شش خودروساز در ایران ماندگار شدند

شش خودروساز در ایران ماندگار شدند

 
دبیر شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به عقب‌ماندگی تولید خودرو از برنامه، گفت: حضور خودروسازان ژاپن، آلمان، فرانسه، اتریش، ترکیه و ایتالیا در بازار و صنعت خودروی ایران قطعی شد.
 
ساسان قربانی در جمع خبرنگاران با اشاره به عقب ماندگی تولید خودرو از برنامه، گفت: احتمال اینکه به برنامه تعیین شده برای تولید خودرو برسیم، کم است ولی جبران تولید در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است و سعی می‌شود عقب‌ماندگی تولید را جبران کنیم، البته روند تولید افزایش یافته ولی اینکه برنامه محقق شود، درصدش کم است.
 
دبیر شورای سیاستگذاری خودرو  افزود: اینکه بتوانیم چه میزان از عقب‌ماندگی ۳۶۰ هزار دستگاهی را جبران کنیم، سئوال سختی است و پارامترهای متعددی دارد ولی هم اکنون نسبت به سال قبل، ۱۷ درصد از برنامه عقب هستیم و تنها ۶۵ درصد از برنامه را محقق کرده‌ایم اما تمام تلاش این است که حداقل به تولید خودرو در سال قبل برسیم و این در دستور کار خودروسازان برای ماه‌های باقیمانده سال قرار دارد.
 
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بعد از برداشته شدن تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام، خودروسازان خارجی که در گذشته مذاکرات خود برای حضور در صنعت خودروسازی ایران را تکمیل کرده‌اند، وارد بازار شوند؛ بر این اساس ژاپنی‌ها به صورت قوی وارد ایران خواهند شد و با توجه به هیات گسترده‌ای که از ایتالیا به ایران آمدند، به نظر می‌رسد ایتالیایی‌ها با توجه به مذاکرات، حضور پررنگی در صنعت و بازار خودروی ایران داشته باشند.
 
به گفته قربانی، فرانسه، آلمان، اتریش و ترکیه نیز در بازار و صنعت خودروی ایران حضور خواهند یافت و اکنون نیز مذاکرات خود را به انجام رسانده‌اند و علاقه‌مند به همکاری مشترک هستند. البته محدودیت‌هایی در تحریم برای خودروسازی و قطعه سازی ایران به‌وجود آمده بود که امیدواریم با عملیاتی شدن برجام، بسترها برای حضور و مشارکت خودروسازان و قطعه سازان صاحب نام دنیا با ایران فراهم شود.
 
وی اظهار داشت: البته برخی شرکت‌های قطعه ساز صاحب نام اروپایی مذاکرات خود را با قطعه سازان ایرانی نهایی کرده اند و هیات‌هایی را نیز به ایران اعزام کرده که کار مذاکرات را نهایی کرده اند. البته از طرف‌های ایرانی خود خواسته اند که تا زمانی که تحریم‌ها برداشته شود، نام آنها را اعلام نکنند.
 
دبیر شورای سیاستگذاری خودرو از دو نوع قرارداد مشارکت برای همکاری با خارجی‌ها در صنعت خودرو خبرداد و گفت: اولین نوع قرارداد این است که داخلی سازی قطعات خودروهای موجود برندهای بین المللی صورت گیرد و تولید خودرو در ایران انجام شود و نوع دوم این است که خودروهای جدید در ایران تولید شود که فرآیند این نوع تولید، سه سال زمان می برد که البته هر دو نوع را به صورت موازی، دنبال می کنیم. در حالت ایده‌آل اگر بتوانیم دو درصد از سهم جهانی صنعت خودرو را به خود اختصاص دهیم، شرایط خوبی است.
 
قربانی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر امضای قرارداد پژو در سفر آتی رئیس‌جمهور به فرانسه گفت: اینکه قرارداد همکاری با پژو در حاشیه اجلاس خودرو که قرار است اسفندماه امسال برگزار شود، امضا شده یا به زمان دیگری موکول شود، به نظر مدیرعامل ایران خودرو بستگی دارد. 
 
وی در خصوص تعرفه واردات خودرو گفت: در پیوستن به سازمان جهانی تجارت که به شدت از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود، باید سطح عمومی تعرفه‌ها در نهایت به صفر میل کند، این در شرایطی است که در دوران ابتدایی عضویت به این سازمان، اجازه داده می‌شود که به مدت محدودی، سطح تعرفه ها بالا باشد اما به مرور باید به صفر میل کند و کاهشی شود. 
 
دبیر شورای سیاستگذاری خودرو خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا لیزینگ‌ها برای فروش خودرو وارد عمل شده و به این شکل که به خریداران تسهیلات داده شود، عمل نمی‌شود، این در شرایطی است که تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی که دولت برای خرید خودرو به مردم داد، حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو بود و حمایت از تولیدکنندگان به شمار نمی‌رفت.
 
