چگونگی ارتباط رانندگان نسکار با اعضای تیم (قسمت اول)

چگونگی ارتباط رانندگان نسکار با اعضای تیم (قسمت اول)

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و افزایش عملکرد و ایمنی، پیچیدگی خودروهای مسابقات نسکار نیز روز به روز بیشتر می‌شود. یکی از پیامدهای این امر، افزایش تعداد افرادی است که باید با راننده در ارتباط باشند. اگرچه تعداد افرادی که می‌توانند در Pit Stop حضور داشته باشند همواره ثابت است (هفت نفر در مسابقات عادی و هشت نفر در نیمه دوم مسابقات طولانی)، اما در حقیقت بیش از 30 نفر در پشتیبانی حضور دارند تا یک راننده بتواند مسابقه را به اتمام برساند. در این میان امکان صحبت مدیر گروه، سرپرست تعمیرکاران و مراقب با راننده بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ چراکه این افراد می‌توانند اطلاعات و توصیه های لازم را در اختیار راننده قرار بدهند و او را از شرایط و حوادث مختلفی که در پیست اتفاق می‌افتد، آگاه سازند. بدین ترتیب، راننده می‌تواند مسابقه را هر چه سریعتر و در نهایت ایمنی به اتمام برساند. در طول زمان برگزاری مسابقه، ممکن است لازم باشد هر یک از اعضای تیم تعمیرکاران، مسئول خودرو، مهندسان و متخصصان مختلف جهت بهبود هندلینگ و عملکرد خودرو با راننده صحبت کنند. جالب است بدانید که در مسابقات نسکار طرفداران نیز می‌توانند از روش های مختلف به صحبت های راننده با اعضای تیم گوش فرا دهند که در ادامه مقاله به معرفی این روش ها می‌پردازیم. 

 

نقاط عطف ارتباطات در مسابقات نسکار

چگونگی ارتباط رانندگان نسکار با اعضای تیم (قسمت اول)

در نخستین سال های برگزاری مسابقات نسکار، راننده و اعضای تیم از طریق علائم دیداری با یکدیگر در ارتباط بودند. در آن روزگاران، هر یک از اعضای تیم تخته بزرگی داشتند که دستورات و اطلاعات لازم از جمله موقعیت خودرو در مسابقه، تعداد دورهای باقیمانده، مقدار سوخت باقیمانده، زمان تعویض تایرها و غیره را با گچ بر روی آن می‌نوشتند و هنگامی که خودرو به محدوده تعمیرگاه نزدیک می‌شد، سرپرست تعمیرکاران یای یکی از اعضای تیم تابلو را بالا نگه می‌داشتند و بدین ترتیب راننده را مطلع می‌ساختند. راننده نیز، فقط از طریق علائمی که با دست نشان می‌داد می‌توانست با اعضای تیم و مسئوان مسابقه در ارتباط باشد؛ برای مثال، اگر لازم داشت به Pit Stop برود، باید به سمت شیشه جلو خم می‌شد و بر روی کاپوت ضربه می‌زد و اگر سیستم تعلیق خودرو دچار مشکل می‌شد، باید بر روی درب می‌کوبید. مشاهده می‌کنید که در چنین شرایطی راننده نمی‌توانست مشکل خود را تا زمانیکه به جایگاه برود، توضیح دهد. با پیدایش ارتباطات رادیویی دو طرفه، رانندگان توانستند مشکلات و مسائل مختلف را پیش از توقف برای اعضای تیم شرح دهند و آنها را برای حل مشکل آماده سازند.

چگونگی ارتباط رانندگان نسکار با اعضای تیم (قسمت اول)

ریموند پارکس (Raymond Parks) که یکی از پیشتازان مسابقات نسکار به شمار می‌رود، نخستین کسی بود که امکان ارتباط رادیویی را در سال 1950 برای راننده و اعضای تیمش فراهم آورد. باز مک کیم (Buz McKim)، تاریخ نویس NASCAR Hall of Fame، معتقد است استفاده از Walkie-Talkie های به جا مانده از جنگ جهانی دوم از سوی پارکس غیرقانونی شناخته و ممنوع اعلام شد. جک اسمیت (Jack Smith) نخستین راننده ای بود که موفق شد با استفاده از ارتباطات رادیویی به مقام قهرمانی دست یابد. اسمیت و باد مور (Bud Moore)، سرپرست تعمیرکاران، از طریق بیسیمی که برای کامیون های حمل بار طراحی شده بود، به تبادل اطلاعات با یکدیگر می‌پرداختند. با پیشرفت وسایل الکترونیکی، استفاده از بیسیم های رادیویی در مسابقات نسکار به امری عادی تبدیل شد. در اواسط دهه 1970 میلادی، هدست ها و بیسیم ها به وفور در تعمیرگاه های مسابقات اتومبیلرانی مشاهده می‌شدند. در دهه 1990 میلادی، تکنولوژی های ارتباطات رادیویی به خودروها و کلاه های ایمنی رانندگان نیز منتقل شد. در حال حاضر، این مسابقات پرشور و پرطرفدار در مرحله گذر از ارتباطات رادیویی و رسیدن به ارتباطات دیجیتال قرار دارد. 

