بررسی نیسان آلتیما مدل 2015

بررسی نیسان آلتیما مدل 2015

شاید بهترین جمله ای که در مورد نیسان آلتیما مدل 2015 می‌توان گفت این است که از بسیاری جهات مناسب ترین سدان خانوادگی به شمار می‌رود. مصرف کم می‌خواهید؟ هر دو موتور 4 سیلندر و شش سیلندر در این خصوص پیشرو هستند. قدرت می‌خواهید؟ حتی تیپ پایه با موتور چهار سیلندر نیز صفر تا صدی کمتر از 8 ثانیه دارد. رانندگی پویا و لذت بخش می‌خواهید؟ کیفیت سواری بسیار عالی است، هندلینگ هم که نیازی به گفتن ندارد. به دنبال ایمنی هستید؟ به نتایج تست ایمنی نگاهی بیندازید که اعداد و ارقامی بسیار خوب را نشان می‌دهند. در مجموع، می‌توان گفت کمپانی نیسان یک خودرو کامل و تمام عیار روانه بازار کرده است. نکته  قابل ذکر این است بسیاری افراد به گیربکس متغیر پیوسته (CVT)، علاقه چندانی ندارند. این نوع گیربکس با این که مصرف سوخت را پایین می‌آورد ولی هنگام شتاب گیری صدای موتور را بالا می‌برد و در دور موتورهای پایین، به خصوص در موتورهای چهار سیلندر، نیز خودرو را لش و تنبل می‌کند. از طرفی، اگر به دنبال خودرویی هستید که افراد قد بلند روی صندلی عقب آن جا بشوند، شاید گزینه های بهتری هم در بازار موجود باشند. بسیاری از رقبای دیگر، صندلی های جادارتری در عقب دارند و نیسان آلتیما از این لحاظ از رقبا عقب می‌ماند. از میان رقبای جادارتر، می‌توان از هوندا آکورد نام برد که با این که چهار سیلندر است و از گیربکس CVT نیز بهره می‌برد، اما کاربرد بیشتری دارد. فورد Fusion مدل 2015 نیز مانند نیسان آلتیما در قسمت عقب فضای سر کمی دارد، ولی از نظر زیبایی دست بالاتر را دارد. مزدا 6 مدل 2015 را هم نمی‌توان از قلم انداخت که البته سیستم تفریحات و سرگرمی آن به اندازه نیسان آلتیما پیشرفته نیست ولی در عوض مصرف سوخت کمتر و هندلینگی بهتر دارد. شاید بتوان گفت انتخاب یک خودرو از میان این کلاس کار چندان ساده ای نباشد و هرکدام از آن ها محاسن و معایب خودشان را دارند، در نهایت می‌توان گفت فقط یکی از آن هاست که برای شما مناسب است و به نیازهای ‌تان جواب می‌دهد.
 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی نیسان آلتیما مدل 2015

نیسان آلتیما مدل 2015 در دو مدل اصلی به بازار عرضه می‌شود: مدل 2.5 لیتری چهار سیلندر و مدل 3.5 لیتری شش سیلندر. مشتری می‌تواند تیپ پایه (فقط با موتور 2.5 لیتری) و یا تیپ های S، SV و SL را خریداری کند. تجهیزات تیپ پایه 2.5 لیتری عبارتند از: رینگ های 16 اینچی، لوازم تمام برقی، نمایشگر 4.3 اینچی  LCD در میان آمپرها برای نمایش اطلاعات، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی دی خوان و چهار بلندگو و یک درگاه ورودی اضافی. تجهیزات تیپ S 2.5 عبارتند از: چراغ های اتوماتیک، دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو و صندلی راننده برقی با قابلیت حرکت در 6 جهت (که فقط به صورت سفارشی قابل خریداری است). اگر پکیج Display Audio را خریداری کنید این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: نمایشگر 5 اینچی، دوربین دید عقب، درگاه USB، رادیوی ماهواره ای و اپلیکیشن NissanConnect برای هماهنگ سازی خودرو با تلفن همراه. تیپ  3.5 S که دارای موتور شش سیلندر است همه تجهیزات فوق و تجهیزات پکیج Display Audio را دارد و این موارد را نیز به آن ها اضافه می‌کند: رینگ های 18 اینچی و پدل شیفترهایی که روی پایه فرمان قرار گرفته اند. تیپ  SV2.5 از این تجهیزات برخوردار است: رینگ های 17 اینچی، چراغ مه شکن، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، روکش چرمی غربیلک فرمان، تمامی تجهیزات پکیج Display Audio و  دسترسی بدون کلید. تجهیزات تیپ 3.5 SV نیز شبیه همین تجهیزات است، تنها تفاوت این است که این تیپ دارای رینگ های 18 اینچی است. تیپ 2.5 SL از این تجهیزات برخوردار است: چراغ ترمزهای LED، گرمکن غربیلک فرمان، روکش چرم، گرمکن صندلی های جلو، صندلی برقی سرنشین جلو با قابلیت حرکت در 4 جهت و سیستم صوتی Bose به همراه نه بلندگو. دو پکیج اضافی نیز برای تیپ 2.5 SL قابل خریداری است که عبارتند از: پکیج Convenience که دارای سانروف، مجاری هوا برای صندلی های عقب و آینه الکتروکرومیک است؛ و پکیج Technology که دارای نمایشگر 7 اینچی، کنترل صوتی، مسیریاب ماهواره ای، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و سیستم هشدار عبور از خط است. تیپ های 3.5 SV و 3.5 SL دارای تجهیزاتی شبیه همتایان 2.5 لیتری شان هستند، ولی هر دوی آن ها به صورت استاندارد دارای پکیج های Convenience و Technology می‌باشند. تیپ 3.5 SL به طور انحصاری دارای چراغ های زنون است.
 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان آلتیما مدل 2015

