بررسی اپل کورسا

بررسی اپل کورسا

به دنبال موفقیت کمپانی فولکس واگن در استرالیا، کمپانی اپل نیز تصمیم گرفت نسل چهارم اپل کورسا را که رقیب هولدن بارینا یا همان شورولت سونیک به شمار می‌رود، با نام و نشان اصلی خود در بازارهای این کشور به فروش برساند؛ آرزویی که خودروساز آلمانی از مدت ها پیش به دنبال آن بود. کمپانی سازنده در اولین قدم به دنبال اصلاح قیمت اپل کورسا رفت؛ چراکه این خودرو در کلاس خود با قیمتی بالاتر از بسیاری از رقبا عرضه می‌شود. لازم به ذکر است، تیپ سه درب این هاچ بک زیبا با قیمت پایه 16,490 دلار استرالیا در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و در تیپ Colour Edition این قیمت به 18,490 دلار و در تیپ پنج درب با نام Enjoy قیمت به 18,990 دلار می‌رسد که در مقایسه با هولدن بارینا حدود 3,000 دلار و در مقایسه با تیپ های پنج درب فولکس واگن پولو، فورد فیستا، مزدا 2، هیوندای i20، کیا ریو و تویوتا یاریس بین 2,000 تا 3,000 دلار بیشتر است. کمپانی اپل علت این قیمت زیاد را برابری تیپ پایه کورسا با مجهزترین تیپ های رقبا عنوان می‌کند!

بررسی اپل کورسا

برای درک بهتر شرایط لازم است بدانید که رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، شش کیسه هوا، کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، چراغ های مه شکن، فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی و قابل تنظیم در چهار جهت با روکش چرم، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، آینه های جانبی برقی، شیشه های برقی در جلو و دستی در عقب، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، و سیستم بلوتوث با قابلیت کنترل صوتی بخشی از تجهیزات استاندارد تیپ پنج درب Enjoy به شمار می‌روند.

بررسی اپل کورسا

با نصب پکیج Technology به ارزش 1,250 دلار می‌توانید از تجهیزاتی چون برف پاک کن های مجهز به حسگر باران، چراغ های جلوی خودکار، آینه الکتروکرومیک، سنسورهای پارک عقب، و چراغ های پروژکتور که برای روشن کردن کناره های جاده در شب بسیار سودمند است و به گفته کمپانی اپل در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد، بهره‌مند شوید.

بررسی اپل کورسا

تمامی تیپ های این خودرو در استرالیا مجهز به پیشرانه چهار سیلندر 1.4 لیتری با قدرت حدود 100 اسب بخار و گشتاوری معادل 130 نیوتن متر می‌باشند. در آزمایش انجام شده، اپل کورسا مجهز به گیربکس دستی توانست طی 11.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که همین امر کورسا را در زمره تنبل ترین خودروهای شهری قرار می‌دهد. گفتنی است، این زمان برای گیربکس چهار سرعته اتوماتیک حدود 2 ثانیه بیشتر است.

بررسی اپل کورسا

اگرچه موتور عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد، اما سروصدای بیش از حد آن در دور بیش از 4,000 که سبب آزار گوش سرنشینان می‌شود، راننده را از افزایش دور موتور منصرف می‌کند. با این وجود، مصرف سوخت 5.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر مسافت طی شده یکی از بزرگترین مزایای کورسا محسوب می‌شود. مدل جدید این هاچ بک شهری با همان دینامیک مدل های قبلی خود و بدون هیچ گونه تغییری، رانندگی لذتبخش و مطلوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا

کورسا در پیچ ها نیز، عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و از تعادل خوبی برخوردار است؛ چسبندگی تایرها به جاده در حد مطلوب بوده و فرمان نیز، ثابت و پایدار می‌باشد. همچنین، رانندگی با این هاچ بک آلمانی در جاده های شهری، کوهستانی و بزرگراهی راحت و مطلوب می‌باشد.

بررسی اپل کورسا
بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا

اگرچه کورسا برای رانندگی در مسافت های کوتاه در نظر گرفته شده است، اما طراحی خوب صندلی های جلوی آن، رانندگی با این خودرو را حتی در مسافت های طولانی امکان پذیر می‌سازد. عدم وجود محفظه هایی برای قرار دادن تلفن همراه یا دیگر وسایل در صندلی های جلو و زیرآرنجی مرکزی و شیشه های دستی در صندلی عقب، کمی سرنشینان را دچار مشکل می‌کند. از دیگر نقاط ضعف این خودرو می‌توان به نامناسب بودن قسمت وسط صندلی عقب برای نشستن بزرگسالان اشاره کرد.

بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا
بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا

صندوق عقب کورسا به حجم 285 لیتر برای خودرویی در این کلاس بزرگ است و طبقه ای تاشویی که در آن قرار دارد، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که در صورت نیاز آن را تا کرده و صندوق را به صورت یکپارچه درآورید؛ شایان ذکر است، با تا کردن صندلی عقب که به نسبت 40/60 طراحی شده است، حجم مخزن به 700 لیتر افزایش پیدا می‌کند. طراحی داخلی خودرو به خوبی بیانگر قدمت کورسا می‌باشد؛ طراحی کنسول مرکزی بی روح بوده و هیچ همخوانی با کابین های هوشمند و زیبای آسترا و اینسیگنیا ندارد.

بررسی اپل کورسا بررسی اپل کورسا

با وجود تمام مواردی که سبب برتری اپل کورسا بر هیوندای i20 و هولدن بارینا می‌شود، نمی‌توان از طراحی زیبا و عملکرد بهتر فورد فیستا و فولکس واگن پولو 77TSI که با قیمت مشابهی عرضه می‌شوند، به آسانی چشم پوشید! حال انتخاب با شماست!


