بررسی کامیون داف XF105 Euro 5

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

کمپانی داف با ارائه کابینی جادار و راحت، تجهیزات روز دنیا، مواد با کیفیت، و رنگ‌های گرم و جذاب در کامیون داف XF105 Euro 5، این هلندی سنگین وزن را به زیبای جاده‌ها تبدیل کرده است. همچنین، پیشرانه این کامیون زیبا با تامین قدرتی بیش از 510 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 2,500 نیوتن متر، XF105 را کامیون ایده‌آل بسیاری از رانندگان ساخته است. وجود تجهیزاتی چون کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز الکترونیکی، سیستم ضد لغزش، کنترل پایداری، و کنترل در سربالایی (در مدل های مجهز به گیربکس AS-Tronic) آسایش و راحتی را برای راننده به ارمغان می‌آورند. وجود فواصل طولانی مدت میان تعمیرات، با صرفه‌جویی در هزینه ها، سود بسیار خوبی را برای مالک در بر دارد. 

 

طراحی داخلی

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

کمپانی سازنده با ارائه امکان انتخاب از میان دو کابین Space Cab و Super Space Cab و همچنین، به کارگیری جدیدترین استانداردهای روز دنیا در طراحی داخلی این کامیون و فراهم آوردن آسایش و راحتی راننده و سرنشینان، XF105 را به بهترین محل برای کار و زندگی در سفرهای طولانی مدت تبدیل کرده است. برای کمپانی سازنده، راحتی و آسایش راننده بیش از هر چیز اهمیت داشته و به همین دلیل، با استفاده از مواد با کیفیت و تجهیزات پیشرفته تمامی خواسته ها و نیازهای سرنشینان را برآورده کرده است.

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5 معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

با نشستن روی صندلی راننده و قرار گرفتن پشت فرمان XF105 متوجه طراحی بی‌نظیر و ارگونومی فوق‌العاده این کامیون می‌شوید. تجهیزاتی چون کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار برخورد از جلو، و سیستم دوربین داف، ایمنی و آسایش بیشتر راننده را در پی دارند. 

 

سیستم انتقال قدرت

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

کمپانی سازنده با استفاده از جدیدترین اختراعات و نوآوری‌ها بر روی پیشرانه پر قدرت 12.9 لیتری PACCAR MX Euro 5، داف XF105 را از نظر مصرف سوخت و هزینه های نگهداری به گل سرسبد این کلاس مبدل کرده است. طراحی جدید پیستون‌ها، سیستم تزریق سوخت و اگزوز، علاوه بر کاهش مصرف، آلایندگی کمتر این کامیون را سبب می‌شود. همان‌طور که پیش از این گفته شد، پیشرانه 12.9 لیتری PACCAR MX Euro 5 با تامین قدرتی معادل 410 تا 510 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 2,000 تا 2,500 نیوتن‌متر این کامیون را به پیش می‌راند. گفتنی است، حداکثر گشتاور در بازه 1,000 تا 1,410 دور بر دقیقه حاصل می‌شود. وجود تکنولوژی SCR (کاهش کاتالیزورهای اگزوز به صورت انتخابی) داف نیز، XF105 را شایسته کسب استانداردهای Euro 5 و EEV (خودروهای دوست‌دار محیط ‌زیست) کرده است. استفاده از قطعات با کیفیت، با افزایش فواصل بازبینی و تعمیرات، از نظر اقتصادی نیز به سود مالک کامیون می‌باشد. طراحی سیستم انتقال قدرت این کامیون به گونه‌ای است که تحت هر شرایطی با کمترین مصرف سوخت، بیشترین بازده و عملکرد را به ارمغان می‌آورد. نیروی تولید شده توسط گیربکس 12 یا 16 سرعته دستی یا جدیدترین نسخه گیربکس اتوماتیک AS Tronic به محور عقب منتقل می‌شود. گفتنی است، نوع طراحی پیشرانه به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده مصرف سوخت کم باشد و طراحی گیربکس و محور عقب نیز، نقش به سزایی در این امر بر عهده دارند. وزن کم، کاهش مصرف سوخت و افزایش عملکرد نتیجه استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در ساخت این سیستم می‌باشد. شایان ذکر است، پیشرانه PACCAR MX در مدل Euro 3 نیز، وجود دارد. فیلتر دوده نصب شده بر روی موتور نیز، با جذب ذرات معلق و کاهش آلایندگی به میزان 50 درصد، XF105 را به عنوان یک کامیون دوستدار محیط زیست معرفی کرده است. 

 

شاسی

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

ساخت شاسی داف XF105 از استیل با کیفیت، علاوه بر کاهش وزن کامیون، مقاومت بسیار زیاد آن را در پی دارد که همین امر حمل بارهای سنگین را برای این هلندی زیبا به کاری راحت و آسان تبدیل می‌کند.

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

طراحی هوشمندانه شاسی نیز سبب شده است بخش های بسیاری از جمله صدا خفه‌کن اگزوز، پک باتری، مخزن 100 لیتری AdBlue، و قطعات سیستم ترمز در داخل شاسی قرار بگیرند که همین امر، با افزایش فضای مخزن سوخت تا 1,500 لیتر راحتی و آسایش هرچه بیشتر راننده را در پی دارد. شاسی تخت این کامیون، آن را آماده انجام هر کاری می‌کند. 

 

کاربردها

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

کمپانی سازنده کامیون داف XF105 را با فواصل محوری مختلف روانه بازار می‌کند؛ بدین ترتیب، هر یک از خریداران می‌توانند با توجه به نیازهای خود و با در نظر گرفتن شرایط کاری، بهترین و کارآمدترین مدل را انتخاب کنند.

