شش خودروساز در ایران ماندگار شدند

شش خودروساز در ایران ماندگار شدند

 
دبیر شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به عقب‌ماندگی تولید خودرو از برنامه، گفت: حضور خودروسازان ژاپن، آلمان، فرانسه، اتریش، ترکیه و ایتالیا در بازار و صنعت خودروی ایران قطعی شد.
 
ساسان قربانی در جمع خبرنگاران با اشاره به عقب ماندگی تولید خودرو از برنامه، گفت: احتمال اینکه به برنامه تعیین شده برای تولید خودرو برسیم، کم است ولی جبران تولید در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است و سعی می‌شود عقب‌ماندگی تولید را جبران کنیم، البته روند تولید افزایش یافته ولی اینکه برنامه محقق شود، درصدش کم است.
 
دبیر شورای سیاستگذاری خودرو  افزود: اینکه بتوانیم چه میزان از عقب‌ماندگی ۳۶۰ هزار دستگاهی را جبران کنیم، سئوال سختی است و پارامترهای متعددی دارد ولی هم اکنون نسبت به سال قبل، ۱۷ درصد از برنامه عقب هستیم و تنها ۶۵ درصد از برنامه را محقق کرده‌ایم اما تمام تلاش این است که حداقل به تولید خودرو در سال قبل برسیم و این در دستور کار خودروسازان برای ماه‌های باقیمانده سال قرار دارد.
 
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بعد از برداشته شدن تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام، خودروسازان خارجی که در گذشته مذاکرات خود برای حضور در صنعت خودروسازی ایران را تکمیل کرده‌اند، وارد بازار شوند؛ بر این اساس ژاپنی‌ها به صورت قوی وارد ایران خواهند شد و با توجه به هیات گسترده‌ای که از ایتالیا به ایران آمدند، به نظر می‌رسد ایتالیایی‌ها با توجه به مذاکرات، حضور پررنگی در صنعت و بازار خودروی ایران داشته باشند.
 
به گفته قربانی، فرانسه، آلمان، اتریش و ترکیه نیز در بازار و صنعت خودروی ایران حضور خواهند یافت و اکنون نیز مذاکرات خود را به انجام رسانده‌اند و علاقه‌مند به همکاری مشترک هستند. البته محدودیت‌هایی در تحریم برای خودروسازی و قطعه سازی ایران به‌وجود آمده بود که امیدواریم با عملیاتی شدن برجام، بسترها برای حضور و مشارکت خودروسازان و قطعه سازان صاحب نام دنیا با ایران فراهم شود.
 
وی اظهار داشت: البته برخی شرکت‌های قطعه ساز صاحب نام اروپایی مذاکرات خود را با قطعه سازان ایرانی نهایی کرده اند و هیات‌هایی را نیز به ایران اعزام کرده که کار مذاکرات را نهایی کرده اند. البته از طرف‌های ایرانی خود خواسته اند که تا زمانی که تحریم‌ها برداشته شود، نام آنها را اعلام نکنند.
 
دبیر شورای سیاستگذاری خودرو از دو نوع قرارداد مشارکت برای همکاری با خارجی‌ها در صنعت خودرو خبرداد و گفت: اولین نوع قرارداد این است که داخلی سازی قطعات خودروهای موجود برندهای بین المللی صورت گیرد و تولید خودرو در ایران انجام شود و نوع دوم این است که خودروهای جدید در ایران تولید شود که فرآیند این نوع تولید، سه سال زمان می برد که البته هر دو نوع را به صورت موازی، دنبال می کنیم. در حالت ایده‌آل اگر بتوانیم دو درصد از سهم جهانی صنعت خودرو را به خود اختصاص دهیم، شرایط خوبی است.
 
قربانی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر امضای قرارداد پژو در سفر آتی رئیس‌جمهور به فرانسه گفت: اینکه قرارداد همکاری با پژو در حاشیه اجلاس خودرو که قرار است اسفندماه امسال برگزار شود، امضا شده یا به زمان دیگری موکول شود، به نظر مدیرعامل ایران خودرو بستگی دارد. 
 
وی در خصوص تعرفه واردات خودرو گفت: در پیوستن به سازمان جهانی تجارت که به شدت از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری می‌شود، باید سطح عمومی تعرفه‌ها در نهایت به صفر میل کند، این در شرایطی است که در دوران ابتدایی عضویت به این سازمان، اجازه داده می‌شود که به مدت محدودی، سطح تعرفه ها بالا باشد اما به مرور باید به صفر میل کند و کاهشی شود. 
 
دبیر شورای سیاستگذاری خودرو خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا لیزینگ‌ها برای فروش خودرو وارد عمل شده و به این شکل که به خریداران تسهیلات داده شود، عمل نمی‌شود، این در شرایطی است که تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی که دولت برای خرید خودرو به مردم داد، حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو بود و حمایت از تولیدکنندگان به شمار نمی‌رفت.
 
قربانی معتقد است، متاسفانه در قالب این طرح، دولت مسیر خوبی را برای حمایت از خودرو انتخاب نکرد و در مجموع این طرح، متمرکز بر حمایت از خودروسازان نبود. باید به این نکته هم توجه داشت که تولیدات ایرانی باید رقابتی شوند و با توجه به استانداردهای بین‌المللی به تولید بپردازند، ضمن اینکه نمی‌توان با روند تولید محصولات موجود جایگاه خوبی در صنعت خودروی جهان داشته باشیم.
 
