رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت

رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت

 
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در دو هفته گذشته قریب به 10 هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی تعدیل و یا تعلیق شده‌اند،گفت: اگر این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند 300 هزار نیروی انسانی در این صنعت بیکار می‌شوند.
 
آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه امروز صنعت قطعه سازی کشور رو به اهتضار است، اظهار داشت: طی دو هفته گذشته بسیاری از واحدهای قطعه سازی کشور تعطیل شده‌اند. تعدادی دیگر نیز دو تا سه روز در هفته با یک شیفت کاری فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه دومینوی تعدیل نیروی انسانی در صنعت قطعه سازی کشور افزایش یافته است، افزود: در دو هفته گذشته قریب به 10 هزار نیروی انسانی در صنعت قطعه‌سازی تعدیل و یا تعلیق شده‌اند.
 
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو، تصریح کرد: اگر این روند تا پایان سال ادامه پیدا کند 300 هزار نیروی انسانی در این صنعت بیکار می‌شوند.
 
محبی‌نژاد با بیان اینکه خودروسازان به لحاظ سیاسی و یا موارد دیگر تعدیل نیرو نداشته‌اند، گفت: متأسفانه صنعت قطعه سازی کشور به دلیل کمبود نقدینگی و بدهی‌های سنگین تحت فشار مضاعف است حتی دولت نیز کمک نمی‌کند و هر روز در بخش بیمه و مالیات خواستار دریافت مطالبات خود است.
 
وی به طلب چندهزار میلیارد تومانی قطعه ‌سازان از شرکت‌های خودروساز اشاره کرد و افزود: امروز صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور قربانی بی تدبیری سیاستگذاران کلان کشور است. مسئولان هیچ طرحی برای حمایت و احیای صنعت خودرویی کشور در دستور کار خود ندارند. این درحالی است که صنعت خودروی کشور موتور محرک اقتصاد بوده و به تنهایی 20 درصد ارزش افزوده صنایع کل کشور را به خود اختصاص داده است.
 
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان خودرو با انتقاد از ایجاد کمپین‌هایی از جمله کمپین نخریدن خودروی صفر، گفت: متأسفانه قوه قضاییه در این رابطه ساکت است و هر کس به راحتی هر مطلبی را در فضای مجازی منتشر می‌کند که به ضرر تولید ملی است.
 
محبی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز وفاقی میان نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون صنایع برای حمایت از صنعت قطعه سازی کشور وجود ندارد اظهار داشت: در هفته گذشته جلسه‌ای به منظور بررسی وضعیت صنعت قطعه سازی کشور در کمیسیون صنایع برگزار شد اما متأسفانه وفاقی میان مسئولین نیست چه برسد به اینکه دولت و مجلس بخواهند با یکدیگر وحدت داشته باشند.
 
وی در ادامه با تأکید براینکه مجلس و دولت باید با همکاری قوه قضاییه تدبیر مناسبی را برای کمک به صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور داشته باشند اظهار داشت: اگر سیاست حمایتی صورت نگیرد شک نداشته باشید که در اسفندماه دولت باید هزینه‌های بسیاری بابت نیروی های بیکار پرداخت کند.
 
 
 
 
رکود دامن کارگران قطعه ساز را گرفت
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

تسنیم

 

برچسب : اخراج کارگران , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

15 نظر

کاربر: silvershadow
4

درسته عده ای از قطعه سازی بیکار شدن . بقیه مشاغل هم ببینیم تو این 2 سال خیلیا بیکار شدن و اسمی برده نمیشه.
بعدش هم ب آماری که میدن نمیشه اعتماد کرد.
خلاصه ما مقصر بیکاری این عده نیستیم. گردن مردم چیزی رو نندازن خواهشن. همیشه حق با مشتریه و اینا نمیخوان قبول کنن.
16:40  1394/07/20
پاسخ دادن
امیر
2

تو ایران همیشه حق با اینهاست و همیشه مقصر مردمند. اینجا بی صاحب ترین کشور دنیاست
20:07  1394/07/20

ehsan
11

مدیران صنعت خودرو و قطعه سازان انقدر جنس های بی کیفیت زدن و وارد کردن به صنعت خودرو که باید اونها به عنوان جنایت علیه بشریت مورد محاکمه قرار بگیرن
یعنی اگر اطلاعات و سطح کیفی مدیران خودرو ساز رو در اختیار سازمان ملل قرار بدن قطعا به عنوان اقدام علیه بشریت محاکمه میشن
19:32  1394/07/19
پاسخ دادن
رضا
24

همین کارگرها با تولید جنس درجه 3و 4 جون تعداد زیادی از مردم رو گرفتن .
اگر در تولید قطعه دقت لازم رو داشتن که کیفیت خودرو ها اینقدر پایین نبود . هر کی خربزه میخوره پا لرزش هم میشینه .
کالای بنجل باید از بازار حذف بشه و سازنده اش هم بیکار بشه
15:58  1394/07/19
پاسخ دادن
سماواتی
5

