رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت

رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت

 
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در دو هفته گذشته قریب به 10 هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی تعدیل و یا تعلیق شده‌اند،گفت: اگر این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند 300 هزار نیروی انسانی در این صنعت بیکار می‌شوند.
 
آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه امروز صنعت قطعه سازی کشور رو به اهتضار است، اظهار داشت: طی دو هفته گذشته بسیاری از واحدهای قطعه سازی کشور تعطیل شده‌اند. تعدادی دیگر نیز دو تا سه روز در هفته با یک شیفت کاری فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه دومینوی تعدیل نیروی انسانی در صنعت قطعه سازی کشور افزایش یافته است، افزود: در دو هفته گذشته قریب به 10 هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی تعدیل و یا تعلیق شده‌اند.
 
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو، تصریح کرد: اگر این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند 300 هزار نیروی انسانی در این صنعت بیکار می‌شوند.
 
محبی‌نژاد با بیان اینکه خودروسازان به لحاظ سیاسی و یا موارد دیگر تعدیل نیرو نداشته‌اند، گفت: متأسفانه صنعت قطعه سازی کشور به دلیل کمبود نقدینگی و بدهی‌های سنگین تحت فشار مضاعف است حتی دولت نیز کمک نمی‌کند و هر روز در بخش بیمه و مالیات خواستار دریافت مطالبات خود است.
 
وی به طلب چندهزار میلیارد تومانی قطعه ‌سازان از شرکت‌های خودروساز اشاره کرد و افزود: امروز صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور قربانی بی تدبیری سیاستگذاران کلان کشور است. مسئولان هیچ طرحی برای حمایت و احیای صنعت خودرویی کشور در دستور کار خود ندارند. این درحالی است که صنعت خودروی کشور موتور محرک اقتصاد بوده و به تنهایی 20 درصد ارزش افزوده صنایع کل کشور را به خود اختصاص داده است.
 
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با انتقاد از ایجاد کمپین‌هایی از جمله کمپین نخریدن خودروی صفر، گفت: متأسفانه قوه قضاییه در این رابطه ساکت است و هر کس به راحتی هر مطلبی را در فضای مجازی منتشر می‌کند که به ضرر تولید ملی است.
 
محبی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز وفاقی میان نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون صنایع برای حمایت از صنعت قطعه سازی کشور وجود ندارد اظهار داشت: در هفته گذشته جلسه‌ای به منظور بررسی وضعیت صنعت قطعه سازی کشور در کمیسیون صنایع برگزار شد اما متأسفانه وفاقی میان مسئولین نیست چه برسد به اینکه دولت و مجلس بخواهند با یکدیگر وحدت داشته باشند.
 
وی در ادامه با تأکید براینکه مجلس و دولت باید با همکاری قوه قضاییه تدبیر مناسبی را برای کمک به صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور داشته باشند اظهار داشت: اگر سیاست حمایتی صورت نگیرد شک نداشته باشید که در اسفندماه دولت باید هزینه‌های بسیاری بابت نیروی های بیکار پرداخت کند.
 
 
 
 
رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

تسنیم

 

برچسب : اخراج کارگران , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

کاربر: silvershadow
4

درسته عده ای از قطعه سازی بیکار شدن . بقیه مشاغل هم ببینیم تو این 2 سال خیلیا بیکار شدن و اسمی برده نمیشه.
بعدش هم ب آماری که میدن نمیشه اعتماد کرد.
خلاصه ما مقصر بیکاری این عده نیستیم. گردن مردم چیزی رو نندازن خواهشن. همیشه حق با مشتریه و اینا نمیخوان قبول کنن.
16:40  1394/07/20
پاسخ دادن
امیر
2

تو ایران همیشه حق با اینهاست و همیشه مقصر مردمند. اینجا بی صاحب ترین کشور دنیاست
20:07  1394/07/20

ehsan
11

مدیران صنعت خودرو و قطعه سازان انقدر جنس های بی کیفیت زدن و وارد کردن به صنعت خودرو که باید اونها به عنوان جنایت علیه بشریت مورد محاکمه قرار بگیرن
یعنی اگر اطلاعات و سطح کیفی مدیران خودرو ساز رو در اختیار سازمان ملل قرار بدن قطعا به عنوان اقدام علیه بشریت محاکمه میشن
19:32  1394/07/19
پاسخ دادن
رضا
24

همین کارگرها با تولید جنس درجه 3و 4 جون تعداد زیادی از مردم رو گرفتن .
اگر در تولید قطعه دقت لازم رو داشتن که کیفیت خودرو ها اینقدر پایین نبود . هر کی خربزه میخوره پا لرزش هم میشینه .
کالای بنجل باید از بازار حذف بشه و سازنده اش هم بیکار بشه
15:58  1394/07/19
پاسخ دادن
سماواتی
5

