بررسی کامیون داف XF105 Euro 5

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

کمپانی داف با ارائه کابینی جادار و راحت، تجهیزات روز دنیا، مواد با کیفیت، و رنگ‌های گرم و جذاب در کامیون داف XF105 Euro 5، این هلندی سنگین وزن را به زیبای جاده‌ها تبدیل کرده است. همچنین، پیشرانه این کامیون زیبا با تامین قدرتی بیش از 510 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 2,500 نیوتن متر، XF105 را کامیون ایده‌آل بسیاری از رانندگان ساخته است. وجود تجهیزاتی چون کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز الکترونیکی، سیستم ضد لغزش، کنترل پایداری، و کنترل در سربالایی (در مدل های مجهز به گیربکس AS-Tronic) آسایش و راحتی را برای راننده به ارمغان می‌آورند. وجود فواصل طولانی مدت میان تعمیرات، با صرفه‌جویی در هزینه ها، سود بسیار خوبی را برای مالک در بر دارد. 

 

طراحی داخلی

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

کمپانی سازنده با ارائه امکان انتخاب از میان دو کابین Space Cab و Super Space Cab و همچنین، به کارگیری جدیدترین استانداردهای روز دنیا در طراحی داخلی این کامیون و فراهم آوردن آسایش و راحتی راننده و سرنشینان، XF105 را به بهترین محل برای کار و زندگی در سفرهای طولانی مدت تبدیل کرده است. برای کمپانی سازنده، راحتی و آسایش راننده بیش از هر چیز اهمیت داشته و به همین دلیل، با استفاده از مواد با کیفیت و تجهیزات پیشرفته تمامی خواسته ها و نیازهای سرنشینان را برآورده کرده است.

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5 معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

با نشستن روی صندلی راننده و قرار گرفتن پشت فرمان XF105 متوجه طراحی بی‌نظیر و ارگونومی فوق‌العاده این کامیون می‌شوید. تجهیزاتی چون کروز کنترل قابل تنظیم، هشدار برخورد از جلو، و سیستم دوربین داف، ایمنی و آسایش بیشتر راننده را در پی دارند. 

 

سیستم انتقال قدرت

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

کمپانی سازنده با استفاده از جدیدترین اختراعات و نوآوری‌ها بر روی پیشرانه پر قدرت 12.9 لیتری PACCAR MX Euro 5، داف XF105 را از نظر مصرف سوخت و هزینه های نگهداری به گل سرسبد این کلاس مبدل کرده است. طراحی جدید پیستون‌ها، سیستم تزریق سوخت و اگزوز، علاوه بر کاهش مصرف، آلایندگی کمتر این کامیون را سبب می‌شود. همان‌طور که پیش از این گفته شد، پیشرانه 12.9 لیتری PACCAR MX Euro 5 با تامین قدرتی معادل 410 تا 510 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 2,000 تا 2,500 نیوتن‌متر این کامیون را به پیش می‌راند. گفتنی است، حداکثر گشتاور در بازه 1,000 تا 1,410 دور بر دقیقه حاصل می‌شود. وجود تکنولوژی SCR (کاهش کاتالیزورهای اگزوز به صورت انتخابی) داف نیز، XF105 را شایسته کسب استانداردهای Euro 5 و EEV (خودروهای دوست‌دار محیط ‌زیست) کرده است. استفاده از قطعات با کیفیت، با افزایش فواصل بازبینی و تعمیرات، از نظر اقتصادی نیز به سود مالک کامیون می‌باشد. طراحی سیستم انتقال قدرت این کامیون به گونه‌ای است که تحت هر شرایطی با کمترین مصرف سوخت، بیشترین بازده و عملکرد را به ارمغان می‌آورد. نیروی تولید شده توسط گیربکس 12 یا 16 سرعته دستی یا جدیدترین نسخه گیربکس اتوماتیک AS Tronic به محور عقب منتقل می‌شود. گفتنی است، نوع طراحی پیشرانه به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده مصرف سوخت کم باشد و طراحی گیربکس و محور عقب نیز، نقش به سزایی در این امر بر عهده دارند. وزن کم، کاهش مصرف سوخت و افزایش عملکرد نتیجه استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در ساخت این سیستم می‌باشد. شایان ذکر است، پیشرانه PACCAR MX در مدل Euro 3 نیز، وجود دارد. فیلتر دوده نصب شده بر روی موتور نیز، با جذب ذرات معلق و کاهش آلایندگی به میزان 50 درصد، XF105 را به عنوان یک کامیون دوستدار محیط زیست معرفی کرده است. 

 

شاسی

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

ساخت شاسی داف XF105 از استیل با کیفیت، علاوه بر کاهش وزن کامیون، مقاومت بسیار زیاد آن را در پی دارد که همین امر حمل بارهای سنگین را برای این هلندی زیبا به کاری راحت و آسان تبدیل می‌کند.

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

طراحی هوشمندانه شاسی نیز سبب شده است بخش های بسیاری از جمله صدا خفه‌کن اگزوز، پک باتری، مخزن 100 لیتری AdBlue، و قطعات سیستم ترمز در داخل شاسی قرار بگیرند که همین امر، با افزایش فضای مخزن سوخت تا 1,500 لیتر راحتی و آسایش هرچه بیشتر راننده را در پی دارد. شاسی تخت این کامیون، آن را آماده انجام هر کاری می‌کند. 

 

کاربردها

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

کمپانی سازنده کامیون داف XF105 را با فواصل محوری مختلف روانه بازار می‌کند؛ بدین ترتیب، هر یک از خریداران می‌توانند با توجه به نیازهای خود و با در نظر گرفتن شرایط کاری، بهترین و کارآمدترین مدل را انتخاب کنند.

معرفی کامیون داف XF105 Euro 5 معرفی کامیون داف XF105 Euro 5
معرفی کامیون داف XF105 Euro 5 معرفی کامیون داف XF105 Euro 5

استفاده از کمک فنرهای پارابولیک در محور جلو و سیستم تعلیق بادی در محور عقب، کمک شایانی به بهبود هندلینگ و افزایش عملکرد کامیون می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید محور جلو را با سیستم تعلیق بادی نیز، سفارش دهید. در مجموع می‌توان گفت، کمپانی داف با ترکیب زیبایی و قدرت در XF105 Euro 5 این کامیون را آماده رویارویی با هر شرایطی می‌کند. 


منبع

DAF

برچسب : XF105 , داف , کامیون , کاتالیزور , فیلتر دوده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

امیر
0

بااحترام به استید بزرگوار منبا هر دوتا ماشین اف اچ و داف کار کردم . داف خیلی نرم تر از اف اچ هست ولی اف اچ خدایی موتور قدرت مند تری داره . بودجتون پایینه یدونه یورو پنج داف بردارید و اگه بودجشو دارید اف اچ 480 اتومات قلدر تره . ولی منی که عاشق زیبایی هستم داف رو انتخاب کردم و الانم دارم کار می کنم باهاش
14:30  1404/07/13
گزارش
پاسخ دادن
علوی
0

از اواخر سال 94 تا امروز که 95/2/25 هست
بین اف اچ 480 مدل 91 و داف xf 105 460 نتونستم هیچ تصمیمی بگیرم.
خودم اسکانیا جی410 داشتم.
با دوستانی که اف اچ دارن مشورت می کنم میگن اف اچ بردار و با اسخاصی که...!!
ضمن تشکر از توضیحات واقعا ارزشمند شما میخوام خواهش کنم کمکم کنید.
fh 480 مدل 91 یا داف xf 105 460 u3 ممنون.
علوی
05:30  1395/02/25
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
0

اسکانیا سری آر مثلا R420 خیلی خوبه. اگه به من باشه اینو میگیرم.
بین اف اچ و داف قطعا میگم اف اچ.
کاری به رانندگی و باربری نداشته باشیم داف توی کشور ما سروصاحب درستی نداره. تعمیرکاراش فراوون نیستن. قطهاتش هم به ارزونی و فراوونی اف اچ نیست.
اف اچ گزینه ی معقول تر و مناسب تریه.
12:05  1395/02/25

گزارش
مهدی بیاتفرد
2

سیستم خنک کننده این کامیون بنظر من کمی ضعیف میباشد.چون در مناطق گرمسیر کشورمون دچار مشکل میش
13:14  1394/03/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: VOLVO FMX
4

