بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro  یک موتورسیکلت مدرن است که تمامی مقتضیات لازم برای رانندگی شهری را در اختیار دارد اما در جاده های برون شهری نیز، احساس راحتی را در راکب خود ایجاد می‌کند. از نظر بدنه، این موتورسیکلت زیبا دارای زین درجه یک قهوه ای با طراحی کشباف و خطوط پارچه ای، چراغ های جلوی بزرگ و گرد که از طریق قابی با شکل و شمایل قدیمی محافظت می‌شوند و رینگ های آلومینیومی 10 پره 3x18 اینچی در جلو و 5.5x17 اینچی در عقب می‌باشد. همچنین این موتورسیکلت زیبا به گلگیری با ارتفاع بلند ساخته شده از فیبر پلاستیک، چراغ های LED، صفحه کیلومترشمار LCD و فرمان  مخصوص آف رود با میله محافظ تجهیز شده است. این موتورسیکلت زیبا دارای پیشرانه L-twin هوا خنک با حجم 803 سی سی و 2 سوپاپ در هر سیلندر با سیستم توزیع سوخت Desmodromic است که حداکثر قدرت 75 اسب بخار (55 کیلو وات) در دور موتور 8,250 و گشتاوری در حدود 68 نیوتن متر در دور موتور 5,750 را در اختیار راکب خود قرار می‌دهد. موتورسیکلت نه تنها در شهر بلکه  برای مسیرهای صعب العبور و کم تردد و دستیابی به اماکن جدید نیز، گزینه کاملا ایده آلی محسوب می‌شود. زین این موتورسیکلت با طراحی زیبای خود، راحتی و آسایش بی نظیری را برای راکب فراهم می‌آورد. محافظ های دو شاخه، محافظ کارتل موتور و قاب چراغ جلو از بخش های اصلی و حیاتی در آف رود محافظت می‌کنند و میله محافظ نیز، مقاومت فرمان را افزایش می‌دهد.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

از دیگر ویژگی های آف رود این موتورسیکلت می‌توان به ارتفاع بلند گلگیر از جنس فیبر پلاستیک و رینگ های پره ای آن اشاره کرد.

ویژگی های خاص  

-  گلگیر بلندتر در قسمت جلو

-  محافظ های دو شاخه 

- مخزن سوخت قطره ای شکل 13.5 لیتری 

- قاب تسمه آلومینیومی

- قاب مخزن سوخت آلومینیومی 

- پوشش حرارتی آلومینیومی

- پیشرانه L-Twin هواخنک، با حجم 803 سی سی مجهز به سیستم توزیع سوخت demodromic با 75 اسب بخار قدرت

- زین کشباف

- رینگ های 10 پره 18 اینچی در جلو و 17 اینچی در عقب

- تایر های اسپرت دوتایی Pirelli

- چراغ جلوی گرد با یک حلقه لامپ  LED  در داخل آن

- فرمان آف رود مجهز به میله محافظ

- قاب محافظ چراغ جلو

ترمز دیسکی نیمه شناور تکی با کالیپر ترمز برمبو چهار پیستون و مجهز به سیستم ترمز ضد قفل

- رنگ Wild Green

- صفحه محافظ زیر موتور

- نوار آلومینیومی زیر زین

-  کمک فنر قابل تنظیم  Kayaba

- میله پشتی سرنشین

کیلومتر شمار LCD با روکش آلومینیومی قابل تعویض

- درگاه USB در زیر زین

- چراغ عقب LED  جدید علاوه بر طراحی مخزن سوخت، طراحی چراغ جلوی دوکاتی Scrambler نیز، منحصر به فرد بوده و جلوه خاصی به این موتورسیکلت زیبا بخشیده می‌بخشند. چراغ های جلو از دیگر خصوصیات دوکاتی  Scrambler محسوب می‌شوند. طراحی مدور و کلاسیک این چراغ در کنار یک حلقه لامپ LED در داخل آن که یادآور استفاده از نوارچسب های محافظ در دوچرخه های آف رود دهه 70 میلادی می‌باشد، سنت و مدرنیته را در هم می‌آمیزد و حس خوبی به مالک این دو چرخ ایتالیایی می‌بخشد.    

