نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350

نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350

مرسدس بنز ML 350 بعد از بی ام و X5، پر فروش ترین شاسی بلند لوکس محسوب می‌شود. قیافه ظاهری نسبتاً تهاجمی در کنار کابین داخلی خانواده پسند، آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی تبدیل کرده است که چند بچه قد و نیم و قد دارند و 100,000 دلار (دلار استرالیا) پول هم در حساب شان است. مصرف موتور دیزلی این شاسی بلند در بزرگراه حدود 9.2 لیتر در هر صد کیلومتر است. ظرفیت باک 93 لیتر است و این خودرو به راحتی می‌تواند با یک باک پر 1000 کیلومتر راه برود، البته کمپانی مرسدس بنز مدعی است مصرف این شاسی بلند کمتر از این میزان است و به 7.3 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد. اولین چیزی که هنگام دیدن این شاسی بلند لوکس به ذهن خطور می‌کند چیست؟ در پاسخ باید گفت: رفاه و راحتی. کیفیت سواری عالی است و به رغم برخورداری از رینگ های 21 اینچی، همه پستی و بلندی ها را با آرامش پشت سر می‌گذارد. هندلینگ نیز بسیار عالی است و بر اصالت مرسدس بنز ML صحه می‌گذارد.

نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350 نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350

این خودرو یک شاسی بلند اسپرت نیست، در واقع می‌توان گفت یک استیشن مرتفع است که برای راحتی خانواده طراحی شده است و کارش را هم بسیار خوب انجام می‌دهد. موتور 3 لیتری و توربودیزل این خودرو قادر است 254 اسب بخار نیرو و 620 نیوتن متر گشتاور تولید کند که اگرچه نمی‌توان گفت خودرو تنبلی است ولی برای کشاندن وزن خودش چندان هم چالاک و فرز نیست. وزن خالص این شاسی بلند 2,175 کیلوگرم است و قادر است باری به وزن 3,500 کیلوگرم را یدک بکشد. کمپانی مرسدس بنز مدعی است شتاب صفر تا صد این شاسی بلند 7.4 ثانیه است. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک شاید یک دنده از سایر رقبایش کمتر داشته باشد ولی کارش را خیلی خوب انجام می‌دهد و تعویض دنده هایی سریع دارد؛ در مواقعی که به ناگهان نیروی زیادی مورد نیاز است، فقط چند ثانیه طول خواهد کشید تا گیربکس دنده مناسب را پیدا کند و آن را جا بزند.

نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350

مرسدس بنز ML از نظر اندازه نیز بسیار عالی است. گنجایش صندوق عقب آن به 690 لیتر می‌رسد که می‌توان مایحتاج یک هفته را خرید و داخل آن گذاشت؛ در کنار آن می‌توان یک اسکوتر کوچک و برخی خورده ریزهای غیر ضروری که بچه ها اصرار به حمل شان دارند را نیز، در صندوق جا داد. اگر صندلی های عقب را خم کنید، یک فضای بار 2,010 لیتری در اختیارتان قرار می‌گیرد که در سفرها می‌توانید وسایل کاملاً غیر ضروری نظیر نردبان را هم با خودتان ببرید. با در نظر گرفتن ابعاد 4,804 در 2,141 میلی متری این مدل از مرسدس بنز، شاید پارک کردن آن کار دشواری باشد و راننده را قدری عصبی بکند. خوشبختانه وجود حسگرهای زیاد و دوربین در جلو و عقب خودرو باعث شده است دید خوبی در اختیار راننده قرار بگیرد و پارک کردن در جاهای تنگ کار چندان دشواری نباشد. البته این خودرو می‌تواند به طور اتوماتیک هم پارک کند که بهتر است راننده این کار را انجام بدهد. در واقع پارک کردن این خودرو به لطف برخورداری از تجهیزات کمکی فراوان، در مقایسه با خودروهای کوچکتری که فقط به مهارت راننده تکیه می‌کنند، بسیار آسان تر است.

نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350 نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350

گفتنی است بعضی راننده ها سیستم تفریحات و سرگرمی این خودرو را دوست ندارند، چون استفاده از آن را زیاد راحت نمی‌بینند؛ ولی با قاطعیت می‌توان گفت این سیستم هیچ عیب و نقصی ندارد و تنها ایراد آن به زاویه بین صفحه نمایشگر و صندلی مربوط می‌شود. واقعیت این است که مرسدس بنز ML از نسخه قدیمی سیستم Comand استفاده می‌کند؛ این سیستم در مرسدس بنز C-Class مدل 2015 بسیار به روز شده است. شاید مقایسه کنسول شلوغ و پر از دکمه مرسدس بنز ML با کنسول خلوت و تمیز مرسدس بنز C-Class، خریداران را مأیوس کند. تردیدی نیست که نسخه بعدی و به روز شده این شاسی بلند بزرگ نیز روش برادر کوچکترش را دنبال خواهد کرد و ساده تر خواهد شد.

نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350 نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350

یکی از مزایای سیستم ایمنی Distronic Plus این است که وقتی حواس راننده پرت می‌شود به او هشدار می‌دهد. سیستم هشدار عبور از خط مرسدس بنز ML، غربیلک فرمان را می‌لرزاند و در صورت لزوم خودرو را بین خطوط برمی‌گرداند. اوایل ممکن است کار با این سیستم قدری عذاب آور یا حتی ترسناک باشد، ولی وقتی نحوه کارکرد این سیستم را بدانید، کار کردن با آن راحت تر خواهد بود. کافی است یا حواستان را جمع کنید یا همه چیز را به دست کامپیوتر بسپارید، در هر صورت مزایای این سیستم بیشتر از معایبش است.

نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350 نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350

علاوه بر این، کروز کنترل اتوماتیک ( که می‌تواند سرعت خودرو جلویی را تشخیص بدهد و فاصله را با آن تنظیم کند) نیز، در کنار سیستم هشدار عبور از خط قرار می‌گیرد و هدایت خودرو در بزرگراه را به عهده می‌گیرند، البته در جاده های فرعی و هنگام عبور از دست اندازها، ممکن است کامپیوتر خودرو به اشتباه بیفتد و هشدارهایی نا به جا بدهد ولی واقعاً از بروز تصادف جلوگیری می‌کند. ناگفته نماند در بعضی مسیرهای ناهموار که باید مرتب تغییر مسیر بدهید، مجبورید سیستم هشدار عبور از خط را خاموش کنید تا رفتاری نسنجیده از خودش نشان ندهد.

نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350

به این ترتیب نمی‌توان گفت این سیستم یک سیستم کامل است. اگر این خودرو را با بی ام و X5 مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که این دو شاسی بلند شباهت چندانی به هم ندارند (بی ام و از یک موتور دیزل کوچکتر استفاده می‌کند)، ولی راندن هیچکدامشان هم خالی از لطف نیست. وقتی صحبت از سواری پویا به میان می‌آید، مرسدس بنز ML به طور قطع در سایه بی ام و X5 قرار می‌گیرد. هندلینگ بی ام و X5 شباهت بیشتری به خودروهای سواری یا حتی در بعضی مواقع به خودروهای اسپرت دارد. با این حال کیفیت سواری بی ام و X5 (بدون سیستم تعلیق تطبیقی) آن قدر خشک است که کودکان در سفرهای طولانی نمی‌توانند روی صندلی های عقب به خواب خوش فرو بروند. از طرفی، صندلی های عقب و جلوی مرسدس بنز ML 350 بسیار راحت و جادار هستند و حتی برای اسباب کشی و حمل وسایل بزرگ هم می‌‌توان از آن استفاده کرد. اگر پکیج Designo Edition را برای مرسدس بنز ML خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: رینگ های پنج پره 21 اینچی، شیشه های دودی، روکش چرمی تک رنگ، سانروف، سیستم صوتی  Harman Kardon Logic 7 با صدای فراگیر، درب صندوق عقب برقی، دسترسی بدون کلید، تزیینات کروم، رنگ متالیک، رادیوی دیجیتالی DAB+ و غربیلک فرمان با روکش چرمی.

نگاه کوتاهی بر مرسدس بنز ML 350


منبع

CarAdvice

برچسب : بنز , مرسدس بنز , مرسدس بنز C Class , ML350 , بی ام و X5 , سیستم هشدار عبور از خط , سیستم تعلیق تطبیقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

احمد فنی
4



آبان 23ام, 1393 20:51


سلام.نظرات زیادی رو خوندم-بعضی منطقی بعضی احساسی-در مرد هر کالایی چند نکته مهمه 1-خواسته هر کسی و انتظاراتش-2-ارزش کاربردی کالا-3-قیمت4 -امکاناتش-5-کیفیتش6-استحکامش-7-زیبایی8-ظرافت9-ایمنی-10-خدماتش-11-برندش و اسمش-و غیره
حالا واسه هر کسی این طبقه بندی و اولویت گذاری فرق داره-یه مثال-کسی که 20 میلیون نهایت پولیه که داره و میخواد با ماشینش کار هم کنه-با کسی که 20میلیون داره و میخواد با ماشین جوونی کنه حال کنه اولی میره یه پراید در حد نو میخره که هم تمیز باشه هم افت قیمتشو کرده هم اگه خراب بشه هزینش کمه-دومی میره یه ماشین میخره مثل 206 چند سال کارکرده ممکنه زیر قرض هم بره ولی میخره و حالشو میبره-
حالا این مطلب هم قابل توجه هست جایی که زندگی میکنید ما واقعیت ها رو باید ببینیم-تحریم-عدم مدیریت-فرهنگ جامعه-استاندارد زندگی مردم-ازادی فرهنگی-و غیره
وقتی همه کنار هم میاد میبینیم جامعه رو به سطحی نگری اورده-و از طرفی استاندارهای زندگی رو به افول-دیگه سوار بنز و بی ام و شدن تو رویاهامون هم نیست-سوار تویوتا شدن واسمون خیاله-ماشین کره ای واسمون اخرشه و ماشین ...
21:55  1393/08/23
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
شاهین پلاس : ۴ روز هم تعطیلی در پیش است،تا دوشنبه هم یک بهانه دیگر جور میشود.
X5 محمد : سلام چجوری متوجه فاکتور شدی برای فاکتور شدن خودرو پیامک اومد یا تو سایت نگاه کردی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید
حمیدرضا : سلام دوست عزیز بهای کارخانه در دعوتنامه 473 م تومان هست اون مبلغ رو کم کردن شما الان 236 پرداخت میکنید بعلاوه 206 م تومان که موقع ثبت نام ریختین
فروش فوری رانا تحویل 6 تیر : به نظر دوستان طرح تبدیل خودرو چه خودروی میاد ؟
ممد : چیکار میتونی بکنی ؟؟؟؟؟؟!!!!!