همه تیپ ها و مدل های نیسان آلتیما از دیفرانسیل جلو و گیربکس CVT بهره می‌برند. مدل های 2.5 نیسان آلتیما، همانطور که از اسم شان پیداست، از یک موتور چهار سیلندر و 2.5 لیتری بهره می‌برند که قادر است 182 اسب بخار نیرو و 244 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در تست سرعت، یک نیسان آلتیما 2.5 توانست ظرف 7.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که یکی از بهترین صفر تا صدهایی است که تا به حال برای یک سدان چهار سیلندر خانوادگی اندازه گیری شده است. میزان مصرف سوخت در سیکل ترکیبی نیز  8.83 لیتر (10.14  لیتر در شهر و 7.20 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است که واقعاً خارق العاده است. مدل 3.5 نیسان آلتیما از یک موتور شش سیلندر و 3.5 لیتری بهره می‌برد که قادر است 270 اسب بخار نیرو و حدود 340 نیوتن متر گشتاور تولید کند. صفر تا صد این مدل نیز 6.2 ثانیه است که عدد شگفت آور دیگری به شمار می‌رود. میزان مصرف این مدل نیز بسیار مناسب است و در سیکل ترکیبی به 10.53 لیتر (12.44 لیتر در شهر و 8.55 لیتر در بزرگراه) می‌رسد.
 

ایمنی

بررسی نیسان آلتیما مدل 2015

تجهیزاتی که به صورت استاندارد برای نیسان آلتیما ارائه می‌شوند، عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای جلو و کیسه هوای پرده ای. دوربین دید عقب برای تیپ 2.5 S به صورت سفارشی قابل خریداری است ولی برای تیپ 3.5 S و همه تیپ های SV و SL به صورت استاندارد عرضه می‌شود. سیستم های هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و عبور از خط به صورت سفارشی برای تیپ های 2.5 SV و 2.5 SL عرضه می‌شوند ولی جزو تجهیزات استاندارد تیپ های 3.5 SV و 3.5 SL به شمار می‌روند. در تست ترمز، یک نیسان آلتیمای 2.5 SV با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از ترمزگیری مسافتی معادل 37.50 متر را پیمود، سپس متوقف شد که حدود 3 متر از مسافت معمول کوتاه تر است. در تست موسسه ایمنی بزرگراه ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو و طرفین، میزان مقاومت سقف و جذب ضربه (توسط کمربندها و محافظ های سر) نیسان آلتیما موفق به کسب بالاترین رتبه، یعنی رتبه "خوب" شده است. 
 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی نیسان آلتیما مدل 2015

