معرفی کامیون مان TGM

معرفی کامیون مان TGM

کامیون مان TGM یک کامیون نیمه سنگین است که با ظرفیتی بین 13 تا 26 تن و مصرف سوخت کم، راه حلی برای مشکلات صنعت ساخت و ساز به شمار می‌رود. موتورهای قوی Euro 6 با گشتاورهایی بالا (250 و 340 اسب بخار) و پیکربندی های شاسی 4×4 و 4×6 چه در جاده و چه در سایت های ساختمانی، عملکردی بالا از خود نشان می‌دهند. کابین داخلی نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و در مدل های C و L به خریداران عرضه می‌شوند. کمپانی مان موتوری طراحی کرده است که بسیار خوش ساخت است و از فناوری بالایی نیز استفاده می‌کند. این کمپانی به منظور دستیابی به آلایندگی کم، از سیستم پاشش سوخت Common Rail، گردش مجدد گازها در اگزوز (EGR)، مبدل کاتالیستی (SCR) و فیلتر حذف کننده ذرات از گازوئیل (DPF/CRT) استفاده می‌کند؛ حاصل کار هم این است که موتور علاوه بر مصرف سوخت بسیار پایین، با استاندارد Euro 6 نیز مطابقت دارد. موتور کوچک و جمع و جور است و سیستم اگزوز و سیستم فیلتر CRT و مبدل کاتالیستی SCR نیز جای کمی اشغال می‌کنند و فضای کافی برای نصب تجهیزات اضافی دیگر را در اختیار می‌گذارند. هنگامی که کامیون در مسیرهای خارج جاده ای تردد می‌کند، برای جلوگیری از ورود ذرات معلق به داخل سوخت، نسخه ای از اگزوز ارتقاء یافته نیز قابل خریداری است. موتورهای قوی و گشتاور بالای Common Rail به راننده اجازه می‌دهند بدون نیاز به تعویض دنده های مکرر، رانندگی کند. یکم ژانویه سال 2014، وقتی انطباق با استاندارد آلایندگی Euro 6 برای همه کامیون ها در اروپا اجباری شد، کمپانی مان نیز با به کارگیری مهندسی جدید و به روز، موتور کامیون ها را به گونه ای ارتقاء داد که با استاندارد مذکور مطابقت داشته باشند. پیش از این تاریخ، کمپانی مان با موفقیت از موتور Common Rail استفاده کرده بود و پس از بازنگری و اعمال تغییراتی جهت مطابقت با استاندارد Euro 6، نسخه جدید به موتوری تبدیل شد که یکی از کم مصرف ترین موتورهای موجود در بازار محسوب می‌شود. گیربکس MAN TipMatic نیز، در کنار موتور کم مصرف قرار گرفته است و در تولید نیروی بالا و آلایندگی کم و در نتیجه حفاظت از محیط زیست با موتور همکاری می‌کند. این گیربکس نیمه اتوماتیک را می‌توان با استفاده از یک اهرم که روی پایه فرمان قرار دارد، به صورت کاملاً اتوماتیک و یا کاملاً دستی به کار گرفت. تعویض دنده با این گیربکس، به هیچ عنوان حواس راننده را پرت نمی‌کند و می‌تواند به جاده توجه کامل داشته باشد. اگر ترمز موتور فعال شده باشد، گیربکس به طور اتوماتیک مناسبترین دنده را انتخاب می‌کند تا بیشترین نیرو تولید شود. گیربکس MAN TipMatic باعث می‌شود مصرف سوخت و در نتیجه استهلاک موتور پایین بیاید. سیستم ترمز یکپارچه MAN EasyStart به طور اتوماتیک فشار ترمز را تنظیم می‌کند و راننده مجبور نیست روی پدال ترمز فشار زیادی بیاورد. استفاده از گیربکس نه سرعته دستی یا دوازده سرعته نیمه اتوماتیک نیز بسیار آسان است.

