چرا نباید در صحنه تصادف پول نقد بگیریم؟

چرا نباید در صحنه تصادف پول نقد بگیریم؟

 
شاید برای شما هم پیش آمده که در یک تصادف رانندگی، به‌علت جزئی بودن خسارت و بی‌حوصلگی برای مراجعه به بیمه و برآورد خسارت یا حس نکردن آسیب جسمی، به گرفتن وجه نقد در صحنه تصادف اکتفا کرده‌اید؛ اما این کار اشتباه بزرگی است که می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به‌همراه داشته باشد.
محسن عارفی: اگر شما هم تابه‌حال در هنگام رانندگی ناگهان با صدای برخورد خودروی دیگری به‌خود آمده‌اید، بهتر از هرکسی می‌دانید تصادف کردن چه حس بد و چه دردسرهایی به‌همراه دارد؛ چراکه شما مجبور هستید چندین روز دنبال دوندگی‌های بیمه و صافکاری خودروی آسیب دیده خود باشید.
 
به‌گزارش یو‌اس‌ای تودی، در بسیاری از تصادفات رانندگی، وقتی خسارات جزئی به‌نظر می‌رسد، راننده خاطی سعی می‌کند با دادن وجه نقد سر و ته قضیه را هم آورد و به غائله خاتمه دهد. شاید در این مواقع، شما هم ترجیح دهید پول نقد را بگیرید و قال قضیه را بکنید اما باید به شما متذکر شویم که این اصلا ایده خوبی نیست.
 
لابد می‌پرسید چرا؟ چون اغلب مردم در برآورد خسارات و هزینه تعمیر، حتی درصورتی که میزان خسارت کاملا قابل مشاهده باشد، دچار اشتباه می‌شوند چراکه ممکن است به ماشین آسیب‌هایی وارد آمده باشد که از نظر شما پنهان است. همچنین ممکن است خود شما نیز از نظر جسمی دچار آسیب شده باشید که به‌علت گرم بودن بدنتان از آن مطلع نباشید.
 
بنابراین، هرگز سعی نکنید با گرفتن پول نقد به غائله خاتمه دهید چراکه یک شکستگی ساده چراغ عقب ماشین ممکن است چند صد هزارتومان خسارت روی دست‌تان بگذارد چون در برخی موارد، کل سیستم چراغ باید عوض شود. در برخی تصادفات، خسارات بدنه ماشین قابل رؤیت است اما بعضی آسیب‌هایی که از چشم شما ممکن است پنهان بمانند شامل موارد ذیل می‌شود:
 
آسیب پشت سپر عقب: خودروهای جدید، یک پوشش ضربه‌گیر بزرگ روی سپر خود دارند که این پوشش ضمن جذب ضربه و صدای برخورد باعث می‌شود شما از میزان شدت ضربه مطلع نشوید و شواهد کمتری از میزان خسارت به خودرو به جا بماند. 
 
آسیب به سیستم اگزوز: لوله اگزوز، درصورتی‌که از پشت ضربه بخورد، به جلو هُل داده می‌شود و در داخل منبع و لوله ترک ایجاد می‌شود. بنابراین، اگر در صحنه تصادف کنار خودروی خود بایستید و فقط به ضربه‌گیر سپر خود نگاه کنید قطعا متوجه این آسیب نخواهید شد.
 
آسیب به سیستم تعلیق: حتی آسیب جزئی به سیستم تعلیق می‌تواند چرخ‌ها را از محور خارج کند. شاید تا مدتها پس از تصادف متوجه این آسیب نشوید و وقتی متوجه این مساله شوید که ماشین به اصطلاح فرمان‌کِشی دارد و مدام به یک سمت جاده منحرف می‌شود.
 
آسیب به بدنه یکپارچه: بدنه بعضی خودروهای امروزی به‌جای اینکه از چندین قسمت جدا ساخته شده باشد، از یک بدنه یکپارچه ساخته شده که در هنگام وقوع تصادف، این بدنه مثل آکاردئون جمع می‌شود. 
 
با توجه به موارد ذکر شده، برای اطمینان بیشتر، قبل از ترک صحنه تصادف یا حل و فصل ماجرا، حتما باید از یک کارشناس خبره کمک بگیرید. به‌عنوان مثال، عدم رفع عیب ایرادهایی که براثر تصادفات به ظاهر معمولی در خودروی شما ایجاد شده، به مرور زمان منجر به لاستیک سایی و نهایتا ترکیدن آنها می‌شود. چه کسی دوست دارد وقتی با سرعت 100 کیلومتر در حال رانندگی است ناگهان لاستیک خودرو‌ بترکد؟ این اتفاقات در بسیاری از موارد منجر به وقوع تصادفات خطرناک می‌شود و می‌تواند خطراتی را برای شما به ارمغان آورد که براحتی قابل پیشگیری بود.
 
به گزارش اقتصادنیوز، برای برآورد خسارت و آسیب‌های واقعی به خودرو، نیازمند یک کارشناس خبره هستید تا خودروی شما را روی بالابر بگذارد و حتی زیر خودرو را وارسی کند. گرفتن پول نقد در محل تصادف شاید در همان لحظه خیال شما را از منتظر ماند برای سر رسیدن مامور راهنمایی رانندگی و دوندگی برای رفتن به بیمه راحت کند، اما اصلا تصمیم درستی نیست چراکه خسارات اصلی به شکل موذیانه‌ای رفته رفته خود را نشان می‌دهند. 
 