قربانی معتقد است، متاسفانه در قالب این طرح، دولت مسیر خوبی را برای حمایت از خودرو انتخاب نکرد و در مجموع این طرح، متمرکز بر حمایت از خودروسازان نبود. باید به این نکته هم توجه داشت که تولیدات ایرانی باید رقابتی شوند و با توجه به استانداردهای بین‌المللی به تولید بپردازند، ضمن اینکه نمی‌توان با روند تولید محصولات موجود جایگاه خوبی در صنعت خودروی جهان داشته باشیم.
 
همچنین محمدرضا نجفی‌منش، عضو شورای سیاستگذاری خودرو در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر سهم قطعه سازان از تسهیلات ۲۵ میلیونی خرید خودرو گفت: پیشنهادی که وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان داده، این است که ۷۰ درصد از منابع حاصل از فروش خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی را به قطعه سازان بدهند و ۳۰ درصد را برای تولید خودرو بردارند اما هنوز این پیشنهاد عملیاتی نشده است.
 
 
 
شش خودروساز در ایران ماندگار شدند
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

مهر

 

برچسب : خودرو , خودروساز خارجی , قرارداد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

احسان
0

یعنی دیگه از ماشین ای کره ای خبری نیست ؟
11:39  1394/10/16
پاسخ دادن
بهنام
2

امکان نداره اتومبیل های کره ای واردکشور نشه چون در ایران طرفدار خوبی داره مخصوصا وراکروز و سانتافه و توسان و جنسیس و کادنزا. محصولات کره ای در خیابان های ایران زیاد قابل مشاهده است
15:38  1394/10/16

بهنام
1

المان اعجوبه خودروسازی. ایتالیا سوپراسپرت اگزوز وحشی اسفالت میکنه اتومبیل های وحشی معروف.ژاپن هم لوکس و باکیفیت و قیمت عالی معروف.
22:52  1394/10/15
پاسخ دادن
امیر(سابق)
13

میگم مردم از دست پژو نارضی هستند بعد میخوایم با ترکیه که مونتاژ کار آشغالهای فرانسوی هست چه قراردادی ببندیم با توجه به توهینهایی که به ما میکنند . شما مگه ایرانی نیستید چرا عزت ایرانی را بخاطر منفعت خودتون به لجن میکشید . بخدا ایران و ایرانی در دنیا عزت و احترامی داشت. که شما بخاطر پول خودتون همه را به باد دادین
17:59  1394/10/15
پاسخ دادن
کاربر: Reza
2

درسته که پژو در مقابل بنز و بی ام و و تویوتا و نیسان عددی نیست اما انصافا محصولات جدیدیش در رنج قیمت خودشون بسیار خوبن.مثل پژو 508 که 5 ستاره ی ایمنی رو گرفته.
18:30  1394/10/15

کاربر: نوید جهرمی
5

گمونم که اگه ب ایناس میرن از عربستان هم گدایی میکنن.
عزت و شرف که مهم نیس. مهم سبیله که باید چرب باشه.
23:19  1394/10/15

کاربر: نوید جهرمی
4

من ک ب حرفشون اعتماد ندارم. فک نمیکنم کسی بیشتر از مذاکره کاری کرده باشه و حضور خارجیا خیال خامه. این پژو هم بازار بهتر و مفت تر از ایران نداره. کجا خودروسازی رو بره پیدا کنه ک تا محصولی از رده خارج و راهی موزه شد بیاد تولید کنه؟
بهتره کلن به مسوولین و دروغایی ک میگن توجهی نکنیم.
23:30  1394/10/15