معرفی کامیون مان TGM معرفی کامیون مان TGM

اگر به دنبال راحتی و رفاه هستید، سیستم تعلیق بادی ECAS که به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود، دستیابی به این امر را امکان پذیر می‌کند. ارتفاع شاسی را می‌توان 90 میلی متر پایین یا 190 میلی متر بالا برد تا ارتفاع کامیون به طور دقیق تنظیم شود. مدل 15 تنی کامیون مان TGM از تایرهای 19.5 اینچی بهره می‌برد و بسیار کم مصرف است. این کامیون می‌تواند 11.99 تن بار حمل کند که معنایش این است که می‌تواند بدون پرداخت عوارض در آلمان تردد کند. شاسی کامیون مان TGM به گونه ای طراحی شده است که از بیشترین پایداری و گنجایش بار برخوردار باشد و در عین حال سبک نیز باشد. ساختار پیشرفته شاسی به گونه ای است که هرگونه اتاق یا ساختار دیگری را می‌توان با سرعت و با هزینه ای کم روی آن سوار کرد، جالب این جاست که نصب اتاق یا یخچال، جرثقیل و ... نیازی به مته کاری و ایجاد سوراخ های اضافی ندارد. کمپانی مان برای این که اطمینان حاصل کند طول شاسی با طول ساختارهای مورد استفاده همخوانی دارد، از راه حل هوشمندانه ای استفاده کرده است، یعنی انتهای شاسی قابلیت این را دارد که کوتاه یا بلند بشود. سوراخ های زیادی هم روی آن وجود دارد که نصب هرگونه ساختاری را بدون مته کاری امکان پذیر می‌کند.

معرفی کامیون مان TGM

کابین چهار درب هم بسیار خاص و منحصر به فرد است و سرنشینان روی صندلی های ردیف دوم بسیار راحت خواهند بود. در ردیف دوم چهار صندلی قرار دارد و در مجموع هفت سرنشین (به همراه راننده) درون کابین جا می‌گیرند. همه صندلی ها به صورت استاندارد مجهز به کمربند ایمنی مجهز به پیش کشنده سه مرحله ای هستند. محفظه های بار زیادی نیز درون کابین به چشم می‌خورد.

مزایا برای راننده و سرنشینان

فضای داخلی کابین بسیار بزرگ است و سرنشینان مجبور نیستند مچاله بشوند.

ارتفاع مناسب کابین از سطح زمین باعث می‌شود با راحتی و سرعت، سوار و پیاده بشوند.

محفظه های بار زیاد که برای صندلی های عقب نیز تعبیه شده اند، به حفظ نظم و پاکیزگی داخل کابین کمک می‌کنند. 

قفل مرکزی نیز ارائه می‌گردد.

وقتی دست راننده پر است، به راحتی می‌تواند وارد کابین شود.

در هوای سرد وقتی قفل ها یخ می‌زنند، باز هم می‌توان به آسانی آن ها را باز کرد.

مزایا برای شرکت های حمل و نقل

با یک خودرو می‌توان هم بار حمل کرد و هم مسافر، به این ترتیب پیمانکاران را از استفاده از یک خودرو اضافی برای انتقال افراد به سایت ساخت و ساز بی نیاز می‌کند. 

چند کاربردی بودن کامیون

نیازهای کاربران حرفه ای نیز، در نظر گرفته شده اند.

