مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

چهار درب، موتور چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، سیستم  چهار چرخ محرک و خودنمایی از جمله نقاط اشتراک آئودی A4 مدل 2014  و مرسدس بنز C300 4Matic محسوب می‌شوند؛ تزیینات داخلی متنوع و نوع طراحی بدنه، کیفیت رانندگی، صداهای تولید شده یا نشده از آنها و راحتی سرنشینان آنها جزو نقاط متفاوت این دو خودروی زیبا هستند. ارزیابی و تحلیل این دو خودرو از نظر عملکرد، قیمت، کارایی و ویژگی های خاص هر یک از آنها، اطلاعات زیادی در خصوص جایگاه هر دو در کلاس خودشان و انتخاب بهترین های آنها به دست داد. 

مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

باید گفت که مرسدس بنز C کلاس این کمپانی سرشناس تغییرات چشمگیری داشته است؛ علی رغم طراحی مجدد آن در سال 2007، با چهره ای کاملا جدید در سال 2015 به خریداران عرضه شد؛ یکی از مهمترین تغییرات صورت گرفته، اضافه شدن 8 سانتی متر به فاصله محوری است؛ افزایش طول 9 سانتی متری و عرض 4 سانتی متری از دیگر تغییرات این زیبایی آلمانی محسوب می‌شوند. مرسدس بنزهای C کلاس قدیمی از نظر ظاهری و عملکرد نسبت به رقبای اولیه خود فاصله زیادی داشتند؛ به همین دلیل این کمپانی سیاست های تولید خود را به طور کامل تغییر داد؛ به همین منظور تمامی مدل های C کلاس خود را به صورت چهار چرخ محرک و در آینده ای نزدیک به صورت دیفرانسیل عقب با موتور چهارسیلندر عرضه خواهد کرد. 

مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

دو تیپ برای مرسدس بنز وجود دارد: C300 و تیپ کاملا مجهز C400. تیپ مورد آزمایش ما دارای موتور چهارسیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر با توانایی تولید 241 اسب بخار بود؛ در حالی که در تیپ C400 موتور 6 سیلندر خورجینی 3.0 لیتری مجهز به توربوشارژر تعبیه شده است؛ گفتنی است که هر دو این مدل ها به صورت استاندارد دارای گیربکس اتوماتیک هفت سرعته هستند. قیمت پایه C300 حدود 41,325 دلار و با خریداری پکیج های سفارشی و آپشن های مستقل حدود 50,935 دلار است. 

مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

نسل کنونی آئودی A4 از زمان عرضه آن به بازار در سال 2009، نسبتا بدون تغییر باقی مانده است و علی رغم 1 سانتی متر طول بیشتر نسبت به بنز C300، فاصله محوری آن حدود 4 سانتی متر نسبت به رقیب آلمانی خود کمتر است. آئودی A4 تنها با موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری مجهز به توربوشارژر با توانایی تولید نیرویی معادل 220 اسب بخار به خریداران عرضه شده است؛ این خودروی زیبا با چندین نوع انتقال قدرت مختلف به بازار عرضه شده است: دیفرانسیل جلو با گیربکس متغیر پیوسته (CVT) یا چهارچرخ متحرک با گیربکس شش سرعته دستی و یا هشت سرعته اتوماتیک؛ گفتنی است که خودروی مورد آزمایش ما به صورت چهار چرخ محرک و با گیربکس اتوماتیک است. 

مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

قیمت پایه این آلمانی زیبا حدود 4,500 دلار کمتر از مرسدس بنز است و همین موضوع موجب فروش بالای این خودرو شده است؛ البته خودروی مورد آزمایش ما دارای آپشن های متعددی بود که موجب جذابیت و افزایش کارآمدی آن شده بود؛ پکیج Premium Plus Model و MMI Navigation Plus موجب افزایش قیمتی در حدود 43,845 دلار برای این سدان زیبا می‌شود. هر دو خودرو با ثبت شتاب صفر تا صد در 6.5 ثانیه، عملکرد بسیار مناسبی در جاده هموار از خود نشان دادند؛ همه نتایج به صورت مساوی پیش می‌رفت که در 400 متر، مرسدس حدود 0.1 ثانیه از رقیب خود پیشی گرفت، که البته این تفاوت ناچیز در شتاب قابل اغماض است. 

مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

هیچ یک از این دو خودرو علی رغم وجود  سیستم تعلیق، در این قسمت مناسب نبودند؛ وجود پکیج Sport با قیمت 3,000 دلار در مرسدس بنز موجب واکنش پذیری قابل قبول این سدان شده بود که آئودی از فقدان آن رنج می‌برد؛ همچنین وجود چهار وضعیت رانندگی در مرسدس موجب عملکرد مناسب پدال گاز، فرمان و گیربکس شده بود؛ این تفاوت های چشمگیر در این دو رقیب به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست. مرسدس بنز واکنش و عملکرد بسیار مناسب خود را در جاده های ناهموار و کوهستانی با تایرهای تابستانی 19 اینچی بدون ایجاد لغزش و با کنترل بدنه، به رخ رقیب کشید؛ در حالی که آئودی A4 نیز، دارای تایرهای تمام فصل 18 اینچی بود. 

مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

هندلینگی که در خصوص مرسدس صحبت شد، در مدل های بالاتر هر دو خودرو یافت می‌شود؛ با وجود تمامی این قابلیت ها، باید بگوییم که مرسدس بنز نیز، همانند آئودی دارای نواقصی است؛ در 95 درصد مواقع، کیفیت رانندگی با C300 به گونه ای است که می‌تواند موجب آزار راننده خود می‌شود. وجود پدل شیفتر در مرسدس در هر موقعیت رانندگی موجب تعویض دنده راحت برای راننده بدون برداشتن دست از روی فرمان می‌شود؛ دور موتور هر دو خودرو در زمان دنده معکوس کشیدن با هم برابر است، اما در آئودی برای اجرای این حرکت باید دنده را در حالت دستی قرار داد. در تست ترمز نیز، مرسدس بنز در زمانی کوتاهتر (34 متر در مقابل 38 متر) از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به صفر می‌رسد؛ گفتنی است که پدال های این زیبای آلمانی نسبت به رقیبش واکنش پذیرتر و دارای عملکرد سریع تری هستند و حس اعتماد خوبی را به راننده خود می‌دهند. 

مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4 مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4
مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4 مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4
مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4 مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

طراحی داخلی بنز C300 به لطف وجود پکیج 2,300 دلاری به رنگ قرمز Cranberry که جایگزین MB-Tex با چرم واقعی شده است، شباهت زیادی به S Class دارد. برای خریداران امکان سفارش صندلی های دارای سیستم تهویه نیز، وجود دارد (با خرید پکیج 2,700 دلاری Premium می‌توانید صندلی های مجهز به گرمکن را نیز، سفارش دهید). وجود پوشش مناسب داشبورد، زیبایی خاصی به طراحی داخلی مرسدس بنز بخشیده است که در آئودی وجود ندارد؛ وجود نمایشگر 7 اینچی از دیگر اقدامات مناسب کمپانی بنز برای این خودروی زیبا محسوب می‌شود؛ فرمان تخت در پکیج Sport نیز، احساس رضایت را در خریداران خود تمام کرده است. در مقابل آئودی دارای طراحی داخلی کم و با فضای زیاد است؛ علی رغم طراحی قدیمی آئودی در این کلاس، همچنان توانسته است جذابیت و کاربردی بودن فضای داخلی خود را حفظ کند؛ نمایشگر این خودرو به زیبایی با کنسول مرکزی ادغام شده است؛ تزئینات آلومینیومی به ایجاد حس طراحی امروزی و جدید در خریداران کمک کرده است. 

مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4 مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

علی رغم تفاوت چشمگیر فاصله محوری در این دو رقیب، هر دو آنها دارای فضای سر و پای مشابهی هستند؛ به گونه ای که افراد قد بلند نیز، در آن کاملا احساس راحتی می‌کنند؛ وجود بالشتک های صندلی مناسب و فضای کافی برای سرنشینان عقب از دیگر نقاط مشترک هر دو خودرو محسوب می‌شوند؛ اما در خودروی مورد تست ما، سقف عقب بنز موجب کاهش فضای سر سرنشینان این قسمت شده است. هر دو خودرو دارای صندلی عقب تاشو هستند که در مرسدس بنز جزو تجهیزات استاندارد محسوب می‌شود، و موجب افزایش بیشتر فضای بار این دو زیبای آلمانی شده است؛ گفتنی است، فضای بار مرسدس حدود 0.36 متر مکعب و در آئودی 0.35 متر مکعب است که تفاوت چشمگیری بین این دو نیست. 

مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4 مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4
مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4 مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

طراحی داخلی مناسب، وجود دکمه Start-Stop به صورت استاندارد و مصرف سوخت مناسب از دیگر برتری های مرسدس بنز نسبت به آئودی محسوب می‌شوند؛ در تست صورت گرفته که در مجموع منجر به طی 3200 کیلومتر شد، نتیجه زیر حاصل شد: مصرف سوخت مرسدس بنز به ازای هر 100 کیلومتر مسافت طی شده 10 لیتر و آئودی نیز، 12 لیتر می‌باشد که نشانگر برتری مرسدس در این زمینه می‌باشد؛ در ادامه این دو خودرو را در جاده های مختلف تست کردیم که در آنها نیز، مرسدس بنز 2 لیتر کمتر از آئودی سوخت مصرف کرد و برتری خود را به رخ حریف کشید. سازمان EPA نیز، مصرف سوخت مرسدس بنز در سیکل ترکیبی را 10 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر بر ساعت و 11 لیتر برای آئودی اعلام کرد. وجود 11 کیسه هوا در مرسدس بنز و 10 کیسه هوا در آئودی از دیگر برتری های مرسدس از نظر ایمنی است؛ سیستم  ترمز ضدقفل،  کنترل پایداری و دوربین دید عقب از جمله تجهیزات ایمنی هر دو خودرو هستند. 

مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4 مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

وجود سیستم هشدار برخورد از جلو در مرسدس بنز که با ترمز اتوماتیک از برخورد با اتومبیل جلویی اجتناب می‌کند، یکی از ابزارهای ایمنی در این خودرو است که در آئودی وجود ندارد. یکی دیگر از مزایای C300 وجود سیستم مسیریاب Garmin Map Navigation است که با پرداخت 600 دلار می‌توانید آن را روی خودروی خود نصب کنید؛ این  مسیریاب ماهواره ای دارای اندازه ای مشابه یک نمایشگر و همانند پکیج 3,050 دلاری MMI Navigation Plus در آئودی است؛ هر دو این سیستم ها دارای اطلاعات ترافیکی هستند، اما سیستم Garmin فاقد رزولوشن گرافیکی مناسب و نقشه سه بعدی است؛ سیستم سفارشی Command 2,690 دلاری، نمایشگر کوچک Garmin را با نمایشگر 8.4 اینچی جایگزین و خصوصیات بیشتری را به آن اضافه کرده است. 

مقایسه مرسدس بنز C300 با آئودی A4

قابلیت اتصال به بلوتوث جزو تجهیزات استاندارد هر دو خودرو محسوب می‌شود، اما C300 پورت USB برای سیستم موسیقی را ارایه کرده است، در حالی که در آئودی نیاز به کابل اختصاصی وجود دارد. بین این دو رقیب هموطن شکاف قیمتی زیادی وجود دارد؛ اما در نهایت این خریدار است که باید تصمیم نهایی را بگیرد؛ در نظر داشته باشید که هر چقدر پول بدهید آش می‌خورید؛ در خصوص مدرن بودن، کارایی، چشمگیر و لوکس بودن مرسدس بنز هیچ جای بحثی وجود ندارد؛ به همین دلایل این زیبای آلمانی برنده تست ما است. با ورود مدل های جدید آئودی A4 در سال آینده و حتی مدل های بسیار جدیدتر بی ام و سری 3 با چهره ای کاملا جدید، این موفقیت مرسدس بنز دوام طولانی نخواهد داشت؛ همه می‌دانند که رقابت در این کلاس بسیار بالاست؛ با این وجود، مدل های جدید کلاس C یکی از بهترین سدان های موجود در این کلاس هستند.  


منبع

Edmunds

        &nbs

برچسب : مرسدس بنز Cclass , آئودی A4 , مرسدس بنز , آئودی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

کاربر: masood
7

مرسدس بنز یک چیز دیگست
20:45  1393/06/22
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: farid458
21

نظر من در مورد این مقایسه :
در شرایط یکسان انتخاب من مرسدس بنز c class هست
یکسری توضیح در مورد ماشین محبوب من مرسدس c class
این ماشین در 4 نسل تا به امروز تولید شده
نسل اول w202 از سال 1993 تا 2000
نسل دوم w203ازسال2000 تا 2007( همون ماشین های بنز پلیس خودمون )
نسل سوم w204 از سال 2007 تا 2014
نسل چهارم (ماشین این مقایسه) شروع تولید از 2014
مرسدس بنز از انجین 2 لیتری 241 اسب بخار بدست آورده که مساوی bmw 328 با انجین n20 هست از میزان روی خط تولید بودن مدل های c class میشه گفت مرسدس هر 7 سال در c class تغییر نسل ایجاد میکنه و میشه انتظار داشت نسل بعدی c class در 2021 رونمایی بشود
چیز بعدی که مرسرس لااقل یک قدم از bmw جلوتره کد گذاری اتاق هست که به صورت منظم به جلو میره w202و w203و....
ولی رقیب این ماشین سری سه ب ام و e21 و e30و e36و e46 و e90 و f30☺
19:52  1393/06/22
گزارش
پاسخ دادن
محسن
13

یعنی واقعا خیلی بنز از ب ام و جلوتره هاااااا (از نظر کدگذاری)!!!!!!!:)
22:50  1393/06/22

گزارش
کاربر: farid458
24

بله جلوتره البته از نطر اینجانب ، چون شیوه نام گذاری بنز از یک الگوریتم خاص پیروی میکنه و به صورت ترتیبی جلو میره برای مثال سه نسل آخر بنز e class کد اتاق به ترتیب w210 , w211, w212بوده اند ولی شیوه نامگذاری ب ام و در سه نسل آخر سری 5 بدین نرتیب بوده e39و e60و f30 هر آدم عاقلی شیوه نامگذاری بنز رو ترجیح میده دیگه یه نفر نیروی ماوراء طبیعی داره مال ب ام و براش راحت تره اون بحثش جداست☺
23:31  1393/06/22

