بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

میتسوبیشی ASX مدل 2015 مدلی به روز شده است و راحتی آن نیز بالا رفته است. این به روزشدگی در همه تیپ‌ها از جمله تیپ پایه LS نیز به چشم می‌خورد که به رینگ‌های 17 اینچی، سنسورهای عقب و دوربین دید عقب مجهز شده است. از میان رقبای سرسخت میتسوبیشی ASX می‌توان به هیوندای ix35، مزدا CX-5، کیا اسپورتیج، اشکودا Yeti و نیسان قشقایی نام برد. شاید منصفانه باشد که بگوییم وقت آن است میتسوبیشی ASX انگیزه‌های بیشتری برای مشتریان ایجاد کند، در غیر این صورت ممکن است از قافله عقب بماند. پیشرانه مدل 2015 میتسوبیشی ASX دست نخورده باقی مانده است و یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری است که می‌تواند 149 اسب‌بخار نیرو و 197 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیپ پایه LS با یک گیربکس پنج سرعته دستی به بازار عرضه می‌شود، گیربکس متغیر پیوسته (CVT) نیز به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

کمپانی میتسوبیشی مدعی است این کراس اوور با گیربکس دستی حدود 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین مصرف می‌کند و میزان مصرف با گیربکس CVT نیز به 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد ولی در دنیای واقعی ممکن است میزان مصرف به 9.1 لیتر نیز برسد. موتور در دورهای پایین قدرت چندانی ندارد و گشتاور در دورهای بین 4200 تا 6000 بالا می‌رود. گفتنی است صدای موتور در دورهای بالای 4000 قدری بالا می‌رود. وقتی صحبت از ابعاد  به میان می‌آید باید گفت طول میتسوبیشی ASX به 4.29 متر و عرض و ارتفاع آن به ترتیب به 1.77 و 1.61 متر می‌رسند که از رقبایی نظیر پژو 2008 کوچکتر است. فاصله محورها نیز به 2.67 متر می‌رسد که نسبت به فاصله محورهای نسل قبلی میتسوبیشی Outlander کمتر است.

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

کمپانی میتسوبیشی مدعی است در سیستم تعلیق نیز تغییراتی داده است تا آن را پایدارتر و باثبات‌تر بکند و واضح است که این کار بی تأثیر نیز نبوده است. به نظر می‌رسد بهره‌مندی از فاصله محور بیشتر، باعث شده است کیفیت سواری به نسبت بهتر بشود و برای رفت و آمدهای روزمره بسیار مناسب باشد. سیستم تعلیق دست اندازهای بزرگ را به خوبی جذب می‌کند ولی چنانچه ناهمواری‌ها سطح جاده تداوم داشته باشند، اتاق قدری تکان خواهد داشت ولی با همه این حرف‌ها، آرامش و متانت این خودرو بهتر از قبل است. میتسوبیشی ASX هنگام عبور از جاده‌های پر پیچ و خم نشان می‌دهد که واقعاً ارتقاء یافته است. رینگ‌های 17 اینچی مجهز به تایرهای دانلوپ SP Sport چسبندگی بسیار خوبی ایجاد می‌کنند. فرمان نیز بیشتر برای رفت و آمدهای روزانه مناسب است تا عبور از جاده‌های کوهستانی.

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

در واقع، فرمان سبک است و به راحتی می‌توان با آن پارک کرد. وقتی صحبت از قیافه ظاهری به میان بیاید، باید گفت میتسوبیشی ASX به اندازه رقبایش جدید و تر و تازه به نظر نمی‌رسد، البته در مورد تزیینات و مواد مصرف بازنگری‌هایی صورت گرفته است، روکش‌ها نیز جنس خوبی دارند. تیپ پایه از روکش چرمی غربیلک فرمان و پدل شیفتر و نمایشگر لمسی 6.1 اینچی بهره می‌برد. تزیینات سیاه رنگ نیز در داخل کابین به چشم می‌خورند. کار با نمایشگر لمسی بسیار آسان است و تجهیزاتی نظیر درگاه USB، کنترل صوتی و اتصال سیستم صوتی با تلفن همراه از طریق بلوتوث نیز در کنار آن قرار می‌گیرند.

