معرفی کامیون داف LF

معرفی کامیون داف LF

کامیون داف LF جدید، هر چیزی که از یک کامیون مدرن و امروزی انتظار دارید را برآورده می‌کند. سرعت و چالاکی آن بی نظیر است و کیفیت سواری نیز عالی است. این کامیون برای حمل و توزیع مواد طراحی شده است و بارگیری و تخلیه آن به سرعت و بدون هیچ زحمتی انجام می‌گیرد. این کامیون توانایی آن را دارد که در ترافیک سنگین به راحتی تردد کند. در مدل جدید، طراحی داخلی به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و به راحتی راننده اهمیت زیادی داده شده است. برای این که عملکرد بالا برود نیز چندین نوع موتور، گیربکس و کفی به خریداران عرضه می‌شود.

 

طراحی بدنه

معرفی کامیون داف LF

برای کامیونی که در مناطق شهری تردد می‌کند، برخورداری از ظاهری جذاب و گیرا از اهمیت خاصی برخوردار است، و این موضوع از چشم تیم طراحی کمپانی داف پنهان نمانده است. طراحی بدنه کامیون داف LF بیسار زیبا و چشم نواز است و با کارآمدی، راحتی و ایمنی بالای این کامیون سنخیت دارد. طراحی جلو پنجره به گونه ای است که نشان می‌دهد این کامیون عضوی از خانواده سری CF و سری XF است. بالای پنل کرومی که روی آن لوگوی کمپانی داف نقش بسته است، فضایی وجود دارد که شرکت های حمل و نقل می‌توانند نام و یا آرم شرکت خودشان را روی آن بنویسند. خصوط منحنی اطراف کابین، خصوصیات آیرودینامیک آن را بالا می‌برند و تضمین می‌کنند که دستگیره های درب تمیز و بدون گرد و خاک باقی بمانند. طلق چراغ های جلو نشکن هستند و از جنس Lexan ساخته شده اند. چراغ های مخصوص رانندگی در روز نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. سپر گالوانیزه نیز باعث می‌شود کابین از هرگونه آسیبی به دور باشد. از آن جایی که دید خوب راننده، به ویژه در مناطق شهری، از اهمیت بالایی برخوردار است، کامیون LF جدید دیدی عالی از جلو و طرفین در اختیار راننده قرار می‌دهد. در هر طرف از کابین، چندین آینه جانبی به گونه ای قرار گرفته اند که دید را بالا می‌برند و احتمال بروز هرگونه تصادف و برخوردی را کاهش می‌دهند.

معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF
معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF

کامیون داف LF با سه نوع کابین به بازار عرضه می‌شود که عبارتند از:

یک کابین بدون فضای خواب به طول 160 سانتیمتر

یک کابین بدون فضای خواب با طول بیشتر 200 سانتیمتری

یک کابین یک تخته با طول 200 سانتیمتر

عرض همه کابین ها 2,130 میلیمتر است که باعث می‌شود این کامیون در مناطق شهری از قابلیت مانور بالایی برخوردار باشد، به خصوص که دایره چرخش تایرها نیز کم است. بسته به نوع کابین، کابین بر روی پایه هایی انعطاف پذیر از جنس لاستیک سوار شده است که در بالای کمک فنرها و ضربه گیرها تعبیه شده اند.

 

طراحی داخلی

معرفی کامیون داف LF

در دنیای حمل و نقل گفته می‌شود یک راننده خوب، راننده ای است که جایش راحت باشد. شاید به همین علت است که کابین داخلی کامیون داف LF جدید نیز مانند کامیون داف XF راحت است و دست کمی از آن ندارد. حاصل کار نیز چیزی نیست جز این که محیط کار بسیار راحتی برای راننده فراهم می‌شود. به لطف استفاده از رنگ های گرم، راننده احساس می‌کند داخل خانه خودش نشسته است. مواد اولیه ای که برای ساخت کابین از ان ها استفاده شده است به راحتی تمیز می‌شوند، به همین خاطر، کابین همیشه تمیز و مرتب باقی می‌ماند. صندلی ها تنظیمات زیادی دارند، پنل ابزار نیز رنگ های روشن و درخشانی دارد و خواندن آن راحت است، دکمه های کنترلی زیادی نیز روی غربیلک فرمان تعبیه شده اند، سیستم سرمایشی و گرمایشی بسیار قوی است و توانایی آن را دارد تا دمای کابین را به سرعت به دمای دلخواه راننده برساند.

معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF

هنگام حمل و توزیع کالا، اغلب لازم است که راننده در طی روز چندین و چند بار از کامیون پیاده و دوباره سوار بشود، به همین خاطر درب های کامیون داف LF به گونه ای طراحی شده اند که 90 درجه باز می‌شوند و بسیار سبک هستند. ارتفاع کابین از سطح زمین (با رینگ های 17.5 اینچی) فقط 89 سانتیمتر است. ارتفاع از سطح زمین کابین هایی که به رینگ های 19.5 و 22.5 اینچی مجهز هستند نیز به ترتیب 98 و 111 سانتیمتر است. راننده کامیون هایی که برای توزیع کالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، به محفظه های زیادی برای نگهداری لوازم و اسباب و اثاثیه احتیاج دارند، به همین خاطر، در بالای موتور یک محفظه بزرگ تعبیه شده است که می‌توان آن را قفل کرد. چنانچه کامیون به گیربکس اتوماتیک AS-Tronic مجهز باشد، فضای خالی دیگری در کنار راننده فراهم می‌شود که می‌توان از آن برای گذاشتن دسته فاکتور و یا دفترچه یادداشت استفاده کرد. علاوه بر این، روی پنل درب ها، دیواره پشتی کابین و بالای شیشه جلو نیز محفظه هایی برای گذاشتن اسباب و اثاثیه وجود دارد.

 

قدرت و عملکرد موتور

معرفی کامیون داف LF

تأمین نیروی پیشران داف LF بر عهده  دو موتور کاملاً جدید گذاشته شده است که یکی از این موتورها، موتور PACCAR PX-5 است. این موتور چهار سیلندر است و 4.5 لیتر حجم دارد و برای تأمین نیروی یک کامیون توزیع درون شهری مناسب است. این موتور در سه نوع در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که توان خروجی آن ها از 152 تا 213 اسب بخار متغیر است. این موتور با استاندارد Euro 6  مطابقت دارد و گازهای آلاینده بسیار کمی تولید می‌کند، از طرفی از مصرف سوخت بسیار کمی نیز برخوردار است. موتور PACCAR PX-5 بسیار قابل اعتماد و در عین حال بسیار اقتصادی و کم هزینه است. این موتور پس از پیمودن هر 100 هزار کیلومتر به تعمیرات دوره ای نیاز دارد. فیلترها نیز پس از پیمودن 320,000 کیلومتر (یا 5 سال) نیاز به تعویض دارند.

معرفی کامیون داف LF

موتور دیگری که برای تأمین نیروی پیشران این کامیون مورد استفاده قرار می‌گیرد، موتور PACCAR PX-7 است که به تازگی ارتقا پیدا کرده است. این موتور شش سیلندر است و 6.7 لیتر حجم دارد و در چهار نوع در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادرند بین 223 تا 314 اسب بخار نیرو تولید کنند. این موتور قوی با نوع عملکرد کامیون داف LF سنخیت زیادی دارد. این موتور قوی و کارآمد است و نرم و تمیز کار می‌کند، علاوه بر این، بسیار کم به تعمیر نیاز پیدا می‌کند. یک کامیون توزیع باید کارش را بدون مشکل انجام بدهد و همین اصل مبنای طراحی موتور PX-7 قرار گرفته است. هزینه پایین تعمیر و نگهداری نیز از دیگر مزایای این موتور به شمار می‌رود. این موتور پس از پیمودن 100 هزار کیلومتر به تعمیرات دوره ای نیاز پیدا می‌کند، فیلترها نیز پس از پیمودن 320,000 کیلومتر (یا پنج سال) نیاز به تعویض پیدا می‌کنند.