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

لامپی که در زیر لوگوی دوکاتی مخفی شده است، نور بالای این موتورسیکلت را تامین می‌کند. علاوه بر این، تمایز میان چراغ های کناری سفید رنگ و چراغ جلوی زرد رنگ، به این موتورسیکلت زیبا شخصیت فاخری را بخشیده است. اما در قسمت عقب شاهد چراغ فول LED هستیم. این تکنولوژی جدید که در دنیای موتورسیکلت بی نظیر و بی همتا می‌باشد، با استفاده از لنزهای مات و 12 لامپ LED نوری فراگیر را در اختیار این ایتالیایی قرار می‌دهد؛ گفتنی است، هنگام ترمز تعداد لامپ های LED به 18 عدد افزایش می‌یابدوجود چراغ راهنما درست در کنار چراغ جلو و گلگیر عقب موتورسیکلت کاملا با طراحی بدنه دوکاتی هماهنگ است. راکب این موتور سیکلت می‌تواند تنها با نگه داشتن دکمه راهنمای سمت چپ به مدت سه ثانیه، فلاشر دوکاتی  Scrambler را فعال کند. کیلومترشمار این موتورسیکلت شامل یک واحد مجزا و حلقوی است که در بالا و سمت راست چراغ جلو قرار دارد. کیلومترشمار این موتورسیکلت کاملا دیجیتال بوده و دورسنج آن که درست در زیر صفحه کیلومترشمار قرار گرفته، همانند موتورسیکلت های دهه هفتاد است. به محض افزایش دور موتور، عقربه در جهت عقربه های ساعت شروع به حرکت می‌کند. دو کیلومترشمار سفری و یک کیلومتر شمار مسافت کل، نشانگر سوخت در زمان مسافرت، نمایشگر دمای هوا، یادآور تعمیرات دوره‌ای، ساعت، میزان سوخت موجود در باک و چراغ هشدار ABS از دیگر تجهیزات موجود در Scrambler محسوب می‌شوند. همچنین راکبان می‌توانند روی چراغ هشدار فشار روغن موتور، نشانگر نوربالا، نور پایین، نشانگر چراغ راهنما، ایموبیلایزر و چراغ هشدار دور موتور زیاد حساب کنند.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

طراحی قدیمی و کلاسیک این موتورسیکلت زیبا حتی بر روی فرمان آن نیز، قابل مشاهده است. اهرم های گاز، ترمز و کلاچ از طریق سیم به فرمان پهن Scrambler که در چهار حالت مختلف قابل تنظیم است، متصل شده‌اند. وضعیت سوئیچ و روشن و خاموش بودن موتور نیز، از طریق سیستمی که در حال حاضر به یک استاندارد تبدیل شده اما هنوز چندان مورد استفاده قرار نگرفته است، مشخص می‌شود؛ در این سیستم با خاموش کردن موتور، دکمه استارت برجسته شده و خودنمایی می‌کند؛ استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در کنار سبک و سیاق کلاسیک Scrambler، جذابیت های این موتورسیکلت ایتالیایی را صد چندان می‌کند. جاپایی آلومینیومی مشکی رنگ از اهرم تعویض دنده و اهرم ترمز عقب محافظت می‌کند. قدرت این موتورسیکلت توسط پیشرانه L-twin هوا خنک 803 سی سی دو سوپاپ، تامین می‌شود؛ این پیشرانه که از موتورسیکلت دوکاتی Monster 796 قرض گرفته شده است، از کورس و قطر سیلندر 88 در 66 میلی متر بهره می‌برد و به منظور کسب شتاب بیشتر مورد بازنگری قرار گرفته است. پوشش کلاچ، آلترناتور (مولد همزمان) و تسمه، همگی از جنس آلومینیوم سبک بوده که به زیبایی هرچه بیشتر این موتورسیکلت کمک شایانی می‌کنند. به منظور هماهنگی بیشتر در سیستم سوخت رسانی Scrambler، از یک دریچه سوخت 50 میلی متری و دو دریچه پروانه ای استفاده شده است؛ این راه حل، فشار مایع و کنترل دقیق جریان سوخت در داخل سیلندرها را تضمین می‌کند. پیستون ها و میل لنگ موجود در Scrambler، مشابه موتورسیکلت های Monster 796 و Hypermotard 796 می‌‍‌باشد؛ این در حالی است که به لطف استفاده از سوپاپ هایی با زاویه 11 درجه، میل بادامک ها حداکثر قدرت را منتقل می‌کنند. گفتنی است، سیستم اگزوز 2 در 1 به همراه صداخفه کن آلومینیومی، منحصرا برای این موتورسیکلت طراحی شده‌اند. صفحه حرارتی آلومینیومی برای محافظت از راکب و تبعیت از استاندارد یورو 3 از دیگر خصوصیات قابل ملاحظه در این موتورسیکلت زیبا هستند. این موتورسیکلت مجهز به گیربکس  شش سرعته است که با وجود کلاچ چندصفحه ای APTC به راحتی و تنها با یک اشاره به اهرم ترمز، عوض می‌شود و عملکرد مناسبی را از خود در زمان توقف و حرکت در ترافیک جاده های درون شهری به نمایش می‌گذارد. همچنین وجود سیستم ضد پرش متصل به گشتاور، از جیغ کشیدن چرخ عقب در زمان دنده معکوس کشیدن اجتناب می‌کند. پیشرانه دو سیلندر Desmodue  با تولید قدرتی  معادل 75 اسب بخار و گشتاوری در حدود 68 نیوتن متر، رانندگی راحت و روان و  شتابی مناسب را برای Scrambler به ارمغان می‌آورد. طراحی این پیشرانه نیز، همانند بدنه موتورسیکلت، ساده و آسان است و در فواصل 12,000 کیلومتری به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. 

    بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

موتورسیکلت Scrambler به لطف استفاده از پیشرانه Desmo و نوع طراحی سوپاپ هایش، نام دوکاتی را در سراسر جهان گسترانیده است؛ این سیستم دریچه های ورود و خروج سوپاپ ها را با استفاده از چند اهرم به دقت باز و بسته می‌کند. عبارت desmodromic از واژه یونانی desmos به معنای رابط و  dromos به معنای ضربه گرفته شده است؛ از نظر فنی، این عبارت به سیستمی اطلاق می‌شود که دارای واحدی برای کنترل حرکت اهرم ها که یکی در یک جهت (برای مثال باز کردن) و دیگری در جهت مخالف (برای مثال بستن) حرکت می‌کنند، می‌باشدالبته این پدیده مدت های مدیدی است که در صنعت خودروسازی و موتورسیکلت سازی به کار می‌رود و اصطلاح جدیدی نیست. این سیستم اولین بار به اشکال متفاوت در اوایل قرن بیستم به کار رفت؛ در سال 1956 مهندسی مشهور به نام فابیو تاگلیونی (Fabio Taglioni) کمپانی دوکاتی را در مسیر استفاده از این سیستم قرار داد : اولین موتورسیکلت به نام  Grand Prix 125 با سه میل بادامک، از طریق یک چرخ دنده مخروطی و شافت عمودی به حرکت در می‌آمد. از آن زمان سیستم desmodromic به یکی از قسمت های جدایی ناپذیر موتورسیکلت های دوکاتی مبدل شد و در سال 1968، کمپانی ایتالیایی با تولید Mark 3 Desmo 350 این سیستم را به یکی از تجهیزات استاندارد خود تبدیل کرد. گفتنی است موتورسیکلت Mark 3 Desmo 350 نیز، که نقطه عطفی در صنعت موتورسیکلت سازی به شمار می‌رود، از سیستم زمانبندی مشابه پیشرانه های دو سیلندر امروزی استفاده می‌کرد که همین امر، گواهی است بر مستدل بودن این سیستم. این سیستم نه تنها در تمامی مدل های دوکاتی، بلکه در سوپر موتورسیکلت های تیم Ducati Corse و Desmosedici MotoGP  نیز، مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از قاب فولادی Trellis با دربرگرفتن پیشرانه موتورسیکلت و گسترده شدن تا زیر زین، استحکام و قدرتی را که همگان از یک دوکاتی اصیل انتظار دارند، فراهم می‌کند. به لطف وجود دسته فرمان 24 درجه ای و دو شاخه 12 میلی متری، Scrambler از قدرت مانور قابل ملاحظه ای هم در جاده های شهری و کوهستانی برخوردار است؛ همچنین وجود دسته فرمان پهن، عبور از موانع شهری را برای راکب به کاری لذت بخش تبدیل می‌کند؛ این در حالی است که فاصله محوری 1,445 میلی متری پایداری بسیار مناسبی را به Scrambler در سرعت های بزرگراه می‌بخشد. مخزن سوخت فولادی این موتورسیکلت با آن طرح قطره ای شکل بی بدیل خود، گنجایش 13.5 لیتر را دارد. طراحی مناسب و بی نظیر قاب و شاسی، رانندگی راحت و دلپذیری را برای راکب به ارمغان می‌آورد. چابکی، دقیقا چیزی است که رضایت بی حد را هم در جاده های شهری و هم جاده های ناهموار فراهم می‌کند. سیستم تعلیق Kayaba به کار گرفته شده در این موتورسیکلت، از یک دوشاخه 41 میلی متری و یک کمک فنر قابل تنظیم بهره می‌برداین تجهیزات با فراهم آوردن دایره گردش 150 میلی متری برای چرخ ها، عملکرد مناسب موتورسیکلت را در تمامی جاده ها تضمین می‌کنند. راحتی و عملکرد این موتورسیکلت زیبا موجب منحصر به فرد بودن دوکاتی و خودنمایی راکب آن در هر مکانی و زمانی می‌شود.

