معرفی کامیون مان TGM

معرفی کامیون مان TGM

کامیون مان TGM یک کامیون نیمه سنگین است که با ظرفیتی بین 13 تا 26 تن و مصرف سوخت کم، راه حلی برای مشکلات صنعت ساخت و ساز به شمار می‌رود. موتورهای قوی Euro 6 با گشتاورهایی بالا (250 و 340 اسب بخار) و پیکربندی های شاسی 4×4 و 4×6 چه در جاده و چه در سایت های ساختمانی، عملکردی بالا از خود نشان می‌دهند. کابین داخلی نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است و در مدل های C و L به خریداران عرضه می‌شوند. کمپانی مان موتوری طراحی کرده است که بسیار خوش ساخت است و از فناوری بالایی نیز استفاده می‌کند. این کمپانی به منظور دستیابی به آلایندگی کم، از سیستم پاشش سوخت Common Rail، گردش مجدد گازها در اگزوز (EGR)، مبدل کاتالیستی (SCR) و فیلتر حذف کننده ذرات از گازوئیل (DPF/CRT) استفاده می‌کند؛ حاصل کار هم این است که موتور علاوه بر مصرف سوخت بسیار پایین، با استاندارد Euro 6 نیز مطابقت دارد. موتور کوچک و جمع و جور است و سیستم اگزوز و سیستم فیلتر CRT و مبدل کاتالیستی SCR نیز جای کمی اشغال می‌کنند و فضای کافی برای نصب تجهیزات اضافی دیگر را در اختیار می‌گذارند. هنگامی که کامیون در مسیرهای خارج جاده ای تردد می‌کند، برای جلوگیری از ورود ذرات معلق به داخل سوخت، نسخه ای از اگزوز ارتقاء یافته نیز قابل خریداری است. موتورهای قوی و گشتاور بالای Common Rail به راننده اجازه می‌دهند بدون نیاز به تعویض دنده های مکرر، رانندگی کند. یکم ژانویه سال 2014، وقتی انطباق با استاندارد آلایندگی Euro 6 برای همه کامیون ها در اروپا اجباری شد، کمپانی مان نیز با به کارگیری مهندسی جدید و به روز، موتور کامیون ها را به گونه ای ارتقاء داد که با استاندارد مذکور مطابقت داشته باشند. پیش از این تاریخ، کمپانی مان با موفقیت از موتور Common Rail استفاده کرده بود و پس از بازنگری و اعمال تغییراتی جهت مطابقت با استاندارد Euro 6، نسخه جدید به موتوری تبدیل شد که یکی از کم مصرف ترین موتورهای موجود در بازار محسوب می‌شود. گیربکس MAN TipMatic نیز، در کنار موتور کم مصرف قرار گرفته است و در تولید نیروی بالا و آلایندگی کم و در نتیجه حفاظت از محیط زیست با موتور همکاری می‌کند. این گیربکس نیمه اتوماتیک را می‌توان با استفاده از یک اهرم که روی پایه فرمان قرار دارد، به صورت کاملاً اتوماتیک و یا کاملاً دستی به کار گرفت. تعویض دنده با این گیربکس، به هیچ عنوان حواس راننده را پرت نمی‌کند و می‌تواند به جاده توجه کامل داشته باشد. اگر ترمز موتور فعال شده باشد، گیربکس به طور اتوماتیک مناسبترین دنده را انتخاب می‌کند تا بیشترین نیرو تولید شود. گیربکس MAN TipMatic باعث می‌شود مصرف سوخت و در نتیجه استهلاک موتور پایین بیاید. سیستم ترمز یکپارچه MAN EasyStart به طور اتوماتیک فشار ترمز را تنظیم می‌کند و راننده مجبور نیست روی پدال ترمز فشار زیادی بیاورد. استفاده از گیربکس نه سرعته دستی یا دوازده سرعته نیمه اتوماتیک نیز بسیار آسان است.

