بررسی مزدا 5 مدل 2015

بررسی مزدا 5 مدل 2015

مزدا 5 مدل 2015 یک مینی ون نسبتاً جمع و جور است که از قدرت مانوردهی بالا و مصرف سوخت مناسبی بهره می‌برد. با این که تعداد صندلی‌ها برخلاف سایر مینی ون‌ها هفت یا هشت عدد نیست بلکه شش عدد است ولی به عنوان یک مینی ون بسیار خوب به صاحبش خدمت می‌کند. برای مثال، درب‌های کشویی و سبک وزن عقب، سوار و پیاده شدن را مخصوصاً برای کودکان بسیار آسان می‌کند. محفظه‌های بار زیادی نیز در داخل کابین به چشم می‌خورند، سواری لذت‌بخش آن نیز در کنار سیستم تعلیق اسپرت و فرمان‌پذیری عالی مزدا قرار می‌گیرد. با همه این حرف‌ها، این مینی ون مزدا 5 مدل 2015 در چند زمینه از رقبا عقب می‌ماند. این خودرو فقط با یک موتور چهار سیلندر و 157 اسب‌بخاری به بازار عرضه می‌شود که بیشتر برای رفت و آمدهای روزمره، رساندن کودکان به مدرسه و خریدهای روزانه مناسب است، با این حال، وقتی با سرنشینان زیاد در بزرگراه حرکت می‌کنید، موتور عملکردی چندان مناسب ندارد. اگر به دنبال مینی ون بهتری می‌گردید، می‌توانید به هوندا Odyssey، کیا Sedona و تویوتا Sienna مدل 2015 نگاهی بیندازید. در حوزه کراس اوورهای خانوادگی نیز گزینه‌های خوبی مانند فورد C-Max هیبریدی و هوندا CR-V وجود دارند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی مزدا 5 مدل 2015

مزدا 5 مدل 2015 یک مینی ون جمع و جور و شش نفره است که دارای سه ردیف صندلی است و در سه تیپ Sport، Touring و Grand Touring به بازار عرضه می‌شود. تجهیزات استاندار تیپ Sport عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، لوازم تمام برقی، دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک (با دریچه‌های هوا برای صندلی‌ها عقب)، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، صندلی‌های تاشوی عقب به نسبت 50/50، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، سیستم صوتی مجهز به شش بلندگو و سی‌دی خوان، درگاه USB و جک صوتی اضافی. تیپ Touring این تجهیزات را به تجهیزات فوق اضافه می‌کند: رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، بادشکن عقب، سنسور پارک عقب، روکش چرمی غربیلک فرمان و سر دنده، کامپیوتر سفری و اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث. تجهیزات تیپ Grand Touring عبارتند از: سانروف، چراغ‌های زنون اتوماتیک، گرمکن آینه‌های جانبی، برف پاک کن های اتوماتیک، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرمی و رادیو ماهواره‌ای. تجهیزاتی که به صورت تکی برای مزدا 5 به فروش می‌رسند نیز عبارتند از: استارت از راه دور، آینه الکتروکرومیک و نمایشگر سیستم تفریحات و سرگرمی برای صندلی‌های عقب.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی مزدا 5 مدل 2015

نیروی پیشران مزدا 5 مدل 2015 را یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری تأمین می‌کند که قادر است 157 اسب‌بخار نیرو و حدود 221 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیرویی که موتور تولید می‌کند از طریق گیربکس پنج سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در تست سرعت، تیپ Grand Touring توانست ظرف 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که صفر تا صد آن از مینی ون‌های شش سیلندر بیشتر است ولی به صفر تا صد کراس اوورهای چهار سیلندر بسیار نزدیک است. گفتنی است میزان مصرف سوخت مزدا 5 در سیکل ترکیبی 11.40لیتر (13.3 لیتر در شهر و 9.78 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است.

 

ایمنی

بررسی مزدا 5 مدل 2015

مزدا 5 مدل 2015 به صورت استاندارد به این تجهیزات ایمنی مجهز است: کنترل کشش، کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، کیسه هوای صندلی‌های جلو و کیسه هوای پرده‌ای جانبی. سنسورهای پارک عقب به صورت سفارشی قابل خریداری هستند و تجهیزاتی مانند دوربین دید عقب، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم پیشگیری از تصادف که امروزه همه مینی ون‌ها به آن مجهز هستند، در این خودرو به چشم نمی‌خورند. در تست ترمز، مزدا 5 توانست پس از پیمودن حدود 39.5 متر متوقف بشود که بیشتر ارز مسافت میانگین است. تیپ Sport عملکرد بهتری از خود نشان داده است و پس از پیمودن 37.80 متر به حالت توقف در آمد. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب‌دیدگی از میانه جلو و مقاومت سقف، به مزدا 5 بالاترین رتبه ممکن یعنی رتبه "خوب" را داده است. گفتنی است این خودرو در زمینه عدم آسیب‌دیدگی از طرفین رتبه "متوسط" و در زمینه عدم آسیب‌دیدگی از گوشه‌های جلو رتبه "ضعیف" را به دست آورده است. مقاومت صندلی‌ها و پشت سری‌ها هنگام وارد آمدن ضربه از عقب نیز موفق به کسب رتبه "قابل قبول" گردیده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی مزدا 5 مدل 2015