عاليه ، سالار هست ، هم طراحي خوبي داره و هم از لحاظ فني برتره
12:16  1393/11/30
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام من مهر402ثبت نام کردم واسه شاهین اتومات سی وی تی تا الان هیش خبری از دعوتنامه نیس اومدن طرح تبدیل جی ال مسخره ترین گذاشتن خداازتون نگذره ماشین زیر پام فروختم حیرونم کردن آخه بی وجدانا چرا مردم اذیت میکنید شماکه اینهمه داری میخورید چرا ماشین خودمون نمیدید چقد بگیم خدا دیگه حالم از خدابهم میخوره گناه من چیه عربا سوار آخرین مدل لندکروز وماشینا ژاپنی آمریکایی بشن ماهم دل به آرزوی یک ماشین چینی باشیم کاشکی یه زلزله ای صاعقه ای سونامی همه مون صاف میکرد دیگه خسته شدم کسی نیس خدایی وجودنداره اگه داشت جواب مارومیداد
T8 : والا مال من 26مهر فاکتور شد اول آبان بیمه شد و از اون زمان تا الان رو مرحله صدور پلاک زرد مونده وخبری نیست
X5 سوم خرداد : عید هم اگه بدن بازم راضی ام ترسم از اینه که بعد از عید بدن با مدل 1404 !!! اینو کجای دلمون باید گذاشت !!!؟؟؟
X5تهران : ماکه ثبت نام فروردین هستیم و3ماه دیرکردن از تحویل ماشین بیخیال شدیم اما بعضی دوستان چه دل خوشی دارن که آرزو دارن ماشینشون شاسی بشه.بنظرم بی‌خیالی طی کنید و دعا کنید برای عید بهتون تحویل بدن بقیش پیش گش
تورج : با توجه به تاریخ های ذکر شده میشه نتیجه گرفت حداقل 3 ماه بعد از تکمیل وجه خودرو تحویل داده میشه
جی ال : علی مدبر من حالشو ندارم بهت فحش بدم خودت زحمت بکش یه فحش آبدار به خودت بده
حامد : نه عزیز واریزی خرداد نداریم
J7 شیراز : نه فقط پیامک شاسی اومده همین
منتظر شاهین پلاس : سلام. ۲۱ آبان فاکتور شدم. ۲۹ آبان پلاک شدم
ناشناس : حیف به اون پولیکه دادم به شاهین سی وی تی 290 مهر 402 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه تکمیل وجه تبدیل به جی ال کاش تبدیل نمیزدم انصراف میدادم 12 مهر 404 تکمیل وجه اگه دیدم فاکتور نکردن تحویل ندادن مجبورم شکایت کنم دادگستری دادگاه قوه قضائیه تا دست عبرتی باشه برای نمایندگی دیگه در اون نمایندگی که سر مشتری کلاه میزاره که عرضه پیگیری نداره از شرکت سایپا توی دعوتنامه زده 30 روز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تحویل شهریور محمد : شما کجاهستید ؟ منم 26 ابان فاکتور شدم 27 هم پلاک پ چرا چراغم روشن نشد برا تحویل تهرانم هستم
حبیب : خخخخ مبارک باشه خوب یکیش جایزه هست 🤣🤣
اطلس00 : تقصیر شماها نیست ها تقصیر ماست میایم اعلام میکنیم
کوییک اس : 27مرداد
علی 207پانا آذرماه : دوستان پاناروما کسی فاکتور نشده؟
Mohsen : داداش من تکمیل وجه 28 مرداد هستم ولی مطمینم که حالا حالا ها تحویل نمیدن ، شغلمم اسنپی هست و بزرگترین اشتباه در خرید خودرو انجام دادم. خدا لعنتشون کنه. بعدشم سود تاخیر رو یکسال طول میکشه اگر بدن
علی : اکستند 1060 🤣🤣🤣🤣 میاد زیر کارخونه تا شما باشید دگ جو گیر نشید حمله کنید 😆
سلام : دوست عزیز قشنگ توضیح بده منظورش از دعتنامه اول و دوم پرداخت اول و دوم هست که اینم یعنی اگه پیش فروش باشی یه پرداخت اولیه داری یه دوم کا برا دومی دعوتنامه میاد و معمولا 15 روز وقت تکمیل وجح داری و اگه دعوتنامه بیاد و نریزی دباره یکی دو ماه بعد برات میفرستن ولی فروش فوری یا فوق الاده اینجوری نیس همون اول باید تکمیل وجه کنی اگه نریزی حذفت میکنن
کوییک اس : 21 آبان پلاک شدم الان 30 آبان هس هنوز چراغ تحویل برام روشن نشده ،لعنت به سایپا
Karaji : سایپا و پارس خودرو تنها دغدغه شون تو این حدودآ یکی دوساله،ال نود جدید بوده که خط تولیدش رو راه بندازن و تولید کنن،با پول بدبختای مثله من و شما،چون میدونن که کوییک و ساینا و ... قراره دیگه تولیدش مثله پراید و 405 و سمند قطع بشه.پس کمبود قطعه بهونه س،پول رو به تولید کننده قطعه بده،قطعه رو تحویل بگیر،مثله ایرانخودرو که الان داره 3شیفت تولید میکنه،یه دلیل دیگه ش هم خصوصی کردن سایپاس،هر چی نارضایتی مشتری برای تحویل نکردن خودرو بره بالا،دولت مجبور میشه سایپا رو تحویل آقایون بده و خصوصی بشه