بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

پیکاپ موسو SsangYong خودرویی دو کابینه براساس شاسی بلند موسو است؛ این خودروی زیبا بین سال های 2002 و 2005 با موتور و گیربکس مرسدس بنز به بازار عرضه شد و جنبه تجاری پیدا کرد؛ گفتنی است که این وانت ترکیبی از خودرویی لوکس، قدرتمند و پیشرفته را به خریداران خود ارایه کرده است، اما آنگونه که شایسته است مورد توجه قرار نگرفت. عملکرد بسیار خوب در جاده و قابلیت حمل بارهای سنگین به لطف وجود اجزایی از مرسدس بنز، از جمله مشخصه های بارز این وانت زیبا است. موسو SsangYong در دو حالت 4x2 یا 4x4 به خریداران عرضه شد؛ قابلیت بکسل حداکثر 3500 کیلوگرم و گنجایش بار 854 کیلوگرم از دیگر خصوصیات آن محسوب می‌شود.

 

طراحی بدنه

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

جالب است بدانید که در برخی پیکاپ ها، کابین عقب حذف و بر فضای بار آن افزوده شده است؛ وانتی مستحکم و زیبا، با ارتفاع زیاد از سطح زمین، سپری جسور متناسب با دو چراغ مه شکن بزرگ، جلو پنجره ای با طراحی کاملا ساده به همراه لوگوی حک شده کمپانی سازنده در وسط و کاپوت V شکل با دو خط دینامیکی روی آن  خصوصیاتی هستند که از جلو به خریدار رخ می‌نمایند. چراغ های جلوی نوک تیز و لبه های جسورانه آن، ظاهری کاملا متمایز به این خودرو بخشیده است.

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

بدنه پهلویی این وانت دارای دو خط افقی در بالای هر پنجره است که ظاهری کاملا دینامیک به آن بخشیده است؛ گفتنی است که شیشه های کناری جلو نسبت به شیشه های عقب دارای خطوط کمتری هستند که همین موضوع موجب زیبایی نسبتا خاص مطابق با سلیقه خریدار شده است. طول 4940، عرض 1870 و ارتفاع 1770 میلی متری ظاهری عظیم به این وانت بخشیده است؛ از نکات جالب توجه دیگر آن می‌توان به تایرهای 235/75-R15S به دلیل ویژگی آف رود این وانت اشاره کرد. 

 

طراحی داخلی

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

علی رغم کیفیت ساخت نسبتا پایین این وانت نسبت به سایر رقبای ژاپنی خود، استفاده از مواد درجه یک و پلاستیک برای طراحی داخل کابین آن، ظاهری نسبتا لوکس به آن داده است. وجود فضای مناسب سر، پا و شانه جای هیچگونه اعتراضی را برای راننده و سرنشینان این وانت زیبا باقی نگذاشته است. ادغام زیبای کنسول مرکزی و داشبورد و همچنین استفاده از طراحی چوب برای آن نیز، از دیگر نکات ظریف در طراحی کابین این خودرو محسوب می‌شود. وجود دکمه های کنترلی قابل دسترس، موقعیت مناسب دسته دنده که امکان تعویض و مانور راحت را به راننده می‌دهد، مجموعه کلیدهای روی داشبورد و قابلیت خواندن راحت آنها از دیگر نکات قابل اشاره در این وانت هستند. علی رغم ایجاد موقعیت مناسب برای راننده در زمان رانندگی، ضخامت کم  فرمان و ظاهر نسبتا کسل آور آن حس اعتماد به نفسی را که در سایر مدل های این کلاس وجود دارد، به راننده منتقل نمی‌کند و همین موضوع یکی از نقاط ضعف این وانت محسوب می‌شود. 

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

صندلی های این وانت زیبا دارای روکش چرمی و قابلیت تنظیم به صورت برقی هستند که راحتی را برای سرنشینان در سفرهای کوتاه و طولانی به ارمغان می‌آورد؛ وجود دسته صندلی مرکزی در این وانت موجب پوشیده شدن محفظه های نگهدارنده در این وانت شده است. سیستم صوتی،  شیشه برقی، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک و   کروز کنترل از جمله تجهیزات استاندارد این وانت محسوب می‌شوند. از دیگر نقاط قوت این وانت زیبا می‌توان به محفظه های متعدد آن حتی در پشت صندلی ها و جلوی داشبورد اشاره کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