همین کارگرها؟؟؟ یعنی چی؟ کارگر چی کارست؟ طراحی قطعه با کارگره یا ساخت آلیاژهای مصرفی؟؟؟ خوبه که آدم همیشه اهل حق و واقع بینی باشه
16:36  1394/07/19

شپش
0

یکی از دوستان من تولید کننده بعضی از قطعات پلاستیکیه خودرو است ، میگفت خود مسئول خرید و کنترل کیفی یکی از خودروسازا ،درخواست میکرد از مواد درجه 3 و یا گرید پایینتر و ارزانتر و حتی بازیافتی در تولید قطعه استفاده کنید ، تاییدش با من ، پورسانتش را بجاش بیشتر میداد !!
21:44  1394/07/20

تحریییییم کننده فرغوووون
31

به درررررک که تعدیل یا تعلیق میشن ...
شماها باید توسط قوه ی قضاییه محاکمه بشید نه ملت مظلوم!
به خاطر دزدای بی وجدان و بی مسئولیتی مثل شماها خیییلی ها یا رفتن اون دنیا یا نقص عضو شدن و بدبختشون کردید!
خجالت هم نمیکشه مرتییییکه ی ....
13:22  1394/07/19
پاسخ دادن
hamed
21

کاملا حرفتون صحیحه
14:29  1394/07/19

سماواتی
0

میشه بگید این وسط تقصیر کارگر بدبختی که خرج زن و بچه اش رو از اینجا تامین میکنه چیه؟؟؟ کارگر مسئول طراحی قطعه است یا ناظر کیفیه؟؟؟
16:32  1394/07/19

:/
15

اقای سماواتی تقصیر ملت چیه؟ نکنه ملت باید از جون زن و بچه شون بگذرن که شما خرج و خانوادتو میخوای بدی؟ برو یه کار دیگه پیدا کن. مرد باش.
17:07  1394/07/19

سماواتی
5

چه ربطی داره برادر من. منم یکی مثل شما مصرف کننده. این اصلا بحث طرفداری از خودروساز نیست. من میگم کارگر راس ساعت میره پای دستگاه فقط با چند تا دکمه سروکار داره. نه طراحی میکنه نه با ترکیبات آلیاژ میانه ای داره. اونوقت شما میگی باید محاکمه بشن!!! کی؟ کارفرما یا کارگر روزمزد؟؟؟
18:07  1394/07/19

مسعود
6

جناب سماواتي عزيز درست است كه كارگر طراح يا سازنده آلياژ نيست اما عدم دقت در مونتاژ و ايراداتي كه از خط توليد است چي اينها كه به عهده كاگر هست ممكنه به هر دليل كارگر با كارفرما يا وضعيت كاري مشكل داشته باشد اما دليل نمي شود با جان و مال هموطن خود بازي كند بنده بارها شاهد بوده ام كه كارگر براي اينكه به كارفرما ضربه بزند در توليد قطعه دقت به خرج نداده است يا آنرا معيوب كرده است
مستدام باشيد
برادر كوچك شما مسعود
08:54  1394/07/20

مرتضی
1

سلام..البته بنده مثل دوستمون با لحن بد نمیگم به درک.و از بی کاری هموطنانم خوشحال نمیشم .ولی حرف من اینه که مگه این کارگر های عزیز بیمه نبودند..دولت محترم باید پول بیمه بیکاریشونو تا پیدا کردن کار مناسب بده....
ببینید عزیزان اینکه تو این شرایط رکود بازار خودرو از بیکاری کارگر ها میگن نوعی مظلوم نمایی عوامفریبانه جهت گرفتن امتیاز از مجلس و سایر مراجع تصمیم گیرنده جهت حمایت بیشتر از خودرو سازان و افزایش بیشتر تعرفه خودرو های خارجیست.وگرنه خودشون مگه براشون سرنوشت کارگر اهمیتی داره .مگه خودرو غیر ایمن پراید را کارگر ها بیشتر سوار میشوند یا مدیران...مدیران که خودشون خودرو خارجی سوار میشوند...
بنابراین دغدقه دوستانی که نگران بی کاری هموطنانمون هستند قابل درک است ولی از این حس انساندوستی دارد سو استفاده میشود و فقط مظلوم نمایی عوامفریبانه است
00:08  1394/07/21

