بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

امروزه خودروهای کراس‌اوور SUV به دلیل راحتی، فضای جادار و مصرف سوخت کم به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای خانوادگی شناخته می‌شوند. از این رو تقریبا تمامی خودروسازان به ساخت چنین خودروهایی اقدام کرده و تنوع بی‌نظیری را در بازار به وجود آورده‌اند. هیوندای توسان 2015 کراس‌اووری جمع و جور است که به خاطر ابعاد مناسب و طراحی بدنه زیبایش مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، اما در مقایسه با رقبا باید ویژگی‌های بیشتری از خود نشان دهد. عوامل مختلفی این مدل از هیوندای را از صدر جدول کنار می‌گذارند که از جمله آنها می‌توان به صندوق کوچک آن، البته در مقایسه با رقبا، اشاره کرد. یکی دیگر از علل پایین آمدن جایگاه این کراس‌اوور کره‌ای، عملکرد نه چندان مطلوب پیشرانه پایه آن از نظر قدرت و مصرف سوخت است.

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

مدل 2015 مزدا CX-5 یکی از خوش ترکیب‌ترین و مجلل‌ترین اعضای این کلاس است که با عملکرد خوب و طراحی داخلی زیبا، توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. هوندا CR-V و فورد Escape مدل 2015 از دیگر خودروهایی هستند که به دلیل کابین زیبا و آرام، مصرف سوخت ستودنی و حجم صندوق بیشتر با توسان به رقابت می‌پردازند. جیپ چروکی 2015 نیز، از نظر ابعاد، هماهنگی بیشتری با کراس‌اوور کره‌ای دارد؛ البته طراحی جیپ نیز به گونه‌ای است که صندلی عقب آن فضای بیشتر را به سرنشینان اختصاص می‌دهد تا بار. با وجود تمام این موارد، هیوندای توسان ویژگی‌هایی دارد که آن را به گزینه‌ای مقبول و مورد پسند تبدیل می‌کند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

هیوندای توسان 2015 یک کراس‌اوور SUV جمع و جور است که در سه تیپ GLS و SE و Limited به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندارد تیپ پایه GLS عبارتند از: پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، شیشه دودی، چراغ‌های حرکت در روز LED، بادشکن عقب، تودوزی پارچه‌ای، تهویه مطبوع، تجهیزات برقی، کامپیوتر سفری، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی عقب تاشو به نسبت 40/60، امکان اتصال تلفن همراه و سیستم صوتی از طریق بلوتوث، فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین کردن، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو و قابلیت پخش CD، رابط iPod/USB، و رادیو ماهواره‌ای.

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015 بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

با سفارش پکیج Popular Equipment می‌توانید از تجهیزاتی چون چراغ‌های جلوی خودکار، نمایشگر لمسی 4.3 اینچی، دوربین دید عقب، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در شش حالت و تودوزی پارچه/چرم مصنوعی بهره‌مند شوید. در تیپ SE تمامی تجهیزات بالا به همراه پیشرانه بزرگ‌تر 2.4 لیتری، چراغ‌های مه‌شکن، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، روکش اسپرت برای بدنه، ریل باربند، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و دریچه تهویه عقب دیده می‌شوند.

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

رینگ‌های 18 اینچی، تزئینات بدنه کرومی، دسترسی و استارت بدون کلید، تودوزی چرم، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، آینه الکتروکرومیک، سیستم Blue Link هیوندای و تاقچه عقب جمع‌شو از جمله تجهیزات تیپ Limited هستند. با سفارش پکیج Technology برای این تیپ، تجهیزاتی چون چراغ‌های عقب LED، سانروف پانوراما، سیستم صوتی پیشرفته مجهز به هفت بلندگو، نمایشگر لمسی 7 اینچی، رادیو HD و GPS در اختیار شما قرار می‌گیرند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

