بررسی هوندا Pilot مدل 2015

بررسی هوندا Pilot مدل 2015

هوندا Pilot مدل 2015 را به سختی می‌توان طلایه‌دار این کلاس از خودروها دانست. هم اکنون نسل ششم از این خودرو تولید می‌شود ولی کیفیت سواری این شاسی‌بلند همیشه بیشتر به پیکاپ شباهت داشته و این در حالی است که خودروهای رقیب تلاش کرده‌اند کیفیت سواری‌شان به خودروهای سواری شباهت پیدا کند. حاصل کار نیز تولید خودرویی است که کمی کهنه و از مد افتاده است و زیاد با سایر محصولات کمپانی هوندا جور در نمی‌آید. با این حال، هوندا Pilot از توانایی‌هایی برخوردار است که نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. اولین مورد مثبت فضای زیاد است. کابین بسیار جادار است و حتی صندلی‌های ردیف سوم هم برای بزرگسالان راحت هستند و باعث می‌شوند این کراس اوور بزرگ بتواند هشت سرنشین را در خودش جا بدهد. بدنه جعبه‌ای شکل هوندا Pilot این مزیت را دارد که می‌توان اشیاء بزرگ را با آن حمل کرد. اگر صندلی‌های عقب را بخوابانید به راحتی می‌توانید به بازار مبل بروید و خرید کنید. همانطور که پیشتر گفته شد کیفیت سواری این کراس اوور بیشتر به پیکاپ شباهت دارد و قدری خشک است، علاوه بر این، این خودرو از تجهیزاتی که امروزه بخشی عادی از خودروها محسوب می‌شود نیز بهره نبرده است. برای مثال، سیستم هشدار نقاط کور یا هشدار عبور از خط، اپلیکیشن‌های سازگار با تلفن‌های همراه، دسترسی بدون کلید و مجاری هوا برای صندلی‌ها به چشم نمی‌خورند. البته برخی از این تجهیزات در تیپ‌های بالاتر قابل خریداری هستند. در مجموع می‌توان گفت سایر رقبا می‌توانند گزینه‌های بهتری باشند. شورولت Traverse و تویوتا Highlander نیز هشت نفره هستند ولی از تجهیزات بیشتری بهره می‌برند. فورد Flex، هیوندای سانتافه و مزدا CX-9 نیز خودروهایی زیبا و اسپرت هستند که ارزشش را دارند نگاهی به آن‌ها بیندازید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هوندا Pilot مدل 2015

هوندا Pilot مدل 2015 یک کراس اوور بزرگ و هشت نفره است که در این تیپ‌ها به بازار عرضه می‌شود: تیپ LX، تیپ EX، تیپ SE، تیپ EX-L و تیپ Touring. تجهیزات استاندارد تیپ LX عبارتند از: رینگ‌های 17 اینچی، شیشه‌های دودی عقب، قلاب یدک‌کشی، دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک سه نقطه‌ای، دوربین دید عقب، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به بالا و پایین، صندلی‌های تاشوی ردیف دوم و ردیف سوم به نسبت 40/60، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر 8 اینچی، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و هفت بلندگو و درگاه USB/iPod. تجهیزات تیپ EX عبارتند از: رینگ‌های 18 اینچی، قاب آینه‌های جانبی و دستگیره درب‌ها به رنگ بدنه، چراغ‌های اتوماتیک، صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در هشت جهت. مدل‌های مجهز به چهار چرخ محرک به گرمکن آینه‌ها نیز مجهز هستند. تیپ SE از رینگ‌های 18 اینچی، سانروف، نمایشگر سیستم تفریحات و سرگرمی برای صندلی‌های عقب و رادیوی ماهواره‌ای بهره می‌برد. تیپ EX-L دارای رینگ‌هایی متفاوت است و نمایشگر سیستم تفریحات و سرگرمی برای صندلی‌های عقب به صورت سفارشی عرضه می‌شود، ولی از تجهیزات زیر به صورت استاندارد بهره می‌برد: سانروف، رادیو ماهواره‌ای، درب صندوق عقب برقی، صندلی برقی شاگرد با قابلیت حرکت در چهار جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرمی، روکش چرمی غربیلک فرمان و آینه الکتروکرومیکGPS فقط در تیپ‌ EX-L به صورت سفارشی به فروش می‌رسد و در کنار کنترل صوتی، ساب ووفر، حافظه 15 گیگا بایتی برای ذخیره موسیقی و تنظیمات مختلف برای خودرو (قفل کردن درب‌ها، نورپردازی چراغ‌ها و ...) قرار می‌گیرد. در این تیپ خریداران باید از بین مسیریاب ماهواره‌ای و نمایشگر سیستم تفریحات و سرگرمی برای صندلی‌های عقب یکی را انتخاب کند. مجهزترین تیپ هوندا Pilot، تیپ Touring است که از این تجهیزات بهره می‌برد: روف‌ریل، سنسور پارک عقب، آفتابگیر برای صندلی‌های ردیف دوم، سیستم کنترل باد تایرها و سیستم صوتی مجهز به ده بلندگو. برخلاف تیپ EX-L، نمایشگر سیستم تفریحات و سرگرمی برای صندلی‌های عقب و مسیریاب ماهواره‌ای می‌توانند با هم خریداری شوند.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هوندا Pilot مدل 2015

نیروی پیشران هوندا Pilot مدل 2015 را یک موتور شش سیلندر 3.5 لیتری تأمین می‌کند که می‌تواند 250 اسب‌بخار نیرو و حدود 343 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس پنج سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد در کنار این موتور قرار می‌گیرند. سیستم چهار چرخ محرک فقط به صورت سفارشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. در تست سرعت، تیپ Touring با چهار چرخ محرک توانست ظرف 8.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند، در حالی که این زمان با دیفرانسیل جلو به 8.3 ثانیه کاهش پیدا می‌کند. البته هر دو این اعداد از میانگین شتاب صفر تا صد خودروهای این کلاس بیشتر است. این کراس اوور با دیفرانسیل جلو می‌تواند 907 کیلوگرم بار یدک بکشد، در حالی که مدل‌های مجهز به چهار چرخ محرک می‌تواند تا 2,041 کیلوگرم بار را یدک بکشد. میزان مصرف سوخت این کراس اوور در سیکل ترکیبی با دیفرانسیل جلو 13.3 لیتر (15.21 لیتر در شهر و 10.95 لیتر در بزرگراه) و با چهار چرخ محرک 13.69 لیتر (16.10 لیتر در شهر و 11.04 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

 

ایمنی

بررسی هوندا Pilot مدل 2015

تچهیزات ایمنی استاندارد هوندا Pilot مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای و پشت سری‌های برقی برای صندلی‌های جلو. دوربین دید عقب نیز جزو تجهیزات استاندارد است ولی سنسورهای پارک عقب فقط در تیپ Touring عرضه می‌شوند. گفتنی است سیستم پیشگیری از تصادف یا درخواست امداد جاده‌ای در این خودرو وجود ندارد. در تست سرعت، هوندا Pilot پس از پیمودن 39.62 متر به حالت توقف درآمد که یکی از طولانی‌ترین مسافت‌ها در حوزه خودروهای کراس اوور محسوب می‌شود. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، مقاومت طرفین و مقاومت سقف به این خودرو بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را اختصاص داده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هوندا Pilot مدل 2015

بزرگترین نقطه ضعف طراحی داخلی هوندا Pilot مدل 2015 این است که ظاهری از مد افتاده دارد و به جرأت می‌توان گفت چندین پله از طراحی داخلی هوندا آکورد عقب‌تر است. با این حال، کابین داخلی کاربردی است و جزییات آن به طور هوشمندانه‌ای طراحی شده‌اند. دکمه‌های کنترل آب و هوای اتوماتیک کنسول مرکزی را شلوغ نکرده‌اند، نمایشگر 8 اینچی نیز به کم کردن تعداد دکمه‌ها و دسته‌ها کمک زیادی می‌کند. با این حال، بعضی از دکمه‌های کنترلی ظاهر چندان خوشایندی ندارند. بر خلاف سایر کراس اوورهایی که دارای صندلی‌های ردیف سوم هستند، صندلی‌های ردیف سوم هوندا Pilot جای زیادی برای نشستن بزرگسالان دارد.

بررسی هوندا Pilot مدل 2015 بررسی هوندا Pilot مدل 2015

متأسفانه، ارتفاع نشیمن‌‌گاه صندلی‌های ردیف دوم و ردیف سوم بیش از حد کم است و باعث می‌شود زانوی سرنشینان قد بلند خمیده شود. شورولت Traverse و فورد Flex از این لحاظ از راحتی بیشتری برخوردارند. با این حال اگر اصرار دارید که حتماً یک کراس اوور هشت نفره داشته باشید، هوندا Pilot، شورولت Traverse و تویوتا Highlander تنها گزینه‌هایی هستند که در کلاس وجود دارند. اگر صندلی‌های ردیف دوم و سوم خوابانده شوند، فضای بار به 2.46 متر مکعب می‌رسد، اتاق جعبه‌ای شکل نیز باعث می‌شود به راحتی بتوان اجسام بزرگ را داخل این خودرو جا داد. شیشه درب صندوق عقب به صورت مجزا باز می‌شود و اجسام بزرگتری مانند تخته موج‌سواری نیز قابل حمل هستند.

 

تجربه رانندگی

بررسی هوندا Pilot مدل 2015

هوندا Pilot مدل 2015 سواری نسبتاً مناسب و لذت‌بخشی دارد و ناهمواری‌های سطح جاده را خوب جذب می‌کند. هنگام حرکت در بزرگراه و در سرعت‌های بالا نیز کابین کاملاً بی سر و صدا باقی می‌ماند. با این که این خودرو قدری سنگین و لش احساس می‌شود ولی بسیار خوب با سایر کراس اوورهای بزرگ رقابت می‌کند. هنگام عبور از پیچ‌ها نیز به خاطر فرمان کند و ابعاد بزرگش، سنگین احساس می‌شود. گفتنی است نیروی موتور به صورت تئوری زیاد است ولی در عمل موتور کم می‌آورد. شاید بخشی از این امر به علت تعویض دنده‌های کند گیربکس پنج سرعته اتوماتیک باشد. رقبای این خودرو از گیربکس‌های کارآمد شش سرعته یا گیربکس متغیر پیوسته بهره می‌برند.

بررسی هوندا Pilot مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : هوندا , هوندا Pilot , شورولت Traverse , تویوتا Highlander , فورد Flex , هیوندای سانتافه , مزدا CX 9 , هوندا آکورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید