چرا نباید در صحنه تصادف پول نقد بگیریم؟

چرا نباید در صحنه تصادف پول نقد بگیریم؟

 
شاید برای شما هم پیش آمده که در یک تصادف رانندگی، به‌علت جزئی بودن خسارت و بی‌حوصلگی برای مراجعه به بیمه و برآورد خسارت یا حس نکردن آسیب جسمی، به گرفتن وجه نقد در صحنه تصادف اکتفا کرده‌اید؛ اما این کار اشتباه بزرگی است که می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به‌همراه داشته باشد.
محسن عارفی: اگر شما هم تابه‌حال در هنگام رانندگی ناگهان با صدای برخورد خودروی دیگری به‌خود آمده‌اید، بهتر از هرکسی می‌دانید تصادف کردن چه حس بد و چه دردسرهایی به‌همراه دارد؛ چراکه شما مجبور هستید چندین روز دنبال دوندگی‌های بیمه و صافکاری خودروی آسیب دیده خود باشید.
 
به‌گزارش یو‌اس‌ای تودی، در بسیاری از تصادفات رانندگی، وقتی خسارات جزئی به‌نظر می‌رسد، راننده خاطی سعی می‌کند با دادن وجه نقد سر و ته قضیه را هم آورد و به غائله خاتمه دهد. شاید در این مواقع، شما هم ترجیح دهید پول نقد را بگیرید و قال قضیه را بکنید اما باید به شما متذکر شویم که این اصلا ایده خوبی نیست.
 
لابد می‌پرسید چرا؟ چون اغلب مردم در برآورد خسارات و هزینه تعمیر، حتی درصورتی که میزان خسارت کاملا قابل مشاهده باشد، دچار اشتباه می‌شوند چراکه ممکن است به ماشین آسیب‌هایی وارد آمده باشد که از نظر شما پنهان است. همچنین ممکن است خود شما نیز از نظر جسمی دچار آسیب شده باشید که به‌علت گرم بودن بدنتان از آن مطلع نباشید.
 
بنابراین، هرگز سعی نکنید با گرفتن پول نقد به غائله خاتمه دهید چراکه یک شکستگی ساده چراغ عقب ماشین ممکن است چند صد هزارتومان خسارت روی دست‌تان بگذارد چون در برخی موارد، کل سیستم چراغ باید عوض شود. در برخی تصادفات، خسارات بدنه ماشین قابل رؤیت است اما بعضی آسیب‌هایی که از چشم شما ممکن است پنهان بمانند شامل موارد ذیل می‌شود:
 
آسیب پشت سپر عقب: خودروهای جدید، یک پوشش ضربه‌گیر بزرگ روی سپر خود دارند که این پوشش ضمن جذب ضربه و صدای برخورد باعث می‌شود شما از میزان شدت ضربه مطلع نشوید و شواهد کمتری از میزان خسارت به خودرو به جا بماند. 
 
آسیب به سیستم اگزوز: لوله اگزوز، درصورتی‌که از پشت ضربه بخورد، به جلو هُل داده می‌شود و در داخل منبع و لوله ترک ایجاد می‌شود. بنابراین، اگر در صحنه تصادف کنار خودروی خود بایستید و فقط به ضربه‌گیر سپر خود نگاه کنید قطعا متوجه این آسیب نخواهید شد.
 
آسیب به سیستم تعلیق: حتی آسیب جزئی به سیستم تعلیق می‌تواند چرخ‌ها را از محور خارج کند. شاید تا مدتها پس از تصادف متوجه این آسیب نشوید و وقتی متوجه این مساله شوید که ماشین به اصطلاح فرمان‌کِشی دارد و مدام به یک سمت جاده منحرف می‌شود.
 
آسیب به بدنه یکپارچه: بدنه بعضی خودروهای امروزی به‌جای اینکه از چندین قسمت جدا ساخته شده باشد، از یک بدنه یکپارچه ساخته شده که در هنگام وقوع تصادف، این بدنه مثل آکاردئون جمع می‌شود. 
 
با توجه به موارد ذکر شده، برای اطمینان بیشتر، قبل از ترک صحنه تصادف یا حل و فصل ماجرا، حتما باید از یک کارشناس خبره کمک بگیرید. به‌عنوان مثال، عدم رفع عیب ایرادهایی که براثر تصادفات به ظاهر معمولی در خودروی شما ایجاد شده، به مرور زمان منجر به لاستیک سایی و نهایتا ترکیدن آنها می‌شود. چه کسی دوست دارد وقتی با سرعت 100 کیلومتر در حال رانندگی است ناگهان لاستیک خودرو‌ بترکد؟ این اتفاقات در بسیاری از موارد منجر به وقوع تصادفات خطرناک می‌شود و می‌تواند خطراتی را برای شما به ارمغان آورد که براحتی قابل پیشگیری بود.
 