نیسان آلتیما دارای یکی از زیباترین کابین های داخلی در میان این کلاس از خودروهاست. در یک نگاه کلی، همه چیز ساده به نظر می‌رسد ولی با یک نگاه دقیق تر خواهید دید که چیدمان بسیار دقیق است و مواد مصرف شده نیز از کیفیت بالایی برخوردارند. پشت فرمان اسپرت و سه پره ای، صفحه نمایش اطلاعات و صفحه کیلومتر بزرگ قرار گرفته است که همگی آن ها را می‌توان به راحتی و با یک نیم نگاه خواند. با استفاده از صندلی های "جاذبه صفر" که از طرح های سازمان ناسا الهام گرفته شده است، راننده و سرنشین صندلی جلو به آسانی جا خوش خواهند کرد. این صندلی ها فوق العاده خوش ترکیب و حمایت کننده هستند. با این حال، فضای صندلی های عقب کمتر است و فضای سر و فضای پا برای یک سدان خانوادگی چندان زیاد به نظر نمی‌رسد. بزرگسالانی که قد و قواره متوسطی دارند روی صندلی های عقب مشکلی نخواهند داشت، ولی افراد قد بلند مجبورند کمی مچاله بشوند. شاید بتوان گفت اوج فناوری نیسان آلتیما در اپلیکیشن NissanConnect خلاصه شده است که با بسیاری از تلفن های هوشمند سازگاری دارد. این اپلیکیشن به همراه یک نمایشگر لمسی 5 اینچی عرضه می‌شود و همزمان چند کابر می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر پکیج Technology را خریداری کنید، مسیریاب ماهواره ای، کنترل صوتی، نمایشگر لمسی 7 اینچی و کلیه تجهیزات ایمنی که پیشتر از آن ها صحبت شد، در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در نهایت هم باید گفت استفاده از این سیستم ها بسیار راحت و آسان است. گنجایش صندوق عقب کاملاً استاندارد است و به 0.44 متر مکعب می‌رسد.
 

تجربه رانندگی

بررسی نیسان آلتیما مدل 2015

نیسان آلتیما یک سدان خانوادگی است که بهترین سواری ها را دارد. موتور چهار سیلندر نیروی کافی را برای گشت و گذار و مسافرت تأمین می‌کند و مصرف بسیار کمی هم دارد. گیربکس CVT وقتی در کنار موتور چهار سیلندر قرار می‌گیرد، عملکردی بی نظیر از خودش نشان می‌دهد ولی هنگام شتابگیری قدری صدای موتور را بالا می‌برد ولی وقتی خودرو روی دور افتاد هیچ تغییر و صدایی احساس نخواهید کرد. موتور شش سیلندر نیز یکی از قوی ترین موتورها در میان موتورهای همقطار خودش است. گیربگس CVT نیز برای کار کردن با این موتور بزرگتر هیچ مشکلی ندارد. نیسان آلتیما در مسیرهای ناهموار نیز بسیار خوب ظاهر می‌شود و بسیار آرام و متین باقی می‌ماند. اگر با آن به یک جاده پر پیچ و خم و خلوت بروید، فرمان دقیق و سیستم تعلیق قرص و محکم خودشان را نشان خواهند داد. شاید نیسان آلتیما اسپرت ترین یا لوکس ترین سدان خانوادگی نباشد ولی اگر به دنبال برند معتبر و قابلیت هایی یکسان هستید، نباید به این فکر کنید که شاید رقبا بهتر باشند. 
بررسی نیسان آلتیما مدل 2015

منبع

Edmunds

برچسب : نیسان , گیربکس متغیر پیوسته , نیسان آلتیما , فورد Fusion






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

27 نظر

ن
4

سلام قيمت نيسان التيما 2014 در ايران جقدره
15:41  1396/07/07
پاسخ دادن
حميد
1

من نيسان آلتيما 2.5 خريدم شتابش عاليه قبلا اپتيما داشتم كه از نظر موتوري خوب بود ولي اصالت طراحيش بپاي آلتيما نميرسيد. آلتيما خانوادگي تره و اپتيما به نظرم اسپرت تره. در كل وقتي توي آلتيما نشستم فهميدم اپتيما فقط يه ماشين تجاريه و آلتيما ديرينگي ماشين سازي رو نشونت ميده. اگر قصد خريد داريد شك نكنيد
ضمنا كمري هم داشتم قطعاتش گرونه هرچند مرگ نداره ولي هزينه هاش بالاتره
17:44  1396/06/26
پاسخ دادن
محمد
12

سلام كسي ميتونه كمكم كنه
قيمت خودرو نيستن آلتيما منطقه آزاد ارس٢٠١٥
٢٥٠٠ قيمتش چنده
واجبه تورو خدا زودتر
00:48  1395/12/06
پاسخ دادن
کاربر: m&z
4