قلب تپنده این وانت، موتور دیزلی 2.0 لیتری بنز مجهز به  توربوشارژر است که موجب چالاکی آن در اطراف شهر می‌شود؛ اما قدرت تولیدی 117 اسب بخاری آن، پاسخگوی عملکرد آن در بزرگراه با حداکثر سرعت 156 کیلومتر بر ساعت نیست. پاسخگویی و توانایی بکسل نسبتا مناسب موتور این وانت، به لطف تولید گشتاور 245 نیوتن متری در دور موتور 2400 است؛ شتاب صفر تا صد این خودرو 16.4 ثانیه تخمین زده شده است که شتاب نسبتا چشمگیری به حساب می‌آید. مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر حدود 8.8 لیتر است که نسبتی کاملا متوسط محسوب می‌شود. گفتنی است که این وانت یا با گیربکس پنج سرعته دستی و یا چهار سرعته اتوماتیک که هر دو از مرسدس بنز هستند، به خریداران عرضه شده است. 

 

کیفیت رانندگی

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

طراحی بدنه این وانت زیبا شبیه خودروهای شاسی بلند است و از شاسی اصلاح شده Rexton بهره می‌برد؛ همچنین قسمت جلو دارای  سیستم تعلیق مستقل و عقب دارای سیستم تعلیق پنج میله ای مجهز به فنر لول است. رانندگی و هندلینگ نرم و روان همانند یک خودروی شاسی بلند (SUV)، عبور نرم از دست اندازهای موجود در جاده، بدنه انعطاف پذیر و عملکرد مناسب شهری این وانت ژاپنی حس خوشایندی را به راننده القا می‌کند. زمانی که به جاده ناهموار رسیدید، می‌توانید از سیستم  چهار چرخ محرک استفاده کنید، اما به دلیل وجود شرایط متوسط آف رود موسو، نباید انتظار عملکردی همچون لندروور را از این خودرو داشته باشید. ترمز ضدقفل ABS با 4 کانال و 4 سنسور، دیفرانسیل ضد لغزش، کیسه هوا جلو و باک قدرتمند HDPE که مقاوم در برابر نور و گرما است،  کمربند ایمنی و آینه دید عقب با قابلیت تنظیم به صورت اتوماتیک از تجهیزات ایمنی این وانت زیبا محسوب می‌شوند.

 

نظر نهایی

بررسی پیکاپ SsangYong  موسو مدل 2005-2002

سانگ‌یانگ موسو پیکاپ با آپشن های فراوان و نیز، موتور و گیربکس مرسدس بنز توانسته است عملکرد نسبتا مناسبی را از خود به نمایش بگذارد؛ همچنین با در نظر گرفتن برخی اجزای قابل اعتماد آلمانی این وانت، تغییرات نسبتا عالی و کابین فوق العاده آن از دیگر نقاط قوت موسو محسوب می‌شوند. با این وجود، عملکرد موسو در جاده های آف رود نسبت به رقبایش، حرفی برای گفتن ندارد و قیمت 26,990 دلاری آن می‌تواند دلیل جذب خریداران به سوی این وانت ژاپنی باشد.


منبع

TopSpeed

 

 

 

 

 

برچسب : پیکاپ سانگ یانگ موسو , لندروور , آف رود , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

