بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic مدل 2015 برای کسانی ساخته شده است که  می‌خواهند حس سفرهای کلاسیک را با فناوری های مدرن تلفیق کنند. از میان تجهیزات این موتورسیکلت می‌توان به خورجین های چرمی به سبک خورجین های دهه 40 میلادی به همراه سگک های سنتی، گلگیر جلوی FL، شیشه جلوی جدا شدنی و رینگ و قالپاق با روکش کروم اشاره کرد. در قلب موتورسیکلت نیز پیشرانه هوا خنک و دو سیلندر 103B جا خوش کرده است که1,585  سی سی حجم دارد. این پیشرانه مجهز به سیستم پاشش سوخت الکترونیکی (ESPFI) است و می‌تواند با دور موتور 3000، حداکثر 130 نیوتن متر گشتاور تولید کند. از آن جایی که کاهش مصرف سوخت نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، میزان مصرف سوخت این پیشرانه به 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش داده شده است.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

تجهیزات دیگری که قابل ذکر هستند، عبارتند از: سیستم تعلیق مخفی در عقب، ترمز ضدقفل و زین دو قسمتی. تجهیزات اصلی این موتورسیکلت قوی و زیبا عبارتند از:

سیستم ترمز جدید

دسته فرمان و کالیپرهای جلو جدید

کالیپر ترمز چهار پیستونی بسیار قوی با پیستون های بزرگتر

دیسک ترمز بزرگتر 300 میلی متری با شعاع موثر بزرگتر

گزینه های بیشتری برای انتخاب رنگ

ترمز ضدقفل

پیشرانه 103B که در وسط قرار گرفته است مجهز به سیستم پاشش سوخت الکترونیکی  (ESPFI)

رینگ های آلومینیومی با روکش کروم به همراه تایرهای تیوبلس

آمپر بنزین روی باک برای خواناتر بودن

پوشش سیاه رنگ روی پیشرانه به همراه لایه هایی از کروم

اگزوزهایی با روکش کروم به همراه صدا خفه کن

رینگ های استیل کروم و قالپاق هایی با روکش کروم

تایر 150 میلی متری در عقب

چراغ هفت اینچی خاطره انگیز با روکش کروم

چراغ های راهنما و چراغ های کوچک جلو با روکش کروم

چرم کوبی دو رنگ روی باک

دسته فرمان کلاسیک از جنس استیل ضد زنگ

خورجین های چرمی به همراه سگک های سنتی

شیشه جلو با قابلیت جدا شدن

گلگیرهای بزرگ و پوشاننده در جلو و عقب به همراه تزییناتی از جنس کروم 

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

اگر یک موتورسیکلت راحت می‌خواهید ولی از سیستم تعلیق خشک هم بدتان نمی‌آید، باید گفت این موتورسیکلت بهترین گزینه است. پشت چهره کلاسیک و به ظاهر قدیمی این موتورسیکلت، تجهیزاتی مدرن و امروزی قرار دارند که باعث می‌شوند بسیار راحت باشد. خطوط کلاسیک در چارچوب کلی به چشم می‌خورند و ضربه گیرهای افقی عقب نیز در میان اگزوز و دیگر قطعات، پنهان شده اند. ظرفیت باک 19 لیتر است و باعث می‌شود موتورسیکلت برای گشت و گذارهای طولانی آخر هفته بسیار مناسب باشد. پیشرانه 103B عملکردی بسیار عالی دارد و رضایت خریداران را کاملاً به دست می‌آورد. گیربکس شش سرعته Cruise Drive یک سواری نرم ارائه می‌دهد، تعویض دنده هایی سریع دارد و در سرعت های بالا، سر و صدای موتور را کاهش می‌دهد، به این ترتیب بهتر می‌توان صدای تغییر دور موتور را تشخیص داد.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

به محض این که موتور 103B را روشن کنید، گشتاور بالایی در اختیارتان قرار می‌گیرد. به لطف پیستون سبک وزن، انتقال نیرو بهتر از قبل صورت می‌گیرد. اگر پایتان را روی دنده بگذارید، متوجه خواهید شد که گیربکس شش سرعته Cruise Drive به گونه ای طراحی شده است که در کنار موتور بتواند کارش را به خوبی انجام بدهد. این گیربکس نیاز به تعمیرات دوره ای مداوم ندارد و به ویژه با دور موتور پایین بسیار نرم و روان کار می‌کند. سیستم پاشش سوخت الکترونیکی (ESPFI) باعث می‌شود گاز واکنش خیلی خوبی داشته باشد و عملکرد پیشرانه هنگام بالا رفتن از سربالایی ها یا حمل بارهای سنگین بسیار خوب باشد. هنگامی هم که با سرعت کم و دور موتور پایین حرکت می‌کنید، پیشرانه تکان های بسیار کمی دارد و سواری نرم است، این امر باعث می‌شود مصرف سوخت نیز کاهش پیدا کند. 