مزدا 5 آشکارا از سایر مینی ون‌های امروزی کوچک‌تر است، با این حال، از کابین داخلی مجهزی برخوردار است. صندلی‌های ردیف دوم جلو و عقب می‌روند و تاشو هستند. صندلی سمت شاگرد ردیف دوم نیز تاشو است و می‌توان از آن به عنوان میز استفاده کرد. طراحی داشبورد صاف و صیقلی، ساده و مدرن به نظر می‌رسد، دکمه‌های کنترلی زیادی نیز روی آن به چشم می‌خورند. دکمه‌ها و کلیدهای کنترلی در دسترس هستند و استفاده از آن‌ها آسان است.

بررسی مزدا 5 مدل 2015 بررسی مزدا 5 مدل 2015
بررسی مزدا 5 مدل 2015 بررسی مزدا 5 مدل 2015
بررسی مزدا 5 مدل 2015 بررسی مزدا 5 مدل 2015

صندلی‌های جلو بسیار راحت هستند ولی اگر افراد بلند قد در سفرهای طولانی روی صندلی‌های عقب بنشینند، زیاد راحت نخواهند بود. به لطف وجود درب‌های کشویی در دو طرف، دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم آسان است. صندلی‌هایی که به نصب 50/50 تا می‌شوند، بیشتر برای کودکان مناسب هستند چون فضای پا و فضای سر مناسبی در اختیار بزرگسالان قرار نمی‌دهند. هنگامی که صندلی‌های ردیف سوم خوابانده بشوند، گنجایش فضای بار 1.26 متر مکعب است و چنانچه صندلی‌های ردیف دوم نیز خوابانده شود، این فضا بسیار افزایش پیدا می‌کند (هرچند کمپانی مزدا این مقدار را اعلام نکرده است). تنها ایراد مهمی که می‌توان از مزدا 5 مدل 2015 گرفت این است که کابین آن در مقایسه با دیگر مینی‌ ون‌ها کم عرض و باریک‌تر است و برای حمل اشیاء بزرگ مناسب نیست.

 

تجربه رانندگی

بررسی مزدا 5 مدل 2015

مزدا 5 مدل 2015 به طرز ماهرانه‌ای کاربردی بودن، چالاکی و مانورپذیری را در هم می‌آمیزد. دید عالی راننده از اطراف و شعاع چرخش کم فرمان باعث می‌شود این خودرو روی جاده‌های باریک و پارکینگ‌های عمومی بسیار فرز و چالاک باشد. کیفیت سواری خشک نیست ولی کمی دست‌اندازها را احساس خواهید کرد. هندلینگ واقعاً اسپرت است و مانند سایر خودروهای این خانواده، مزدا 5 نیز سواری لذت‌بخشی دارد. اگر گله و شکایتی وجود د اشته باشد، به طور قطع در مورد موتور چهار سیلندر خواهد بود. اگرچه این موتور برای رفت و آمدهای روزمره نیروی کافی تولید می‌کند ولی هنگامی که پر از سرنشین است یا از سربالایی‌ها عبور می‌کند، از شتاب کمی برخوردار است. گفتنی است گیربکس اتوماتیک بسیار خوب عمل می‌کند، تعویض دنده‌ها نیز به موقع انجام می‌گیرند تا به افزایش شتاب کمک کنند. از آن جایی که بین گیربکی و موتور هماهنگی خوبی وجود دارد، میزان مصرف سوخت این مینی ون از کراس اوورهایی مانند هوندا CR-V و مزدا CX-5 پایین‌تر است.

