بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم)

بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم)

در قسمت اول این مقاله به موضوعاتی نظیر طراحی بدنه و قدرت و عملکرد موتور فورد Explorer مدل 2015 پرداختیم، در این قسمت در مورد ایمنی، طراحی داخلی و تجربه رانندگی صحبت خواهیم کرد.

 

ایمنی

بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم)

فورد Explorer مدل 2015 به صورت استاندارد به این تجهیزات ایمنی مجهز است: کنترل کشش، کنترل پایداری، سیستم کنترل تکان‌های اتاق، کیسه هوای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای جانبی، کیسه هوای زانو برای صندلی شاگرد و سیستم MyKey که به والدین اجازه می‌دهد برای سرعت و میزان بلندی صدای سیستم صوتی محدودیت‌هایی وضع کنند. سیستم کنترل پایداری در بردارنده سیستم Curve Control نیز می‌باشد که می‌تواند هنگام عبور خودرو از پیچ‌‌ها، بر سرعت آن نظارت و در صورت نیاز آن را کم کند. سنسورهای پارک عقب در همه تیپ‌ها به جز تیپ پایه به صورت استاندارد عرضه می‌شوند. دوربین دید عقب نیز برای تیپ‌های  Limited و Sport به صورت استاندارد و برای تیپ XLT به صورت سفارشی ارائه می‌شود. تیپ‌های  Limited و Sport به صورت استاندارد به این تجهیزات ایمنی نیز مجهز هستند: سیستم پیشگیری از تصادف به همراه ترمز اتوماتیک (که هماهنگ با کروز کنترل تطبیقی کار می‌کند)، سیستم هشدار عبور از خط، هشدار نقاط کور، هشدار موانع عقب و کمربندهای inflatable برای سرنشینان ردیف دوم. در تست ترمز، تیپ XLT با سیستم چهار چرخ محرک و تیپ Limited با موتور شش سیلندر، هر دو پس از پیمودن حدود 38 متر متوقف شدند که برای یک شاسی‌بلند بزرگ مسافت مناسبی به نظر می‌رسد. تیپ XLT با موتور چهار سیلندر نیز پس از پیمودن 39.5 متر به حالت توقف در آمد که قدری بالاتر از میانگین این کلاس از خودروها است. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم آسیب‌دیدگی از میانه جلو، مقاومت جانبی و مقاومت سقف، بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را به این خودرو داده است. از طرفی فورد Explorer در زمینه عدم آسیب دیدگی از گوشه‌های جلو موفق به کسب رتبه "متوسط" شده است. طراحی صندلی‌ها و پشت سری‌ها هنگام وارد شدن ضربه از عقب نیز رتبه "خوب" را به دست آورده‌اند.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم)

کابین داخلی فورد Explorer بسیار مرتب و شسته رفته به نظر می‌رسد. اجزاء داخلی جذاب و لوکس هستند، داشبورد نرم و دکمه‌ها و دسته‌های کنترلی دقیق احساس می‌شوند. صندلی‌های جلو بسیار خوب از کمر سرنشینان حمایت می‌کنند، کابین نیز بسیار ساکت و آرام است. سیستم MyFord Touch که به صورت سفارشی به فروش می‌رسد، جذابیت خاصی دارد چون یک نمایشگر با وضوح بالا (به علاوه دو نمایشگر اضافی برای برای پنل ابزار) به تجهیزات اضافه می‌کند که دکمه‌هایی لمسی برای سیستم صوتی و تهویه مطبوع دارد. گفتنی است این سیستم در مدل‌های قدیمی‌تر خوب کار نمی‌کرد و اغلب واکنش کندی به لمس انگشتان دست نشان می‌داد و این سیستم در مدل‌ جدید ارتقاء پیدا کرده است و بسیار خوب کار می‌کند.

بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم) بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم)
بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم) بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم)
بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم) بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم)
بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم) بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم)
بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم) بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم)

از طرفی باید گفت سیستم کنترل صوتی Sync نیز در مقایسه با سیستم مشابه در خودروهای رقیب، کارایی چندان زیادی ندارد و استفاده از آن دشوارتر است. فضای بار این شاسی‌بلند بزرگ به 2.27 متر مکعب می‌رسد که در مقایسه با فضای بار دوج Durando، شورولت Traverse و GMC Acadia فضای کمتری دارد. صندلی‌های ردیف سوم فضای پای کمی دارند و فقط برای کودکان مناسب هستند. صندلی‌های ردیف دوم نیز خانواده‌ها را اندکی نا امید خواهند کرد چون از جای کافی برای نصب صندلی کودک برخوردار نیست و معمولاً از خودرویی با چنین ابعاد، انتظار می‌رود فضای مناسبی برای صندلی کودک داشته باشد. بهتر است بدانید ستون‌های پهن و داشبود مرتفع دید راننده از اطراف را کم  و پارک کردن در فضاهای کوچک را اندکی دشوار می‌کنند.

 

تجربه رانندگی

بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم)

فورد Explorer مدل 2015 هنگام حرکت در بزرگراه سواری بسیار نرمی دارد و به جز تیپ  Limited که رینگ‌های 20 اینچی دارد، هنگام عبور از مسیرهای ناهموار از آرامش و متانت خاصی برخوردار است. داخل کابین بسیار ساکت و بی‌ سر صداست و برای سفرهای جاده‌ای بسیار مناسب است. این شاسی بلند در شرایط مختلف از هندلینگ خوبی برخوردار است ولی در مقایسه با رقبای هم قد و قواره‌اش از قدرت مانوردهی کمتری برخوردار است. این واقعیت در مورد تیپ Sport هم صدق می‌کند ولی به لطف سیستم تعلیق و فرمان اسپرتش، سریع‌تر واکنش نشان داده و اعتماد به نفس بیشتری به راننده می‌دهد. همچنین تیپ اسپرت از یک موتور 6 سیلندر مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که شتابی مانند یک موتور 8 سیلندر تولید می‌کند. این موتور 6 سیلندر برای شرایط مختلف به اندازه کافی قوی است. یک موتور چهار سیلندر توربوشارژری نیز به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که برای یک شاسی‌بلند بزرگ اندکی کوچک به نظر می‌رسد ولی برای رفت و آمدهای روزمره شتاب مناسبی دارد و مصرف سوخت آن نیز کمتر است.

بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم)

بررسی فورد Explorer مدل 2015 (قسمت دوم)


منبع

Edmunds

برچسب : فورد , فورد Explorer , دوج Durando , شورولت Traverse






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

بابک
8

بیست. امریکائیا حرف ندارن.
21:00  1394/06/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
یا مأوي القلوب : من شکایت کردم سامانه smt.ir رد شد
جواد بهرامی خیرابادی : سلام...قربان شما اطلاعی از ارسال دعوتنامه برای اوندسته که تو بهار امسال بودن رو دارید؟
جواد بهرامی خیرابادی : قربان شما اطلاعی دارین که کسانی که برای بهار 403اعلام گردیده کی دعوتنامش قراره بیاد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد موعد تحویل 30بهمن تکمیل وجه 21دی : 21دی تکمیل وجه بودم 30بهمن رانا تبدیل به 207 فاکتور شدی خبر بده
ایکس55 : منم😅
اس 7 تحویلی 30 خرداد : دوستان یه روز مشخص کنین جمع شیم جلو وزارت صمت
.... : بخاطر شما نفوذی ها ما به نتیجه نرسیده ایم
.... : بخاطر شما نفوذی ها ما به نتیجه نرسیده ایم هی گفتید تجمع فایده ندارد
محمد از مشهد پارس بهار 1403 : باسلام وعرض ادب باتوجه به اینکه امروز آخرین مهلت تکمیل وجه برای پژو پارس هستش من الان توی سایت ایرانخودرو خواندم سه روز دیگه هم برای تکمیل وجه تمدید شده قابل توجه دوستانی که هنوز تکمیل وجه نکردن یاحق....
207 پانو : اونایی که 16 هم و 17 هم هستن امروز فاکتور شدن بگن لطفا
وحید : سلام.از کجا و چطور می‌بینید فاکتور شدید؟
دوگانه دی تبریز : سلام پس چرا من که 21 فروردین واریز کردم و سخامم همون روز دادم ثبت کردن فاکتور نشدم؟بنظرتون کِی فاکتور میشم
سلام : دوستان من خبر دارم دوستانی که تجمع قبل عید رفته بودند واونهایی که بعد عید نوروز شورای رقابت رفته بودند به قیمت قبل داده اند