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

وقتی صحبت از ترمز ضد قفل Softail به میان می‌آید "نیروی متوقف کننده" معنای دیگری پیدا می‌کند. اجزاء این ترمز روی مرکز چرخ قرار گرفته اند ولی طراحی آن بسیار با ظرافت و زیبایی صورت گرفت است. از طرفی، وقتی روی زین لم داده اید خیالتان راحت است که هرگاه به ترمز احتیاج داشتید، با تمام قوا در اختیار شماست. با این سیستم جدید، میزان فشاری که لازم است به دسته ترمز وارد کنید، حدود 40 درصد کمتر است. یک کالیپر 4 پیستونی با پیستون های 32 و 34 اینچی، در کنار یک دیسک 300 میلی متری قرار گرفته است و بدون هیچ زحمتی، نیروی متوقف کننده خارق العاده ای تولید می‌کنند.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

چه بخواهید در شهر به گشت و گذار بپردازید و چه هوای جاده به سرتان زده باشد، تایرهای Dunlop با سه لایه پلی الستر و دو شبکه داخلی از جنس فایبرگلاس، برای این کار بسیار مناسب هستند. این تایرها دارای طرح آج پیشرفته ای هستند و از موادی ساخته شده اند که روی مسیرهای خیس یا خشک، چسبندگی فوق العاده ای دارند. رکاب های بزرگ به گونه ای طراحی شده اند که پا به طور کامل روی آن قرار بگیرد و موتورسوار احساس راحتی بیشتری بکند، یک لایه لاستیکی نیز روی آن را پوشانده است تا هیچ تکان و ضربه ای به پا منتقل نشود.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

دسته های فرمان، کلاسیک، بلند و بسیار راحت هستند. این فرمان توازن و تعادلی عالی دارد و به گونه ای طراحی شده است که عضلات گردن حتی پس از کیلومترها موتورسواری نیز خسته و منقبض نشوند. جنس دسته های فرمان از استیل ضد زنگ است و علاوه بر استحکام، از زیبای و براقی خاصی نیز برخوردار است. زین دو قسمتی برای یک یا دو سرنشین بسیار راحت است. زین مخصوص سرنشین عقب، بزرگ است و تکیه گاه آن باعث می‌شود سرنشین عقب نیز مانند سرنشین جلو راحت باشد. قسمت عقب زین و خورجین ها قابل جدا شدن هستند و هنگامی که به آن ها نیازی نیست، می‌توان آن ها را برداشت. شیشه جلو نیز قابلیت جدا شدن را دارد ولی در سفرهای طولانی اگر بخواهید جلو جریان هوا را بگیرد، می‌توانید آن را سرجایش نصب کنید. شیشه جلو از جنس پلی کربنات ساخته شده است و بسیار مقاوم و با دوام است. علاوه بر این به موتورسیکلت شما سبک و سیاقی قدیمی و نوستالژیک نیز می‌دهد.


منبع

TopSpeed

برچسب : موتورسیکلت , هارلی دیویدسون , هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic , ترمز ضد قفل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