همین کارگرها؟؟؟ یعنی چی؟ کارگر چی کارست؟ طراحی قطعه با کارگره یا ساخت آلیاژهای مصرفی؟؟؟ خوبه که آدم همیشه اهل حق و واقع بینی باشه
16:36  1394/07/19

شپش
0

یکی از دوستان من تولید کننده بعضی از قطعات پلاستیکیه خودرو است ، میگفت خود مسئول خرید و کنترل کیفی یکی از خودروسازا ،درخواست میکرد از مواد درجه 3 و یا گرید پایینتر و ارزانتر و حتی بازیافتی در تولید قطعه استفاده کنید ، تاییدش با من ، پورسانتش را بجاش بیشتر میداد !!
21:44  1394/07/20

تحریییییم کننده فرغوووون
31

به درررررک که تعدیل یا تعلیق میشن ...
شماها باید توسط قوه ی قضاییه محاکمه بشید نه ملت مظلوم!
به خاطر دزدای بی وجدان و بی مسئولیتی مثل شماها خیییلی ها یا رفتن اون دنیا یا نقص عضو شدن و بدبختشون کردید!
خجالت هم نمیکشه مرتییییکه ی ....
13:22  1394/07/19
پاسخ دادن
hamed
21

کاملا حرفتون صحیحه
14:29  1394/07/19

سماواتی
0

میشه بگید این وسط تقصیر کارگر بدبختی که خرج زن و بچه اش رو از اینجا تامین میکنه چیه؟؟؟ کارگر مسئول طراحی قطعه است یا ناظر کیفیه؟؟؟
16:32  1394/07/19

:/
15

اقای سماواتی تقصیر ملت چیه؟ نکنه ملت باید از جون زن و بچه شون بگذرن که شما خرج و خانوادتو میخوای بدی؟ برو یه کار دیگه پیدا کن. مرد باش.
17:07  1394/07/19

سماواتی
5

چه ربطی داره برادر من. منم یکی مثل شما مصرف کننده. این اصلا بحث طرفداری از خودروساز نیست. من میگم کارگر راس ساعت میره پای دستگاه فقط با چند تا دکمه سروکار داره. نه طراحی میکنه نه با ترکیبات آلیاژ میانه ای داره. اونوقت شما میگی باید محاکمه بشن!!! کی؟ کارفرما یا کارگر روزمزد؟؟؟
18:07  1394/07/19

مسعود
6

جناب سماواتي عزيز درست است كه كارگر طراح يا سازنده آلياژ نيست اما عدم دقت در مونتاژ و ايراداتي كه از خط توليد است چي اينها كه به عهده كاگر هست ممكنه به هر دليل كارگر با كارفرما يا وضعيت كاري مشكل داشته باشد اما دليل نمي شود با جان و مال هموطن خود بازي كند بنده بارها شاهد بوده ام كه كارگر براي اينكه به كارفرما ضربه بزند در توليد قطعه دقت به خرج نداده است يا آنرا معيوب كرده است
مستدام باشيد
برادر كوچك شما مسعود
08:54  1394/07/20

مرتضی
1

سلام..البته بنده مثل دوستمون با لحن بد نمیگم به درک.و از بی کاری هموطنانم خوشحال نمیشم .ولی حرف من اینه که مگه این کارگر های عزیز بیمه نبودند..دولت محترم باید پول بیمه بیکاریشونو تا پیدا کردن کار مناسب بده....
ببینید عزیزان اینکه تو این شرایط رکود بازار خودرو از بیکاری کارگر ها میگن نوعی مظلوم نمایی عوامفریبانه جهت گرفتن امتیاز از مجلس و سایر مراجع تصمیم گیرنده جهت حمایت بیشتر از خودرو سازان و افزایش بیشتر تعرفه خودرو های خارجیست.وگرنه خودشون مگه براشون سرنوشت کارگر اهمیتی داره .مگه خودرو غیر ایمن پراید را کارگر ها بیشتر سوار میشوند یا مدیران...مدیران که خودشون خودرو خارجی سوار میشوند...
بنابراین دغدقه دوستانی که نگران بی کاری هموطنانمون هستند قابل درک است ولی از این حس انساندوستی دارد سو استفاده میشود و فقط مظلوم نمایی عوامفریبانه است
00:08  1394/07/21

