بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

گفته می‌شود که خودروهای استیشن واگن ولوو حس خاصی دارند و مشتریان را به سوی خودشان جذب می‌کنند. استیشن واگن ولوو 850R در اواسط دهه 90 میلادی به بازار عرضه شد و نواده آن یعنی ولوو V60 Polestar نیز قصد دارد راه آن را ادامه بدهد. این خودرو جدید اواخر سال 2014 وارد بازار استرالیا شده است و شاید به اندازه جدش زاویه‌دار نباشد ولی به طور قطع در زمینه عملکرد هیچ کم و کسری نسبت به آن ندارد. تأمین نیروی پیشران این خودرو جدید بر عهده یک موتور شش سیلندر 3 لیتری گذاشته شده است که به توربوشارژر مجهز است و می‌تواند حداکثر 350 اسب‌بخار نیرو و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیرو و گشتاوری که توسط این موتور قوی تولید می‌شود، از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک Adaptive Geartronic به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این گیربکس به همراه پدل شیفتر دستی بر روی پایه فرمان عرضه می‌شود. حالت رانندگی Sport نیز وجود دارد.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

کمپانی ولوو مدعی است این موتور قوی قادر است استیشن واگن V60 Polestar را ظرف 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند، حداکثر سرعت آن نیز به 250 کیلومتر بر ساعت بالغ می‌شود. این خودرو از سیستم اگزوزی بهره می‌برد که صدای بسیار کمی تولید می‌کند ولی اگر حالت Sport را انتخاب کنید صدای موتور به صدایی هیجان‌آور تبدیل می‌شود، البته هیجان‌آورترین جنبه موتور عملکرد بسیار عالی آن است. هنگامی که دور موتور به بالای 3000 دور بر دقیقه می‌رسد، موتور همچنان گاز می‌خورد و شما را به سرعت دلخواه‌تان می‌رساند. پدال ترمز نیز بسیار نرم است. این خودرو به کالیپرهای شش پیستونی و بزرگ برمبو مجهز است که نیروی متوقف کننده زیادی تولید می‌کنند. گیربکس نیز عملکرد خوبی دارد. پدل شیفترها را می‌توان با نوک انگشت به راحتی کنترل کرد، با این حال هنگامی که حالت اسپرت را انتخاب می‌کنید، متوجه کمی سر و صدا خواهید شد، دنده‌ها خشک عوض می‌شوند و ممکن است گیربکس سرکش بشود و دنده را بالا ببرد. البته برای خودرویی که از چنین گشتاور بالایی برخوردار است ، زیاد جالب نیست که گیربکس این قدر درگیر تعویض دنده باشد.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015 بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

با همه این تفاسیر، می‌توان گفت ولوو V6 Polestar با این که خودرو سبکی نیست (1766 کیلوگرم) ولی بسیار فرز و چالاک است. این استیشن واگن چالاک به تایرهای میشلن Pilot Sport مجهز است که چسبندگی بسیار بی‌نظیری در اختیار آن می‌گذارند، سیستم چهار چرخ متحرک نیز به کمک تایرها می‌آید و چسبندگی را به کمال می‌رساند. سیستم تعلیق تطبیقی این خودرو از نظر فنی برتری زیادی بر سیستم تعلیق رقبا ندارد. بهتر است بدانید در داخل کابین هیچ دکمه‌ای برای تنظیم کمک‌فنرها وجود ندارد و برای این کار مجبورید زیر خودرو بروید و به طور دستی کمک‌فنرهای Ohlins را تنظیم کنید، از طرفی 20 حالت برای تنظیم وجود دارد و به راحتی می‌توانید میزان خشکی یا نرمی مورد نظرتان را پیدا کنید.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