امیر
27

همانطور که همه میدانند. دروغ میگن مثل... چون این تعداد نیرو طی2الی3سال گذشته به دلیل وارد کردن لوازم چینی و زدن برچسب ساخت ایران مازاد شناخته شدند. الان که خودروساز دچار مشکل شده با فرافکنی و اخبار دروغ در صدد تشویش افکار و پیشدستی برای جلوگیری از هرگونه اعتراض دست به این گونه کارهای کثیف میزنند. تا وام و کمک دولت را بدون هیچ گونه مقاومت دریافت کنند. تا کی باید مدیرانی این چنین کثیف بر صنعت حکومت کنند. پس چرا کسی کاری نمیکنه این مملکت مگه صاحب نداره که هر کس هر کاری میخواد میکنه
13:19  1394/07/19
پاسخ دادن
hamed
15

کاملا حرفتون صحیحه
14:02  1394/07/19

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میلاد : از شاهین من کو‌ رسیدیم به شاهین ارزون من کو؟😅😅 پارسال با همین قیمت طرح گذاشتن با ۶۰۰ اتومات دادن جایگزین یه سریا گرفتن و الان با ماشین شون عشق می کنند.
J4 خاکستری : نمیشه بریم کرمان همونجا تحویل بگیریم؟؟؟ ۴۵ روزه شاسی شده ، پلا شده ، هنوز میگن صبور باشید
J4 تاخیری : سلام ، این عادیه که من ۱۵ مهر پلاک شدم و هنوز تحویل نگرفتم؟؟؟ مگه نگفتن یک ماه بعد از فاکتور شدن تحویل میدن؟؟
درسا : چرا تو وضعیت خودرو زده پرونده دارای نقص می باشد ، الان باید چیکار کنم ، از کجا بفهمم چی تو پرونه ام نقص داره ؟
شاهین زمستان : بچه ها الان با تمام هزینه هل جانبی، این شاهین لعنتی چند در میاد؟،دقیقا
محیا : دوستان من دوماهه پلاک شدم از مدارک هم فقط کارت خودرو دستم رسیده سند ها هنوز تو مبدان و ماشین هم مرحله ی حمل هست این طبیعیه؟بی خواب شدم خدالعنتشون کنه
وحید : به محسن خدارو شکر که جور شد، اون موقع ها آنقدر نگران بودی، منم هی دعا می کردم مال تو زودتر فاکتور بشه
وحید : ایشالا به موقع می دن، چون خیلی تولید و انبار کردن، فعلا بیرون ندادن که یهو چند هزار تا با هم بیرون بدن که قیمت بازار رو مدیریت کنن، چون اگه یکی دو تا می دادن بیرون، هر کی هر قیمت می خواست می فروخت
وحید : شما عادی بودی یا فرسوده؟فوری یا پیش فروش؟ من پیش فروش، جایگزینی فرسوده هستم، برای فروش فوری ها انجام شده، برای ما پیش فروش ها فعلا پیامک هم نفرستادن
J4مشکی گیلان : پس اینایی ک ثبت نامی اردیبهشت رنگ سفید و طوسی بودن چرا میگن شاسی شده و مرحله صدور پلاکه؟؟؟ اونام اردیبهشتی بودن دیگ. من ک ۳۱ خرداد هستم هنوز شاسی نشده. ولی بچه های اردیبهشت میگن شاسی شدیم چطور برای شما نشده؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد شیراز : سلام دوستان دنا 6 دنده تحویل آبان رنگ سفید کسی فاکتور شده تا حالا؟؟؟
مهدی : بین 20 تا 30 روز باید در نظر بگیری
مهدی : بعد از تکمیل وجه باید سخا تحویل بدی علی آقا
مهدی : تقریبا 10 روز
مسعود : سلام. من تحویل آبانم 22 مهر تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست. ولی پیامک زدن که مشمول افزایش قیمت نمیشم. بخاطر اینکه تکمیل وجه کردم.
207 تحویل شهریور : دوستان تو بخشنامه زده تحویل 75 روزه منظورشون 75 روز کاری هست ؟ یا جمعه ها هم حساب میشه ؟؟؟
دنا تحویل پاییز 1403 : سلام دوستان عزیز ،دعوت نامه دنا شش دنده برا موعد تحویل بهمن برای کسی ارسال شده؟
زاگرب : سلام برای سفف فلز 55 روزه واریز وجه کردم فوری طرح مادران خبری نیست هر روز صبح هم به امید فاکتور سر به این کاستومر لعنتی میکنم و هیچ. کارمون شده چک کردن کاستومر.
207 دی ماه : دوستان اگه اطلاع دارید لطفا جواب بدید من الان دعوتنامه 207 سقف فلز برام اومده 293تومان الان نمیتونم تکمیل وجه کنم اگه یه ماه دیگه دعوتنامه بیاد همین قیمت هست یا اون حدود 15 تومان تخفیف رو که بهمون دادن هم باید اضافه پرداخت کنم. و اگه سقف شیشه برام بیاد ایا اون درصد واریزی من رو از ماشین کم میکنن مثلا به نسبت قیمت قبل من حدود 47 درصد پول رو دادم ایا الان باید 53 درصد قیمت جدید پرداخت کنم
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه خودرو ساینا