در قسمت های اول و دوم از این مقاله اطلاعاتی در خصوص انواع کابین ها و سیستم انتقال قدرت مدل جدید آروکس در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. در این قسمت نیز، به بررسی شاسی و تکنولوژی های مورد استفاده در این کامیون می‌پردازیم.

 

شاسی

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

مشخصات چرخ ها: در جدول زیر، مشخصات استاندارد چرخ ها در مدل های مختلف آروکس را مشاهده می‌کنید. گفتنی است، این کامیون زیبا و پر قدرت که هم به صورت فرمان راست و هم فرمان چپ عرضه می‌شود، برای راحتی کاربران خود بسیاری از این مشخصات را در مدل های مختلف خود ارائه می‌کند: 

- مدل استاندارد (مجهز به سیستم تعلیق بادی یا استیل)

- Loader (مجهز به سیستم تعلیق سبک)

- Grounder (مجهز به سیستم تعلیق استیل مقاوم)

- کشنده (مجهز به سیستم تعلیق بادی)

گفتنی است، گروه خدمات CTT مرسدس بنز که کوتاه شده عبارت Custom Tailored Trucks است، می‌توانند این کامیون زیبا و پر قدرت را به صورت سفارشی و با توجه به خواسته و نیاز شما آماده کنند. 

  کشنده خودروهای سنگین با شاسی یک تکه کمپرسی/میکسر
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)    
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
   
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)  
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 
بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)
 
 
 
 
 

به دلیل آنکه  انعطاف پذیری نقش مهمی در بهبود کشش خودرو در شرایط مختلف ایفا می‌کند، کمپانی مرسدس بنز مدل جدید آروکس را با شاسی هایی مقاوم اما انعطاف پذیر روانه بازار کرده است. برای مثال، مدل های مخصوص آف رود با برخورداری از شاسی فولادی به عرض 744 و قطر 8 تا 9 میلی متر، عملکرد بسیار خوبی در جاده های ناهموار از خود به نمایش می‌گذارند.

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

خودروساز آلمانی برای افزایش عملکرد این کامیون در جاده های هموار نیز، مدل جدید آروکس را با شاسی  فولادی به عرض 834 و ضخامت 7 تا 8 میلی متر عرضه می‌کند. 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

سیستم تعلیق: ارائه سیستم تعلیق های متفاوت از سوی کمپانی سازنده برای مدل جدید آروکس، نشان دهنده اهمیت نیازها و خواسته های خریداران می‌باشد. برای مثال، استفاده از 2، 3 یا 4 کمک فنر فولادی بدون از بین بردن راحتی و آسایش راننده و سرنشینان، کمک شایانی به حمل بارهای سنگین در جاده های ناهموار می‌کند. استفاده از فنرها و کمک فنرهای مختلف، میله های ضد غلتش، و سیستم تعلیق بادی نیز، با فراهم آوردن امکان تنظیم ارتفاع و کاهش صدا، در حمل بارهای فوق سنگین بسیار موثر هستند و ایمنی و راحتی بسیاری برای راننده و بار به ارمغان می‌آورند.

 

تکنولوژی

سیستم های ترمز

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

سیستم ترمز الکترونیکی: سیستم ترمز الکترونیومتیک (EPB) که شامل ترمز ضدقفل (ABS) و ضد لغزش (ASR) می‌باشد، به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های آروکس عرضه می‌شود. سیستم EPB با کنترل ترمز هر چرخ به صورت الکترونیکی و جداگانه، نه تنها وقفه بین ترمزگیری ها را به حداقل می‌رساند، بلکه با بهره گیری از ترمز موتور یا ریتاردر، ایمنی کامیون را افزایش و فرسایش سیستم ترمز را کاهش می‌دهد. سیستم کنترل در سربالایی نیز که به صورت استاندارد بر روی آروکس نصب می‌شود، ایمنی کامیون را هنگام حرکت در جاده های ناهموار و شیبدار افزایش می‌دهد. شایان ذکر است، در صورت ترمز ناگهانی، این سیستم به منظور هشدار دادن به خودروهای پشت سر، به صورت خودکار چراغ های خطر را روشن و بدین ترتیب، از بروز تصادفات مرگبار جلوگیری می‌کند. کامیون جدید آروکس با ارائه امکان انتخاب سیستم های ترمز مختلف (دیسکی، کاسه ای، یا ترکیبی)، دست خریداران را در خرید کامیون متناسب با نیازهایشان باز می‌گذارد. همچنین، مدل های چهار چرخ محرک این کامیون آلمانی با بهره مندی از سیستم قطع و وصل ترمز ضدقفل، می‌توانند با غیر فعال کردن این ترمز و کاهش فواصل بین ترمزها، به راحتی در شن و ماسه، گل و لای و یا برف حرکت کنند. 