فرمان سفت ولی دقیق است و در سرعت‌های بالا بسیار خوب واکنش نشان می‌دهد و به راننده این اطمینان را می‌دهد تا با خیال راحت از جاده‌های پر پیچ و خم عبور کند. کمپانی ولوو مدعی است میزان مصرف سوخت این خودرو 10.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است ولی در تست جاده صورت گرفته که شامل حرکت در بزرگراه، شهر و جاده‌های خارج شهری بود، این استیشن واگن حدو.د 12.4 لیتر بنزین مصرف کرد. کابین داخلی ولوو V6 Polestar بسیار راحت و جادار است و تزیینات و پرداخت‌ها نیز کاملاً بی عیب و نقص هستند. کیفیت مواد مصرفی در کابین بالاست ولی صندلی راننده آن‌قدرها که از یک خودرو 100,000 دلاری (دلار استرالیا) انتظار می‌رود جادار نیست.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

تجهیزات زیادی در داخل کابین به چشم می‌خورند که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: سیستم صوتی Harman Kardon به همراه 12 بلندگو، نمایشگر 7 اینچی، GPS و اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث. صندلی‌های جلو بسیار راحت و جادار هستند و از نشیمن‌گاه و تکیه‌گاه راحتی بهره می‌برند. صندلی‌های عقب نیز راحت هستند ولی ممکن است فضای سر برای سرنشینان قدبلند کم باشد. گنجایش صندوق عقب به 430 لیتر می‌رسد که می‌توان اسباب و اثاثیه یک خانواده را در ان جا داد تا آخر هفته خوبی را پشت سر بگذرانند.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015 بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015

تجهیزات ایمنی این استیشن واگن عبارتند از: کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم تشخیص عابر پیاده و موتورسوار، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، سیستم هشدار عبور از خط، سیستم هشدار نقاط کور و شش کیسه هوا (دو کیسه هوا در جلو، دو کیسه هوا در طرفین جلو و دو کیسه هوای سراسری در طرفین). البته خریدارانی که فضای بار بیشتری می‌خواهند بهتر است نگاهی هم به مرسدس بنز GLA45 AMG یا آئودی S4 بیندازند. در مجموع می‌توان گفت ولوو V60 Polestar یک استیشن واگن تمام عیار است که مزایایش بر معایبش می‌چربند و افسون خودروهای سوئدی را در خودش حفظ کرده است.

بررسی ولوو V60 Polestar مدل 2015


منبع

CarAdvice

برچسب : ولوو , ولوو V60 Polestar , ولوو 850R , استیشن واگن , Pilot Sport , Ohlins






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: reza-4WD
0

اره درسته .... طراحی مدل های قدیمی رو همین سوار کرده
22:27  1393/11/25
پاسخ دادن
Ali
5

کابینش خیلی ساده اس...
00:08  1393/11/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : احتمالا امروز تکمیل وجه 16 دی فاکتور میشه
حسین : استپ دنده 3 تا میدن یه قیمت پایه رایگان یکی تیر 97 و یکی به قیمت روز
دنا آ پشنال زمستان 402 : مبارکتون باشه چرخش برات بچرخه
اتومات دیماه : جناب منظورتون قسمت مدیریت قرارداد هست؟من حساب کاربری رو پیدا نمیکنم
مهدی : سلام من به 162 زنگ زدم و گفتم خیلی ها تماس گرفته اند لطفاً همه زنگ بزنید
اتومات : فعلا سقف چیچه ای تولی نمیکنه باید صبر کنید سماق بچشید
مهدی تبریز : دوستان منم فاکتور شدم 21تکمیل وجه
پارس ای ال ایکس : بله احتمالا تا چند روز دیگه تحویل میدن اگر احراز شده باشی سریع پلاک بهت میدن
دنا آ پشنال زمستان : سلام برو قسمت حساب کاربری ازمن زده ایرادپلاک ستاد ماده 10 نوشته نمیدونم این دیگه چی واقعا دیگه خسته شدم
اتومات : حتما😂😂😂😂😂😂😂😂شک نکن😂😂😂😂