بررسی آئودی A8 مدل 2015

بررسی آئودی A8 مدل 2015

زمانی که صحبت از سدانی لوکس به میان می‌آید، تمامی ذهن ها به سوی کمپانی های آلمانی و به ویژه کمپانی مرسدس بنز معطوف می‌شود. البته در خصوص محبوبیت بی ام و سری 7 و مرسدس بنز S-Class شکی وجود ندارد؛ اما آئودی A8 مدل 2015 دیدگاه همگان را با استفاده از کیفیت مناسب کلاس خود و جلب رضایت رانندگان در خصوص کیفیت رانندگی در جاده ها نسبت به این موضوع تغییر داد. 

بررسی آئودی A8 مدل 2015

طراحی لوکس داخلی، استفاده از مواد با کیفیت و انبوهی از ابزارهای تکنولوژیکی از جمله خصوصیات برتر این زیبای آلمانی محسوب می‌شوند؛ علی رغم وجود سدان های لوکس در این کلاس، آئودی A8 به دلیل تقاضا و طرفداران فراوان خود به یکی از بهترین ها در کلاس خود شهرت یافت؛ به لطف تولید این سدان آلمانی به صورت چهار چرخ محرک، رانندگی مطمئن و قاطع در جاده را به راننده خود هدیه می‌دهد. این سدان زیبا در نگاه اول بزرگ جلوه می‌کند، اما به محض نشستن پشت فرمان، این حس از میان می‌رود. معمولا فرمان پذیری تیز بهای رانندگی راحت در خودرو است، اما A8 این نقیصه را ندارد؛ هندلینگ نرم و ایزوله شدن سرنشینان آن از ورود صدا به داخل کابین از جمله برتری این زیبای آلمانی نسبت به رقبایش محسوب می‌شود؛ جه در رانندگی روزانه و چه سفرهای جاده ای، این سدان جذاب به حدی رفاه و راحتی را برای سرنشینانش فراهم می‌کند که ارزش در نظر گرفتن به عنوان یکی از بهترین ها در کلاس خود را دارد. 

بررسی آئودی A8 مدل 2015

اما رقابت بسیار فشرده است؛ مرسدس بنز S-Class مدل 2015 از جمله رقبایی است که علی رغم داشتن تجهیزات تکنولوژیکی فراوان، از جذابیت اجدادش بویی نبرده است؛ بی ام و سری 7 نیز، در ششمین سال ورودش به بازار با طراحی مجدد اساسی، در بازار سقوط کرد؛ برای افرادی که خواهان عملکرد بیش از آنچه آئودی A8 ارایه می‌کند، دارند، می‌توانند پورشه پانامرا به همراه جگوار XJ را برگزینند؛ خبر خوب اینکه با انتخاب هر یک از این رقبا، شما برنده هستید. در هر صورت، آئودی A8 موفق به دریافت رتبه "A" از Edmund و مسلما یکی از گزینه های پیشنهادی در مقایسه با سایر همکلاسان خود است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی آئودی A8 مدل 2015

آئودی A8 سدانی است که یا به صورت معمولی و یا مدلی با فاصله محوری طولانی برای مدل های شش و هشت سیلندر گازوئیلی به خریداران عرضه می‌شود؛ مدل های دارای موتور گازوئیلی TDI و بهترین مدل 12 سیلندر خورجینی آن تنها در بدنه دارای فاصله محوری طولانی موجود هستند. تیپ A8 3.0T رینگ های 19 اینچی، چراغ های جلوی LED،  سانروف، آینه های برقی تاشو بیرونی مجهز به گرمکن،   آینه الکتروکرومیک، سنسورهای پارک عقب و جلو، بسته شدن درب به صورت برقی، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، دسترسی بدون کلید، سیستم سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه، روکش چرم، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم به صورت برقی در 14 جهت (با پشتی برقی در چهار جهت)، صندلی های جلو با تنظیمات حافظه، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین و آفتاب گیرهای عقب با قابلیت تنظیم به صورت برقی از جمله تجهیزات این زیبای آلمانی هستند؛ سیستم WiFi خودرو، نمایشگر 8 اینچی، درگاه صوتی با قابلیت اتصال به بلوتوث تلفن همراه، درگاه سیستم آموزشی تفریحی MMI کمپانی آئودی، مسیریاب ماهواره ای، کنترل صدا، دوربین دید عقب و سیستم صوتی Bose مجهز به 14 بلندگو یا قابلیت خواندن CD، درگاه اتصال iPod و رادیوی ماهواره ای از جمله تجهیزات الکترونیکی این سدان محسوب می‌شوند. 

