در قسمت های اول و دوم از این مقاله اطلاعاتی در خصوص انواع کابین ها و سیستم انتقال قدرت مدل جدید آروکس در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. در این قسمت نیز، به بررسی شاسی و تکنولوژی های مورد استفاده در این کامیون می‌پردازیم.

 

شاسی

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

مشخصات چرخ ها: در جدول زیر، مشخصات استاندارد چرخ ها در مدل های مختلف آروکس را مشاهده می‌کنید. گفتنی است، این کامیون زیبا و پر قدرت که هم به صورت فرمان راست و هم فرمان چپ عرضه می‌شود، برای راحتی کاربران خود بسیاری از این مشخصات را در مدل های مختلف خود ارائه می‌کند: 

- مدل استاندارد (مجهز به سیستم تعلیق بادی یا استیل)

- Loader (مجهز به سیستم تعلیق سبک)

- Grounder (مجهز به سیستم تعلیق استیل مقاوم)

- کشنده (مجهز به سیستم تعلیق بادی)

گفتنی است، گروه خدمات CTT مرسدس بنز که کوتاه شده عبارت Custom Tailored Trucks است، می‌توانند این کامیون زیبا و پر قدرت را به صورت سفارشی و با توجه به خواسته و نیاز شما آماده کنند. 

  کشنده خودروهای سنگین با شاسی یک تکه کمپرسی/میکسر
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)    
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
   
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 

به دلیل آنکه  انعطاف پذیری نقش مهمی در بهبود کشش خودرو در شرایط مختلف ایفا می‌کند، کمپانی مرسدس بنز مدل جدید آروکس را با شاسی هایی مقاوم اما انعطاف پذیر روانه بازار کرده است. برای مثال، مدل های مخصوص آف رود با برخورداری از شاسی فولادی به عرض 744 و قطر 8 تا 9 میلی متر، عملکرد بسیار خوبی در جاده های ناهموار از خود به نمایش می‌گذارند.

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

خودروساز آلمانی برای افزایش عملکرد این کامیون در جاده های هموار نیز، مدل جدید آروکس را با شاسی  فولادی به عرض 834 و ضخامت 7 تا 8 میلی متر عرضه می‌کند. 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

سیستم تعلیق: ارائه سیستم تعلیق های متفاوت از سوی کمپانی سازنده برای مدل جدید آروکس، نشان دهنده اهمیت نیازها و خواسته های خریداران می‌باشد. برای مثال، استفاده از 2، 3 یا 4 کمک فنر فولادی بدون از بین بردن راحتی و آسایش راننده و سرنشینان، کمک شایانی به حمل بارهای سنگین در جاده های ناهموار می‌کند. استفاده از فنرها و کمک فنرهای مختلف، میله های ضد غلتش، و سیستم تعلیق بادی نیز، با فراهم آوردن امکان تنظیم ارتفاع و کاهش صدا، در حمل بارهای فوق سنگین بسیار موثر هستند و ایمنی و راحتی بسیاری برای راننده و بار به ارمغان می‌آورند.

 

تکنولوژی

سیستم های ترمز

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

سیستم ترمز الکترونیکی: سیستم ترمز الکترونیومتیک (EPB) که شامل ترمز ضدقفل (ABS) و ضد لغزش (ASR) می‌باشد، به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های آروکس عرضه می‌شود. سیستم EPB با کنترل ترمز هر چرخ به صورت الکترونیکی و جداگانه، نه تنها وقفه بین ترمزگیری ها را به حداقل می‌رساند، بلکه با بهره گیری از ترمز موتور یا ریتاردر، ایمنی کامیون را افزایش و فرسایش سیستم ترمز را کاهش می‌دهد. سیستم کنترل در سربالایی نیز که به صورت استاندارد بر روی آروکس نصب می‌شود، ایمنی کامیون را هنگام حرکت در جاده های ناهموار و شیبدار افزایش می‌دهد. شایان ذکر است، در صورت ترمز ناگهانی، این سیستم به منظور هشدار دادن به خودروهای پشت سر، به صورت خودکار چراغ های خطر را روشن و بدین ترتیب، از بروز تصادفات مرگبار جلوگیری می‌کند. کامیون جدید آروکس با ارائه امکان انتخاب سیستم های ترمز مختلف (دیسکی، کاسه ای، یا ترکیبی)، دست خریداران را در خرید کامیون متناسب با نیازهایشان باز می‌گذارد. همچنین، مدل های چهار چرخ محرک این کامیون آلمانی با بهره مندی از سیستم قطع و وصل ترمز ضدقفل، می‌توانند با غیر فعال کردن این ترمز و کاهش فواصل بین ترمزها، به راحتی در شن و ماسه، گل و لای و یا برف حرکت کنند. 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

ترمز موتور با عملکرد بالا: ترمز موتور که به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های آروکس عرضه می‌شود، از موتور کامیون به عنوان کمپرسور استفاده می‌کند و با ایجاد گازهای یکنواخت، سرعت این خودروی سنگین را بدون فرسایش سیستم ترمز، کاهش می‌دهد؛ بدین ترتیب، نه تنها ایمنی خودرو را افزایش می‌دهد، بلکه از ایجاد هزینه های اضافی برای بررسی و تعمیر سیستم ترمز می‌کاهد. رانندگان می‌توانند در صورت نیاز از طریق اهرم تعبیه شده روی میل فرمان، این سیستم را در سه مرحله کنترل کنند و از قدرت ترمز آن، بهره‌مند گردند. همچنین، کمپانی سازنده امکان سفارش ترمز موتور با عملکرد بالا و قدرت ترمز بیش از 637 اسب بخار را فراهم کرده است که شما می‌توانید بر اساس مشخصات کامیون خود و به منظور افزایش هرچه بیشتر ایمنی، از این سیستم استفاده کنید.