امیر
27

همانطور که همه میدانند. دروغ میگن مثل... چون این تعداد نیرو طی2الی3سال گذشته به دلیل وارد کردن لوازم چینی و زدن برچسب ساخت ایران مازاد شناخته شدند. الان که خودروساز دچار مشکل شده با فرافکنی و اخبار دروغ در صدد تشویش افکار و پیشدستی برای جلوگیری از هرگونه اعتراض دست به این گونه کارهای کثیف میزنند. تا وام و کمک دولت را بدون هیچ گونه مقاومت دریافت کنند. تا کی باید مدیرانی این چنین کثیف بر صنعت حکومت کنند. پس چرا کسی کاری نمیکنه این مملکت مگه صاحب نداره که هر کس هر کاری میخواد میکنه
13:19  1394/07/19
پاسخ دادن
hamed
15

کاملا حرفتون صحیحه
14:02  1394/07/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی ۷ تیر : ما که به غلط کردن افتادیم ولی دوستان جی ۷ تیرماهی کسی تحویل گرفته خودرو؟
J4مشکی گیلان : عزیزان در کانالی اینستا در پیج ها اعلام کنن و مردمو اگاه کنن. هرچند کامنتارو پاک میکنن. و مسدود میکنن. ولی به همه اطلاع رسانی کنین. تجربه افراد و این این سایت رو در کامنتا کمی پیست کنین. تا مردم اگاه بشن.
J4مشکی گیلان : تازه بعد ۹ ماه ک پول خوابید موقع تحویل یادشون میاد ک ماشین ندارن و طرح تبدیل خودرو میزنن. خاک برسر پوست کلفشون بریزم. نمایندگی های فروش افرادی رو ک استخدام کردین و دروغ تبلیغ میکنن و در دسترس مردم هستن حتما مورد توجه خاص قرار میگیرن. شماها ک اون بالا بالا هستین دستمون به شما نمیرسه.فقط خدا باید شمارو بزنه. ولق اونایی ک دسترسی داریم بهشون حتما اجرای احکام میکنیم.
morteza : سلام بعد از فاکتور شدن سود تاخیر رو محاسبه میکنن؟واین که این سود چطوری واریز میشه و چقدر طول میکشه تا بدن ؟کسی که اطلاع داره جواب بده
فریبا : سلام ژیلا ببخشید شماره پذیرشتون چند بود شما؟؟ برای من ک همون واریز ۲ مرداد ساعت یازده هستم شماره پذیرشم ۱۱۹۱۵۶۰۰ ولی هنوز فاکتور نشدم متاسفانه برای شما چند بود؟؟؟
کیانوش : سلام . من الان زنگ زدم شرکت سایپا با اپراتور صحبت کردم گفت صبر کنید حتما پیام میاد .گفت روزانه برای یه تعداد میتونن پیام بفرستن و همینکارد هم انجام میدن ولی برای همه پیام میاد حتما و پول آماده داشته باشید چون فرصت واریزش زیاد نیست. بعدم گفت اینطور نیست که شما میرید برای مهر و آبان. و اصلا نگران نباشید چه بسا به شما زودتر تحویل بدن.
تی۸ : امروز پنجشنبه کسی هم پلاک شده یا امروز تعطیله پلاک نمیکنن؟
زاهد : در جواب پناهی تقریبا ۳۵ الی ۳۶دمیلیون میشه ۱۱ درصد سود مشارکت فکر نمیکنم ماهیانه باشه کلا تا اردیبهشت
تارا دستی : والا مال ما ۱۵مهره که فاکتور نشده هنوز مشخصه خر تو خره
سامانt9 : سلام دوستان کسی t9اینجا هست اگه هست ثبت نامی چه ماهی بودید وتوچه مرحله ای هستید من ثبت نام مهر بودم وفعلا هیچ خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تینا : من 1مهر فاکتور شدم کی پلاک میشه؟ بعد از پلاک کی تحویل میدن؟؟!
سعید : تکمیل وجه 28 مردا امروز فاکتور شده تبریز
سورن موتور جدید : سلام تحویلی 28 آذر فاکتور شد
علی : کی بار گیری که شما تحویل گرفتید ؟اسناد خودروتون هم اومده ؟
بهار : سلام دوستان پرداحت اولیه من 4 تیر بوده تسویه کامل 15 آذر بعد الان تو کاستومر پرداخت اولیه رو تغیر دادن زده 14 آذرچرا خب بعد من چند روزه مدارک رو تحویل دادم هنوز روی پرونده درحال تحویل میچرخه چرا تیک نمی خوره؟
31 شهریور : خردادی ها همتون فاکتور شدید؟
بهزاد : 2مهر کسی فاکتور نشد
بهرامی : بسلامتی ماشین رو تازه از ایران خودرو تحویل گرفتم پلاک بوشهر
مرتضی : خیالشون راحت شد قیمت ها را افزایش دادند حالا دیگه شروع به فاکتور می‌کنند. نفرین بر گران فروش
سجاد : سلام چه مشکل فنی داشته؟ به خودت هم گفتن؟