کامپوزیتی الکترومکانیکی (SCEM) استفاده کرده است. سیستم PAIR موجود در این موتورسیکلت به منظور کاهش آلایندگی، هوای تازه را به داخل اگزوز تزریق میکند تا سوخت مشتعل نشده را بسوزاند. تنظیم سوخت به صورت دیجیتال صورت میگیرد، تا کارایی پیشرانه متناسب با میزان فشردن پدال گاز بالا برود. این موتورسیکلت زیبا دارای گیربکس پنج سرعته است، دنده ها نیز به آسانی جا میروند و راندن در هر شرایطی را برای راکب خود راحت و آسان میکنند.
اسکلت لوزی شکل و فولادی این موتورسیکلت، سبک وزن و بسیار مستحکم است و باعث میشود TU250X، موتورسیکلتی چابک باشد و هندلینگ مناسبی نیز داشته باشد. سیستم اگزوز آن به یک مبدل کاتالیستی و سنسور اکسیژن مجهز شده است تا میزان خروج آلاینده ها را کاهش دهد. این زیبای ژاپنی دارای یک باک 3.2 لیتری و پیشرانهای کم مصرف است که یک سواری راحت و بی دردسر را برای راکب خود به ارمغان میآورد. ترمزهای دیسکی جلو مجهز به کالیپر پیستونی دوگانه هستند، که در کنار ترمزهای کاسه ای عقب، توان ترمزگیری بالایی را به وجود میآورند. ارتفاع زین قابل تنظیم است و در پایین ترین حالت به 77 سانتی متر میرسد، شاسی جمع و جور آن نیز باعث میشود موتورسواران تازه کار با اطمینان خاطر رانندگی کنند. صفحه کیلومترشمار به طور کامل روشن میشود و خواندن آن بسیار آسان است.