بررسی آئودی A8 مدل 2015
بررسی آئودی A8 مدل 2015 بررسی آئودی A8 مدل 2015

تیپ هشت سیلندر A8 4.0T تمامی تجهیزات بالا، به اضافه سیستم حذف صداهای اضافی داخل کابین را به تجهیزات خود اضافه کرده است. با انتخاب یکی از مدل های دارای فاصله محوری طولانی تجهیزات اضافه دیگری با خرید پکیج Warm Weather (سیستم کنترل آب و هوای دو نقطه و آفتابگیرهای عقب برقی)، پکیج Extended Leather (دستگیره های درب، کنسول مرکزی و پوشش کیسه هوا با روکش چرم)، آینه های دید عقب مختص سرنشینان جلو و چراغ های مطالعه LED در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. تیپ مجهز به موتور 12 سیلندر خورجینی دارای فاصله محوری طولانی تجهیزات بیشتری همانند رینگ های 20 اینچی، سانروف پاناروما، شیشه های دوجداره، فرمان پذیری با قابلیت تغییر حالت، روکش چرمی، سقف با پوششی از جنس جیر، نمایشگر مجازی، سیستم دوربین دید اطراف، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم سرگرمی دو نمایشگر سرنشینان عقب و Changer با شش CD را اضافه کرده است؛ همچنین پکیج Cold Weather  (غربیلک فرمان مجهز به گرمکن، دسترسی به فضای بار از صندلی عقب و صندلی های عقب مجهز به گرمکن)، پکیج Rear Seat Comfort (صندلی های عقب با قابلیت تنظیمات برقی جداگانه و سیستم تهویه صندلی های عقب با ماساژور) و کنسول مرکزی ثابت صندلی های عقب که گنجایش خودرو را از پنج به چهار سرنشین کاهش می‌دهد. 

بررسی آئودی A8 مدل 2015 بررسی آئودی A8 مدل 2015

اکثر تجهیزات ارایه شده در تیپ های بالاتر به صورت پکیج های سفارشی به خریداران عرضه می‌شود؛ کروز کنترل تطبیقی، دیفرانسیل اسپرت، غربیلک فرمان مجهز به سنسور، نوربالای اتوماتیک،  دید در شب با قابلیت شناسایی عابرپیاده و حیوانات، سیستم هشدار عبور از خط، سانروف با پنل خورشیدی که فن برقی کمکی نیز، دارد، صندلی های برقی جلو با قابلیت تنظیم در 18 جهت، صندلی های اسپرت با روکش کوک دار لوزی شکل و سیستم صوتی Bang & Olfusion با 19 بلندگو از جمله تجهیزات اضافه شده هستند؛ همچنین استفاده از طراحی چوبی موجود است. در تیپ های A8 مجهز به موتور 12 سیلندر خورجینی تجهیزات سفارشی همانند پکیج Executive Rear Seat Comfort اضافه کرده است که این پکیج شامل تجهیزاتی همانند استراحتگاه مخصوص پا برای سرنشینان سمت راست عقب با تنظیمات برقی، خنک ساز در کنسول مرکزی و خروجی برق خانگی هستند.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی آئودی A8 مدل 2015