کاش نیسان اجازه میداد شاهکاری مثل ماکسیما بازم توی ایران تولید بشه.... نسل جدید ماشین های نیسان خیلی گرونه ولی نسل قبلش مثل همین ماکسیمای خودمون واقعا توی ایران جا افتاده بود و قشر متوسط هم توان خریدشو داشت.
12:02  1394/12/22
پاسخ دادن
محسن
1

دوستان من یدونه آلتیما 2015 دارم که چرخ عقب ضربه خورده و توپی ان خراب شده داخل ایران کجا میشه پیدا کرد این وسیله رو.با تشکر
00:49  1394/12/22
پاسخ دادن
محسن
3

سلام من دسته دوم ش رو دارم.
23:58  1395/02/20

ابوذر
0

سلام به دوستان اگه دنبال یه ماشین نرم راحت هستیدفقط فقطbmw روبهتون پیشنهادمیدم.
08:54  1394/10/03
پاسخ دادن
AUDI R8
0

اینجا 14000 یورو هستش.
16:02  1394/05/04
پاسخ دادن
AUDI R8
0

قیمتش ایران چنده؟
15:58  1394/05/04
پاسخ دادن
امین
2

ما تو منطقه آزاد تست کردیم.شتابش متوسط و مثل یه سدان معمولی . هندلینگش خوبه ولی یه ایرادی که داره اینکه گیربکس سنگینی داره و توی شتابگیری آدمو راضی نمیکنه . صدای موتور هنگام شتابگیری خیلی بالا میره تا دنده رو عوض کنه. ترمز هاش خوبه و از لحاظ امنیت مناسبه . طراحی داخلیش ساده است ولی واسه دوستایی که میخوان بخرن باید بگم که یه سدان خانوادگی معمولی هست . قیمتش هم مناسبه...
11:28  1394/04/15
پاسخ دادن
کیانا
0

فقط نیسان
14:24  1394/03/08
پاسخ دادن
علی
7

سلام.من 6 ماهه که مدل 2014 رو خرید کردم.با موتور 2.5 لیتری.باید بگم
ازونجایی که بوسیله خودرو قبلیم یعنی ماکسیما عاشق توانمندی های نیسان
شدم،آلتیما رو انتخاب کردم و ازش بینهایت راضیم.
به دوستانی که در مناطق آزاد زندگی میکنند پیشنهادش رو میدم،چون رانندگی
آلتیما بسیار دلچسب تر و مطمعن تر از خودروهای کره ای است.
08:54  1394/02/12
پاسخ دادن
amir
6

واقعا راست میگی علی من اول kia rioگرفتم بعدش بخاطر اینکه ماشین خیلی خشکی بود فوروختمش بعد نیسان آلتیما گرفتم
17:18  1394/02/24

amir
0

خدا وکیلی ماشین خوبیه من که ازش راضیم
قیمت مدل2.5در منطقه آزاد=80000000تومان
قیمت مدل2.5=160000000تومان
17:34  1394/02/05
پاسخ دادن
امیر
5

سرور هرچی ماشین تو ایران

چنسیس کوپه 3.8
18:11  1393/11/21
پاسخ دادن
ali
9

سلام
nissan altima 2.5 SL 2015
honda accord EX-L 2015
VW Golf GTI Autobahn 2015
كدومو بخريم؟
بلاك ايران واسشون ميدن؟
22:23  1393/09/20
پاسخ دادن
رضا
0

اکورد بعد التیما بعد اون یکی
19:08  1394/08/16

Ali
6

سلام
نسخه SL اینو بخریم يا هوندا آکورد EX-L
?
20:55  1393/09/15
پاسخ دادن
shahin
25

امروز دیدمش
اول از ظاهرش زیاد تحت تاثیر قرار نگرفتم ولی وقتی نشستم توی کابینش شک کردم که احیانا لکسوز آلتیما نیست ؟
طراحی فرمونش آدم رو به یاد دوج میدازه (مثل بز هستش)
من به شخصه طرفدار دنده دستی هستم ولی در رده ی بعدی CVT رو ترجیح میدم که این شازده هم CVT هستش
قدرت موتور شتابگیری تعلیق هندلیگ فراتر از حد انتظارتونه
قصد ندارم زیاد بررسی تخصصی بذارم ولی من یکی که دور کره ای هارو خط کشیدم ,خشکی تویوتا هم که باعث خط خوردنش میشه
میمونه نیسان و میتسوبیشی و هوندا و مزدا
والا فکر نکنم لنسر به گرد پای این با مرام برسه
هوندا آکورد رو هم خودم شخصا تست نکردم
مزدا6 هم راحتیه آلتیما رو نداره
من که به شخصه منتظره مدل 3.5 با پدال شیفتر هستم :)
22:58  1393/09/10
پاسخ دادن
کاربر: kamy
13

من اول می خواستم آلتیما بگیرم ولی توی مشهد نبودش .