 

سکوت رادیویی

چگونگی ارتباط رانندگان نسکار با اعضای تیم (قسمت اول)

جونیور جانسون (Junior Johnson)، افسانه مسابقات نسکار، در سال 1961 و حین برگزاری مسابقه هنگامی که سرپرست تعمیرکاران چندین بار وی را تشویق به کاهش سرعت کرد، رادیوی خود را خاموش و با سرعت هرچه تمام به مسیر خود ادامه داد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. 

 

تجهیزات ارتباطی

چگونگی ارتباط رانندگان نسکار با اعضای تیم (قسمت اول)

اکثر تیم های شرکت کننده در مسابقات نسکار ترجیح می‌دهند از تجهیزات کمپانی Racing Radios برای برقراری ارتباطات رادیویی دوطرفه استفاده کنند. این کمپانی آمریکایی در سال 2005 طی همکاری با Sprint Nextel، اسپانسر مسابقات، سطح جدیدی از ارتباطات رادیویی را به مسابقات اتومبیلرانی عرضه کرد. گفتنی است، در حین برگزاری یک مسابقه بیش از 100 دستگاه رادیویی دارای مجوز در حال کار و فعالیت هستند. دستگاه های Racing Radios برای اعضای هر تیم، همچنین مسئولان نسکار و نیروهای امنیتی فرکانس مجزایی را برنامه‌ریزی می‌کنند. تونی کرناچیا (Tony Cornacchia)، سخنگوی کمپانی Racing Radios، در این خصوص اظهار می‌کند: بیشتر رانندگان و تیم های شرکت کننده در مسابقات نسکار با توجه به نیازها و شرایط خود، تغییراتی در سیستم ها و تجهیزات ارتباطی خود ایجاد می‌کنند؛ برخی تیم ها از سیستم های دیجیتال، برخی از سیستم های آنالوگ و برخی دیگر از بیسیم استفاده می‌کنند. امروزه بیشتر خودروها از دستگاه های رادیویی دوطرفه موتورولا استفاده می‌کنند؛ این دستگاه ها در کیسه های چرمی یا جعبه های مخصوص و در سمت چپ راننده قرار داده شده‌اند. به منظور راحتی هر چه بیشتر راننده، یک میکروفن و یک گوشی نیز درون کلاه ایمنی وی تعبیه شده است؛ دکمه روی غربیلک فرمان و آنتن قرار گرفته روی سقف نیز، از دیگر بخش های این سیستم به شمار می‌روند. گفتنی است، قدرت این سیستم از طریق یک باتری مخصوص تامین می‌شود. بسیاری از تیم ها با استفاده از هدفون ها و دستگاه های رادیویی سفارشی، راحتی و آسایش بیشتری برای رانندگان و اعضای تیم به ارمغان می‌آورند. تیم هایی که از چند خودرو برای شرکت در مسابقه استفاده می‌کنند، مسلما تعداد افراد بیشتری را در حوزه ارتباطی خود دارند. بهره گیری از تکنولوژی حذف صدای اضافی (ANR) کمک شایانی به آرامش اعضا و دریافت بهتر اطلاعات می‌کند. بدین ترتیب، زمان تعویض هر چهار چرخ و سوختگیری مجدد به 13 ثانیه کاهش پیدا کرده است که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد. به گفته مسئولان Racing Radios، سیستم های این کمپانی تحت هر شرایطی عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند و نقاط کور هیچ گونه تداخلی در کار آنها ایجاد نمی‌کند.

 

سیستم های دیجیتال در اختیار مسئولان

چگونگی ارتباط رانندگان نسکار با اعضای تیم (قسمت اول)

مسئولان و مقامات برگزاری مسابقات نسکار به تازگی از دستگاه های رادیویی دیجیتال MOTOTRBO ساخت کمپانی موتورولا استفاده می‌کنند. به دلیل برگزاری بیش از 1,200 مسابقه در 200 پیست آمریکای شمالی به صورت سالانه، مسئولان باید از سیستم هایی معتبر و قابل انعطاف استفاده کنند که صدای باکیفیتی را در اختیار آنها قرار دهد. یکی دیگر از بزرگترین مزایای سیستم های MOTOTRBO، انطباق پذیری آنها با سیستم های آنالوگ می‌باشد؛ بدین ترتیب، طرفداران و افرادی که از اسکنرهای آنالوگ استفاده می‌کنند نیز، می‌توانند به راحتی به مکالمات افراد مورد نظر خود گوش فرا دهند.