saleh
3

سانگ یانگ که کره اییه
01:23  1393/06/16
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Nt : سلام پلاک ۹تیر صادر شده و ۱۰ تیر اعلام ارسال مدارک
شاهین اتومات cvt : فقط تجمع مسالمت آمیز و گسترده جلوی شرکت بی دروپیکر سایپا نتیجه داره. سایپا پول رو گرفته ؛ عین خیالش نیس. مردم اصن مهم نیستن. مردم عزیز اوضاع ملتهب هستش. ممکنه دوباره جنگ شروع بشه و احتمالش زیاده دوباره درگیری دیریازود شروع بشه. مث فردا موتورز که بمب زدن توی کارخونه. مردم عزیز بمب💣 و موشک 🚀 بخوره ماشینا آتیش بگیره. شرکت سایپا هیچکاری نمیکنه ؛ تا الان که شرایط عادی بود تحویل نمیدادن. پیشگیری بهتر از درمان است. چرا بذاریم کار به اینجاها برسه و خاهشمندیم شرکت سایپا خودروهارو قبل از اینکه بمب بزنن تحویل مردم بده. هموطنان و مردم رو مقابل همدیگر (مردم برابر سایپا) قرار نگیرند اتحاد رمز پیروزی✌️
نسیم شاهین اتومات : سلام برای اطلاع رسانی به دوستان که بدونن که پروسه بعد از فاکتور شدن چقد طول میکشه برای من به این صورت بود واریز اولیه ۲۳ اردیبهشت ۴۰۳ تکمیل وجه ۴اسفند ۵تیر فاکتور شد ۱۰ تیر پلاک امروزم چراغ تحویلش روشن شد و از نمایندکی زنگ زدن ولی بعد تعطیلات تحویل میگیرم انتظار واقعا سخته اونم بعد ۶ ماه امیدوارم پروسه تحویل زودتر بشه و ماشین هاتون رو تحویل بگیرید
شهابx5 آبان : سلام من هم امروز تحویل گرفتم ایشالا قسمت همه دوستان ثبت نام 13 آبان فاکتور 7 خرداد درباره ماشین: ماشین خوبیه کم صداس موتورش نرمال کار میکنه،بعضی اپشناش جذابه و کلا راحت بود کیفیت متریال داخلی خوب ولی بنظرم مصرفش بالاس نمی دونم شاید بخاطر اینه فعلا خشکه، نداشتن بعضی آپشن مانند نداشتن صندوق عقب برقی تو ذوق میزنه
عباسی : سند ماشین برامون اومده اما خود ماشین نرسیده
زارع cvt مهر ۴۰۲ : هادی جان این ۲۵۰۰ ماشینی هم که تولید کردن بازار آزاد فروختن.. به ماهایی ک ثبت نام کردیم و پول پرداخت کردیم حالا حالاها ماشین نمیدن . مگه برا شرکت سایپا و مدیران دزدش بد شده؟؟ با پول ماها دارن ماشین تولید میکنن بازار ازاد میفروشن .. مملکت ما یه مسئول باعرضه نداره که جلوی این کلاهبرداری رو بگیره ....
علی : پس A5 های سفید ثبت نامی 18 شهریور 1403 را کی تحویل می دهند فعلا برای من هیچ خبری نشده کسانی هستند که مراحلی از فرایند تحویل را طی و یا تحویل گرفته باشند خواهشن دوستان همراهی و اظهار نظرکنند.
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
شاهین اتومات : متاسفانه با فساد سیستماتیک طرف هستیم ولی علنی زیر قرارداد پرداخت سود مشارکت میزنع و کتری از دستمون بر نمیاد راحت زیر تاریخ تحویل هم میزنع به ریشمون هم می خنده ، مثل رژیم صهیونیستی است شرکت سایپا
مجتبی : بله فاکتور شده و تا مرحله صدور پلاک پیش رفته
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جمشیدی : از کی شروع شدن
ساینا : کسی که غیرت داره پا میشه روز دوشنبه 10 صبح از کارش میزنه و خودشو از هرجای ایران هم باشه میرسونه جلو در شرکت، ما همگی با هم در یه وضعیت هستیم، با نیومدن خودتون در حق کسایی که از دور و نزدیک پا میشن میان حق الناس نکنید، همه مشکل و گرفتاری دارن، و یک روز از کارشون میزنن و با غیرت حضور پیدا میکنن جلو شرکت
ساینا : دوستان توی بنرهاتون چاپ کنید فروش فوقالعاده بهمن و اسفند 1403، چون فقط بهمن ماهی ها نیستن که این ظلم در حقشون شده، اسفند ماهی ها هم هستن، همگی با هم در یک وضعیت هستیم، متعهد باشید و هرکی سنگ خودشو به سینه نزنه فقط
حامد بلوچ : سلام . منم سال 401 برج 8 برنده پارس شدم 125 روز طول کشید تا تحویل دادن الانم دوباره تو تاخیر افتادم خبری از فاکتور نیست
سهیل : اینم با اونایی واسه منم اینجوریه شوخمیه
12 اسفند آرش : چرا کرج کاشان میریم
مهدی : چرا هر چی پیام میزارم سایت پاک میکنه
مهدی : دمتون گرم دوشنبه 10 صبح من از مشهد میخوام بیام دوستان حمایت کنید نتیجه میده
ساینا7 بهمن فوق العاده : باید شهرهای دیگهم باهم هماهنگ شیم در نمایندگی توشهرمون بریم که بفهمند شاید تلنگری بشه بهشون تا فاکتور کنن فوق العاده رو
دانیال : قیمت جدید حساب کردند قبل چقدر داده بودی پول