معرفی کامیون مان TGM

رانندگی راحت برابر است با رانندگی ایمن. برای دستیابی به این هدف، چیدمان صندلی ها به گونه ای طراحی شده است که بسیار راحت باشد. صندلی های استاندارد کامیون مان TGM چیدمانی ارگونومیک دارند و چنانچه خریدار صندلی های لوکس بادی را انتخاب کند، گرمکن تکیه گاه و نشیمن گاه نیز ارائه خواهند شد. مورد لوکس دیگری که به صورت سفارشی قابل خریداری است، یک صندلی مبتکرانه و مجهز به مجرای هواست که هوا را در تکیه گاه صندلی به جریان می‌اندازد تا حس گرمی و تازگی به وجود بیاورد. صندلی وسط فقط به صورت سفارشی قابل خریداری است. سیستم گرمایشی و سرمایشی قوی با کنترل اتوماتیک دما، راحتی را تضمین می‌کنند. همان طور که می‌دانید، برای افزایش ایمنی، ابتدا باید احتمال خطر را به حداقل رساند. به همین خاطر، کامیون های مان از فناوری هایی جدید و مبتکرانه برخوردارند تا ایمنی راننده را به بیشترین حد ممکن تأمین کنند.  تجهیزات ایمنی کامیون مان TGM عبارتند از:

نرم افزار کنترل پایداری الکترونیک (ESP): این نرم افزار پیوسته بر وضعیت کامیون نظارت می‌کند و چنانچه تشخیص بدهد کامیون در حال لغزش یا خارج شدن از مسیر است، به طور اتوماتیک موتور و سیستم ترمز را تنظیم می‌کند.

سیستم ترمز هوشمند  MAN BrakeMatic

سیستم ترمز هوشمند  MAN BrakeMatic در کنار سیستم ترمز الکترونیک (EBS) و ترمز ضدقفل (ABS) باعث می‌شوند، سیستم ترمز در مجموع عملکرد بسیار بالایی داشته باشد.

ترمز ویژه بالا رفتن از سر بالایی

این ترمز بالا رفتن از سربالایی تپه را برای راننده به کار آسانی تبدیل می‌کند. در فواصل زمانی مناسب، راننده پایش را از روی ترمز بر می‌دارد و روی پدال گاز می‌گذارد؛ این ترمز ویژه، پدال را پایین نگه می‌دارد و از عقب رفتن کامیون جلوگیری می‌کند.

کسانی که در صنعت حمل و نقل فعالیت می‌کنند، شرایط کاری دشواری دارند. این موضوع بیشتر زمانی واقعیت پیدا می‌کند که کامیون ها نیاز دارند علاوه بر جاده، در مسیرهای خاکی و ناهموار نیز تردد کنند؛ برای مثال کار در سایت های ساختمانی، اطفاء حریق، کشاورزی یا جنگل داری، نیازمند این است که کامیون ها از مسیرهای ناهموار عبور کنند. کمپانی مان می‌تواند برای هر یک از این کاربری ها یک کامیون خاص و انحصاری ارائه کند که علاوه بر مصرف کم، قادر به انجام وظایف سنگین باشد. کامیون مان TGM از این مزایا برخوردار است:

هندلینگ عالی به لطف ارتفاع کم

سیستم تعلیق تمام بادی که باعث می‌شود هم بار و هم راننده تکان های کمی را تجربه کنند. 

کابین بازنگری شده به گونه ای که برای حمل بار و مسافر مناسب باشد

معافیت از پرداخت عوارض در کشور آلمان


منبع

MAN

برچسب : مان , مان TGX , سیستم تعلیق بادی , Common Rail , گیربکس نیمه اتوماتیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

محمد
0

Man همیشه حرف های بوده و همیشه حرف برا گفتن داره
15:33  1393/07/21
پاسخ دادن
iran kamaz
0

اما من حرفتو رد می کنم
به نظر من هیچکدوم از کمپانی های کامیون سازی دنیا به گرد پای کامیون های ولوو نمی رسند
21:19  1394/08/18