همچنین، جراحت‌های جسمی در صحنه تصادف، به دلیل آنکه آدرنالین خونتان افزایش پیدا کرده شاید چندان جدی و دردناک به‌نظر نرسد اما با گذشت چند ساعت و حتی چند روز متوجه درد در گردن، زانو و سایر مفاصل خود می‌شوید.
 
آسیب‌های ناحیه گردن، بیش از نیمی از آسیب‌های جسمی در تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد؛ این آسیب‌ همچنین از جدی‌ترین و خطرناک‌ترین آسیب‌های جسمانی گزارش شده در حوادث رانندگی به حساب می‌آید. پس در هنگام بروز چنین اتفاقاتی، مدارک بیمه راننده خاطی را دریافت کنید تا بتوانید اقدامات قانونی و درمانی مرتبط را انجام دهید. سپس با پلیس تماس بگیرید و اگر هم پلیس به دلیل جزئی بودن تصادف از آمدن به صحنه تصادف خودداری کرد، مدارک و ادله تصادف را صورتجلسه کرده و شخصا به اداره پلیس ببرید.
 
همچنین، اگر راننده مقصر بیمه نداشته باشد، احتمال اینکه بیمه خود شما این خسارات را پوشش بدهد نیز می‌رود اما فراموش نکنید که مدارک و اطلاعات تماس کامل راننده خاطی را اخذ کنید.
 
 
چرا نباید در صحنه تصادف پول نقد بگیریم؟
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , بیمه , تصادف , پول , خسارت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

این قد دعوا مرافه میشه که دیگه این چیزا اجرایی نمیشه.
دوستم تو امارات تصادف کرد.کامیون زد پشت کادیلاکش کل عقبو جمع کرد.گف ماشینو بردیم کنار نششستیم تو ماشین شرطه اومد کروکی و خسارت رو مشخص کرد و رفتیم دنبال کارمون.
یکی دیگه مال چین و مالزی تعریف میکرد که هر وقت تصادف میکنن میان با لبخند مدارک شناسایی رد و بدل میکنن و میرن و بیمه خسارت طرفین رو میده.
17:26  1394/10/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
سیدسهیل 18 نظر
Azimmm 15 نظر
سعید x55 pro 14 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جا مانده از سهام عدالت وشاهین : از هر دو جا ماندم خدا گر زحکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری
درمانده از سلطان شاهین : برا منم نیامده ساینا فعاله
مبینا : سلام دوستان مشکلی هست اگه کسی اطلاع دراه لطفاَ راهنمایی کنه من ماشین تارا v1p تازه تحویل گرفتم ، برای تا کردن آینه ها بغل دکمه تنظیم آینه اون طور که تو دفترچه نوشته تا ۱۸۰ بچرخونید دکمه بیشتر از ۹۰ درجه نمیچرخه ، یعنی احتمال داره خراب باشه کلاً برای تا کردن آینه بغل چیکار باید کرد
شاهین : سلام دوستان برای من هم پیامک واریزی نیومده واقعا دیگه دارم کلافه میشم
الیاس : با سلام شاهین اتوماتیک برج ۲مبلغ ۳۲۴.۵پیش پرداخت و در برج ۸مبلغ۳۰۰تکمیل وجه شد ولی فاکتور نشده دوستان کسی خبر داره که کی فاکتور میشه
حسین : یه بار من پرسیدم و نگفت چند نفر هستن ولی گفت نصف مردادی ها 2 مرداد پول ریختن من گفتم در اولین ساعتی که سایت باز شد واریز کردم، گفت بالای 300 نفر توی اولین ساعت ریختن، بحثمون سر این بود که با توجه به اینکه اولین ساعات واریز کردم توی نفراتی که اول تحویل میگیرن هستم یا نه، که گفت نه، یه جورایی فکر کنم خودشون انتخاب میکنن ولی گفت زمان واریز و سخا و رنگ انتخابی و ... تاثیر داره
حسین : کوییک؟ ماشین آشغال به چه دردی میخوره، حداقل علاوه بر دیرکرد بگن تا 5 سال هزینه های سرویسش رایگان البته اگر قصد دارن مشتری مدار باشن
جواد j4 : خیلی شرکت بی صاحبی هست
میثم : سلام من مرادثبتنام کردم کوییک GXRL طرح جوانی جمعیت کی پیام تکمیل وجه میاد
J7 : درود. پلیس +۱۰ برای کارت سوخت درخواست بدهید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حامد : دوستان 2000 تا رانا تولید شده. فقط پلاک نشده. امکان تبدیل 2000 رانا وجود نداره. چون برنامه تولیدشان بهم میخوره و هزار و یک مساله دیگه. 10 تا رانا نیست که 2000 تاست
ساینا اس : 3254 پنج مهر پذیرش
رانا : نیاورد
راناپلاستیک : نه‌فک‌کنم‌این‌راناها‌کاستومرندارن،شایدهم‌برای‌همین‌،پلاکشون‌نمیکنن
بهروز : فاکتور شدید بمنم بگید لطفا
راناپلاستیک : ولی‌فک‌کنم‌خدا‌هم‌با‌اوناس،بهترین‌ماشین،شغل‌خوب،ماروهم‌که‌اصلا‌نمیبینن،چون خدادوسشون‌داره،حضرت‌عباس‌بزنه‌اینارو
207 پانا تحویل آذر دستی : دی ماهی ها از نیمه دی شروع میشه فاکتورشون تازه هنوز زوده
ایمان : ثبت نامی 23 مرداد همین الان چراغ تحویل روشن شد…
میثم : من هم فروش فوق‌العاده طرح اخیر هستم موعد تحویل بیست و ششم آذر پس احتمال داره این چند روز فاکتور بشه
لارنی : ای ریوم به رانا