منبع

HowStuffWorks

برچسب : نسکار , اتومبیلرانی , Pit Stop






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتوماتیک : اونایی گه پیش فروش شاهین اتوماتیک مهرماه 402 290 میلیون واریز وجه کردن چرا دعوتنامه ارسال نمیشه تکمیل وجه کنیم پذیرش 24 مهر 402 قرارداد دارم باشرکت سایپا
علی : سلام وقت بخیر من برج ۲ ۱۴۱‌تومن برج ۱۲هم۱۲۷م ریختم برج۲تحویل گرفتم ساینادوگانه امروز از سایپا۹۳ پیامک واریز دیر کرد امده که برم بانک صادرات چقدر میریزن
ابی : من ۲۳ دی تکمیل وجه کردم شاهین اتوماتیک رو (طرح تحویل فوری ) دوباره ۱۶ فروردین ۷۵۰۰ پول گرفتن ،هنوز بعد۴ ماه تحویل ندادن ماشین رو ، هنوز برام پلاک ثبت نشده به هر جا هم زنگ میزنم میگه صبر... تازه شاکی هم میشن از پیگیری میگن خوب دیر بدیم سود تاخیر میگیری!
جی سون هشتم آبان : امروز ماشین و تحویل گرفتم ثبت نام نقدی هشتم آبان تاریخ فاکتور 21 اسفند ارسال مدارک (کارت سوخت و کارت ماشین و سند سبز ظرف سه هفته گذشته) امروز دریافت شد. اداره تحویل تهران
تارا دستی مشکی V1 : منم تحویلی 2 بهمن هستم هنوز خبری نیست نه تاریختحویل مدارکم تغییر کرده(هنوز 1 /2 هست) نه فاکتور شده البته تا این لحظه خدا داند
امیر : نه عزیزم ساناز خانم شما را فراموش نکردن سلسله مراتب کار ها داره انجام میشه ایشاالله همین روز ها پیام میاد ولی اونروز پیام اومد خیلی خوشحال کننده است
سلام اگر نداری جاش شاهین بهمون بده : سلام خب نداری بجاش بهمون شاهین بده
علی : داداش چند فروختی شاهین رو؟
یوسف : واسه من هیچی اضافه نشده، فقط نوشته ارسال به خودروساز. و این متن جدید رو که بقیه دوستان میفرمایند برای من نوشته نشده. من هم ثبت نامی بهمن ۴۰۲ چانگان cs55 هستم، وضعیت ارسال به خودروساز و منتظر پیامک
علی : از پلیس من متونی استعلام کنی برای پلاک
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : م.امانت هم قبض جمع میکنه حتما
دنا پلاس اتومات بهار 1403 : شیراز هستم ولی ممنون از راهنماییت
شهید🍂 : اگه تهران یا اطراف تهران هستید حتما تشریف ببرید سازمان فروش ایرانخودرو و پیگیری کنید.
امیر : گواهینامه پایه یکم همسال پدر شماست بازنشسته شرکت نفت هستم من دارم میگم دیزل به درد نمیخوره بگو چشم.موتور دیزل باید اصالت داشته باشه این موتورا اشغال رو نیسان بگو چشم
دنا پلاس اتومات بهار 1403 : سلام فقط یک بار برج 11 اومد دیگه اردیبهشت نیومد الانم هنوز فعال نشده ینی کلا یک بار پیام برا من اومده
ف م : دوستان سلام آقایی که خودش را جای آقای رضا واقعی مشهدی کارگر ایرانخودرو معرفی کرده و میگه که فردا وزارت صمت و ایرانخودرو و سازمان حمایت در مورد قیمت پژو پاری جلسه دارند به تجمع نرید دروغ میگه ایشان رضا مشهدی واقعی نیست میخواست گول بزنه که شماها فردا به تجمع مسالمت آمیز نروید و فرصت از دستتان بره به حرف هیچ کس در مورد تجمع فردا گوش نکنید چون که این آخرین فرصت ماست که انشاالله بتوانیم کار را پیش ببریم و واقعا این ظلم بزرگی است که یکدفعه 200 میلیون تومان یک ماشین بی کیفیت را گران کرده و تمام ثبت نام کنندگان پژو پارس سر در گم کرده و هیچ کس قادر به مبلغ 524 میلیون تومان نمیباشند
Xu7p : سلام ببخشید شماره قرار داد شما چند بود؟
ایکس 33 اتومات اسماعیل : سلام فرشید جان فاکتور ایکس33 شروع نشده ؟
معترضین پارس زمستان : 17ساعت مانده ؛ تا زمانِ تجمع مسالمت آمیز در اعتراض به افزایش قیمت و عدم تحویل بموقع پارس
پذیرش 11 بهمن فوری : چون فاکتور شدی مبارکه