کمپانی هیوندای برای توسان 2015 دو پیشرانه مختلف در نظر گرفته است. گفتنی است، هر دو پیشرانه با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند و خریدار در صورت تمایل می‌تواند سیستم چهار چرخ محرک را برای خودروی خود سفارش دهد. تیپ پایه GLS با پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری که قدرتی معادل 164 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 205 نیوتن‌متر تولید می‌کند، عرضه می‌شود. سازمان EPA مصرف سوخت این خودرو را در حالا دیفرانسیل جلو حدود 10.95 لیتر در سیکل ترکیبی (11.90 در شهر و 9.44 در بزرگراه) تخمین زده است؛ در صورت سفارش سیستم چهارچرخ محرک این مقادیر به ترتیب به 11.90، 13.03، و 10.95 لیتر در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه افزایش پیدا می‌کنند. دو تیپ SE و Limited نیز، با پیشرانه چهار سیلندر 2.4 لیتری عرضه می‌شوند و با قدرتی معادل 182 اسب‌بخار و گشتاوری در حدود 240 نیوتن‌متر به پیش می‌روند. طبق ارزیابی‌های انجام شده، مصرف سوخت این دو تیپ در حالت دیفرانسیل جلو حدود 11.40 لیتر در سیکل ترکیبی (13.03 در شهر و 9.78 در بزرگراه) و در حالت چهارچرخ محرک حدود 12.44 لیتر در سیکل ترکیبی (13.69 در شهر و 10.95 در بزرگراه) تخمین زده شده است. در ارزیابی‌های صورت گرفته، توسان Limited دیفرانسیل جلو توانست طی 8.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که اگرچه از متوسط تیپ پایه کراس‌اوورهای جمع و جور کمتر است، اما برای خودرویی با چنین موتوری ضعیف است. 

 

ایمنی

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

خودروساز کره‌ای با در نظر گرفتن تمهیداتی چون ترمزهای دیسکی ضدقفل، کنترل کشش و پایداری، محافظ سر فعال برای صندلی‌های جلو، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، کنترل در سربالایی و سراشیبی به صورت استاندارد برای تمامی تیپ‌های هیوندای توسان 2015، ایمنی این خودرو را تامین کرده است. همان‌طور که پیش از این گفته شد، دوربین دید عقب در دو تیپ SE و Limited به صورت استاندارد عرضه می‌شود. سیستم Blue Link نیز، که در تیپ Limited به صورت استاندارد وجود دارد، امکاناتی چون تماس اضطراری، ردیابی خودروی مسروقه، و Geo-Fencing را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

در تست ترمز انجام شده، توسان Limited مجهز به سیستم چهارچرخ محرک توانست پس از طی مسافتی در حدود 38 متر متوقف شود که کمی از حد متوسط این کلاس بیشتر است. در تست تصادف نیز، توسان موفق شد چهار ستاره در مجموع، چهار ستاره برای برخورد از جلو و پنج ستاره برای برخورد از بغل کسب کند. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها نیز، به این کراس‌اوور کره‎‌ای بالاترین رتبه خود یعنی "خوب" را برای برخورد از جلو، برخورد از بغل، مقاومت سقف و طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌ها از نظر محافظت از گردن اعطا کرده است. 

 

طراحی داخلی و تجهیزات خاص

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

طراحی داخلی هیوندای توسان 2015 بی‌نظیر بوده و داشبورد خوش ترکیب آن، بر زیبایی هر چه بیشتر این خودرو می‌افزاید. با این حال، شیشه‌های جانبی و شیشه عقب کوچک، دید داخلی توسان را نسبت به محیط اطراف کم کرده‌اند. عملکرد دکمه‌ها و اهرم‌های قرار گرفته روی داشبورد، مخصوصا با وجود نمایشگر 7 اینچی، بسیار خوب است؛ البته نمایشگر 4.3 اینچی نیز، برای خودرویی با قیمت متوسط، گزینه خوبی به شمار می‌رود.

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015 بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015
بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015 بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015
بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015 بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

فرمان تلسکوپی با قابلیت بالا و پایین شدن خود، موقعیت رانندگی بسیار مناسبی را برای افراد مختلف و حتی رانندگان قدبلند فراهم می‌آورد. صندلی عقب آن کمی از حد استاندارد کوچک‌تر است و با وجود قابلیت تا شدن به نسبت 40/60، عدم امکان جلو و عقب کردن کفی، ایجاد تعادل بین فضای بار و سرنشین را دشوار می‌سازد.