معرفی کامیون مان TGM معرفی کامیون مان TGM

اگر به دنبال راحتی و رفاه هستید، سیستم تعلیق بادی ECAS که به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود، دستیابی به این امر را امکان پذیر می‌کند. ارتفاع شاسی را می‌توان 90 میلی متر پایین یا 190 میلی متر بالا برد تا ارتفاع کامیون به طور دقیق تنظیم شود. مدل 15 تنی کامیون مان TGM از تایرهای 19.5 اینچی بهره می‌برد و بسیار کم مصرف است. این کامیون می‌تواند 11.99 تن بار حمل کند که معنایش این است که می‌تواند بدون پرداخت عوارض در آلمان تردد کند. شاسی کامیون مان TGM به گونه ای طراحی شده است که از بیشترین پایداری و گنجایش بار برخوردار باشد و در عین حال سبک نیز باشد. ساختار پیشرفته شاسی به گونه ای است که هرگونه اتاق یا ساختار دیگری را می‌توان با سرعت و با هزینه ای کم روی آن سوار کرد، جالب این جاست که نصب اتاق یا یخچال، جرثقیل و ... نیازی به مته کاری و ایجاد سوراخ های اضافی ندارد. کمپانی مان برای این که اطمینان حاصل کند طول شاسی با طول ساختارهای مورد استفاده همخوانی دارد، از راه حل هوشمندانه ای استفاده کرده است، یعنی انتهای شاسی قابلیت این را دارد که کوتاه یا بلند بشود. سوراخ های زیادی هم روی آن وجود دارد که نصب هرگونه ساختاری را بدون مته کاری امکان پذیر می‌کند.

معرفی کامیون مان TGM

کابین چهار درب هم بسیار خاص و منحصر به فرد است و سرنشینان روی صندلی های ردیف دوم بسیار راحت خواهند بود. در ردیف دوم چهار صندلی قرار دارد و در مجموع هفت سرنشین (به همراه راننده) درون کابین جا می‌گیرند. همه صندلی ها به صورت استاندارد مجهز به کمربند ایمنی مجهز به پیش کشنده سه مرحله ای هستند. محفظه های بار زیادی نیز درون کابین به چشم می‌خورد.

مزایا برای راننده و سرنشینان

فضای داخلی کابین بسیار بزرگ است و سرنشینان مجبور نیستند مچاله بشوند.

ارتفاع مناسب کابین از سطح زمین باعث می‌شود با راحتی و سرعت، سوار و پیاده بشوند.

محفظه های بار زیاد که برای صندلی های عقب نیز تعبیه شده اند، به حفظ نظم و پاکیزگی داخل کابین کمک می‌کنند. 

قفل مرکزی نیز ارائه می‌گردد.

وقتی دست راننده پر است، به راحتی می‌تواند وارد کابین شود.

در هوای سرد وقتی قفل ها یخ می‌زنند، باز هم می‌توان به آسانی آن ها را باز کرد.

مزایا برای شرکت های حمل و نقل

با یک خودرو می‌توان هم بار حمل کرد و هم مسافر، به این ترتیب پیمانکاران را از استفاده از یک خودرو اضافی برای انتقال افراد به سایت ساخت و ساز بی نیاز می‌کند. 

چند کاربردی بودن کامیون

نیازهای کاربران حرفه ای نیز، در نظر گرفته شده اند.

معرفی کامیون مان TGM

رانندگی راحت برابر است با رانندگی ایمن. برای دستیابی به این هدف، چیدمان صندلی ها به گونه ای طراحی شده است که بسیار راحت باشد. صندلی های استاندارد کامیون مان TGM چیدمانی ارگونومیک دارند و چنانچه خریدار صندلی های لوکس بادی را انتخاب کند، گرمکن تکیه گاه و نشیمن گاه نیز ارائه خواهند شد. مورد لوکس دیگری که به صورت سفارشی قابل خریداری است، یک صندلی مبتکرانه و مجهز به مجرای هواست که هوا را در تکیه گاه صندلی به جریان می‌اندازد تا حس گرمی و تازگی به وجود بیاورد. صندلی وسط فقط به صورت سفارشی قابل خریداری است. سیستم گرمایشی و سرمایشی قوی با کنترل اتوماتیک دما، راحتی را تضمین می‌کنند. همان طور که می‌دانید، برای افزایش ایمنی، ابتدا باید احتمال خطر را به حداقل رساند. به همین خاطر، کامیون های مان از فناوری هایی جدید و مبتکرانه برخوردارند تا ایمنی راننده را به بیشترین حد ممکن تأمین کنند.  تجهیزات ایمنی کامیون مان TGM عبارتند از:

نرم افزار کنترل پایداری الکترونیک (ESP): این نرم افزار پیوسته بر وضعیت کامیون نظارت می‌کند و چنانچه تشخیص بدهد کامیون در حال لغزش یا خارج شدن از مسیر است، به طور اتوماتیک موتور و سیستم ترمز را تنظیم می‌کند.

سیستم ترمز هوشمند  MAN BrakeMatic

سیستم ترمز هوشمند  MAN BrakeMatic در کنار سیستم ترمز الکترونیک (EBS) و ترمز ضدقفل (ABS) باعث می‌شوند، سیستم ترمز در مجموع عملکرد بسیار بالایی داشته باشد.

ترمز ویژه بالا رفتن از سر بالایی

این ترمز بالا رفتن از سربالایی تپه را برای راننده به کار آسانی تبدیل می‌کند. در فواصل زمانی مناسب، راننده پایش را از روی ترمز بر می‌دارد و روی پدال گاز می‌گذارد؛ این ترمز ویژه، پدال را پایین نگه می‌دارد و از عقب رفتن کامیون جلوگیری می‌کند.

کسانی که در صنعت حمل و نقل فعالیت می‌کنند، شرایط کاری دشواری دارند. این موضوع بیشتر زمانی واقعیت پیدا می‌کند که کامیون ها نیاز دارند علاوه بر جاده، در مسیرهای خاکی و ناهموار نیز تردد کنند؛ برای مثال کار در سایت های ساختمانی، اطفاء حریق، کشاورزی یا جنگل داری، نیازمند این است که کامیون ها از مسیرهای ناهموار عبور کنند. کمپانی مان می‌تواند برای هر یک از این کاربری ها یک کامیون خاص و انحصاری ارائه کند که علاوه بر مصرف کم، قادر به انجام وظایف سنگین باشد. کامیون مان TGM از این مزایا برخوردار است:

هندلینگ عالی به لطف ارتفاع کم

سیستم تعلیق تمام بادی که باعث می‌شود هم بار و هم راننده تکان های کمی را تجربه کنند. 

کابین بازنگری شده به گونه ای که برای حمل بار و مسافر مناسب باشد

معافیت از پرداخت عوارض در کشور آلمان


منبع

MAN

برچسب : مان , مان TGX , سیستم تعلیق بادی , Common Rail , گیربکس نیمه اتوماتیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

محمد
0

Man همیشه حرف های بوده و همیشه حرف برا گفتن داره
15:33  1393/07/21
پاسخ دادن
iran kamaz
0

اما من حرفتو رد می کنم
به نظر من هیچکدوم از کمپانی های کامیون سازی دنیا به گرد پای کامیون های ولوو نمی رسند
21:19  1394/08/18