همچنین محمدرضا نجفی‌منش، عضو شورای سیاستگذاری خودرو در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر سهم قطعه سازان از تسهیلات ۲۵ میلیونی خرید خودرو گفت: پیشنهادی که وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان داده، این است که ۷۰ درصد از منابع حاصل از فروش خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی را به قطعه سازان بدهند و ۳۰ درصد را برای تولید خودرو بردارند اما هنوز این پیشنهاد عملیاتی نشده است.
 
 
 
شش خودروساز در ایران ماندگار شدند
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

مهر

 

برچسب : خودرو , خودروساز خارجی , قرارداد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

8 نظر

احسان
0

یعنی دیگه از ماشین ای کره ای خبری نیست ؟
11:39  1394/10/16
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
2

امکان نداره اتومبیل های کره ای واردکشور نشه چون در ایران طرفدار خوبی داره مخصوصا وراکروز و سانتافه و توسان و جنسیس و کادنزا. محصولات کره ای در خیابان های ایران زیاد قابل مشاهده است
15:38  1394/10/16

گزارش
بهنام
1

المان اعجوبه خودروسازی. ایتالیا سوپراسپرت اگزوز وحشی اسفالت میکنه اتومبیل های وحشی معروف.ژاپن هم لوکس و باکیفیت و قیمت عالی معروف.
22:52  1394/10/15
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
13

میگم مردم از دست پژو نارضی هستند بعد میخوایم با ترکیه که مونتاژ کار آشغالهای فرانسوی هست چه قراردادی ببندیم با توجه به توهینهایی که به ما میکنند . شما مگه ایرانی نیستید چرا عزت ایرانی را بخاطر منفعت خودتون به لجن میکشید . بخدا ایران و ایرانی در دنیا عزت و احترامی داشت. که شما بخاطر پول خودتون همه را به باد دادین
17:59  1394/10/15
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Reza
2

درسته که پژو در مقابل بنز و بی ام و و تویوتا و نیسان عددی نیست اما انصافا محصولات جدیدیش در رنج قیمت خودشون بسیار خوبن.مثل پژو 508 که 5 ستاره ی ایمنی رو گرفته.
18:30  1394/10/15

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
5

گمونم که اگه ب ایناس میرن از عربستان هم گدایی میکنن.
عزت و شرف که مهم نیس. مهم سبیله که باید چرب باشه.
23:19  1394/10/15

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
4

من ک ب حرفشون اعتماد ندارم. فک نمیکنم کسی بیشتر از مذاکره کاری کرده باشه و حضور خارجیا خیال خامه. این پژو هم بازار بهتر و مفت تر از ایران نداره. کجا خودروسازی رو بره پیدا کنه ک تا محصولی از رده خارج و راهی موزه شد بیاد تولید کنه؟
بهتره کلن به مسوولین و دروغایی ک میگن توجهی نکنیم.
23:30  1394/10/15

گزارش
امیر
1

سالهاست کسانی چون همین اقای قربانی(نفر وسط) و نجفی منش در سمت
راست ایشان نشسته اند سکان قطعه سازی و تولید خودرو را در دست دارند و
خروجی محصولشان هم سمند و پارس و... است که بیش از 12 لیتر در صد کیلومتر مصرف سوخت دارند.!!خودروهایی که از روز اول مشکل کیفیتی دارند.ایا
این اقایون نمی خواهند جای خودشان را به کسانی بدهند که فکر تولید محصولات روز ژاپن و کره و... در خط تولید باشند.!!؟
16:27  1394/10/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهینg🍂 : سلام من هم هفته چهارم خرداد هستم یک بار برام پیام تبدیلی اومد نزدم همچنان منتظر جی هستم رفتم ثبت شکایت انجام دادم
تارا : سلام برای همه همین جوری هستش.زودتر میاد وجه زودتر واریز کنید اوایل بهمن ماشین تحویل میگره.به سلامتی
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
19 اسفند : قبلا گفتند که تا 18 اسفند فاکتور شده. 14 اسفند هنوز مونده🤦؟
صقف شیشه اذر هست با رینگ اصپرت اصلی : سلام عرز ادب دارم چتوره دی ماهی ها میگن فاکتر شدن در حالیکه هنوز من که اذر هستم فاکتر نشدم یک جای این کار میلنگد یا شرکت دارد پارطی بازی میکند یا آن دوست دروغ میگه که فاکتر شده چون بعد از آبان اذر است نوبت به اذر میرسد نه دی البته اگر واقعا فاکتر شده نوش جانشان باشه ما حصود نیستیم اما جای سوال برام عجیب است که چرا اول دی بعد اذر ما که نوبتمان جلوتر است
دی : 14 کجا بود نگفتند تا 16 دهم
مهرداد : خدا قوت پهلوان
سجاد بختیاری : اینایی که میگین گرون بشه و خوشحالین چه اکستند و چه آبی گرون بشه لوازم یدکیش هم گرون میشه فردا بخوایم قطعه بخریم براش 2برابر باید بخریم
علی : سلام بله از من 8.22 فاکتور وبیمه شده ولی پلاک هنوز نشده
مهیار : سلام من 19 مرداد تکمیل وجه کردم .هنوز فاکتور نشده
محمدی : سلام دوستان امروز کسی از تبدیلی دوگانه به تک فاکتور شده تا تاریخ 15 شهریور فاکتور شده من 16 شهریور تکمیل وج کردم هنوز فاکتور نشدم
سعید : من ثبت نام 26 فروردین بودم
مصطفی : آگه کسی مثل من هست نتونسته دعوت نامه پرداخت کنه و دعوت نامه مجدد براش نیومده تیک سبز بزنید ببینبم چند نفریم