آئودی  A8 3.0Tدارای موتور شش سیلندر 3.0 لیتری مجهز به توربوشارژر با تولید قدرتی معادل 333 اسب بخار و گشتاوری در حدود 441 نیوتن متر است؛ همانند تمامی مدل های A8، 3.0T نیز، نیرو را از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می‌کند؛ در تست شتاب، این مدل در 5.3 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر دست یافته است که این میزان در مقایسه با رقبای مجهز به موتور شش سیلندر و اکثر مدل های هشت سیلندر خورجینی میزان زیادی محسوب می‌شود؛ همچنین میزان مصرف سوخت این زیبای آلمانی در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 12، 14 و 9 لیتر تخمین زده شده است. آئودی A8 با موتور دیزلی TDI دارای موتور شش سیلندر خورجینی 3.0 لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرتی معادل 240 اسب بخار و گشتاوری در حدود 580 نیوتن متر است؛ این سدان زیبا در 6.3 ثانیه به شتاب صفر تا صد خود دست می‌یابد؛ مصرف سوخت آن نیز، در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 9، 11 و 7 لیتر برآورد شده است. تیپ آئودی A8 4.0T دارای موتور هشت سیلندر خورجینی 4.0 لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت 435 اسب بخار و گشتاور در حدود 602 نیوتن متر – یعنی 15 اسب بخار افزایش نسبت به سال گذشته است؛ برآورد کمپانی آئودی برای شتاب این تیپ حدود 4.3 ثانیه (با طول محور طولانی 4.4 ثانیه) می‌باشد؛ مصرف سوخت این سدان در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه برای فاصله محوری معمولی به ترتیب 12، 15 و 9 لیتر و برای تیپ دارای فاصله محوری طولانی در بزرگراه حدود 1 لیتر کمتر برآورد می‌شود. مجهزترین تیپ این سدان زیبا دارای موتور 12 سیلندر خورجینی 6.3 لیتری با قدرتی حدود 500 اسب بخار و گشتاوری در حدود 628 نیوتن متر است که موتور آن از تیپ استاندارد الهام گرفته شده است؛ آئودی انتظار دارد که این زیبای آلمانی بتواند در 4.4 ثانیه به شتاب صفر تا صد خود دست یابد؛ این انتظار در حالی است که مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب به 16، 19 و 12 لیتر رسیده است؛ برخلاف سایر آئودی A8، تیپ 12 سیلندر خورجینی این کمپانی به دکمه Start-Stop برای حفظ سوخت خود در زمان حرکت مجهز نیست.

 

ایمنی

بررسی آئودی A8 مدل 2015

ترمز ضدقفل،  کنترل کشش و  پایداری، کیسه هوای جانبی عقب و جلو، کیسه هوای زانویی جلو، پرده ای، دوربین دید عقب و سیستم Pre-Sense مخصوص کمپانی آئودی که در زمان ترمز شدید، سفت کردن  کمربند ایمنی و سانروف و پنجره ها را می‌بندد. در تیپ های مجهز به کروز کنترل تطبیقی، Pre-Sense Plus نیز، وجود دارد که به راننده در زمان برخورد از جلو و افزایش ترمزگیری در صورت عدم نشان دادن عملکرد مناسب هشدار می‌دهد؛ سایر خصوصیات که ممکن است استاندارد یا سفارشی باشند به تیپ سدان بستگی دارد؛ این تجهیزات شامل سیستم دوربین اطراف خودرو، سیستم دید در شب، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم مشاهده نقاط کور هستند. در تست ترمز، مدل های مجهز به  تایرهای تابستانی و تمام فصول به ترتیب پس از طی مسافت های 31 و 34 متری متوقف شدند که در مورد اول مسافتی کوتاه و استثنایی برای خودرویی در این کلاس و در مورد دوم نیز، مسافتی زیاد اما عالی محسوب می‌شوند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی آئودی A8 مدل 2015

در میان سدان های لوکس با ابعاد بزرگ، بی شک طراحی داخلی حرف اصلی را در تصمیم خرید مشتریان ایفا می‌کند؛ همانگونه که اشاره شد، آئودی A8 با استفاده از مواد باکیفیت، طراحی هوشمندانه و انبوهی از تجهیزات تکنولوژیکی این موضوع مهم را در نظر داشته است؛ اکثر تولیدات آئودی دارای طراحی ساده و رسمی هستند، اما این سدان زیبا با استفاده از طراحی چوبی در برخی قسمت ها و سطوح چرمی نرم زیبایی داخل کابین خود بر لوکسی خود می‌افزاید. صندلی های جلوی استاندارد با قابلیت تنظیم در 14 جهت، و همچنین سفارش صندلی های دارای سیستم تهویه با قابلیت تنظیم در 18 جهت به همراه ماساژور بر میزان رضایت سرنشینان این آلمانی زیبا افزوده است؛ با سفارش پکیج Rear Seat Comfort برای مدل های دارای فاصله محوری طولانی بر این لذت افزوده است؛ قابل ذکر است که حتی بدون سفارش این پکیج، سرنشینان عقب از فضای فراوان و جادار آن بهره مند می‌شوند. سیستم تفریحی آموزشی MMI با گرافیک زیبا و عکس العمل سریع تمامی انتظارات این کلاس را برآورده کرده است؛ همچنین یک صفحه نمایش کوچک برای کنترل ایمیل و شماره ها با اشاره انگشت برای ورود آدرس یا جستجوی شماره تلفن و یا موزیک تعبیه شده است. حجم صندوق 0.40 مترمکعبی این زیبای آلمانی یکی از نقاط ضعف آن نسبت به رقبایش محسوب می‌شود.