رفتم کرولا 2015 فول گرفتم و واقعا راضی هستم . نرم و راحت که از رانندگی خسته نمی شوید و شتاب عالی و گیربکس قوی و هوشمند

کلا ژاپنی همش عالی هستند
15:42  1393/09/11

متین
4

به نظر تو تیوتا خشکه؟ اگه تیوتا خشک باشه دیگه دور همه ماشین هارو باید خط بکشی.
18:04  1393/12/27

وحید
5

سلام : اقا مدل 2015 در ارس اس ال 2.5 لیتری 25000 دلار هست.یاعلی
00:21  1393/09/08
پاسخ دادن
عباس
0

سلام شماره جایی دارید برای التیما اس ال که فرمودید منطقه ازاد ارس هستش 25000دلار
13:41  1394/10/18

key1
14

فقط نیسان+++++++++++++++++++=====اعتماد
20:54  1393/07/12
پاسخ دادن
میلاد س
5

صفر تا صد 3.5 ثانیه؟ امکان نداره.
20:55  1393/07/09
پاسخ دادن
سهراب
30

نشه ای دادا دوباره بخون 7.8
00:57  1393/07/10

رامتین
1

مرد مومن مگه سوپراسپورته .ولی من ترجیج میدم بجا هوندا اکورد التیما کرولا یه جنسیس سدان بگیرم واقغا محشره هم کرولا داشتیم (پدرم ) هم اکورد سوار شدم یه مدت ماله یه بنده خدایی رو ولی به نظرم جنسیس بهتر بود .تازه من جنسیس قدیم سوار شدم جنسیس اتاق جدید که جای خود داره محشره .ادم نباید از حق بگذره خودم الان لنسر دارم تیپ 2مثل 405میمونه مسخره (آواز دوهول از دور خوشه ) ( : ایشالله ماشینمو بفروشم بعده خرداد برم سمت المانی
16:27  1394/02/12

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
یا مأوي القلوب : من شکایت کردم سامانه smt.ir رد شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سقف فلز اسفندی : چرا نظراتم ارسال نمیشه ؟؟؟نام کاربری رو چند بار تغییر دادم ولی ارسال نمیشه
مویدی : اتحاد مهم بود که تجمع ها نداشت
خلیل : تجمعی که با هم متحد نباشن کسی نیاد همون بهتر هم که تشکیل نشه همگی باید با هم متحد باشن که اینجا فقط قول وقرار بود جز عمل
سقف فلز اسفندی : سلام کسانی که تحویل 29اسفند بودن و تبدیل زدن تاریخ تحویل بروز شد ب 18اردیبهشت تغییر کرد فاکتور شدین؟؟؟؟؟؟
محدی : تجمع زمانی فایده داره که نتیجه ای هم داشته باشه حالا ما ها که قبل عید میرفتیم تجمع چه اتفاقی افتاد فقط پارس تولید شد با قیمتی سرسا م آور که در توان همه نیست
اسفندی : سلام کسانی که تحویل اسفند بودن و تبدیل زدن تاریخ تحویل ب 18اردیبهشت تغییر کرد فاکتور شدین؟؟؟؟؟
فروش فوری 1 اسفند محلا : 🚶🏿‍♀️🚶🏿‍♀️همچنان در انتظار فاکتور دمپایی
نگین تبریزی دی : خدا رو شکر اینترنتی همون روز پرداخت کردیم ....به حرف خیلی ها گوش ندادیم که بریم نمایندگی چون تعطیلات عید فطر بود ...حسام سابق میگفت برید نمایندگی ...خدا رو شکر ...دوستم منتظر موند شنبه بعد چهار روز رفت تکمیل وجه کرد هنوز فاکتور نشده...ایشالا قسمت همه ...و در آخر تشکر از پرهام که با صحبت هاش مارو دلداری میداد ...ممنونتیم مرد
رانا : خب نباید بخاطر ماشین بچه میاوردین
محمدی دی پیش فروش : سلام ساینا دو گانه دی ماه 21 فروردین اینترنتی پرداخت کردم مبلغ 166 میلیون زنگ میزنم میگه تبریک تخصیص داده شده است ...ولی اضافه مبلغم را کی میدهند؟دوستان هر کی میدونه راهنمای کنه