بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

میتسوبیشی ASX مدل 2015 مدلی به روز شده است و راحتی آن نیز بالا رفته است. این به روزشدگی در همه تیپ‌ها از جمله تیپ پایه LS نیز به چشم می‌خورد که به رینگ‌های 17 اینچی، سنسورهای عقب و دوربین دید عقب مجهز شده است. از میان رقبای سرسخت میتسوبیشی ASX می‌توان به هیوندای ix35، مزدا CX-5، کیا اسپورتیج، اشکودا Yeti و نیسان قشقایی نام برد. شاید منصفانه باشد که بگوییم وقت آن است میتسوبیشی ASX انگیزه‌های بیشتری برای مشتریان ایجاد کند، در غیر این صورت ممکن است از قافله عقب بماند. پیشرانه مدل 2015 میتسوبیشی ASX دست نخورده باقی مانده است و یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری است که می‌تواند 149 اسب‌بخار نیرو و 197 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ پایه LS با یک گیربکس پنج سرعته دستی به بازار عرضه می‌شود، گیربکس متغیر پیوسته (CVT) نیز به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

کمپانی میتسوبیشی مدعی است این کراس اوور با گیربکس دستی حدود 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین مصرف می‌کند و میزان مصرف با گیربکس CVT نیز به 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد ولی در دنیای واقعی ممکن است میزان مصرف به 9.1 لیتر نیز برسد. موتور در دورهای پایین قدرت چندانی ندارد و گشتاور در دورهای بین 4200 تا 6000 بالا می‌رود. گفتنی است صدای موتور در دورهای بالای 4000 قدری بالا می‌رود. وقتی صحبت از ابعاد  به میان می‌آید باید گفت طول میتسوبیشی ASX به 4.29 متر و عرض و ارتفاع آن به ترتیب به 1.77 و 1.61 متر می‌رسند که از رقبایی نظیر پژو 2008 کوچکتر است. فاصله محورها نیز به 2.67 متر می‌رسد که نسبت به فاصله محورهای نسل قبلی میتسوبیشی Outlander کمتر است.

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

کمپانی میتسوبیشی مدعی است در سیستم تعلیق نیز تغییراتی داده است تا آن را پایدارتر و باثبات‌تر بکند و واضح است که این کار بی تأثیر نیز نبوده است. به نظر می‌رسد بهره‌مندی از فاصله محور بیشتر، باعث شده است کیفیت سواری به نسبت بهتر بشود و برای رفت و آمدهای روزمره بسیار مناسب باشد. سیستم تعلیق دست اندازهای بزرگ را به خوبی جذب می‌کند ولی چنانچه ناهمواری‌ها سطح جاده تداوم داشته باشند، اتاق قدری تکان خواهد داشت ولی با همه این حرف‌ها، آرامش و متانت این خودرو بهتر از قبل است. میتسوبیشی ASX هنگام عبور از جاده‌های پر پیچ و خم نشان می‌دهد که واقعاً ارتقاء یافته است. رینگ‌های 17 اینچی مجهز به تایرهای دانلوپ SP Sport چسبندگی بسیار خوبی ایجاد می‌کنند. فرمان نیز بیشتر برای رفت و آمدهای روزانه مناسب است تا عبور از جاده‌های کوهستانی.

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

در واقع، فرمان سبک است و به راحتی می‌توان با آن پارک کرد. وقتی صحبت از قیافه ظاهری به میان بیاید، باید گفت میتسوبیشی ASX به اندازه رقبایش جدید و تر و تازه به نظر نمی‌رسد، البته در مورد تزیینات و مواد مصرف بازنگری‌هایی صورت گرفته است، روکش‌ها نیز جنس خوبی دارند. تیپ پایه از روکش چرمی غربیلک فرمان و پدل شیفتر و نمایشگر لمسی 6.1 اینچی بهره می‌برد. تزیینات سیاه رنگ نیز در داخل کابین به چشم می‌خورند. کار با نمایشگر لمسی بسیار آسان است و تجهیزاتی نظیر درگاه USB، کنترل صوتی و اتصال سیستم صوتی با تلفن همراه از طریق بلوتوث نیز در کنار آن قرار می‌گیرند.

