با ما به دیدن موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight جدید بیایید. مدل 2014 این موتورسیکلت در مقایسه با نسل قبلیاش، به رنگ جدید، ترمزهایی قوی تر و دسته فرمان هایی بسیار راحت تر مزین و مجهز شده است. شاید بتوان گفت بزرگترین دستاورد این موتورسیکلت، سیستم اگزوز جدید آن است که عملکرد پیشرانه را بالا میبرد و بیشتر دوستدار محیط زیست است. اگزوز جدید دوقلو است و به صدا خفه کن، مبدل کاتالیستی و حسگرهای اکسیژن مجهز است. نیازی به گفتن نیست پیشرانه جدید که Evolution نامیده میشود، بسیار از نسخه قدیمی، پیشرفته تر است. این موتور 1200 سی سی حجم دارد و با هوا خنک میشود و قادر است با دور موتور 3,500 دور بر دقیقه، حدود 95 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه مجهز به انژکتورهای الکترونیکی و سیلندر و پیستون هایی از جنس آلومینیوم است. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس مدرن و شش سرعته به چرخ عقب منتقل میشود. در مورد قیافه ظاهری این موتورسیکلت میتوان گفت بدنه و موتور آن به رنگ سیاه و باک گردویی رنگ است، قطعات کرومی زیادی در آن به چشم میخورد و چراغ جلوی آن گرد و مدور است.
اگر موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight را در خیابان ببینید، بهتر به ویژگی های خاص آن پی خواهید برد. این موتورسیکلت بیشتر شخصیت یک خروس جنگی را دارد، از تایرهای چاق و گوشتالویش گرفته تا باک تمام استیل و زین تک نفره و بسیاری از موارد ریز و درشت دیگر که آن را برازنده این لقب میکنند. هارلی دیویدسون Forty-Eight یک دوچرخ نیرومند است که جاده ها را به هم میدوزد. میتوان گفت کمپانی هارلی دیودسون تصمیم داشته موتورسیکلتی بسازد که نه تنها عملکرد یک غول را داشته باشد، بلکه زیبا و چشم نواز هم باشد. علاوه بر همه این زیبایی های چشم نواز، قلب تپنده هارلی دیویدسون Forty-Eight نیز بسیار قوی و نیرومند است. این موتور قدرتمند در کنار سیستم پاشش سوخت الکترونیکی (ESPFI) قرار گرفته است، دو اگزوز دو قلو با روکش کروم و یک گیربکس پنج سرعته نیز موتور را در انجام وظیفهاش یاری میدهند. از هر زاویهای به موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight نگاه کنید، به نتیجهای یکسان خواهید رسید: این موتورسیکلت همان راهنورد قلدری است که دوست دارید آن را داشته باشید. تایرهای گوشتالوی MT90 در جلو و عقب موتورسیکلت، باعث میشوند کمی شبیه موتورسیکلت Mercury مدل 1950 به نظر برسد.
دسته فرمان های کوتاه و کیلومترشماری که در وسط فرمان قرار گرفته است و آینه بغل هایی که زیر فرمان قرار گرفتهاند، ظاهری متواضع به این موتورسیکلت میدهند. باک کوچک و 8 لیتری موتورسیکلت های هارلی دیویدسون که پیشینه آن به سال 1948 برمیگردد، حالا به رنگ گردویی در آمده و ضمن این که مدرن است، سبک و سیاق سنتیاش را نیز حفظ کرده است. رنگ Hard Candy Custom دارای پرداختی با اکلیل های درشت است که کار فوقالعادهای است. این رنگ درخشان، برجسته و منحصر به فرد است. موتورسیکلت هارلی دیویدسون Forty-Eight در دو رنگ به بازار عرضه میشود: رنگ Hard Candy Chrome Flake و رنگ Hard Candy Volcanic Orange. رنگ Hard Candy Custom سبک و سیاق موتورسیکلت های دهه 70 میلادی را در ذهن ها زنده میکند و نشان دهنده میراث و نوآوری این کمپانی موتورساز است. سابقه پیشرانه Evolution، که بسیاری افراد آن را به اسم کله سیاه میشناسند، به سال 1984 برمیگردد. این پیشرانه که از ادغام دو پیشرانه Shovelhead و Ironhead به دست آمد، بسیار نوآورانه بود و ساختارهای کهنه را در هم شکست ولی عطش به قدرت را همچنان زنده نگه داشت. این موتور که به سیستم پاشش سوخت مستقیم مجهز است، با کاربراتور خداحافظی کرده است و در مسیرهای طولانی، یک سواری نرم در اختیار موتورسوار قرار میدهد. این موتور با هوا خنک میشود و مثل کوه محکم است. سیستم ترمز این موتورسیکلت طوری طراحی شده است که عملکرد را بالا ببرد. اندازه دیسک های ترمز از 292 میلی متر به 300 میلی متر افزایش یافته است. کالیپر ترمز جلو نیز، به پیستون هایی 34 میلی متری مجهز شده است.
این موتورسیکلت به ترمز ضدقفل نیز مجهز است که باعث میشود عملکرد ترمز بالاتر برود. فرمان جدید طوری طراحی شده است که میتوان به راحتی و بدون خستگی صدها کیلومتر را پیمود. استفاده از دسته های راهنما، دسته ترمز و سایر دکمه های کنترلی بسیار راحت است، به این ترتیب، میتوان با خیال آسوده به جاده چشم دوخت و کارها را به انگشت های دست سپرد. دکمه Start نیز به تازگی به تجهیزات این موتورسیکلت اضافه شده است. البته موارد جزئی ممکن است بی اهمیت به نظر برسند ولی روی جاده تفاوت های زیادی ایجاد میکنند.
در واقع، همین موارد جزئی است که باعث میشود هارلی دیویدسون، هارلی دیویدسون باشد. این موتورسیکلت به یک سیستم برقی یک پارچه مجهز است که آن را از داشتن سیم کشی، تبدیل، رله و فیوز بی نیاز میکند. یک رگلاتور ولتاژ جدید هم به سیستم اضافه شده است که همه اتصالات را با هم هماهنگ میکند تا دمای سیستم بهتر دفع بشود. سیستم اگزوز طوری طراحی شده است تا با استانداردهای آلایندگی مطابقت داشته باشد. این اگزوزهای دو قلو و بزرگ، مجهز به حسگرهای اکسیژن و مبدل کاتالیستی هستند که نه تنها به نفع محیط زیست کار میکنند بلکه کیفیت سواری را نیز بالا میبرند. میدانید که موتورسواران گاهی اوقات فراموش میکنند در حال حرکت با چه دنده ای هستند و مجبورند معکوس بکشند و دنده یک را جا بزنند تا بتوانند دنده مناسب را پیدا کنند، به همین خاطر مدل جدید این موتورسیکلت به یک صفحه کیلومترشمار مجهز شده است که عدد دنده را نیز نمایش میدهد.