معرفی کامیون داف LF

به منظور این که موتورهای PACCAR کم مصرف باشند و با استاندارد آلایندگی Euro 6 نیز مطابقت داشته باشند، در کنار فناوری های پیشرفته ای قرار گرفته اند. این موتورها به مبدل کاتالیستی SCR و یک فیلتر مخصوص مجهز شده اند. سیستم پاشش سوخت نیز بسیار پیشرفته است و قبل و بعد از پاشش سوخت، فشار بالایی ایجاد می‌کند. این امر باعث می‌شود احتراق بهتر باشد و سوخت پاک تر و سریع تر بسوزد، حاصل کار نیز این است که مواد آلاینده و سر و صدای بسیار کمی تولید می‌شود. مبدل کاتالیستی SCR نیز به گونه ای طراحی شده است تا دمای مناسبی در سیستم اگزوز ایجاد کند. این مبدل دارای نوعی روکش خاص است که به آن اجازه می‌دهد در دماهای مختلف، عملکرد خوبی داشته باشد و این بدان معناست که موتور در دماهای مختلف قادر است با بالاترین راندمان کار کند.

معرفی کامیون داف LF

کفی کامیون داف LF به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته است تا بسیار محکم باشد و کیفیت سواری را بالا ببرد ، البته سبک بودن و جادار بودن نیز مد نظر طراحان قرار داشته است. کفی کاملاً تخت است و برای این که با کاربردهای مختلف مطابقت داشته باشد، دارای فاصله محورهای مختلفی است. شاید مهمترین نوآوری که در مورد این کفی فولادی به چشم می‌خورد، یکپارچه بودن آن است که باعث می‌شود وزن بسیار کمی داشته باشد. تجهیزاتی نظیر مخازن باد و کنترلرهای برقی ترمز در قسمت داخلی کفی قرار گرفته اند و جای خالی زیادی برای قرار دادن تایر زاپاس و جعبه ابزار فراهم شده است. الگوی قرارگیری سوراخ ها بر روی کفی نیز به گونه ای است که هرگونه ساختاری را می‌توان به راحتی روی آن نصب کرد. منبع AdBlue (منبع محتوی مایع اگزوز) به صورت استاندارد یک منبع 25 لیتری است ولی به صورت سفارشی می‌توان یک منبع 50 لیتری نیز خریداری کرد. باک نیز با ظرفیت های مختلفی از 115 لیتری گرفته تا 430 لیتری به بازار عرضه می‌شود. جنس باک نیز می‌تواند بنا به سفارش مشتری، از پلاستیک یا آلومینیوم باشد.

معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF
معرفی کامیون داف LF معرفی کامیون داف LF

کمپانی داف، کامیون LF را در وزن های مختلف به بازار عرضه می‌کند. مدلی که به رینگ های 17.5 اینچی مجهز است می‌تواند بین 4,180 تا 8,300 کیلوگرم بار حمل کند. چنانچه این کامیون به رینگ های 19.5 اینچی مجهز باشد، قادر خواهد بود بین 9,750 تا 11,570 کیلوگرم بار حمل کند. به منظور این که این کامیون از عهده هر کاری بر بیاید، مشتری ها می‌توانند فاصله محورهای مختلفی را سفارش بدهند. این فاصله محوری برای مدل سبک بین 3 تا 4.5 متر و برای مدل متوسط بین 3.25 تا 6.30 متر قرار دارد. در مورد مدل سنگین نیز این فاصله به 3.45 تا 6.25 متر می‌رسد.

معرفی کامیون داف LF

در مجموع می‌توان گفت کامیون داف LF از ساختار و قابلیت مانور بسیار خوبی برخوردار است، وزن آن بسیار کم است و به آن اجازه می‌دهد ظرفیت و کارایی زیادی داشته باشد. از طرفی، کابین آن نیز راحتی راننده را تضمین می‌کند. صندلی های جدید تنظیمات زیادی دارند. غربیلک فرمان نیز دارای دکمه های کنترلی زیادی است و چیدمان دکمه ها بر روی داشبورد نیز بسیار زیبا و منطقی است. در وسط داشبورد یک نمایشگر رنگی 5 اینچی قرار دارد که اطلاعات مهم مربوط به موتور و کامیون را در 32 زبان برای راننده به نمایش می‌گذارد. سپر گالوانیزه و صفحه محافظ رادیاتور می‌توانند ضربات خفیف را جذب کنند. پلکان نیز به گونه ای طراحی شده است که سوار و پیاده شدن راحت و ایمن باشد.