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015 بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

چیدمان عناصر در داخل کابین، نمی‌تواند از مد افتادگی این خودرو را پنهان کند، اجزائی مانند کلیدهای کنترلی دایره شکل نیز دیگر چیزی نیست که در خودروهای امروزی دیده بشود. دریچه سیستم تهویه مطبوع برای صندلی‌های عقب نیز ارائه نشده است. صندلی‌های جلو راحت هستند ولی صندلی عقب مانند نیمکت تخت و کوتاه است که فضای مناسبی در اختیار افراد قوی جثه قرار می‌دهد. صندلی‌ کودک به راحتی روی صندلی عقب نصب می‌شود و فضای پای مناسبی نیز در اختیار بزرگسالان قرار می‌گیرد و بر خلاف تیپ‌های بالاتر که از سانروف بهره می‌برند، تیپ پایه فضای سر مناسبی در اختیار افراد بلند قد قرار می‌دهد. گنجایش فضای بار میتسوبیشی ASX در برابر رقبایش کوچک به نظر می‌رسد.

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

در داخل کابین نیز جا لیوانی، پاکت‌هایی بر روی درب‌ها، و جای بطری به چشم می‌خورند. در قسمت عقب، به جز یک جا نقشه‌ای، محفظه‌ای روی درب‌ها وجود ندارد، وقتی تکیه‌گاه دست وسط صندلی باز بشود نیز چند جالیوانی در اختیار سرنشینان عقب قرار خواهد گرفت. گنجایش فضای بار به 416 لیتر می‌رسد که چنانچه صندلی‌های عقب خوابانده شوند این فضا به 1,109 لیتر افزایش پیدا می‌کند. درب صندوق عقب با زاویه زیادی باز می‌شود و بار زدن اشیاء بزرگ و حجیم را امکان‌پذیر می‌کند. میتسوبیشی ASX مدل 2015 از هفت کیسه هوا (دو کیسه هوا در جلو، دو کیسه هوای جانبی در جلو، کیسه هوای پرده‌ای در دو طرف و یک کیسه هوای زانوی راننده) بهره می‌برد و به این می‌بالد که در زمینه ایمنی موفق به کسب پنج ستاره شده است.

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

در مجموع می‌توان گفت تغییراتی که بر روی مدل 2015 این کراس اوور صورت گرفته است بسیار خوب و ایده‌آل است ولی همچنان به پای رقبای جدیدش نمی‌رسد ولی اگر یک کراس اوور جمع و جور با قیمت نسبتاٌ مناسب می‌خواهید؛ ارزش آن را دارد که نگاهی به آن بیندازید.


منبع

CarAdvice

برچسب : میتسوبیشی , هیوندای ix35 , مزدا CX 5 , کیا اسپورتیج , نیسان قشقایی , پژو 2008 , میتسوبیشی Outlander






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیر
0

لطفا قیمت هم ببدین حدودا ..منون
14:33  1395/08/19
گزارش
پاسخ دادن
عبدالله آژیر از گچسر
2

مصرف پایین سوخت ،کیفیت بالای قطعات،هندلینگ عالی خودروهای ژاپنی را در محصولات میتسوبیشی می توان یافت.نمونه گالانت GL1977 گواهی این ادعای بنده در جاده چالوس می باشد. سپاس
23:11  1394/05/12
گزارش
پاسخ دادن
امیر
11

میتسو هر چند کم کار شده ولی ماشینهای ارزشمندی میسازه که با گذشت عمر زیاد محصولاتش بی دردسر و کارامده . برای من که ماشین قابل احترامیه
20:49  1394/05/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون
سامیار : رحیم جان ،چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
isax : چه سایتی؟همین saipa.iranecar?
رحیم : سلام خدمت دوستان من امروز رفتم توسایت چراغ فاکتوربرام روشن شده بود پارسال آذرمبلغ اولیه روزدم ماه پیش تبدیل دوگانه به تک اومد قبول کردم توبرگه هم زده بودتحویل30روزه،ممنون ازسایپا...ایشالاقسمت همه دوستان باذ ذات دار
راهب : برو ماشینتو بیار .همین وبس