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ناشناس : شاهین دستی یا اطلس یا سهند گرفتی یا خودروی دیگه تحویل گرفتی
Ali : سایپا بیچاره کرد مارو با اون واردات خودروش چانگان cs 55 plus ثبت نام کردیم بهمن ۴۰۲ ، از ۲۲ اسفند هم ارسال به خودرو ساز خوردیم هنوز که هنوزه هیچ خبری ندادن ، نه معلوم کی میخوان دعوتنامه بفرستن نه معلوم افزایش قیمتی داره یا نه که البته غلط میکنن توی اون جدولی که موقع ثبت نام بیرون دادن نوشته بود به قیمت قطعی ۱۴۰۰ باید به تعهداتش عمل کنه مگه مملکت قانون نداره چرا انقد راحت داره تخلف میکنه و هیچکس هم نیس رسیدگی کنه
تارا V4 LX : سلام دوستان تارا اتومات وی فور تکمیل وجه 19 آذر. فروش فوری.تحویل 19 اسفند. بعد از این همه تاخیر 21ام فاکتور شده. انشالله زود تر ماشین همه رو تحویل بدن.
رهام : زنگ بزنیدوبگیدبه این طرح اعتراض دارید چون گفت فعلادرحال نامه نگاری هستن که تمیدمهلت کنن برای وجه یاامتیازسوخت بشه
محمد علی : سلام خبر خوش برای شاهین اتوماتیک امروز من فاکتور شدم خدا راشکر انشاالله برای شما هم زود تر انجام شود پذیرش 18دی بودم
رهام : من تماس گرفتم گفت اجبارنگیری سوخت میشه
مهدی رضایی : سلام - بیخیال شاهین شدم و اطلس رو نوشتم - دیگه خیلی منتظر شاهین موندن کلافه مون میکنه فقط دوستان دعوتنامه تکمیل وجه به نظرتون کی میاد؟ هفته چهارم دی 1403 رو انتخاب کردم البته چاره ای نداشتم چون آذر ماه ظرفیتش تکمیل شده بود این اواخر دی تاریخ دعوتنامه تکمیل وجه هست یا تحویل ماشین ؟ وضعیت اطلس اینه وای به حال شاهین اینا واسه اطلس فعلا میخوان 405 تومن بگیرن شاهین دنده ای رو به هیچ عنوان 435 نمیدن از خود سایپا امار گرفتم میگن 560 میشه قیمتش تو کارخونه واز تیر یا مرداد پیامک میدن
رهام : سلام من زنگ زدم گفت اجبار،اگه نخرید امتیازسوخت میشه
مهدی رضایی : سلام - منم اطلس رو نوشتم - دیگه خیلی منتظر شاهین موندن عاقلانه نیست- فقط دعوتنامه تکمیل وجه به نظرتون کی میاد - هفته چهارم دی 1403 رو انتخاب کردم البته چاره ای نداشتم چون آذر ماه ظرفیتش تکمیل شده بود این اواخر دی تاریخ دعوتنامه تکمیل وجه هست یا تحویل ماشین
یحیی : پذیرش ۱۸ دی الان فاکتور شدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : همین کار رو بر سر متقاضیان پارس درآوردند،ندادن تا وقتی که قیمت بردند بالا بعد گفتند حالا بیایید بگیرید
21 اسفندی : به سلامتی مبارکه تاریخ فاکتور و پلاک شدن کی بود؟
مریم : سلام دی ماه کسی مدارک ماشین رو تحویل گرفته
ساندرو استپ : هر کی خواست در شهرستان شکایت کنه حتما هردو نمایندگی و هم شرکت پارس خودرو رو در ستون خوانده قرار بده تا شکایت در شهرستان خودش رسیدگی بشه
استپ 97 : با نیت نویسنده این کامنت کار ندارم ولی هر کی خواست در شهرستان شکایت کنه حتما هردو نمایندگی و هم شرکت پارس خودرو رو در ستون خوانده قرار بده تا شکایت در شهرستان خودش رسیدگی بشه
ابراهیم : سلام منظورتون چه کسانی هست؟ کی تکمیل وجه کردند؟
207 ارتقا : سلام 207 ارتقا یافته چند روزه فاکتور نمیشه همه زنگ بزنید ایرانخودرو تا زنگ نزنیم اصلا فاکتور نمیکنن
پانیذ : سلام به بانکی که قرار بود تسهیلات رو پرداخت کنه واحد تسهیلات مدیران خودرو وصل بشید اطلاع میدن جزئیات رو
حسین سورن موتور جدید : سلام ما هم منتظر هستیم تکمیل وجه 28 دی ماه تحویل 29 فروردین ماه هنوز خبری از فاکتور شدن نیست معلوم نیست دارن چکار می کنن بی وسیلگی کلافه شدیم
علی : هیچ فکر کردید اینا حقوق اینهمه کارگری که ماهی 50 هرکدوم حقوقشونه ازکجا میارن وقتی فراخوان نمیدن .کلا دارن بازار ازاد میفروشن مخارجشون ودرمیارن