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5 معرفی کامیون داف XF105 Euro 5
معرفی کامیون داف XF105 Euro 5 معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

استفاده از کمک فنرهای پارابولیک در محور جلو و سیستم تعلیق بادی در محور عقب، کمک شایانی به بهبود هندلینگ و افزایش عملکرد کامیون می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید محور جلو را با سیستم تعلیق بادی نیز، سفارش دهید. در مجموع می‌توان گفت، کمپانی داف با ترکیب زیبایی و قدرت در XF105 Euro 5 این کامیون را آماده رویارویی با هر شرایطی می‌کند. 


منبع

DAF

برچسب : XF105 , داف , کامیون , کاتالیزور , فیلتر دوده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

علوی
0

از اواخر سال 94 تا امروز که 95/2/25 هست
بین اف اچ 480 مدل 91 و داف xf 105 460 نتونستم هیچ تصمیمی بگیرم.
خودم اسکانیا جی410 داشتم.
با دوستانی که اف اچ دارن مشورت می کنم میگن اف اچ بردار و با اسخاصی که...!!
ضمن تشکر از توضیحات واقعا ارزشمند شما میخوام خواهش کنم کمکم کنید.
fh 480 مدل 91 یا داف xf 105 460 u3 ممنون.
علوی
05:30  1395/02/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

اسکانیا سری آر مثلا R420 خیلی خوبه. اگه به من باشه اینو میگیرم.
بین اف اچ و داف قطعا میگم اف اچ.
کاری به رانندگی و باربری نداشته باشیم داف توی کشور ما سروصاحب درستی نداره. تعمیرکاراش فراوون نیستن. قطهاتش هم به ارزونی و فراوونی اف اچ نیست.
اف اچ گزینه ی معقول تر و مناسب تریه.
12:05  1395/02/25

گزارش
مهدی بیاتفرد
2

سیستم خنک کننده این کامیون بنظر من کمی ضعیف میباشد.چون در مناطق گرمسیر کشورمون دچار مشکل میش
13:14  1394/03/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: VOLVO FMX
4

عاليه ، سالار هست ، هم طراحي خوبي داره و هم از لحاظ فني برتره
12:16  1393/11/30
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : سلام‌پول به حساب شما واریز نکردند شما اصلا نمی توانید به حساب سایپا دسترسی پیدا کنید
msuD : این عدد شما رو من کم کردم شد دقیقا ۳۸۳۷ اینجوری مطمئنی محاسبه میشه این عدد خیلیه
فربد : 3 مهر یا 3 شهریور هستید؟؟ من زنگ زدم پشتیبانی ایران خودرو گفت ممکنه هفته اینده فاکتور بشه ممکنه هم تا اخر مهر ماه هم طول بکشه
محمد ۳اردیبهشت : من سوم اردیبهشت ساعت ۱۱صبح واریز وجه کردم ولی متاسفانه چون پنجشنبه تعطیل بود شنبه شیشم ثبت شده شرکت نا محترم سایپا از هر ترفندی استفاده میکنه که سود کمتری پرداخت کنه
msuD : پیام قبلی در جواب داریوش ۲ اردیبهشت بود اشتباه ریپلای کردم
msuD : شماره درخواست که نوشته بودی من ۱۱۱۰ تا جلوتر از تو هستم یکم اردیبهشت فاکتور نشدم
شاهین سی وی تی : سلام تا 16ام مهر
محمد 3اردیبهشت : شماره درخواست خودم 19140148 هست
لرستان جی ال : آقای مدیر عامل بیشرف سایپا کی میخوای تکمیل وجه های تیر رو تحویل بدی ما که از اول جی ال بودیم چرا باید بیفتیم پشت سر تبدیلی ها خدا ازتون نگذره خدا هیچی بهتون نده جز درد و رنج و غم که زندگیمون رو نابود کردید
شاهین : تبدیل نزن این همه صبر کردی اینم روش فرقش ۱۵۰ ملیون سانروف خوبه سانروف
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
24بهمن : دوستان از کجا بفهمیم چقدر سود تاخیر داریم؟
نرگس : من تکمیل وجه 19 خرداد هستم ، تحویل هفته آخر تیر ، هنوز فاکتور نشده ، چیکار کنم ؟
24بهمن : فوقالعاده کسی پلاک شده؟
Shahrivar s واقعی : سلام آقا ابی مبارکت باشه دیدی ما چقد بدشانس بودیم همه رو سر موعد تحویل دادن بعد از 21تیر قفل شد..کاش پولمون زود جورمیشد نمی موندیم 28تیر😔😔
Shahab : یه کارزار بزنید برای ساینا اس پیش فروش بهمن، رایگانه هر کسی که میتونه متن اعتراضی درست حسابی بنویسه یه کارزار راه بندازه لینکشو اینجا بفرسته تا همه امضا کنن.ممنون پیش فروش پذیرش 24 بهمن تکمیل وجه آخر اردیبهشت بعد از 9 ماه خبری نشده هنوز
بهمن مضر : حمل اش رو نمیدونم، ششم پلاک شده ، امروز هم گفتند بیا تحویل بگیر ، من تهرانم
Jxl : من امروز تماس گرفتم گفت تا 13خرداددیروز تماس گرفتم گفتن تا 14خرداد ولی معلوم نیست کدومشون راست میگن کی دروغ
6 دنده آلمینیوم تحویل 31شهریور : سلام دوستان 6دنده المینیوم دیروزکه کسی فاکتور نشد امروزخبری شد بگید ممنون میشم 🙏🙏
آریوبرزن : به من گفتن مردادماه 404 تحویل میدن الان وارد مهرماه شدیم هنوز سرکاریم.لعنت اله علی قوم سایپا
بهمن مضر : خودشون الان تماس گرفتند که برم واسه تحویل انشاالله به شما هم زنگ میزنند🩵