منبع

CarAdvice

برچسب : کورسا , آسترا , اپل , Opel , Insignia , شورولت سونیک , فولکس واگن Polo , هیوندای i20 , فورد فیستا , مزدا2 , کیا ریو , تویوتا یاریس , هاچ بک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

الهه چراغی
0

سلام
من سه سال کورسا خریدم مدل 2014 خدا رو شکر یک بار هم اذیتم نکرده بینهایت راحت و رانندگی با آن دلچسب میباشد
13:21  1396/06/14
گزارش
پاسخ دادن
سیامک
3

دست ما کوتاه و خرما بر نخیل، داغ لعنت بر جبین آن ذلیل
پ.ن.: مقصود از ذلیل، ایران خودرو و سایپا و حامیان انحصار
14:41  1393/10/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
میثم : سلام برادر منم شرایط شمارو دارم در جواب به منم گفتن فعلا باید صبر کنی و پیام جی ال بیاد افزایش میخوره ولی جی نه دیگه خودشون و خدای خودشون غیب که نداشتیم اجبار بوده
شاهین پلاس۱ : ماشینا همش امادس تو پارکینگ این بیوجدانا فاکتور نمیکنن خون به جیگرمون کردن
نصیر : سلام عزیزان که موعد تحویل خودرو هفته چهارم خرداد بود و تبدیل نزدن آیا هیچ خبر جدیدی ندارید؟؟ با کارشناسان تماس نگرفتی بفهمی بلاخره تکلیف چیه افزایش میخوره یا نه. ولله من بیشتر از ده بار زنگ زدم هرکدومشون یه چیزی میگه ای خدااااا من از کجا باید میدونستم پیام 20 مرداد جی ال اجبار بوده😭😭 قبلش چندین بار با کارشناسان صحبت کرده بودم خیالم رو راحت کرده بودن که هر موقع هر پیامی براتون بیاد به قیمت خرداده الان هم کارشناس میگفت نه پیام جی ال اجبار بوده و پرداخت نکردی باید حدود450 دیگه بدی عزیزان خبری هست به منم بگید زنم داره از غصه سکته میکنه آخه اون نذاشت پرداخت کنم گفت صبرکن پیام جی بیاد
شاهین پلاس فرهاد : عجب سیاست کثیفی داره این سایپا فکتور می کنه که سود تاخیر بیشتر نشه خدایی چقدر برش دارید که دولت هم هیچی نمیگه ولی لعنت این همه آدم سرطان بشه به جون باعث و بانی این همه بلا تکلیفی که مارو گرفتار کردین ....از سر در سایپا از بزرگ بزرگشون تا کوچیکاشون درد بیوفته به جان عزیزاتون که مارو جلو عزیزامون شرمنده کردین
پلاس آذر : باز شروع شد باز شروع شد ای خدا
شاهین جی هفته چهارم شهریور : داداش دستش درد نکنه هر چی می دونه رو میگه و نمی ذاره گروه بره توی کما..شما هم بجای اومدن به اینجا بشین تا شاهینت بیاد... کسی مجبورت نکرده پیام ها رو بخونی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس جی 14اسفند : من تکمیل وجه 14اسفند1403هستم امروز فاکتورشدم شکرخدا😊
اطلس جی 14اسفند : من تکمیل وجه 14اسفند1403هستم هنوز فاکتور نشدک😕
سیاوش : سلام دوستان عزیز دم اونایی گرم که اینجا راهنمایی میکنن یه سوال داشتم لطفا هر کی میدونه بگه این دعوت نامه آذر و دی که الان اومده واسه پیش فروش تیر ماه همین 1404 بوده اطلاع دارین بگین که من بهمن هستم پول جور کنم چون زودتر میاد احتمالا آخر آذر بیاد دعوت نامه تکمیل وجه 234 میلیون 23 تیر ماه امسال ریختم
نریمان : زارت
علی : من بیستم پلاک شدم، امروز چراغ تحویل روش شده
Karaji : ماشینا رو که تحویل نمیدن،اینجا هم همه افتادن جون هم دیگه.بجای اینکه اطلاع رسانی باشه.من سال 401 یه ساینا گرفتم،میومدم اینجا.فقط ببینم چه تاریخی فاکتور و تحویل شده.خبری از دلال و سایپایی و بلانصبت جمع:روانی نبود.اینجا زیاد میبینم،روزی چند نفر میان و پیام میزارن :فلان تاریخ تکمیل وجه کردن و از بقیه مپیرسن:کی فاکتور میشن!!!!اینجا اگه بیل زن بودن،باغچه خودشونو بیل میزدن.بعد تو میایی از ما میپرسی که کی فاکتور میشی!!!!؟
قباد : دوستان شرکت ماه اینده اکسنت را قراره قیمتش بکنه 1100
جمال : اکسنت هرکی داره هر چندتا هم داره من خریدارم 1250 صدتا هم دارید میخرم بزار ماه دیگه شرکت قیمت را بکنه 1100 اون وقت 1400 هم گیر نمیاد
پذیرش 21 مهرماه 151 ارتقا یافته : امشب فاکتور شدم شماره پذیرش 79341
ناهید : ماشین من از 25 آبان فاکتور شده پلاک هم شده توی مرحله حمل خودرو میچرخه ولی بیمه نشده سامانه املاک و اسکان هم ثبت نام کرده بودم به نظرتون باید چکار کنم وقتی روی دانلود بیمه میزنم میگه اطلاعات بیمه یافت نشد