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

ترمز موتور با عملکرد بالا: ترمز موتور که به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های آروکس عرضه می‌شود، از موتور کامیون به عنوان کمپرسور استفاده می‌کند و با ایجاد گازهای یکنواخت، سرعت این خودروی سنگین را بدون فرسایش سیستم ترمز، کاهش می‌دهد؛ بدین ترتیب، نه تنها ایمنی خودرو را افزایش می‌دهد، بلکه از ایجاد هزینه های اضافی برای بررسی و تعمیر سیستم ترمز می‌کاهد. رانندگان می‌توانند در صورت نیاز از طریق اهرم تعبیه شده روی میل فرمان، این سیستم را در سه مرحله کنترل کنند و از قدرت ترمز آن، بهره‌مند گردند. همچنین، کمپانی سازنده امکان سفارش ترمز موتور با عملکرد بالا و قدرت ترمز بیش از 637 اسب بخار را فراهم کرده است که شما می‌توانید بر اساس مشخصات کامیون خود و به منظور افزایش هرچه بیشتر ایمنی، از این سیستم استفاده کنید.

بررسی مدل جدید کامیون مرسدس بنز آروکس (قسمت سوم)

ریتاردر آبی: ریتادر آبی که جزو تجهیزات سفارشی آروکس به شمار می‌رود، یک ترمز کمکی بدون فرسایش است که در 85 درصد موارد، می‌توان از آن برای ترمز کردن و کاهش سرعت کامیون استفاده کرد. ریتاردر از آب موجود در سیستم خنک کننده موتور استفاده می‌کند؛ بدین ترتیب، دیگر نیازی به سیستم خنک کننده روغنی اضافی نیست. گفتنی است، گرمای تولید شده در سیستم نیز، از طریق سیستم خنک کننده موتور از بین می‌رود. طراحی ریتاردر آبی به گونه ای است که در عین کوچکی و کاهش وزن 20 کیلوگرمی نسبت به ریتاردرهای روغنی قدیمی، نیروی ترمز بسیار خوبی را در اختیار خودرو و راننده قرار می‌دهد. در اینجا ذکر این نکته لازم است که قدرت ترمز ریتاردر، با دنده انتخابی یا دور موتور در ارتباط نیست و تعویض دنده، خللی در عملکرد این سیستم ایجاد نمی‌کند؛ تنها عاملی که قدرت ریتاردر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، سرعت کامیون است. اهرم تعبیه شده در سمت راست میل فرمان، امکان کنترل کامل این سیستم را در پنج مرحله برای راننده فراهم می‌آورد؛ این سیستم در کنار ترمز موتور استاندارد، قدرت ترمز فوق العاده ای را برای حمل بارهای سنگین یا هنگام حرکت در مناطق صعب العبور در اختیار راننده قرار می‌دهد. 

در قسمت بعدی به معرفی سیستم های ایمنی و کمکی، و سیستم های ارائه شده برای کاهش مصرف سوخت این سنگین وزن آلمانی می‌پردازیم.


