بررسی جگوار F-Type کوپه مدل 2014

بررسی جگوار F-Type کوپه مدل 2014

جگوار F-Type کوپه جدید، چیزی است بیش از یک نسخه سقف دار از رودستر جگوار F-Type. این مدل از جگوار، خودرویی است که کمپانی جگوار بر تولید و طراحی آن اصرار داشته است تا تصور مردم از برند جگوار را تغییر بدهد و اولین خودرو کاملاً اسپرتی به شمار می‌رود که پس از نیم قرن تولید شده است. این کوپه جذاب و با شکوه است، مخصوصاً از ستون جلو به بعد. می‌توان گفت مدل کوپه همزمان با مدل کروک طراحی شده است و اندیشه طراحی آن به بعد از تولید مدل کروک تعلق ندارد. جگوار F-Type کوپه نیز، مانند مدل رودستر، در سه تیپ به بازار عرضه می‌شود.

بررسی جگوار F-Type کوپه مدل 2014

هر سه تیپ به صورت استاندارد مجهز به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، دسته دنده و  پدل شیفترهایی بر روی پایه فرمان هستند؛ نیروی موتور نیز، به چرخ های عقب منتقل می‌شود. نیروی پیشران تیپ پایه جگوار F-Type (به قیمت 119,900 دلار) را یک موتور شش سیلندر 3 لیتری مجهز به توربوشارژر تأمین می‌کند که قادر است 335 اسب بخار نیرو و 450 نیوتن متر گشتاور تولید کند. کمپانی جگوار مدعی است سرعت این کوپه ظرف 5.3 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف سوخت آن نیز در هر صد کیلومتر برابر است با 8.8 لیتر. تیپ S Coupe (به قیمت 152,300 دلار) دارای یک موتور قوی تر شش سیلندر مجهز به توربوشارژر است که 375 اسب بخار نیرو و 460 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

بررسی جگوار F-Type کوپه مدل 2014

این موتور، تیپ S Coupe را قادر می‌سازد ظرف 4.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند ولی میزان مصرف آن قدری بالا می‌رود و به 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. گران ترین تیپ از این کوپه، تیپ R Coupe ( به قیمت 219,600) است که وظیفه تأمین نیروی پیشران آن، بر عهده یک موتور 8 سیلندر 5 لیتری مجهز به توربوشارژر گذاشته شده که قادر است 541 اسب بخار نیرو و 680 نیوتن متر گشتاور تولید کند. حاصل کار هم این است که سرعت این کوپه می‌تواند ظرف 4.2 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ثانیه برسد و حداکثر سرعت آن نیز برابر باشد با 300 کیلومتر بر ساعت. مصرف سوخت این تیپ باز هم بالاتر می‌رود و به 11.1 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. تنها چیزی که می‌توان گفت این است که جگوار F-Type تیپ R، فوق العاده است. موتور آن بسیار قوی و خشن است. دور موتور آن به راحتی به 3500 دور بر دقیقه می‌رسد و بیشترین گشتاور آن نیز، در همین دور موتور به دست می‌آید. وقتی موتور با دور بالا کار می‌کند، صدایی شبیه یک قطعه موسیقی ناب تولید می‌کند که هم جذاب است و هم گوش خراش. اگر پدال گاز را تا آخر بفشارید، این صدا خشن تر می‌شود. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز تعویض دنده هایی سریع و دقیق دارد، و هنگام شتاب گیری های تند و سریع، باید انتظار تکان خوردن کابین را داشت. شاید انتظار داشته باشید نیروی زیادی که به چرخ های عقب منتقل می‌شود، کاربرد نیز داشته باشد. می‌توان گفت این مقدار از نیرو به ویژه در جاده های خیس بسیار کارآمد است و راننده را قادر می‌سازد در هر شرایطی خودرو را کنترل کند.

بررسی جگوار F-Type کوپه مدل 2014 بررسی جگوار F-Type کوپه مدل 2014

اگر هنگام عبور از پیچ ها، پدال گاز را بفشارید، سیستم کنترل پایداری اجازه نمی‌دهد از مسیر خارج شوید و خودرو را در مسیر خودش نگه می‌دارد. در مسیرهای خشک نیز، بیش از آن چه که تصورش را بکنید قابل کنترل و مدیریت است. این کوپه، خودرو  عریضی است (با عرض 1.92 متر) و به همین خاطر، شاید نگه داشتن آن در مسیر درست کار آسانی نباشد، ولی تیپ R دارای تجهیزاتی است که به راننده کمک می‌کنند. از میان این تجهیزات می‌توان از سیستم هدایت گشتاور نام برد که وقتی خودرو از مسیر خارج می‌شود، ترمز چرخ هایی که داخل مسیر باقی مانده اند را درگیر می‌کند و خودرو را به مسیر اصلی برمی‌گرداند. این سیستم به ویژه در مسیرهای خیس و مرطوب بسیار خوب عمل می‌کند. این خودرو، به دیفرانسیل الکترونیکی نیز مجهز است که قسمت عقب خودرو را با ثبات نگه می‌دارد.

