در قسمت های اول و دوم از این مقاله اطلاعاتی در خصوص انواع کابین ها و سیستم انتقال قدرت مدل جدید آروکس در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. در این قسمت نیز، به بررسی شاسی و تکنولوژی های مورد استفاده در این کامیون می‌پردازیم.

 

شاسی

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

مشخصات چرخ ها: در جدول زیر، مشخصات استاندارد چرخ ها در مدل های مختلف آروکس را مشاهده می‌کنید. گفتنی است، این کامیون زیبا و پر قدرت که هم به صورت فرمان راست و هم فرمان چپ عرضه می‌شود، برای راحتی کاربران خود بسیاری از این مشخصات را در مدل های مختلف خود ارائه می‌کند: 

- مدل استاندارد (مجهز به سیستم تعلیق بادی یا استیل)

- Loader (مجهز به سیستم تعلیق سبک)

- Grounder (مجهز به سیستم تعلیق استیل مقاوم)

- کشنده (مجهز به سیستم تعلیق بادی)

گفتنی است، گروه خدمات CTT مرسدس بنز که کوتاه شده عبارت Custom Tailored Trucks است، می‌توانند این کامیون زیبا و پر قدرت را به صورت سفارشی و با توجه به خواسته و نیاز شما آماده کنند. 

  کشنده خودروهای سنگین با شاسی یک تکه کمپرسی/میکسر
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)    
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
   
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 

به دلیل آنکه  انعطاف پذیری نقش مهمی در بهبود کشش خودرو در شرایط مختلف ایفا می‌کند، کمپانی مرسدس بنز مدل جدید آروکس را با شاسی هایی مقاوم اما انعطاف پذیر روانه بازار کرده است. برای مثال، مدل های مخصوص آف رود با برخورداری از شاسی فولادی به عرض 744 و قطر 8 تا 9 میلی متر، عملکرد بسیار خوبی در جاده های ناهموار از خود به نمایش می‌گذارند.

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

خودروساز آلمانی برای افزایش عملکرد این کامیون در جاده های هموار نیز، مدل جدید آروکس را با شاسی  فولادی به عرض 834 و ضخامت 7 تا 8 میلی متر عرضه می‌کند. 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

سیستم تعلیق: ارائه سیستم تعلیق های متفاوت از سوی کمپانی سازنده برای مدل جدید آروکس، نشان دهنده اهمیت نیازها و خواسته های خریداران می‌باشد. برای مثال، استفاده از 2، 3 یا 4 کمک فنر فولادی بدون از بین بردن راحتی و آسایش راننده و سرنشینان، کمک شایانی به حمل بارهای سنگین در جاده های ناهموار می‌کند. استفاده از فنرها و کمک فنرهای مختلف، میله های ضد غلتش، و سیستم تعلیق بادی نیز، با فراهم آوردن امکان تنظیم ارتفاع و کاهش صدا، در حمل بارهای فوق سنگین بسیار موثر هستند و ایمنی و راحتی بسیاری برای راننده و بار به ارمغان می‌آورند.

 

تکنولوژی

سیستم های ترمز

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

سیستم ترمز الکترونیکی: سیستم ترمز الکترونیومتیک (EPB) که شامل ترمز ضدقفل (ABS) و ضد لغزش (ASR) می‌باشد، به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های آروکس عرضه می‌شود. سیستم EPB با کنترل ترمز هر چرخ به صورت الکترونیکی و جداگانه، نه تنها وقفه بین ترمزگیری ها را به حداقل می‌رساند، بلکه با بهره گیری از ترمز موتور یا ریتاردر، ایمنی کامیون را افزایش و فرسایش سیستم ترمز را کاهش می‌دهد. سیستم کنترل در سربالایی نیز که به صورت استاندارد بر روی آروکس نصب می‌شود، ایمنی کامیون را هنگام حرکت در جاده های ناهموار و شیبدار افزایش می‌دهد. شایان ذکر است، در صورت ترمز ناگهانی، این سیستم به منظور هشدار دادن به خودروهای پشت سر، به صورت خودکار چراغ های خطر را روشن و بدین ترتیب، از بروز تصادفات مرگبار جلوگیری می‌کند. کامیون جدید آروکس با ارائه امکان انتخاب سیستم های ترمز مختلف (دیسکی، کاسه ای، یا ترکیبی)، دست خریداران را در خرید کامیون متناسب با نیازهایشان باز می‌گذارد. همچنین، مدل های چهار چرخ محرک این کامیون آلمانی با بهره مندی از سیستم قطع و وصل ترمز ضدقفل، می‌توانند با غیر فعال کردن این ترمز و کاهش فواصل بین ترمزها، به راحتی در شن و ماسه، گل و لای و یا برف حرکت کنند. 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