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

ریتاردر آبی: ریتادر آبی که جزو تجهیزات سفارشی آروکس به شمار می‌رود، یک ترمز کمکی بدون فرسایش است که در 85 درصد موارد، می‌توان از آن برای ترمز کردن و کاهش سرعت کامیون استفاده کرد. ریتاردر از آب موجود در سیستم خنک کننده موتور استفاده می‌کند؛ بدین ترتیب، دیگر نیازی به سیستم خنک کننده روغنی اضافی نیست. گفتنی است، گرمای تولید شده در سیستم نیز، از طریق سیستم خنک کننده موتور از بین می‌رود. طراحی ریتاردر آبی به گونه ای است که در عین کوچکی و کاهش وزن 20 کیلوگرمی نسبت به ریتاردرهای روغنی قدیمی، نیروی ترمز بسیار خوبی را در اختیار خودرو و راننده قرار می‌دهد. در اینجا ذکر این نکته لازم است که قدرت ترمز ریتاردر، با دنده انتخابی یا دور موتور در ارتباط نیست و تعویض دنده، خللی در عملکرد این سیستم ایجاد نمی‌کند؛ تنها عاملی که قدرت ریتاردر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، سرعت کامیون است. اهرم تعبیه شده در سمت راست میل فرمان، امکان کنترل کامل این سیستم را در پنج مرحله برای راننده فراهم می‌آورد؛ این سیستم در کنار ترمز موتور استاندارد، قدرت ترمز فوق العاده ای را برای حمل بارهای سنگین یا هنگام حرکت در مناطق صعب العبور در اختیار راننده قرار می‌دهد. 

در قسمت بعدی به معرفی سیستم های ایمنی و کمکی، و سیستم های ارائه شده برای کاهش مصرف سوخت این سنگین وزن آلمانی می‌پردازیم.


منبع

Mercedes-Benz

برچسب : آروکس , کامیون , مرسدس بنز , شاسی , سیستم تعلیق , کمپرسی , میکسر , کشنده , Flat Floor , آف رود , یورو 6 , کلاچ , ریتاردر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
كريميان : سلام پس تكليف كساني ك توي دوره قبل افزايش قيمت جديد كارخونه بهشون خورد و تكميل وجه انجام دادند چي ميشه،نميشه ك فقط كسانيكفقط تو ايندوره افزايش قيمت بهشون خورد مضرر بشند كه
عسکری : سلام کسی نمیدونه دعوت نامه شاهین اتومات 17مهر 1402کی میاد
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : جزو روزهای تعطیل هستش
تارا : سلام این تعزیراتی که میگن راسته
تارا : سلام این تعزیراتی که میگن راسته
شاهین G : دوستان عزیز می خواهین ماشین زودتر بگیرین شکایت کنین الان ایران‌خودرو بخاطر قیمت ها مجبور کردن که قیمتش هاشو برگردونه به قبل
ایگل سفید : سلام کسی میدونه چرا خودروهارو بارگیری نمیکنن داستان این مجوز راهور چیه ؟
حسنی : چقدر ما بدبختیم 😢
حمزه شاهین۱۴اذر : سلام ما که رفتیم وکیل دادگستری قرارداد نشون دادیم گفتن باید بری تهران شکایت کنیم 🔴🔴 میشه راهنمایی کنید یزد هستیم
حمزه شاهین۱۴اذر : سلام ما که رفتیم وکیل دادگستری قرارداد نشون دادیم گفتن باید بری تهران شکایت کنیم 🔴🔴 میشه راهنمایی کنید یزد هستیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا دنا 6 دنده : سلام دوستان این شخص تو همه ی گروه ها با اسم های مختلف این نظرو گذاشته توجه نکنید.
پناه : سلام دوستان مرداد ماهی لطفا هر وقت فاکتور شدید اینجا اعلام کنید
رضا دنا 6 دنده : دوستان این شخص نا محترم در همه ی گروه ها با اسم های مختلف همین نظرو گذاشته توجه نکنید.
حمید : دوستان من5/14هستم هنوز فاکتور نشده کسی نمی داند کی فاکتور میشن
207 هیدرولیک : زده کلاس خودرو فاقد صف فاکتور یباشد
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : نمیدونم چرا برای من این تغیر رینگ لعنتی نمیره 🙁 داره یک هفته بیشتر میشه اومده برام
بابک : سلام بله من فروش فوق العاده پذیرش دوم اسفندم
الناز فوری دوگانه : چند روز بعد از تکمیل وجه خودرو رو تحویل دادن
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : نه فعلا خورد به تعطیلات.ببینم صبح پلاک میشه
اطلس جی اسفند1403 : چیزی به مدارس نمونده و هنوز که هنوزه بدون ماشین هستیم بعدم بیا هر ماه 1/300 بده سرویس مدارس