بررسی جگوار F-Type کوپه مدل 2014

سیستم تعلیق نیز بسیار خاص و منحصر به فرد است. این سیستم از کمک فنر تطبیقی بهره می‌برد که می‌توان آن ها را حتی برای 500 ارتعاش در ثانیه نیز تنظیم کرد. می‌توان گفت کیفیت سواری تیپ R بسیار بهتر از تیپ S است ولی در جاده های ناهموار ممکن است قدری آزار دهنده باشد. فرمان تیپ R بسیار دقیق است و با هر سرعتی عالی و سنجیده عمل می‌کند. با وجود این که فرمان بسیار دقیق است ولی فاقد آن حس خوبی است که هنگام چرخاندن فرمان پورشه کایمن و پورشه 911 به راننده منتقل می‌شود. شاید بزرگترین ایرادی که به جگوار F-Type کوپه وارد است، وزن بالای آن باشد. با این که شاسی آن به طور کامل از آلومینیوم سبک ساخته شده است ولی وزن تیپ پایه آن 1,577، وزن تیپ S برابر با 1,594 و وزن تیپ خشن R برابر با 1,650 کیلوگرم است و این در حالی است که وزن رقبایی چون  پورشه کایمن بین 1,395 تا 1,425 و پورشه 911 بین 1,455 تا 1,605 کیلوگرم قرار دارد. این وزن بالا را به خصوص هنگام عبور از پیچ ها و از روی صدای خودرو می‌توان احساس کرد. گاهی اوقات هنگام عبور از پیچ ها با سرعت زیاد، چنانچه خودرو از مسیر خارج بشود، راننده به نیروی عضلانی بیشتری احتیاج دارد تا بتواند قسمت عقب خودرو را دوباره به مسیر برگرداند و قسمت جلو نیز همچنان تمایل دارد مستقیم به پیش برود. البته اگر چند صد کیلومتر با آن رانندگی کنید، قلق آن دست‌تان می‌آید. البته تیپ S  نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است. این تیپ در حوزه خودروهای رودستر سرآمد است، چون تیپ هشت سیلندر R، قوی نیست و کیفیت سواری هم آن قدرها خوب نیست که شایسته چنین لقبی باشد.

بررسی جگوار F-Type کوپه مدل 2014

در حوزه خودروهای کوپه نیز، تیپ شش سیلندر S حرف های زیادی برای گفتن دارد ولی به پای تیپ R نمی‌رسد. دور موتور عالی است و هنگامی که به 3500 دور بر دقیقه برسد، نیرویی زیاد و صدایی خوشایند تولید می‌کند ولی هرگز مثل تیپ R حجیم و نیرومند نیست. گفتنی است این تیپ با دور موتور 7000 نیروی زیادی تولید می‌کند و قدری خشن است اما در سرعت های پایین رفتار ملایم‌تری دارد. کمپانی جگوار در زمینه نرم بودن این کوپه کارهای زیادی انجام داده است ولی بدون استفاده از کمک فنرهای فوق نرم قادر نبود، کیفیت سواری جگوار کوپه تیپ S را بالا ببرد. بهتر است بدانید، سیستم تعلیق عقب در مسیرهای ناهموار زیاد خوب عمل نمی‌کند، سیستم تعلیق جلو نیز، روی دست اندازهای بزرگ می‌کوبد. طراحی داخلی جگوار F-Type کوپه، زیاد با سایر قسمت ها همخوانی ندارد. برای مثال، داخل کابین تیپ S و به خصوص روی قسمت داخلی درب ها و داشبورد از مواد اولیه‌ای استفاده شده است که کمی در هم و ناجور به نظر می‌رسند. بعضی از مواد نیز، مانند مواد پلاستیکی که جعبه داشبورد و پایین دسته دنده را می‌پوشانند، برای خودرویی با این قیمت به اندازه کافی مرغوب و اعلا نیستند. گفتنی است استفاده از سیستم صوتی راحت است و وضوح گرافیک آن نیز بسیار بالاست، ولی تصویر دوربین دید عقب قدری برفکی است. دکمه های مربوط به تنظیمات صندلی، روی درب سمت راننده قرار گرفته‌اند. صندلی نیز راحت است و خوب از کمر راننده حمایت می‌کند. تیپ R  از این کوپه زیبا، در زمینه طراحی داخلی، یک گام جلوتر است. در کابین آن از جمله روی محافظ های سر  از چرم مشکی با دوخت قرمز استفاده شده است. اگر تودوزی "Suedecloth" (به قیمت 6,500  دلار) را خریداری کنید، تودوزی شیک تری به شما ارائه می‌شود. گنجایش صندوق عقب در تیپ رودستر بسیار کم و برابر با 0.196 متر مکعب است، این مقدار در مورد تیپ کوپه سخاوتمندانه تر است و به 0.407 متر مکعب بالغ می‌شود. کمپانی جگوار مدعی است این صندوق عقب که به درب برقی نیز مجهز است، می‌تواند دو کیف گلف را در خودش جا بدهد، که البته باید افزود به شرطی که کیف هایی کوچک و جمع و جور باشند.