ali
1

یعنی بهتر از اینم داریم؟؟؟
23:02  1393/08/15
پاسخ دادن
ali
1

تو این کلاس فقط هوندا گلوینگ....
14:23  1393/08/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
سیدسهیل 18 نظر
Azimmm 15 نظر
سعید x55 pro 14 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عباس اعتمادی نیا T8 قرمز : سلام .تی ۸ قرمز سیرجان ،ثبت نام ۶ تیرماه ،شاسی ۱۹ آبان،فاکتور ۲ آذر ،بیمه۶ آذر ،همچنان در وضعیت شماره گزاری نارنجی مونده گیر کرده .دیروز از نمایندگی زنگم زدن گفتن فرم سخا برای شماره گزاری مشکل داره باید تصحیح بشه .بردم اداره پست آدرس جدید گرفتم فرستادم واسه نمایندگی ،از دیروز که دیگه خبری نشده .کی پلاک بشه تحویل بشه خدا داند .خدا لعنت شون کنه ۶ ماه شد ،کشتن مون از چشم انتظاری.
شاهین داداش : 🔺🔻مدیرعامل جدید سایپا منصوب شد 🔹علی شیخ زاده به عنوان مدیرعامل جدید سایپا به جای جواد توسلی مهر منصوب شد. 🔹تسنیم
محمد j4 سفید : ثبت نام برج ۲ هستم ۸/۷ فاکتور شد الان یک ماه هست هر روز میگن صف بارگیری هست.امروز ۲بار پشت هم زنگ زدم به شرکت خراب شدشون و فقط یه جواب تکراری نا مفهوم میشنوم ازشون خلاصه شنبه دارم میرم اونجا برای اولین بار تا حسابی از خجالت همشون در بیام مطمئنم یا دست خالی نمیام یا کلا نمیام ....😂😂
j4 کرج : مبارک باشه حالت اسپرت گیربکس هست یا حذف شده؟
شاهین اتومات تکمیل وجه شهریور : سلام دوستان امروز 1403/09/14 ماشین من فاکتور شد بالاخره... ولی یه خطای شماره گذاری اومده که «اين شماره شاسي از وزارت صمت دريافت نشده است» کسی میدونه یعنی چی؟
شاهین : به نظرمن تا آخرین ماه برا همه پیام میادبهترهست پول آماده کنیداگربخواهیدهمون روز ماشینوبفروشیدقطعا خیلی پایینترازقیمت میخرن
اکبر حواله : سلام من حواله شاهین خریدم اما هیچ خبری از پیامک نیست از شخصی که خریدم پیامک نیومده باید وارد سایتی بشم که بفهمم یا نه اگه کسی میدونه خواهشاً راهنمایی کنه ممنون که راهنمایی میکنید
قطعات سایپا : دوستان گرامی و عزیز، باتوجه به بدهی ۱۵همتی سایپا به قطعه سازان و تحریم و کمبود قطعه و بدهی ارزی و… بازم خط تولید شاهین راه اندازی قطره چکانی خواهد داشت، مدیر عامل سایپا نه دنبال گرون کردن هستن نه دنبال دیرتر دادن، قطعه وجود نداره که تولید کنن اگرم وجود داره قطعه سازان ترجیح میدن به بازار آزاد قطعات بدن چون پرداختی نقد خیلی بهتر از غیرنقدی دولتی هست، پس فعلا منتظر شاهین نباشین تا افزایش قیمت سایپا مقداری از کسری بودجه سایپارو پوشش بده تا دوباره بتونن قطعات بخرن و تولید کنن.
سهند آبان ماه : سلام من دوباره تماس گرفتم گفت که 2 آبان داره فاکتور میشه، من3 آبان هستم برا من موند هفته بعد
درگاه پاییز : بزرگواران کسی اطلاع داره درگاه شاهین پاییز هنوز بازه یا بسته شده؟؟؟ از این جهت میگم که چون خودم زمستان هستم ببینم که حداقل چند روز باز میزارن که بتونیم پول جور کنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدرضا : به این صورت هست که خرداداز تیر و تیر از مرداد بیشتر هستند بعد شهریور 3500 نفر مهر حدود 4300 و آبان 900 نفر
ساینا : از دوستان کسی اطلاع داره تحویل بهمن به بعد مدل 404 میخوره یا نه؟
مصطفی : حالا مثلا مگه همدیگه رو می‌شناسید که به هم فحش میدین؟ ماهیت ما الان 4 تا جمله ست.
X22 : زنگ زدم نمایندگی میگه چون زیاد مجوز خورده x22 فعلا اریزو میدیم
سعید : ما اخرش نفهمیدم دوستان به تکمیل وجه اذر افزایش قیمت میخوره یا نه
منتظران ساینا : سلام ایا پذیرش 29 شهریور فاکتورشون تموم نشد؟؟؟
شاکی : 207پانا رنگ سفید واریز 21 شهریور تحویل 30 آبان تا این لحظه فاکتور نشده
FX : مجوز تیگو و x33 به روز شده
X22 : X22 ها تحویلش به روز شده اما آذر هنوز مجوز نخورده
207 پانا ارتقا اذر : چرا دروغ میگی مشکی واریزی 21 شهریور فاکتور شده