بررسی مزدا 5 مدل 2015

بررسی مزدا 5 مدل 2015

بررسی مزدا 5 مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : مزدا , مزدا 5 , هوندا Odyssey , کیا Sedona , تویوتا Sienna , فورد C Max , هوندا CR V , مزدا CX 5






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

porri
0

صافکار میخواد در شو در بیاره ها
12:44  1394/06/05
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین cvt : من امروز سایپا بودم ، یک آشنایی توی اداره فروش داشتم.گفت روزی ۴ ~۵ تا بیشتر تولید ندارن.اصلا روی cvt نمیشه حساب کرد. به من گفت اگه عجله نداری صبر کن وگرنه به دنده ای تبدیل بزن. من ۲۱ اسفند تکمیل وجه کردم.گفت حداقل ۳ الی ۴ ماه دیگه باید صبر کنی.
پلاس پوشالی 8 اردیبهشت : جای اپراتورهای سایپا خر بزارن کاراییشون بیشتره هر سوالی میپرسی میگن نمیدونم نمیدونم پس حقوق واسه چی میگیری اینکه مردم رو دست به سر کنی فقط با 4 تا دروغ که از قبل هماهنگ شده بزرگترین اشتباه زندگیم بود اینکه به این طویله اعتماد کردم
spr : بچها داستان این spr چیه؟
معین : سلام لطفا دوستانی که خرداد تکمیل وجه کردن و تبدیل زدن به اس بی آر لطفا اعلام کنین تا چندم فاکتور شدین من خودم ۲۶خردادم یک هفته م هست تبدیل کردم اما فعلا فاکتور خبری نیست
cvt : آقا کجا کنده تعطیله الان بیش 30 روز شد یک عدد cvt فاکتور نشده. نفرات 18 و 19 اسفند زیاد هستن
شاهین cvt اتومات : برای من تبدیل به cvt بدون سانروف gl باز نیست. برای شما توی پنل کاربری الان امکان تبدیل هست؟
یونس : اگه تبدیل بزنیم سود تاخیر بهمون میدن
خدایا ببین : الهی بچه های مسئولین سایپا جلوشون پر پر بزنن خون به جیگرمون کردن هم پول دادیم هم روحو جسممون مریض شد
cvt : سلام به همه عزیزانی که سی وی تی هستن و که تاریخ تکمیل وجه و سخا آنها چند روز با 18 اسفند فاصله داره. بخش زیادی از تعهدات cvt تکمیل وجه 18 اسفند فاکتور شده. عزیزانی که تکمیل وجه 18 اسفند و 19 اسفند و 20 اسفند هستن روند تولید و تکمیل کاری کند هست اما تاریخ هر 15 روز بروز میشه و 18 اسفند نمیمونه و جلوتر میره. اونایی که خیلی عجله دارن میتونن تبدیل بزنن. البته با این روند تولید عزیزانی که خرداد 1404به بعد تکمیل وجه کردن احتمالا باید GL بدون سانروف بگیرن.
داریوش ۲ اردیبهشت : فک نکنم چون آخرین واریزی ها ۲۶ اسفند بود اونایی که بعد از وقت اداری روز ۲۶ واریز وجه انجام داده اند افتاده اند به ۲۷ با این اوصاف ۲۸ اصلا امکان نداره کسی باشه مگه اینکه شاهد معجزاتی در شرکت بی تعهد سایپا باشیم که امیدوارم این طوری نباشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهریور را : من تبدیل زدم نهم فاکتور شدم ولی تاریخ صور فاکتور هر روز اپدیت میشه امروزم تاریخ پرونده اپدیت شد اما خبری نیست از فاکتور تا الان
ارش : سلام من 20 مهر هستم فاکتور نشدم البته نوع طرح مهمه من فوق العاده تیرماه بودم
سید : خداوکیلی رسید ب اسفند؟ انقد اذیتمون کردند دیگه باور نمیکنیم
مشکی رینگ شهریور : خیلی زحمت کشیدین ممنونم از لطفت
علی محمدی : دوستان پیش فروش تحویل شهریور اگ تبدیل پلاس زدین و فاکتور شده اعلام کنین ببینیم چجوره وضعمون
ساینا اس سفید : سلام پیش فروش ها تا چه تاریخی فاکتور شدن ؟
حسن پیش پانا مرداد : دوستان بلاخره پلاک شد خیلی خوشحالم
محمد : دوستان من با چنتا از بچها رفتیم ،یکی که از یزد اومده بود،اداره تحویل زامیاد پل کفش ملی به سمت اندیشه اولین خیابان دست راست مشخصه،درب شماره یک ،بما گفتن که مجوز گرفته شده و از هفته بعد پلاک میشن ،به چند نفر دیگه نیاز داریم زحمت بکشن برن شرکت زامیاد درب اصلی جاده فتح کنار بانک ملت، اطلاعات بگیرن مشخص بشه بما راست گفتن یا سرکار گذاشتن ،منتظر خبر از شما هستیم تکون بخورید
207 پانا فولادی آذر : دقیقا منم مثل شمام کی اسقاط کردین؟
علی تحویل31مردادپانا : سلام 6فاکتورشدم امروز12پلاک شدم چند روز طول میکشه تحویل بدن لطفا راهنمایی کنید ممنون