بررسی جگوار F-Type کوپه مدل 2014

تعبیه محفظه های مخصوص داخل کابین نیز مد نظر قرار گرفته است و دو جا لیوانی در وسط کنسول قرار گرفته‌اند. محفظه های کوچکی نیز در قسمت داخلی درب ها تعبیه شده‌اند. بالای صندلی ها نیز جا لباسی مخصوص آویزان کردن کت به چشم می‌خورد. طراحی کاپوت شاید چشم نواز باشد ولی می‌تواند دید راننده را محدود کند. هنگامی که در سرعت های بالای 110 کیلومتر بر ساعت، بادشکن تاشوی عقب بالا می‌آید نیز، دید راننده از پشت خودرو محدود می‌شود. آن طور که رسانه ها می‌گویند این خودرو هنگامی که بادشکن پایین باشد، بسیار جذاب تر به نظر می‌رسد. جگوار F-Type کوپه نیز مانند سایر محصولات جگوار از سه سال گارانتی با کیلومتر نامحدود بهره می‌برد. از طرفی خریداران از سه سال تعمیرات دوره‌ای رایگان نیز بهره مند خواهند شد. جگوار F-Type کوپه، خودرو افسون کننده‌ای است که سواری با آن لذت بخش است ولی نمی‌تواند با پورشه های هم قیمتش رقابت کند. این کوپه زیبا است و عملکردی عالی دارد، به خصوص تیپ R که بسیار تندرو است و از سواری لذت بخشی برخوردار است. صدای گوش نواز آن نیز بسیار هیجان آور است و راندن آن را مفرح می‌کند.

 

مشخصات فنی تیپ پایه جگوار F-Type

تعداد سیلندر 6
حجم موتور (لیتر) 3
قدرت موتور (اسب بخار) 335
گشتاور (نیوتن متر) 450
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 5.3
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 8.8
گنجایش صندوق بار (لیتر) 0.407
قیمت (دلار) حدود 65,000

منبع

CarAdvice

برچسب : جگوار , جگوار F Type , پورشه کایمن , پورشه 911






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

آریا
0

آقا چرا اینجوری میگید آخه؟؟این ماشین با حجم موتور پنج هزار سی سی v8 شتاب 0 تا 100 4.2 هست اون وقت بنزsls 63 amg turbo با حجم موتور شیش هزارو دویست v8 شتاب 0تا 100 3.8 هست خیلیم گرون تره به نظر خودتون کدوم یک از این ماشینا بهتر از موتورش استفاده شده؟؟ 100در100 جگوار شاید وقتی تو خیابونیم بنز یا پورشه ببینیم یه گاز بده گوشمون کر بشه بگیم واییییییییی اما احساساتی فکر نکنید جگوار کجا پورشه کجا درسته بنز رو نمیشه حرفی راجبش زد اما sls زیاد حرفی برای گفتن جلوی جگوار تیپ R F-tyip نداره این ماشن محشره و خیلی به پورشه پانامرا یا 911 میرزه من از 100 به این ماشین 99 میدم بخاطره قیمتشششششششششششش
12:25  1393/08/16
پاسخ دادن
علی
0

قیافش به همه چی می ارزه
22:45  1393/06/19
پاسخ دادن
کاربر: farid458
5

امروز فرداست که mercedes AMG GT هم وارد بازار بشه و کار برای این ماشین سخت تر هم بشه☺
20:30  1393/06/16
پاسخ دادن
کاربر: farid458
5

موتور v8 این ماشین صدای فوق العاده ای داره ماشین خوبی هم هست ولی پورشه 911 بهتر از این هستش☺
20:27  1393/06/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