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015 بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

چیدمان عناصر در داخل کابین، نمی‌تواند از مد افتادگی این خودرو را پنهان کند، اجزائی مانند کلیدهای کنترلی دایره شکل نیز دیگر چیزی نیست که در خودروهای امروزی دیده بشود. دریچه سیستم تهویه مطبوع برای صندلی‌های عقب نیز ارائه نشده است. صندلی‌های جلو راحت هستند ولی صندلی عقب مانند نیمکت تخت و کوتاه است که فضای مناسبی در اختیار افراد قوی جثه قرار می‌دهد. صندلی‌ کودک به راحتی روی صندلی عقب نصب می‌شود و فضای پای مناسبی نیز در اختیار بزرگسالان قرار می‌گیرد و بر خلاف تیپ‌های بالاتر که از سانروف بهره می‌برند، تیپ پایه فضای سر مناسبی در اختیار افراد بلند قد قرار می‌دهد. گنجایش فضای بار میتسوبیشی ASX در برابر رقبایش کوچک به نظر می‌رسد.

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

در داخل کابین نیز جا لیوانی، پاکت‌هایی بر روی درب‌ها، و جای بطری به چشم می‌خورند. در قسمت عقب، به جز یک جا نقشه‌ای، محفظه‌ای روی درب‌ها وجود ندارد، وقتی تکیه‌گاه دست وسط صندلی باز بشود نیز چند جالیوانی در اختیار سرنشینان عقب قرار خواهد گرفت. گنجایش فضای بار به 416 لیتر می‌رسد که چنانچه صندلی‌های عقب خوابانده شوند این فضا به 1,109 لیتر افزایش پیدا می‌کند. درب صندوق عقب با زاویه زیادی باز می‌شود و بار زدن اشیاء بزرگ و حجیم را امکان‌پذیر می‌کند. میتسوبیشی ASX مدل 2015 از هفت کیسه هوا (دو کیسه هوا در جلو، دو کیسه هوای جانبی در جلو، کیسه هوای پرده‌ای در دو طرف و یک کیسه هوای زانوی راننده) بهره می‌برد و به این می‌بالد که در زمینه ایمنی موفق به کسب پنج ستاره شده است.

بررسی میتسوبیشی ASX مدل 2015

در مجموع می‌توان گفت تغییراتی که بر روی مدل 2015 این کراس اوور صورت گرفته است بسیار خوب و ایده‌آل است ولی همچنان به پای رقبای جدیدش نمی‌رسد ولی اگر یک کراس اوور جمع و جور با قیمت نسبتاٌ مناسب می‌خواهید؛ ارزش آن را دارد که نگاهی به آن بیندازید.


منبع

CarAdvice

برچسب : میتسوبیشی , هیوندای ix35 , مزدا CX 5 , کیا اسپورتیج , نیسان قشقایی , پژو 2008 , میتسوبیشی Outlander






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

امیر
0

لطفا قیمت هم ببدین حدودا ..منون
14:33  1395/08/19
پاسخ دادن
عبدالله آژیر از گچسر
2

مصرف پایین سوخت ،کیفیت بالای قطعات،هندلینگ عالی خودروهای ژاپنی را در محصولات میتسوبیشی می توان یافت.نمونه گالانت GL1977 گواهی این ادعای بنده در جاده چالوس می باشد. سپاس
23:11  1394/05/12
پاسخ دادن
امیر
11

میتسو هر چند کم کار شده ولی ماشینهای ارزشمندی میسازه که با گذشت عمر زیاد محصولاتش بی دردسر و کارامده . برای من که ماشین قابل احترامیه
20:49  1394/05/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