به گزارش اقتصادنیوز، برای برآورد خسارت و آسیب‌های واقعی به خودرو، نیازمند یک کارشناس خبره هستید تا خودروی شما را روی بالابر بگذارد و حتی زیر خودرو را وارسی کند. گرفتن پول نقد در محل تصادف شاید در همان لحظه خیال شما را از منتظر ماند برای سر رسیدن مامور راهنمایی رانندگی و دوندگی برای رفتن به بیمه راحت کند، اما اصلا تصمیم درستی نیست چراکه خسارات اصلی به شکل موذیانه‌ای رفته رفته خود را نشان می‌دهند. 
 
همچنین، جراحت‌های جسمی در صحنه تصادف، به دلیل آنکه آدرنالین خونتان افزایش پیدا کرده شاید چندان جدی و دردناک به‌نظر نرسد اما با گذشت چند ساعت و حتی چند روز متوجه درد در گردن، زانو و سایر مفاصل خود می‌شوید.
 
آسیب‌های ناحیه گردن، بیش از نیمی از آسیب‌های جسمی در تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد؛ این آسیب‌ همچنین از جدی‌ترین و خطرناک‌ترین آسیب‌های جسمانی گزارش شده در حوادث رانندگی به حساب می‌آید. پس در هنگام بروز چنین اتفاقاتی، مدارک بیمه راننده خاطی را دریافت کنید تا بتوانید اقدامات قانونی و درمانی مرتبط را انجام دهید. سپس با پلیس تماس بگیرید و اگر هم پلیس به دلیل جزئی بودن تصادف از آمدن به صحنه تصادف خودداری کرد، مدارک و ادله تصادف را صورتجلسه کرده و شخصا به اداره پلیس ببرید.
 
همچنین، اگر راننده مقصر بیمه نداشته باشد، احتمال اینکه بیمه خود شما این خسارات را پوشش بدهد نیز می‌رود اما فراموش نکنید که مدارک و اطلاعات تماس کامل راننده خاطی را اخذ کنید.
 
 
چرا نباید در صحنه تصادف پول نقد بگیریم؟
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد نیوز

 

برچسب : خودرو , بیمه , تصادف , پول , خسارت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

این قد دعوا مرافه میشه که دیگه این چیزا اجرایی نمیشه.
دوستم تو امارات تصادف کرد.کامیون زد پشت کادیلاکش کل عقبو جمع کرد.گف ماشینو بردیم کنار نششستیم تو ماشین شرطه اومد کروکی و خسارت رو مشخص کرد و رفتیم دنبال کارمون.
یکی دیگه مال چین و مالزی تعریف میکرد که هر وقت تصادف میکنن میان با لبخند مدارک شناسایی رد و بدل میکنن و میرن و بیمه خسارت طرفین رو میده.
17:26  1394/10/12
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهینg🍂 : سلام من هم هفته چهارم خرداد هستم یک بار برام پیام تبدیلی اومد نزدم همچنان منتظر جی هستم رفتم ثبت شکایت انجام دادم
تارا : سلام برای همه همین جوری هستش.زودتر میاد وجه زودتر واریز کنید اوایل بهمن ماشین تحویل میگره.به سلامتی
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مبینا : پانا ها تاخیر دارن پس دروغی درکار نیست
محمد : منطقه 19داداش
امیر آریانژاد : مردم تا اعتراض با تعداد افراد زیاد نکنید هیچ تغییری در روند سایپا و پارس خودرو ایجاد نمیشه. خریداران اطلس و شاهین یک سال منتظر هستند. ترس برادر مرگ هست مرده های متحرک نباشید
اکستند : دوستان. این روزها کسی پلاک شده نیسان. اکستند یا همون نیسان آبی میگن پلاک گزاری متوقف شده آیا صحت داره
ساینا تک : کاری جز صبر کردن نیست باید صبر کنی تا دعوتنامه بیاد هیچ راهی هم نداره امکان داره 10روز دیگ بیاد انکان داره چندماه دیگ بیاد
19 اسفند : قبلا گفتند که تا 18 اسفند فاکتور شده. 14 اسفند هنوز مونده🤦؟
صقف شیشه اذر هست با رینگ اصپرت اصلی : سلام عرز ادب دارم چتوره دی ماهی ها میگن فاکتر شدن در حالیکه هنوز من که اذر هستم فاکتر نشدم یک جای این کار میلنگد یا شرکت دارد پارطی بازی میکند یا آن دوست دروغ میگه که فاکتر شده چون بعد از آبان اذر است نوبت به اذر میرسد نه دی البته اگر واقعا فاکتر شده نوش جانشان باشه ما حصود نیستیم اما جای سوال برام عجیب است که چرا اول دی بعد اذر ما که نوبتمان جلوتر است
دی : 14 کجا بود نگفتند تا 16 دهم
مهرداد : خدا قوت پهلوان
سجاد بختیاری : اینایی که میگین گرون بشه و خوشحالین چه اکستند و چه آبی گرون بشه لوازم یدکیش هم گرون میشه فردا بخوایم قطعه بخریم براش 2برابر باید بخریم