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015
بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015 بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015
بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

در پشت صندلی عقب این کراس‌اوور SUV فضایی به حجم حدود 728 لیتر قرار دارد که با تا کردن صندلی به 1,580 لیتر افزایش پیدا می‌کند؛ اگرچه این مقدار فضای کمی نیست اما در مقایسه با رقبایی چون هوندا CR-V و تویوتا RAV4 کوچک به نظر می‌رسد. 

 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای ix35 (توسان) 2015

افرادی که می‌خواهند هزینه کمتری صرف خرید خودرو کنند، تیپ پایه توسان 2015 را انتخاب می‌کنند. اما چنانچه بودجه شما اجازه دهد، بهتر است یکی از دو تیپ SE یا Limited را با پیشرانه قوی‌تر و مصرف سوخت نه چندان متفاوت انتخاب کنید. در بزرگراه کابین این کره‌ای شاسی بلند ساکت و آرام بوده و فرمان نرم و راحت آن، رانندگی با توسان را در جاده‌های ناهموار و پیچ‌های تند لذت‌بخش می‌سازد. ابعاد کوچک این خودرو نیز، با کاهش دایره گردش، عملکرد آن را بهبود می‌بخشد. 


منبع

Edmunds

برچسب : توسان , ix35 , آسان موتور , هیوندای , کراس اوور , SUV , شاسی بلند , مزدا CX 5 , هوندا CR V , فورد Escape , جیپ چروکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

افروز
0

ماشین بدی نیست ولی صندلی عقب خفه است و برای افرادی که بد ماشین هستند گزینه خوبی نیست.
01:39  1403/02/23
پاسخ دادن
ابی محمودی
0

باسلام به نظر مت فرمان از سراتو سفت تر است ولی درمورد همه قسمتش عالیه .
07:41  1397/08/25
پاسخ دادن
جواد
9

نسبت به قیمت زیاد جالب نیست بعد از یه هفته فروختمش
11:05  1394/12/04
پاسخ دادن
مسعود
12

من یه ix35 صفر گرفتم ولی از سیستم صوتی تصویری اون زیاد راضی نیستم میگن ضبط این ماشینها ضعیفه کسی میتونه منو راهنمایی کنه!
21:51  1394/04/22
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
6

ماشین خوبیه . منتظریم ببینیم خودروسازای وطنی کی وارد بازار رو به رشد شاسی بلندا میشن.
18:26  1394/01/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پذیرش 11 بهمن فوری : مابه‌التفاوت رو چند فروردین ب حساب ریختین؟ سخا چی؟
پذیرش 11 بهمن فوری : پیش فروش یا فوری نا مفهومه داداش .
ساندرو اتوماتیک : خدا رو شکر عزیزان این حداقل رقم کارشناسی هست. دادگستری سایر مناطق تهران و شهرستان ها رقم تا بالای 2 میلیارد هم ارزشیابی و پرداخت شد.
هاکان شاهانی : با سلام به نظرم سایپا مصوبه رو رعایت نکرده طبق مصوبه باید مبلغی که از قبل به عنوان پیش پرداخت اخذ شده افزایش قیمت شامل نمیشه و نصف بعدی که به همراه دعوت نامه میاد افزایش قیمت قابل قبوله
207 کد 60019 : از دوستان سقف فلز با موعد دی ماه کسی فاکتور شده؟
کریم : چونه بزن خیلیه
ایمان : چطور شکایت کردید
حسن : نه عزیزم باتوطئه زندگی نمیکنم بلکه سعی میکنم بافکرومنطق وباهوش به قضایا نگاه کنم!!سعی میکنم به راحتی به کسی که یه کاری انجام مبده بدون منافع مالی یخرده روش تحقیق کنم تاحقیقت رومتوجه بشم
جواد : بگو نافم بچسبه به پیشونیت
29 : منظورم مهمترین جایگاه شکایت سازمان بازرسی هست در جواب آن دوستمون آدرس شکایت به خود ایران خودرو را می خواست نوشتم خودمم کم احتمال میدم