امیر
1

سالهاست کسانی چون همین اقای قربانی(نفر وسط) و نجفی منش در سمت
راست ایشان نشسته اند سکان قطعه سازی و تولید خودرو را در دست دارند و
خروجی محصولشان هم سمند و پارس و... است که بیش از 12 لیتر در صد کیلومتر مصرف سوخت دارند.!!خودروهایی که از روز اول مشکل کیفیتی دارند.ایا
این اقایون نمی خواهند جای خودشان را به کسانی بدهند که فکر تولید محصولات روز ژاپن و کره و... در خط تولید باشند.!!؟
16:27  1394/10/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محیا : دوستان من دوماهه پلاک شدم از مدارک هم فقط کارت خودرو دستم رسیده سند ها هنوز تو مبدان و ماشین هم مرحله ی حمل هست این طبیعیه؟بی خواب شدم خدالعنتشون کنه
وحید : به محسن خدارو شکر که جور شد، اون موقع ها آنقدر نگران بودی، منم هی دعا می کردم مال تو زودتر فاکتور بشه
وحید : ایشالا به موقع می دن، چون خیلی تولید و انبار کردن، فعلا بیرون ندادن که یهو چند هزار تا با هم بیرون بدن که قیمت بازار رو مدیریت کنن، چون اگه یکی دو تا می دادن بیرون، هر کی هر قیمت می خواست می فروخت
وحید : شما عادی بودی یا فرسوده؟فوری یا پیش فروش؟ من پیش فروش، جایگزینی فرسوده هستم، برای فروش فوری ها انجام شده، برای ما پیش فروش ها فعلا پیامک هم نفرستادن
J4مشکی گیلان : پس اینایی ک ثبت نامی اردیبهشت رنگ سفید و طوسی بودن چرا میگن شاسی شده و مرحله صدور پلاکه؟؟؟ اونام اردیبهشتی بودن دیگ. من ک ۳۱ خرداد هستم هنوز شاسی نشده. ولی بچه های اردیبهشت میگن شاسی شدیم چطور برای شما نشده؟؟
J4مشکی گیلان : من ۳۱ خرداد تو مرحله تکمیل وجه مونده و حتی شاسی هم نشده
نسرین قاسمیان : سلام میشه زحمت بکشید زمان دقیق تحویل خودرو ، رو به بفرمایید ممنون.
T8 : فک کنم این بنده خدا سنش بالاست بلد نیست با گوشی کارکنه ، هرچی پیام داده به اینو اون کپی کرده اینجا 😂😂 ، حالا شانس اوردیم عکس نمیشه فرستاد وگرنه گالری گوهربار حاج اقا رو مشاهده مینمودیم 😂
امیر حسین : سلام دوست عزیز منم ایکس ۵ مشکی صمصامی ثبت نام کردم ولی هنوز رو تکمیل وجه هست چند روز تهران زنگ زدم کسی جواب نداد آخر رفتم نمایندگی گفت داریم ماشینای اردیبهشت ماه رو تحویل میدیم نمیدونم دیگه کی می خوان بهمون بدن
X5 : 🟢افزایش قیمت ۹۰ میلیونی کرمان موتور فقط در یک روز! کی‌ام‌سی X5 ۱,۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ (‎۴.۲۶%‌)‎۷۰,۰۰۰,۰۰۰‌ قیمت کارخانه x5 افزایش خورد بالاخره الان ثبت نامی جدید با افزایش کارخانه لحاظ میشه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس پنج 5 دنده : بله عزیز من 15 آبان‌ماه تکمیل وجه برای دنا پلاس پنج دنده با پرداخت تمام وجه را داشتم تحویلی نود روزه هنوز روی فاکتور میچره انشاالله برای همه دوستان عزیز فاکتور بشه🚖🚖🚖🚖🚖🚖🚖🥀
کوییکGxl : 30روزه فروش فوری
سورن طرح مادران : سلام دیگه نمیشه تغییر ش داد ولی خوبیش اینه که خیلی زود فاکتور میشه. وقتی سیاست تغییر رنگ میاد و تو تغییر میدی رنگ ماشینت و خیلی زودتر از بقیه ماشین ها فاکتور میشه. شاید دو سه روز دیگه فاکتور بشه. مال منم اومده ولی من همون رنگ سفید و میخوام متطقه ی جنوب رنگ دیگه ای غیر سفید جواب نمیده
مهسا fx : والا منم نمیدونم مثل اینکه طبق الویت مجوز هاست.مثلا ایکس 33 از اف ایکس تحویلش عقب تر هست شاید.احتمالا برای شمارو تا هفته دیگه میریزن
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
تبدیل پارس به سورن : انشالله خدا برسونه پولتون جور بشه ما هم شرایط شمارو داریم حتی بدتر از شما بخاطر ندیدن دوتا پیامک که قیمت تمام شده بود و بار سوم شرایط فروش رو عوض کردن و دوقسطی کردن 150 میلیون افتاد گردنموت باید بپردازیم فقط داریم خودخوری میکنیم
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
کریم استیشن : من فقط میگم خدا لعنت کنه اول تا آخر مسئولین ایرانخودرو خدا ازشون نگذزه اینشالله
وحید : آقا یعقوب، این اعتراض ها بعد گرونی الان چند ساله که هست، هیچکدومم به نتیجه نرسیده، متاسفانه تنها صدایی که تو این کشور شنیده نمیشه صدای مردمه
کوییک اتوماتیک مشهد : جواب به علی آقا سلام پذیرش سایپا ؛30خرداد1402- تکمیل وجه 24 خرداد 1403 موعد تحویل سایپا؛بهمن 1402-فاکتور 28مهر-پلاک یکم یا دوم آبان- اما بعد از 9،8 ماه انتظار بلاخره امروز صبح نمایندگی برای تحویل دادن تماس گرفت الحمدلله.. ولی جالب بدونید تاریخ تولید را شهریور1403 نوشته بود در صورتیکه بهمن پارسال باید تحویل مدادن.. البته بعد چندین تماسی که با سایپا داشتم و اعتراضی که برای تاخیر تحویل کرده بودم و پیگیریهای مکرر..ولی بلاخره مجبور به تولید شدند البته بعد 6بار فرستادن پیامک، تحویل حضوری بلاخره امروز آماده تحویل شد خدا رو هزار مرتبه شکر