منبع

Mercedes-Benz

برچسب : آروکس , کامیون , مرسدس بنز , شاسی , سیستم تعلیق , کمپرسی , میکسر , کشنده , Flat Floor , آف رود , یورو 6 , کلاچ , ریتاردر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امید a5 : شرکت هیچ کاریش رو اصول و حساب کتاب نیست رفیقم نوشته همزمان با من مرداد پارسال خودرو a5 تحویلم گرفت از من شاسی شد ایا کسی از بچهای مرداد کسی هست تحویل گرفته باشه
سعید : آقا شهاب کجا زندگی می‌کنین کدوم باشگاه میرین ساعت چند میرین و لطفا مشخصات ظاهری مثل سن رو هم بفرمایید تا پیداتون کنم و رفاقت شروع بشه
سروش : فکر کنم تاریخ اخذ تاییدیه سخا ملاک هستش
راننده اسکانیا : آقا بهنام جی فور تهران سلام و عرض ادب از درب عقب جی فور آقا من مشقامو نوشتم ، آخرین باری که نوشتم مال ۴ ۵ سال پیش بود آلان یازده تجربیم و سال بعد کنکور دارم ، از الان اگه درست درس بخونم رشته خوب قبول میشم ؟ کاملاً جدی
J7 دی : سلام. من ۵ دی ثبت نام کردم تحویل اردیبهشت که امروز شاسی شد . البته ۹۰ میلیون تومن هم چک برای افزایش قیمت دادم.
بردیا : سلام به نظرم نقدی بهتره هم افت قیمت کرده هم ماشین دستتون هست من آذر ثبت نام کردم هنوز نگرفتم
طاهاطاها طرح فرسوده : سلام دوستان پیش فروش و فوری فرقی نداره من فوری بودم تحویل ۲۳بهمن تیتانیوم ۲۱اردیبهشت تحویل دادن باتاخیر تقریبا ۳۸تومن .اینجا ایران است شیر تو شیر.یه هفته اس تحویل گرفتم خدا راشکر فعلا همه چی خوبه .
x5 : دوستان مشکل ایکس 5گمرک هست ک اجازه حمل نمیده نمیزاره ترخیص بشه
شاهین g : حتما میاییم بنر هم میاریم .من هماهنگ کردم چندتا خبرنگار هم قراره بیاد
x5 : دوستان مشکل ایکس 5گمرک هست ک اجازه حمل نمیده نمیزاره ترخیص بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نوربخش : طبق اطلاعات واصله افزایش شدید محصولات داخلی در راه هستش حدود 30 الی 40 درصد
هاجر : منتظر فاکتور جدید افزایش قیمت دیون دولتی باشید
حمید تحویل مرداد : دوست گرامی چرا اطلاعات نادرست می دهید هرکس تکمیل وجه کند دیگر افزایش بهش نمی خورد
یزدان : دیون دولتی رو میگیرن حدود 10 درصد قیمت ماشینه تا ندید بهتون تحویل نمیدن
سورنا : افزایش قیمت دیون دولتی رو طبق قانون تا زمانی که ماشین رو تحویل نگرفتید میتونن از مصرف کننده بگیرن حتی اگه کامل داده باشید
دیون : دیون دولتی تا زمانی که ماشین رو تحویل بگیرید شامل میشه
تولید : تولید هم بشه با موتور واشر سوز هستش با قیمت نجومی 790 میلیون
رانا : با توجه به استعلام گرفته شده از دفتر مدیر فروش ایران خودرو( یکی از دوستان هستن) تا به این لحظه هیچ خودرو رانایی تولید نشده
حمید تحویل مرداد : من الان تماس گرفتم ایرانخودرو بهم گفتند کسانی که تکمیل وجه کردن اصلا بهشون افزایش قیمت نمی خورد.در مورد تبدیل هم گفتن اصلا اجبار نیست.درضمن هرچی تاخیر داشته باشدجریمه تاخیر رامی دن
فرهاد : نظرات تمام مشتریان گرامی را مرور کردم لطفا کمی صبر بفرمایید همگی به خودروی مورد نطر خود خواهید رسید قطعا پس از دریافت خودروی خود این صبر شیرینی و حلاوتی خواهد داشت در نطر شما عزیزان به یادگار خواهد ماند