نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956

نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956

همه چیز از سال 1956 شروع شد، زمانی که تونی پاراوانو (Tony Parravano)، تاجر ثروتمند آمریکایی، در کمپانی ایتالیایی مازراتی سرمایه گذاری کرد تا با استفاده از پلت فرم خودرو مسابقه ای Kurtis Indy ، یک خودرو جدید هشت سیلندر تولید کند. از طرفی کمپانی مازراتی هم فرصت را مناسب دید تا پروژه قدیمی Tipo 54 را احیاء و یک موتور قوی تولید کند که مال خودش باشد. در ابتدای امر و به دنبال سفارش تاجر آمریکایی، یک موتور 6 سیلندر با استفاده از پلت فرم شماره 3501 مورد آزمایش قرار گرفت. خودرو مازراتی 450S برای اولین بار در آگوست سال 1956 در مسابقات گرند پری سوئد رونمایی شد و با سرعت و شتاب شگفت آورش همه را انگشت به دهان گذاشت. این محصول خاص از کمپانی مازراتی، هنگام زمان گیری توانست رتبه سوم را به دست بیاورد ولی این خودروی نارس به علت ضعف در سیستم برق رسانی به شمع ها نتوانست عملکرد زیاد خوبی از خودش به نمایش بگذارد.

نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956 نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956

پس از مدتی، مازراتی 450S به کارخانه Mondena رفت و پلت فرم جدیدی به دست آورد. ارتقاء این خودرو همچنان ادامه پیدا کرد تا در سال 1957، مازراتی 450S با چهره ای جدید وارد میدان شد تا در مسابقات 1000 کیلومتری بوینس آیرس شرکت کند ولی هنگام زمان گیری با اختلاف 10 ثانیه از خودرو مسابقه ای فراری عقب افتاد. گیربکس خوب عمل نکرد و این خودرو از دور مسابقات کنار رفت. به هر حال، این خودرو به ارتقاء ادامه داد تا در سال 1957 در مسابقات گرند پری سوئد نسخه نهایی خودش را به نمایش بگذارد. از بد حادثه، سال بعد فدراسیون اتومبیل رانی مقررات را تغییرات داد و باعث شد مازراتی 450S نتواند مجوز شرکت در مسابقات را به دست بیاورد. این خودرو بلافاصله خودش را برای مسابقات 1000 مایلی Mille Miglia آماده کرد که در سال 1956 برگزار شد. راننده افسانه ای استرلینگ ماس (Stirling Moss) در کنار دنیس جنکینسون (Denis Jenkinson) به عنوان نقشه خوان، ترمز بریدند و خودرو پس از برخورد به درخت آرام گرفت. راننده و نقشه خوان بدون این که خراشی بردارند پیاده شدند ولی خودرو مجبور شد برای تعمیر و ارتقاء سیستم دوباره به کارخانه برگردانده شود. کمپانی مازراتی تصمیم گرفت پلت فرم بهینه سازی شده 3501/4501 را زیر این خودرو بیندازد تا نسخه نهایی آن را روانه بازار کند.

نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956

به منظور این که مازراتی 450S در جاده حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد، یک موتور 8 سیلندر شورولت کوروت روی آن نصب شد که در کنار گیربکس پنج سرعته Tipo 510 ساخت کمپانی فراری قرار می‌گرفت. شیشه جلو نیز از کروک فراری 250 GT قرض گرفته شده بود؛ سپس این خودرو به ایالات متحده رفت و به فردی به نام جرالد سترفیلد (Gerald satterfield) فروخته شد. در سال 1981، یک کلکسیونر ایتالیایی از ماجرای مازراتی 450S با خبر شد و آن را خریداری کرد و به ایتالیا بازگرداند. در سال 1978 این تغییر و تحول ها خاتمه یافت و پس از این که این خودرو چند بار در خیابان ها جولان داد، به یکی از با ارزش ترین خودروهای تاریخی تبدیل شد.

 

طراحی بدنه

نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956

خطوط منحی و مواج به وفور روی بدنه دیده می‌شوند و به سختی می‌توان یک خط صاف روی آن پیدا کرد. این خودرو فراتر از محدودیت های زمانی است و می‌تواند بسیاری از خودروهای امروزی را سرافکنده کند. روی جلو پنجره یک لوگوی بزرگ مازراتی به چشم می‌خورد، دو طرف جلو پنجره نیز هواکش هایی گرد تعبیه شده اند. چراغ های بزرگ روی گلگیر ورم کرده ای قرار گرفته اند که به نظر می‌رسد تا انتهای خودرو ادامه پیدا می‌کنند. یک هواکش بزرگ هم وسط کاپوت قرار گرفته است. گلگیر عقب نیز با چهار شکاف روی آن بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

 

طراحی داخلی

نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956

در مورد طراحی داخلی می‌توان گفت همه چیز بی عیب و نقص است. وسط غربیلک فرمان سه پره ای، شش پرچ وجود دارد که وسط آن ها لوگوی مازراتی خودنمایی می‌کند. سه عقربه شمار با حاشیه هایی از جنس کروم جلوی غربیلک فرمان قرار گرفته اند و بسیار با شکوه هستند.

نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956 نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956
نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956 نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956

صندلی های سرخ رنگ نیز قدرت بالای خودرو را به نمایش می‌گذارند. شاسی را به آسانی می‌توان دید، دسته دنده هیچ روکشی ندارد، پدال های فلزی سوراخ دار نیز از زیبایی خاصی برخوردارند.

 

قدرت و عملکرد موتور

نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956

نیروی پیشران مازراتی 450S را یک موتور 8 سیلندر تأمین می‌کند که 5,657 سی سی حجم دارد. این موتور تنفس طبیعی قادر است 520 اسب بخار نیرو تولید کند، سوخت را هم یک کاربراتور Weber 45 IDM در اختیار موتور قرار می‌دهد و نیروی موتور به یک گیربکس پنج سرعته منتقل می‌شود. فاصله بین محورها 2,360 میلی متر (حدود 92 اینچ) است که باعث می‌شود خودرو هنگام شتاب گیری از ثبات و پایداری خوبی برخوردار باشد. با این که این خودرو نادر و کمیاب است، نمایشگاه داران تخمین می‌زنند قیمت آن چیزی بین 5.5 تا 8 میلیون دلار باشد. تصاحب کردن این قطعه منحصر به فرد از تاریخ واقعاً پول و شهامت زیادی می‌خواهد. 

رقبا

نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956

با در نظر گرفتن این واقعیت که فقط چهار دستگاه از چنین خودروهایی در طول تاریخ تولید شده اند، می‌توان فراری 335S را سرسخت ترین رقیب مازراتی 450S محسوب می‌شود. فراری 335S به یک موتور 12 سیلندر مجهز است که 4,023 سی سی حجم دارد و قادر است 390 اسب بخار نیرو تولید کند. این خودرو طعم برنده شدن در مسابقات گرند پری ونزوئلا را نیز چشیده است. فراری 335S زیبا و جذاب است و زیاد به جزییات پرداخته است، تاریخچه معتبری هم پشت سرش دارد.

 

نتیجه گیری

نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956

مازراتی 450S در تاریخ تکامل موتورهای 8 سیلندر مازراتی از جایگاه خاصی برخوردار است. این خودرو زیباست و به همه ریزه کاری ها توجه کرده است. هنوز موتور اصلی ساخت کمپانی مازراتی روی آن نصب است و دست نخورده باقی مانده است؛ گویی یک نفر با ماشین زمان آن را از گذشته به امروز آورده است. خریدن این خودرو به پول زیادی احتیاج دارد، علاوه براین، مراقبت و نگهداری زیادی هم می‌طلبد؛ از طرفی، برای مالکش افتخار و شهرت به ارمغان خواهد آورد چون صاحب بخشی از تاریخ خواهد بود.

نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956

نگاهی به مازراتی 450S مدل 1956


منبع

TopSpeed

برچسب : مازراتی , مازراتی 450S , شورولت کوروت , فراری 250 GT , فراری 335S , تونی پاراوانو , Kurtis Indy