 

تجربه رانندگی

بررسی آئودی A8 مدل 2015

با در نظر گرفتن قدرت فراوان موتور هشت سیلندر خورجینی و مصرف سوخت مناسب همانند موتورهای شش سیلندر خورجینی، ترجیح اکثر خریداران در مدل های هشت سیلندر خورجینی دارای موتور گازوئیلی است؛ این موتور از نظر شتاب و ترمز بسیار عالی است اما موتور هشت سیلندر خورجینی با اشاره کوچکی به پدال گاز شتاب می‌گیرد؛ این موضوع به لطف وجود گشتاور عالی در A8 مجهز به موتور دیزلی TDI وجود دارد؛ علی رغم وجود سیستم Start-Stop که کمی می‌تواند ناهنجار باشد، صدای بسیار ضعیفی از موتور شنیده می‌شود. آئودی A8 به صورت چهارچرخ متحرک به خریداران عرضه می‌شود که عملکرد مناسب در پیچ ها و اطمینان در جاده های لغزنده را برای راننده به ارمغان می‌آورد؛ علاوه بر این، سیستم تعلیق تیونینگ شده و فرمان پذیری مناسب به این سدان بزرگ امکان حرکت در پیچ ها همانند خودروهای کوچک را می‌دهد. همچنین برای رانندگان علاقه مند به خودرویی با عملکرد بالا، آئودی A8 می‌تواند انتظار آنها را از نظر قدرت و فرمانپذیری برآورده کند. علی رغم توانایی های اسپرت A8، این سدان زیبا امکان راحتی کامل را همانند آنچه که از یک سدان لوکس انتظار دارید، برآورده می‌کند؛ عملکرد مناسب در زمان عبور از دست اندازها و سکوت داخل کابین در زمان حرکت در سرعت بزرگراه از دیگر خصوصیات برجسته این زیبای آلمانی محسوب می‌شوند؛ به همین دلایل، این سدان زیبا به دلیل داشتن راحتی برای سرنشینانش برتر از رقبای همکلاسش ظاهر شده است.  

مشخصات فنی تیپ پایه آئودی A8

تعداد سیلندر شش سیلندر مجهز به توربوشارژر
حجم موتور (لیتر) 3.0 لیتری
قدرت موتور (اسب بخار) 333
گشتاور (نیوتن متر) 441
گیربکس هشت سرعته اتوماتیک
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 5.3 ثانیه
مسافت توقف از 100 کیلومتر بر ساعت (متر)

با تایر تابستانی 31 متر

با تایر تمام فصول 34 متر

مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 12
گنجایش صندوق بار (مترمکعب) 0.40 مترمکعب
قیمت (دلار) 77,400 دلار
 

منبع

Edmunds

برچسب : آئودی , A8 , مرسدس بنز , S , Class , بی ام و , سرس 7 , پورشه , پانامرا , جگوار , XJ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

4

خیلی عالی به نظر میاد ...
گزارش
پاسخ دادن
1

طراحی داخلیش چنگی به دل نمی زنه
به نظر من فقط پورشه پانامرا توربو
گزارش
پاسخ دادن
13

واقعا عالیه این ماشین به خصوص از نظر فنر بندی و سیستم کواترو
با اینکه به شخصه از طرفداران ب ام و هستم ولی رقیب آئودی A8 از ب ام و یعنی سری هفت حداقل مادامیکه نسل جدید در سال 2016 رونمایی نشده در مقابل بنز و آئودی کم فروغ خواهد بود
مشکل نسل فعلی سری 7 (F01)سیستم تعلیق اون هست که سر پیچ ها کمی آشفته عمل میکند☺
گزارش
پاسخ دادن
Saeed.F.O.F
4