بررسی موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro مدل 2015

رینگ های 10 پره آلومینیومی جدید جزو تجهیزات استاندارد دوکاتی  Scrambler محسوب می‌شوند. طراحی این پره ها به دوران گذشته و روزهای اوج پره های باریک و ضربدری بازمی‌گرددرینگ های 3x18 اینچی جلو و 5.5x17 اینچی در عقب، سبک طراحی شده‌اند تا بتوانند تایرهای MT 60 RS 110/80 ZR18 Pierelli در جلو و 180/55 ZR17 را در عقب دربربگیرند. آج کلفت این تایرها، از خصوصیات انحصاری Scrambler محسوب می‌شود که نتیجه ای جز عملکرد قابل ملاحظه در تمامی سطوح ندارد. این مدل دوکاتی مجهز به ترمز برمبو است که از سیستم Bosch 9.1 MP AMS با سنسور فشار داخلی استفاده می‌کند. به منظور دستیابی به حداکثر قدرت ترمز و همچنین هماهنگی با طراحی بدنه، یک دیسک تکی 330 میلی متری با ضخامت کمتر از 5 میلی متر و ترمز برمبو 4 پیستونه و نیز، کالیپر M 4.32B  در چرخ جلو استفاده شده است. در چرخ عقب نیز، از یک دیسک 245 میلی متری مجهز به کالیپری با پیستون 32 میلی متری استفاده شده است


منبع

TopSpeed

برچسب : موتورسیکلت دوکاتی Scrambler Urban Enduro , فرمان , کالیپر ترمز , ترمز برمبو , ترمز ضذ قفل (ABS) , کمک فنر , میل بادامک , کلاچ , گیربکس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

اشکان
2

داشبورد ال سی دی دیگه چه سیقه ایه ؟ نکنه همون صفحه کیلومتره ؟؟؟؟؟
21:51  1393/08/20
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون
سامیار : رحیم جان ،چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
isax : چه سایتی؟همین saipa.iranecar?
رحیم : سلام خدمت دوستان من امروز رفتم توسایت چراغ فاکتوربرام روشن شده بود پارسال آذرمبلغ اولیه روزدم ماه پیش تبدیل دوگانه به تک اومد قبول کردم توبرگه هم زده بودتحویل30روزه،ممنون ازسایپا...ایشالاقسمت همه دوستان باذ ذات دار
راهب : برو ماشینتو بیار .همین وبس