ترمز موتور با عملکرد بالا: ترمز موتور که به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های آروکس عرضه می‌شود، از موتور کامیون به عنوان کمپرسور استفاده می‌کند و با ایجاد گازهای یکنواخت، سرعت این خودروی سنگین را بدون فرسایش سیستم ترمز، کاهش می‌دهد؛ بدین ترتیب، نه تنها ایمنی خودرو را افزایش می‌دهد، بلکه از ایجاد هزینه های اضافی برای بررسی و تعمیر سیستم ترمز می‌کاهد. رانندگان می‌توانند در صورت نیاز از طریق اهرم تعبیه شده روی میل فرمان، این سیستم را در سه مرحله کنترل کنند و از قدرت ترمز آن، بهره‌مند گردند. همچنین، کمپانی سازنده امکان سفارش ترمز موتور با عملکرد بالا و قدرت ترمز بیش از 637 اسب بخار را فراهم کرده است که شما می‌توانید بر اساس مشخصات کامیون خود و به منظور افزایش هرچه بیشتر ایمنی، از این سیستم استفاده کنید.

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

ریتاردر آبی: ریتادر آبی که جزو تجهیزات سفارشی آروکس به شمار می‌رود، یک ترمز کمکی بدون فرسایش است که در 85 درصد موارد، می‌توان از آن برای ترمز کردن و کاهش سرعت کامیون استفاده کرد. ریتاردر از آب موجود در سیستم خنک کننده موتور استفاده می‌کند؛ بدین ترتیب، دیگر نیازی به سیستم خنک کننده روغنی اضافی نیست. گفتنی است، گرمای تولید شده در سیستم نیز، از طریق سیستم خنک کننده موتور از بین می‌رود. طراحی ریتاردر آبی به گونه ای است که در عین کوچکی و کاهش وزن 20 کیلوگرمی نسبت به ریتاردرهای روغنی قدیمی، نیروی ترمز بسیار خوبی را در اختیار خودرو و راننده قرار می‌دهد. در اینجا ذکر این نکته لازم است که قدرت ترمز ریتاردر، با دنده انتخابی یا دور موتور در ارتباط نیست و تعویض دنده، خللی در عملکرد این سیستم ایجاد نمی‌کند؛ تنها عاملی که قدرت ریتاردر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، سرعت کامیون است. اهرم تعبیه شده در سمت راست میل فرمان، امکان کنترل کامل این سیستم را در پنج مرحله برای راننده فراهم می‌آورد؛ این سیستم در کنار ترمز موتور استاندارد، قدرت ترمز فوق العاده ای را برای حمل بارهای سنگین یا هنگام حرکت در مناطق صعب العبور در اختیار راننده قرار می‌دهد. 

در قسمت بعدی به معرفی سیستم های ایمنی و کمکی، و سیستم های ارائه شده برای کاهش مصرف سوخت این سنگین وزن آلمانی می‌پردازیم.


منبع

Mercedes-Benz

برچسب : آروکس , کامیون , مرسدس بنز , شاسی , سیستم تعلیق , کمپرسی , میکسر , کشنده , Flat Floor , آف رود , یورو 6 , کلاچ , ریتاردر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
151 : کارشناسای 😁سایپا علاقه زیادی ب جمله صبر کن دارن امیدوارم خودشونم ترجمه کنننن
رضا کارگر ایران خودرو : خوب اصلا فردا 10نفر همون 10نفر با کد ملی حلشون می‌کنند چون گفتند فردا اینایی که بیان همونایی هستن که دستشون خالیه و مخفیانه بدون اینکه جار بزنند فردا آخرین روزه
ابی : بهمن آدم احترام پدر خودشو نگه میداره
موسی : با کاهش قیمت کارخانه بازار هم قیمتها کاهش پیدا میکند قیمت بازار پانوراما میشه 650 ،و قیمت کارخانه 400 تومان
عرفان : دم شرکت سایپا گرم داره با همون قیمت زمستان ب مشتریاش خودرو میده جا موندهای زمستان
شقایق : سلام وقتتون بخیر از دعوتنامه اسفند اطلاع کسی نداره ممنون میشم کسی اطلاعی داره بده مرسی
محبیان ساینا 85 : اقا جمال لطفا شماره پذیرتو بزار ببینیم چقد مونده بما من 23 دی فروش فوریم
151 : خسته نباشید فروش فوری بهمن 11645565 مابه‌التفاوت 16 فروردین پرداخت کردم تا الان رو صدور دعوتنامه است ایمیل پرینت و رسید بانکی فرستادم هر بار زنگ می‌زنم میگن صبر کن اصلاح میشه. تا الان 87 روز تموم شد خبری نیست
آبشنال : سلام جهت اطلاع دوستانی که قراره پلاک بشن این پیغام بدین معنی است که خودروی صفر شما هنوز پلاک ندارد و در انتظار تایید مراجع برای ثبت پلاک است که به زودی رفع خواهد شد.ماده 10
صبا : دوستان من بخشنامه 4713 هستم پارس elx هنوز پیامک بهم نیومده احتمالش هست سوخته باشه حوالم