من در آمریکا با A8 رانندگی کردم. ولی سری 7 یه چیز دیگست.
اصولا صدای زیاد موتور ماشین های آئودی و سنگین بودن آنها،مشکل اصلی
این کمپانی است. و همین باعث شده که مردم آمریکا بیشتر به خودروهای
ساخت داخل و بنز و BMW علاقه مند باشند.
بی ام و سری 7 با کارکرد نرم و روان و شتاب گیری فوق العاده و سبک
آدم رو مجذوب خودش می کنه.
البته با تصدیق ادعای شما فرید عزیز در مورد آشفته عمل کردن در پیچ.
22:29  1393/07/10

گزارش
کاربر: farid458
11

سلام سعید جان خوبی شما؟؟؟
بله من هم منکر نرم و روان بودن سری هفت نیستم
در مورد آئودی هم در قیاس بیشتر مدل های هم رده ی این دو کمپانی ماشین های
ب ام و جلو تر هستند برای مثال m4 در مقابل rs4 و m5 در مقابل rs5 ولی ب ام و برای R8 رقیب ندارد و آئودی هم برای i8از ب ام و رقیب ندارد☺
08:09  1393/07/11

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین ۷ اردیبهشت : سلام من واریزی ۷ اردیبهشت ساعت ۸ شب بودم. امروز فاکتور شدم
J7 : J7 دومرحله کی میدن کسی اطلاع داره ثبت نام اردیبهشت
تارا پیش فروش : تارا دستی بودم ، تحویل ۳۰ آذر ، مرداد ماه و مهرماه پول واریز کردم، پریروز فاکتور شد ولی پلاک نشده پیامک املاک و اسکان اومده
۳ اردیبهشت : سلام ۱۸ پلاک شدم ولی هنوز تحویل ندادن نمیدونم چیکار کنم به کی بگیم
حمید : اعتصاب کردن هم فایده ندارد امروزه همه کم اعصابن بریم یچیزهم بگیم چندتا درجه دارنشستن راحت دسبندمون میکنن میفرستن آب خنک سایپابعنی دولت مگه بادولت میشه درٱفتاد دلتون خوشه ها
حمید : اگرسایپاواقعاداره برشکست میشه چراپیش فروش جدیدمیزاره مردم هم ساده میرم میخرم صف میکشن تاآخرسال 405پیش فروش کرده ولی توفروشا402مونده چندروز پیش برااطلس وسایناپیش فروش گذاشته بود واقعا که مملکت خرتوخریه
ناشناس : چرا هرچی پیام میدم نمیذارین تن اون نمایندگی که سرما کلاه گذاشته شرکت سایپا باید از این دو شکایت کنم پول گرفتین خودرو مارو بدین ن اینکه ----- کنید
منصور : ۱۰۰میلیون‌کی قیمت گرفتی؟
ایگل سفید تیر : سلام منم 24 ام زده.داخل سامانه سخا میتونی کد رهگیری پست بگیری قسمت استعلام کارت و سند خوردو ولی هنوز برا من در حد چاپ بارکد پستی هست یعنی کارت و مدارک آماده نشده. توی اپلیکیشن پلیس من هم میتونید پلانکتون‌ها رو رایگان ببینید
شاهین GL : ۴۵۰ حدودی یکم کم بیش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسی یار جانلو : امروز دعوتنامه کوییک اس واسم اومد 263 تومن تحویل هفته چهارم آذر
ساینا اس تک : برا من 4 ماه بعد از تکمیل وجه فاکتور شد ..احتمالا اواسط دی .
حمیدرضا : چقدر انرژی منفی میدی شما .
امیلی : اول سخا رو بدم نمایندگی بعد تکمیل وجه رو پرداخت کنم؟
اطلس اسفند 403 : امروز از نمایندگی سوال کردم، گفت تکمیل وجه ها تا (16 اسفند ) رو دارن فاکتور میکنن، ما که تکمیل وجه مرداد امسالیم فعلا باید سماغ بمکیم
ساینا : دعوتنامه ساینا تحویل دی چرا برای بعضی ها نیومده
ساینا تک : مبارکه سهیلا خانم باشه خیلی پیگیر دعوتنانه بود اینم از دعوتنامه حالا بعدش منتظر فاکتور باید باشی
ساینا پیش8دی دوگانه : من هستم دیگه خسته شدم
وحید : داداش تو کجا زندگی میکنی نیسان اکستند گیر امده زیر قیمت بازار ؟؟ تو شیراز 1200 به بالا داره معامله میشه
رانا : کسی امروز فاکتور نشده؟ لطفا اطلاع بدید