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : بنظرم خیلی واضح دارید با بیان این صحبت ها بقیه رو تحریک می کنید. با اطمینان میگم شما دشمن در لباس دوست هستید و منشا نارضایتی را شما دارید ایجاد می کنید
X5اردیبهشت : سلام ایکس پنج24 اردیبهشت 45 روز از تحویل سیستمی شرکت گذشته باید 7/22 تحویل میدادن الان 45 روزه از این تاریخ گذشته هنوز تو مرحله تکمیل وجه مونده خدا لعنتشون کنه
محمد j4 : سلام کسی هست اینجا جریمه تاخیر گرفته باشه اگه هست متن شکایت که فرستادید ارسال کنید
محمد : سلام من ۲ آبان تکمیل وجه کردم اما هنوز خبری نیست کسی خبر نداره تا کی فاکتورکردن خدا لعنت کن سهند که می گفتن سر وقت می دهن پس چی شدمردم را واقعا سرکار گداشتن
ایکس ۵ : داداش هنوز جا داره. من که ۸۰ روزه تو تاخیرم. ثبت نامی ۲۴ اردیبهشت تحویل ۹۰ روزه
طاها : سلام دوست عزیز .اول که رنگ سلیقه ای هست دوم اکثر ماشینا سفید قشنگ تره ولی تو بازار اکثرا تارا را سفید نمی پسندم البته گفتم کاملا شخصی .وخیلی ها هم فقط سفید را دوست دارن وخدایی نکرده توهین نباشه به سلیقه ها .نظرم فقط بازاری هست جهت راهنمایی
عجل الولیک : بارپروردگارا به حق یوم الله و به حق شب های لیالی پربرکتی تو را قسم می‌دهیم ماشین های این مردم عزیز و خدادوست را شاسی و تحویل فرما بارپروردگارا تو را قسم می‌دهیم لطف و عنایت و نعمات خود را از ما انسانهای شریف دریغ مدار باشد که از نیکوکاران و نیکوسرشتان باشیم الاهی امین یا رب العالمین صدق الله العلی العظیم
عزیز ویسی : سلام ،منم مثل شما در نمایندگی ایلام ثبت نام اردیبهشت ماه انجام دادم همه مدارک تحویل گرفتم ،پلاک هم شده ولی خبری از ماشین نیست ،j7
احمدوند t8 شهرری : اخرین تحویلی t8 کی بوده؟ کسی از اردیبهشتی ها تحویل گرفته ؟ من خرداد ثبت نام کردم امروز سندش اومد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مبین دنا پلاس 6 دنده 30 آبان : سلام . زنگ زدم نمایندگی گفتن شما تو دهه سوم هستین . الان دهه اول ماه رو فاکتور میکنن 18 روز به بعد دهه سوم فاکتور میشه
علی : از کجا متوجه میشید پارس خودرو هستین مال من هم زده رنگ سفید
اریزو 6 پرو : یه سوال تحویل نقدی و لیزینگی فرق دارن نقدی رو سر موعد تحویل میدن
207پانا ارتقا تحویل آبان : چون قرارداد قبلی منقضی میشه و قرارداد جدید میبندند دیگه تخفیفی شامل نمیشه و با قیمت روز کارخانه محاسبه میکنند و پیش پرداختی که قبلا داشتید منهای مبلغ روز کارخانه میشه(تا جایی که من اطلاع دارم)
207 : اگر واریز نکنی دیگه ممکنه سقف فلز بهت ندن منقضی ها را تبدیل به ارتقا میکنن که گرونتر در میاد
دنا پلاس پائیز : تو شکایتتون بگین خودشون اولویت هارو انداختن عقب بعد میخوان ماشینم گرون کنن،
فرهاد : درود بر شرکت محترم مدیران خودرو این شرکت عزیز و گرانقدر همواره به فکر مشتریان خود میباشد
فرهاد : درود بر شرکت محترم مدیران خودرو این شرکت عزیز و گرانقدر همواره به فکر مشت یان خود میباشد
عرفان : دوستان گویا ایرانخودرو دعوتنامه تحویلی های بهمن ماهو فرستاده ب جز هایما،کسی هست تحویلی بهمن ماه باشه دعوتنامه واسش اومده باشه؟
مجتبی : پرونده نقض دارد یعنی چی ؟؟؟؟؟