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میلاد : داداش اینا تبصره هایی ایجاد کردن که قشنک‌میزنن زیر سود مشارکت. الان یه جا نوشته "در فرض عدم افزایش قیمت، سود مشارکت به خریدار تعلق می گیرد" از این جمله چی نتیجه میگیری؟
J4مشکی گیلان : سلام من ثبت نامی ۳۱ خرداد بودم ۲۲ مهر موعود تحویلم بود ولی ۱ دی ماشینو تحویل گرفتم ۸ ماه طول کشید ولی سود تاخیر از ۲۲ مهر لحاظ شد یعتی ۲ ماهو خورده ای. نقدی خریده بودم ۷۹۱ تومن. این دوماه سود تاخیرش چقدر میشه؟؟؟؟ من تماس گرفتم گفتن ۳۶ درصد سالیانه هست. هرجور حساب میکنم ۴. ۵ تومن بیشتر نمیشه. ایا همین مبلغه یا اشتباه میکنم. دوستان نحوه محاسبشو لطفا بگن. واینکه شکایت نگردم تماس گرفتم گفتن ک از اردیبهشت دارن سود تاخیر میدن تا خرداد طدل میکشه ایا راست میگن یا الکیه؟؟ و باید شکایت کرد. اونایی ک تجربشو دارن لطقا به اشتراگ بذارن ممنون میشم. در مورد ماشین هم بگم ماشین بدی نیست. فقط به محض خرید اولین کار نانو سرامیک کنین بخاطر کیفیت رنگ. مشکل دیگ نداره.
وحید تی ۸ : ادم این مسعود پزشکیان که انقدر شرینه ادم ۳بار دارش بزنه دوباره زندش کنه دوباره دارش بزنه که انقدر نمکش زیاده کم کنه بامردم انقدر شوخی نکنه
تارادستی فروردین : ن‌بایدبریدسایت نگاکنید
تارا تیتانیومv4 : کلاه سرت رفته بنده خدا اون پول رو اگه پارسال میدادی لبو، الان ۴میلیارد کاسب بودی
سهند دی ماه : والا فقط ماشین رو بدن پارسال تابستون هیچ شد عیدمون هیچ شدتابستون امسال حداقل ابرومون پیش بچه ها حفظ بشه خداازشون‌نگذره شدیم‌گاو پیشونی سپید همه هی میگند چی شد چی شد ... خدارو خوش میاد کاش اینا به کارما اعتقاد داشتند خداانءشاالله جوابشونو بده ماسهند رو یه جور. اطلس رو ازمهرپارسال یه جور کوییک و ساینا وشاهین یه جور درکمال پررویی بیان باز فروش بزارند ادم گریه اش میگیره انءشاالله بزودی تحویل بگیرید وچرخ ماشین هاتون بچرخه❤️
ساسان : چوپان دروغگو یک دروغ گفت وتوکتابها هرسال ازش یاد میکنن....من نمیدونم درمورد اینها چی باید بنویسن وکجا....دیگه به چشم‌های خودم هم اعتماد ندارم..
الهام x5 آذر : من نقدی پرداخت کردم و همون روز شاسی و فاکتور باهم شد. امروز هم بیمه سبز شد. نمایندگی بهم گفت تا سه ماه بعد ماشین رو میدن. ولی امیدوارم همینطور که تند تند پروفایل داره سبز میشه ادامه پیدا کنه و به قول شما تا اواخر خرداد ماشین دستمون باشه
هادی : آقایون سلام من تحویل خرداد است سه ماهه بوده آیا همان 3 ماه تحویل میدن یا دیرتر
شاهین اتومات cvt : سلام کسانی که تکمیل وجه و سخا تاریخ یکم اسفند هستن. اگر فاکتور شدن اطلاع رسانی کنن. انگار آذر ماه دیگه همه تموم شدن. از آذر تا ۱ اسفند هیچ دعوتنامه و هیچ تکمیل وجهی نبوده.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو : برین پرداخت کنین ، این کارا فایده نداره ، حداقل ماشینتون رو تحویل میگیرین ، راحت میشین
سقف فلز 31 فروردین : دوستان کسی طرح فرسوده فروردین فاکتور شده ؟
ستار : سلام ببخشید کسی خبر داره دعوتنامه هایما اس 7تحویل‌خرداد‌کی میاد؟
وکیلی : خدا ازشون نگذره روز ثبتنام گفتن قیمت قطعی
بهمن زورگیر : مراقب پیامهای عوامل شرکت باشید بهترین راه تجمع جلو سازمان صمت (صنعت معدن تجارت) هست که مرجع نظارت بر عملکرد شرکتهاس و رسانه ای کردن موضوع. آدرس خ22 بهمن مجتمع اداری جنب بزرگراه
آریزو5 : مراقب پیامهای عوامل شرکت باشید بهترین راه تجمع جلو سازمان صمت (صنعت معدن تجارت) هست که مرجع نظارت بر عملکرد شرکتهاس و رسانه ای کردن موضوع.آدرس خ 22بهمن مجتمع اداری جنب بزرگراه
سعید : موقع ثبت نام گفتن قطعی هس چند بار گفتم دیون چقد میشه گفتن 3 میلیون نهایت 10 میلیون میشه آنموقع راست حرف میزدن عمرا ثبت نام میکردم
آریزو5 : آدرس سازمان صمت فکر کنم خیابان 22بهمن جنب بزرگراه داخل مجتمع اداری باشه.
اپشنال خرداد404پیش فروش : خواهشا پیش فروش اتومات جواب بده تاچه تاریخی فاکتورشده؟
محمدمتین ساینادوگانه : هردوستی عزیزی بزرگواری خداییش ماشینش فاکتورشدآماردقیق بده که ماشینش فاکتورشده..همه ی ماهموطن هستیم برادرهستیم.اطلاع درست بدین حداقل دوستمون هموطن‌مون ازنگرانی دربیاد..خیلی ازاین بزرگواران چشم انتظاره ماشینشون هستن.امیدوارم که خداوندمتعال گره ازمشکلات تمام عزیزان وبزرگواران و هموطن هامون بازکنه انشااله.عاقبت بخیرباشین انشااله