معرفی کامیون داف LF


منبع

Daf

برچسب : داف , داف LF , داف سری CF , داف سری XF , گیربکس AS Tronic , موتور PACCAR PX 5 , موتور PACCAR PX 7 , مبدل کاتالیستی SCR , منبع AdBlue






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

علی
0

سلام
این ماشینی ک گذاشتن اینجا چند تن هستش ظرفیتش؟
اصن تو ایران هس یا هنوز نیامده؟
16:09  1400/11/11
پاسخ دادن
سامان
0

داداشای گلم هممون سرکاریم
مگه دولت میزاره این ماشینا وارد بشه؟
تا وقتی ماشین چینی باشه با این همه سود
15:46  1400/02/21
پاسخ دادن
ناصر
0

دوستای گلم شماها چقدر ساده ایز بخدا ...
اینطور ماشینی اگه بیاد مطمعن باشید باید هفتصد هشتصد میلیون پول بدی که اصلا صرفه اقتصادی نداره
الان یک الوند چینی رو میگن پانصد بعد داف رو دیگه خدا بهمون رحم کنه .
من که در آرزوی این ماشین ها میمیرم . مطمعنم .
یا علی مدد
02:46  1398/12/18
پاسخ دادن
حامد
0

دلتون خوشه با این وضع مملکتمون کسی میتونه در آمدی داشته باشه
13:51  1398/03/22
پاسخ دادن
محسن مافی
0

آقا این ماشین اتاقش رنومیلامه یذره دقت کنیدمیبینید ک هم درب هاوام پشت اتاق دقیقا رنوهستش داف فقط قیافه جلوپنجره ی ماشینوعوض کرده وروانه ی بازارکرده ولی فک کنم موتوروگیربکس خوبی باید داشته باشه خداکنه بیادمن میدلام دارم ولی بیاد ازاین میگیرم ایشالله ک بیادوهمه ازشرماشین چینی راحت بشیم ولی میگم موتورش۱۰۰هزارباید تعمیربشه زودنیس؟من ماشینم۹۰۰هزارتاکارکرده هنوز دست نزدم یادوستم اکسورکشنده داره توی یک میلیون وهفصدموتورش فقط ی دست یاتاقان میخواست این زودترمیخوادتقریباسالی یبار تعمیرموتور میخواد دقت کنید ب نوشته هاولی فیلترهاباید۳۲۰هزارتاعوض بشه مگه میشه؟یا اشتباه نوشتن؟
21:53  1398/03/01
پاسخ دادن
مراد
0

خدا کند که به یاد بشرطی که قیمت و خدمات پس از فروش کاری نکنند که همان چینی ها را به بوسیم وبزاریم روی چشامون
14:56  1396/11/27
پاسخ دادن
امیرحسین
3

اگر بیاد خودم یکی می خرم
18:44  1396/07/21
پاسخ دادن
امیرحسین
2

به ایرلن می یاد ولی به وقتش فوسو هم میگفتن نمی یاد ولی اومد ولی بیاد همه ماشین های چینی از بازار می ران
18:37  1396/07/21
پاسخ دادن
مهدی
4

واقعا به قول دوستمون آقا بهنام اگه وارد کنن اشغالای چینی رو دیگه کسی نمیخره چون این اشغال های چینی هم سود خوبی تو فروش داره هم سود خوبی تو خدمات پس از فروش.
04:25  1396/06/18
پاسخ دادن
مهدی
3

واقعا به قول دوستمون آقا بهنام اگه وارد کنن اشغالای چینی رو دیگه کسی نمیخره چون این اشغال های چینی هم سود خوبی تو فروش داره هم سود خوبی تو خدمات پس از فروش.
04:15  1396/06/18
پاسخ دادن
حامدجنگجو
3

کی میادبه ایران
14:09  1394/06/18
پاسخ دادن
بهنام
3

هیچ وقت
نمیذارن بیاد
اگه بیاد آشغالای چینی رو کی بخره پس؟؟
01:27  1395/12/13

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید
سورن دوگانه 30 آبان : سلام سورن دوگانه تحویل 30 آبان کسی پلاک شده؟
رضا ساینا : سایپا دیگه خیالش راحت شد افزایش قیمت داده داره فاکتور میکنه ایران خودرو لیست جدید فرستاد سایپا هم امروز وفردا میفرسته لیست قیمت جدید بعد اون هم هم فاکتور ها شدت میگیره هم دعوتنامه دیماه ارسال میشه
مهیا : اصلا 325 تا حالا نداشتیم
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم