موتورسیکلت کاوازاکی Concours 14 آمیزهای است کامل از راحتی، سرعت و کاربرد. ارگونومی بیعیب و نقص این موتورسیکلت با یک پیشرانه قوی چهار زمانه ترکیب شده است که آب خنک است، 1,352 سیسی حجم دارد و هر سیلندر آن از چهار سوپاپ بهره میبرد. این پیشرانه در کنار یک گیربکس شش سرعته قرار گرفته است و قادر است حداکثر 138 نیوتنمتر گشتاور تولید کند.
از آن جایی که سیستم تعلیق از اهمیت بالایی برخوردار است، این موتورسیکلت به سیستم تعلیقی محکمتر در قسمت عقب مجهز شده است که برای تنظیم کردن آن به هیچ آچار یا ابزار خاصی احتیاج نیست. دوشاخه تلسکوپی جلو نیز 43 میلیمتر جای بازی دارد و قابل تنظیم است. موتورسیکلت کاوازاکی Concours 14 مدل 2015 در دو رنگ Candy Lime Green و Metallic Spark Black به بازار عرضه میشود. این موتورسیکلت قوی برای هواداران موتورسیکلتهای سوپراسپرت کاملاً آشناست و وضعیت قرارگیری موتورسوار بر روی آن باعث میشود از سایر سوپر موتورهای رقیب راحتتر و ایمنتر باشد.
راکبان میتوانند از پیشرانه بسیار قوی که از کلاس کاوازاکی Ninja ZX 14 R است لذت ببرند، شاسی نیز به گونهای طراحی شده است که از نرمی و توازن بالایی برخوردار باشد. مدل 2015 این موتورسیکلت از شتاب بیشتر، فرمان سبکتر در سرعتهای پایین، سیستم تعلیق محکمتر در عقب، شیشه جلوی جدید، ترمز ضدقفل بازنگری شده و جعبه بار در عقب بهرهمند شده است. این تغییرات باعث میشوند این موتورسیکلت از نظر زیبایی و عملکرد، در صدر موتورسیکلتهای اسپرت سفری قرار بگیرد.
پیشرانه نیز کم مصرف است و گشتاور بالایی تولید میکند. این گشتاور بالا در کنار گیربکس شش سرعته، باعث میشود موتورسیکلت کاوازاکی Concours 14 برای انجام هرگونه مانوری آماده باشد. وظیفه تزریق سوخت و تعیین مقدار دقیق سوختی که پیشرانه لازم دارد بر عهده یک کامپیوتر است که باعث میشود تولید آلایندهها به حداقل برسد و مصرف سوخت پایین بیاید. سیستم کنترل سرعت نیز از یک ECU بهره میبرد و استارت زدن و گرم کردن پیشرانه را به کاری ساده و آسان تبدیل میکند.
سیستم کنترل پایداری (KTRC) هنگامی که تشخیص بدهد چرخ عقب بکسواد میکند، خروجی موتور را پایین میآورد تا اصطکاک چرخ عقب با زمین حفظ شود. سیستم KTRC از ECU و سنسورهای ترمز ABS استفاده میکند، به این ترتیب، هیچ وزن اضافهای به موتورسیکلت وارد نمیکند. دیسکهای دوگانه 310 میلیمتری جلو شبیه گلبرگ هستند و از کالیپرهای چهار پیستونی بهره میبرند. در عقب فقط یک دیسک 270 میلیمتری دیده میشود که به کالیپر تک پیستونی مجهز است.
هر پیستون کالیپر ترمز دارای لنتهایی مجزا است که باعث میشود لنتها بهتر خنک بشوند و در شرایط سخت بهتر عمل بکنند. اگر حالت Fuel Economy Assistance انتخاب شود، مصرف سوخت پایینتر میآید. این حالت در هر دندهای کار میکند و باعث میشود دریچه سوخت فقط 30 درصد باز باشد و سرعت از 128 کیلومتر بر ساعت بالاتر نرود. یک پمپ هیدرولیک در قسمت کلاچ تعبیه شده است که باعث میشود کلاچ نرم و دقیق عمل کند. پیشرانه در قسمت جلوتری قرار گرفته و فاصله محورهای عقب و جلو به دقت و به گونهای طراحی شده است که توزیع وزن به خوبی صورت بگیرد، هندلینگ بالا برود و پایداری در سرعتهای بالا بیشتر باشد.
موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 به جعبههایی سخت در دو طرف زین مجهز است که فضای زیادی برای گنجاندن بار در اختیار میگذارند و به راحتی نیز جدا میشوند. این جعبهها ضد آب هستند و به راحتی یک کلاه کاسکت بزرگ را در خودشان جا میدهند. این جعبهها سبک و تا بیشترین حد ممکن به مرکز موتورسیکلت و مرکز ثقل موتورسیکلت نزدیک هستند تا کمترین تأثیر را بر هندلینگ داشته باشند. یک پریز برق 40 وات DC نیز روی داشبورد تعبیه شده است تا برق مورد نیاز لوازم شخصی را تأمین کند.
آمپرهای کیلومترشمار و دورسنج خوانا هستند و نمایشگر دیجیتال LCD اطلاعاتی از قبیل سرعت، میزان بنزین باقی مانده در باک، ولتاژ باتری، وضعیت دنده، میزان باد تایرها و ساعت را به نمایش میگذارد. این نمایشگر دمای هوای خارج را نیز به نمایش میگذارد و سنسور آن در دورترین فاصله از پیشرانه نصب شده است. ظرفیت باک به 22 لیتر میرسد که برای یک موتورسیکلت کم مصرف مناسب به نظر میرسد. زینهای سفری نیز به گونهای طراحی شدهاند که در سفرهای طولانی بسیار راحت باشند.