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی شاهین جی آذرماه : ما امروز یه عده ای رفتیم معاونت فروش سایپا و کلی بحث و جدل کردیم باهاشون . بنظرم این رفتن اومدن ها و تجمعات باید تا وصول نتیجه ادامه داشته باشه . باید هر روز تعدادمون بیشتر بشه تا صدامون به یه جایی برسه
علی : اقا اینهمه شاهین g شاهین g کردین رفتم از نزدیک دیدم من که تبدیل زدم به gl ولی بنظرم کیفیت کلی ماشین از ۲۰۶ مدل ۹۴ خودم خیلی پایینتره اصلا نا امید شدم حالا کل این ماشین یه سانروف هم داشت یا نداشت خیلی فرقی نمیکنه تو اصل ماشین
سالار : نمایندگی گفت تاپیام برات نومده خودت توی سیستم تبدیل نزنی..بزارپیامک برات بیاد..حیرون موندم چکارکنم
شاهین G : این صبر کردم برای G که اخرش به GL تبدیل بزنم؟ اگه می خواستین gl بدین همون اول دعوتنامه جی ال می فرستادین ماهم حداقل زودتر به ماشین می رسیدیم
شاهین GL : احتمالا تا اخر ابان تحویل میدن
لرستان جی ال : سلام دوستان یکی به این مدیران بی شرافت سایپا بفهمونه که مایی که تیر تکمیل وجه جی ال کردیم نباید کلا نادیده گرفته بشیم بخدا کلی داریم هزینه کرایه ماشین میدیم وسیله نداریم. تعداد تولید رو یه مقدارش رو تخصیص بدید به جی هایی که مثل خر گیر کردید تو گل و نمی‌تونید بدید یه مقدارش رو هم بدید به جی ال هایی که از اول جی ال بودن چه گناهی کردیم ما خیر و خوشی نبینید مدیران سایپا خدا ازتون نگذره
یاسرشاهین جی : پذیرش ۱۷ اذر شاهین جی ۷ تبدیل زدم به GL چهرشنبه فاکتور شد .امروز پلاک شد میدونم ظلم بزرگی بهمون شد ولی هر وقت جلو ضرر بگیرید سوده با این اوضاع کشور و بی قانونی توصیه من اینه تبدیل بزنید روان خودتون رو راحت کنید
Cvt : خبر موثق اینه که فعلا خط تولید cvtتعطیله و مشتریان باید صبر داشته باشن.
آرمان X5 : من یک اسفند نقدی ثبت نام کردم امروز زنگ زدن که بیا ماشین آماده تحویل
احمد : سلام من تبدیل به جی ال زدم ۲۹ شهریور فاکتور شد . در قسمت وضعیت خودرو مشتری چک کردم . از روز ۹ مهر دوباره برگشته روی مرحله صدور دعوت نامه علت رو نمی دونم کسی اطلاع داره ؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
15 بهمن : داداش مگه پیش فروش بهمن کسی هست فاکتور شده باشه؟؟
منتظران نیسان : من تازه اینجارو پیدا کردم حضوری باید کجا رفت پیگیری کرد کجای سایپا پیش چه کسی اگه میشه اطلاعات دقیق بدین من ثبت نامی مرداد نقدی هستم
ساینا اس بهمن پیش فروش : سایبری های سایپا اینجا زیادن دارن به دروغ میگن که اسفند ماه هم فاکتور شده
ساینا اس بهمن پیش فروش : سلام اونایی که فاکتور میشن شماره پذیرشو روز پذیرش رو بذارن. یا داری دروغ می گید یا سایبری سایپا هستید. خدا لعنت کنه آدمو دروغگو رو
نیسان : بازرسی شکایت ثبت کردم پیامک زده مستندات بفرست کجا بفرستم چی بفرستم
شاکی : اینقدر بی خیال نباشن دوستانه که تهران شهرهای نزدیک تهران هستن به خدا کاری انجام بدن بی کار بی پول شدیم
کوییک طلب : دلت خوشه هااا دوتا فاکتور کردن که فکر کنی تو هم فاکتور میشی تموم شد رفت تا ماه آینده 24 تیر فاکتور میشه
ساینا : شماره پذیرش هیچ ربطی به هیچی نداری. بعد از تکمیل وجه. تاریخ ثبت سخا حسابه
عرفانخان تبدیل به تک گانه : 17شهریور تبدیل زدم تحویل آبان ولی آخه تبدیلی ها اصلا فاکتور نمیشه که
اتحاد رمز پیروزی : تجمع کوییک خواهان پنجشنبه ساعت 11 صبح همه تشریف بیارید 🙏🏻