شاید به جرأت بتوان گفت تنها چیزی که پژو 308 GT کم دارد، یک حرف "i" در انتهای اسم آن است چون این خودرو جمع و جور فرانسوی تقریباً از عهده هر کاری که به آن بسپارید بر میآید. این خودرو نیز مانند رقیب آلمانیاش یعنی فولکس واگن GTI، بر عملکرد و هندلینگ تمرکز کرده است ولی ظاهری زیبا و مجلل در اختیار شما قرار میدهد که در رقیبش به چشم نمیخورد.
نیروی پیشران این خودرو زیبا را یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری تأمین میکند که به توربوشارژر مجهز است و میتواند 205 اسببخار نیرو و 285 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. اگر به رانندگی با گیربکس اتوماتیک علاقه دارید، باید موتور توربو دیزل 2 لیتری را انتخاب کنید که قادر است 178 اسببخار نیرو و 400 نیوتنمتر گشتاور تولید کند و شتاب صفر تا صد آن 8.4 ثانیه است. میزان مصرف سوخت موتور توربو دیزل در سیکل ترکیبی فقط 4 لیتر در هر صد کیلومتر و میزان مصرف موتور بنزینی در کنار گیربکس دستی 5.6 لیتر برآورد شده است که اعداد و ارقامی واقعاً عالی هستند.
رینگهای 18 اینچی آلومینیومی و تایرهای Sport 3 میشلن روی این خودرو خودنمایی میکنند و به آن ظاهری زیبا میدهند که در خودروهای دیگر کمتر دیده میشود. رنگ آبی Magentic این خودرو بسیار منحصر به فرد است و این پژو کوچک را از دیگران متمایز میکند. چراغها جلو و چراغهای راهنما تمام LED هستند و از نوری عالی برخوردارند. کابین داخلی پژو 308 GT مدل 2015 بسیار شیک و با کلاس است و از روکش آلکانترا و تزیینات اسپرت روی غربیلک فرمان بهره میبرد. نورپردازی نمایشگر بزرگ 9.7 اینچی نیز به رنگ قرمز است.
تجهیزات دیگری که به صورت استاندارد ارائه میشوند عبارتند از: دسترسی بدون کلید، ماساژور صندلیهای جلو، پارک عقب اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم هشدار نقاط کور. صندلیهای اسپرت نیز حس خوبی به سرنشینان میدهند ولی ارتفاع آنها در مقایسه با سایر محصولات ساخت کمپانی پژو کمتر است و شاید بعضی افراد با آن راحت نباشند. شاید بتوان گفت دسته دنده نیز مانند سایر خودروهای فرانسوی بیش از حد بالا آمده است. وزن پژو 308 GT با گیربکس دستی به 1,200 میرسد و به جز صدای کمی که از تایرها به گوش میرسد، صدایی دیگری وارد کابین نمیشود.
با در نظر گرفتن این وزن نسبتاً گفت این خودرو از شتاب و سرعت مناسبی برخوردار است، با این حال، موتور در دورهای پایین قدری تنبل است ولی این مشکل هنگامی که دور موتور قدری بالا برود برطرف میشود. وقتی دنده سه جا برود همه چیز عادی میشود، اگر حالت Sport را فعال کنید، آمپرها به ناحیه قرمز نزدیک میشوند و غرش گوشنواز موتور داخل کابین "طنینانداز" میشود. به این خاطر میگوییم طنینانداز که این صدا از طریق بلندگوها پخش میشود.
هنگام عبور از جادههای ناهموار، این خودرو آرامش و متانت خودش را حفظ میکند و ثابت میشود کمپانی پژو یک خودرو GT تمام و کمال به هوادارانش عرضه کرده است. سیستم تعلیق دارای سه حالت قابل تنظیم است که عملکرد را بسیار عالی و درخشان میکند. چسبندگی به سطح جاده نیز عالی است و حتی هنگامی که سیستم کنترل پایداری را غیر فعال کنید نیز بینظیر به نظر میرسد. کامپیوتر سفری در طول سفر اطلاعات مربوط به مصرف سوخت و سایر اطلاعات ضروری را به راننده نمایش میدهد. گنجایش صندوق عقب بسیار زیاد است به 430 لیتر بالغ میشود، نمایشگر لمسی و اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث نیز کارشان را به درستی انجام میدهند.