مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

هر دو این خودروها ساخته شده‌اند تا تند بروند و مرزهای تکنولوژی، عملکرد و طراحی را پشت سر بگذارند. این خودروها بهترین های برند خودشان هستند و قلب ها و ذهن ها را متوجه خودشان کرده‌اند. وقتی در سال 2009، نیسان GT-R راهش را به بازار آمریکا باز کرد، شوکی به بازار وارد شد. این خودرو با 473 اسب‌بخار قدرت، سیستم چهار چرخ محرک، طراحی داخلی بسیار با کیفیت و یک پکیج الکترونیکی که توسط طراحان بازی ویدئویی Gran Turismo ساخته شده است، واقعاً به قیمت پایه 70000 دلار می‌ارزید. نیسان GT-R 2014 از پنج مدل برتر سال، پیشی می‌گیرد. همه این خودروها مجهز به موتور شش سیلندر 3.8 لیتری به همراه توربوشارژر دوگانه و گیربکس دو وضیعتی هستند که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند، ولی نیسان GT-R، حدود 545 اسب‌بخار نیرو و 628 نیوتن متر گشتاور از این موتور و گیربکس بیرون می‌کشد.

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

بعد از این موفقیت سخت‌افزاری در مقابل رقبای گران‌قیمت، نیسان GT-R باز هم جلوتر رفت و قیمت را بالا برد. قیمت تیپ پایه نیسان GT-R، حدود 99,590 دلار و قیمت بالاترین تیپ آن یعنی Track Edition، چیزی در حدود 116,710 دلار است. قیمت این تیپ، 17120 دلار بالاتر از تیپ Black Edition است و کمپانی نیسان در ازاء دریافت این پول اضافی، صندلی های جلو را نرمتر می‌کند، سیستم تعلیق را قرص و محکم می‌کند و مجراهای خنک کننده برای ترمزها نصب می‌کند.

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

صندلی های آن هم، عجیب‌ترین صندلی هایی هستند که تا به حال دیده‌ایم. توجه داشته باشید که این پکیج، قدرت موتور را بیشتر نمی‌کند. کمپانی نیسان ظرف چند سال سواری و هندلینگ GT-R را به طور جدی تغییر داده است. تایرهای بزرگ جلو، دیگر از شیارهای جاده تبعیت نمی‌کنند، حالت Comfort واقعاً راحت است و گیربکس هم مثل راننده های تازه کار، ناشی‌گری در نمی‌آورد. البته نیسان GT-R هنوز کمی پر سر و صداست، ولی وقتی باک پر باشد، می‌توان همه چیز را فراموش کرد.

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

البته سلول های مغزی ما هرگز نمی‌توانند این میزان شتاب را تجزیه و تحلیل کنند. نیسان GT-R ظرف 3.2 ثانیه از حالت ایست به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه دست پیدا می‌کند. پدال گاز را 11.3 ثانیه بفشارید تا این غول 1762 کیلوگرمی ربع مایل را پشت سر بگذارد.

 

شورولت تازه وارد

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

کوروت Stingray عملکرد جدیدی برای شورولت به ارمغان آورده است. این خودروی 69,375 دلاری دارای پکیج Z51 (مجهز به محدود کننده الکترونیکی لغزش، روان‌کننده کارتل، تعویض دنده های سریع‌تر از دنده یک تا دنده سه و مجراهای خنک کننده اضافی) است و یک موتور هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری به صورت استاندارد روی آن نصب شده است. این موتور مجهز به اگزوز دوگانه است و 460 اسب‌بخار نیرو و 630 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اگر همه کنترلگرها را درست میزان کنید، این شورولت 1562 کیلوگرمی ظرف 4.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه می‌رسد و در مدت 12.4 ثانیه ربع مایل را طی می‌کند.

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

این خودرو حتی با 181 کیلوگرم وزن کمتر هم، نمی‌تواند توان موتور را 85 اسب‌بخار افزایش داده و به گرد پای نیسان GT-R که به راحتی دنده عوض می‌کند، برسد. خودروهای شورولت همیشه در مسیر مستقیم نتایج خوبی به دست می‌آورند، ولی نکته اصلی این‌جاست که شورولت چقدر می‌تواند نیروی تولید شده را به حرکت تبدیل کند. فکر می‌کنید نیسان GT-R یک نیروگاه متحرک است؟ اگر شورولت را روی حالت مسابقه (Race Mode) بگذارید، می‌توانید با خیال راحت فقط به فرمان فکر کنید.

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

هرچه قلق شورولت بیشتر به دست‌تان بیاید، راحت‌تر می‌توانید حالتی که برای شما، موتور بزرگ 8 سیلندر و جاده مناسب است را انتخاب کنید. تنها شکوه و شکایتی که از شورولت می‌شود مربوط به رفتار موتور است. با هر سرعتی حرکت کنید، موتور یکسره کار می‌کند و هیچ استراحتی ندارد، حتی هنگام تعویض دنده. امیدواریم شورولت های آینده چنین ایرادی نداشته باشند.

 

وظایف روزمره راننده

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

وقتی از دید مصرف کننده به این خودروها نگاه کنید، نیسان از مزایای بیشتری برخوردار است. نیسان GT-R به لطف طراحی سنتی جادارش، وضعیت مناسب‌تری برای رانندگی دارد. وقتی راننده های قدبلند داخل شورولت بنشینند، مجبورند بین دید خوب و راحت تکیه دادن یکی را انتخاب بکنند. در این مورد باید پشتی بلند صندلی ها و محافظ گردن های بزرگ را سرزنش کرد، چون به میزان زیادی جلو دید را می‌گیرند. بهترین گزینه برای راننده های قدبلند این است که خودرو را پس بدهند.

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

نیسان GT-R در زمینه بار هم مزایایی دارد. اگرچه صندوق عقب کوچک است، ولی برای کمی اسباب و اثاثیه یا کیف گلف به اندازه کافی جا دارد. روی صندلی های عقب هم می‌توان کمی وسیله گذاشت.

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014 مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

کوروت Stingray هم مثل همه شورولت های جدید، از یک فضای بار بزرگ و جادار برخوردار است. البته دو کیف گلف را به راحتی نگه می‌دارد ولی اگر ناگهان ترمز کنید، مستقیم روی صندلی راننده می‌افتند. بهتر است اسباب و اثاثیه دیگر را هم فراموش کنید. 

 

شورولت هنوز هم شورولت است

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

با این که شورولت 2014 از مدل های قبلی خودش خیلی سرتر است ولی طراحی داخلی‌اش به زیبایی طراحی داخلی نیسان GT-R نیست.

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014
مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

روشن کردن نیسان GT-R خودش اتفاق بزرگی است. دکمه قرمز رنگی که از پلاستیک فشرده ساخته شده، به همراه حروف برجسته حک شده روی آن را زیر انگشت‌تان لمس می‌کنید. واکنش سریع به فشردن آن، بیدار شدن موتور شش سیلندر خورجینی از خواب است.

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014 مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014
مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014 مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014
مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014 مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014
مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

روشن کردن شورولت کوروت مثل روشن کردن یک اجاق مایکروویو است که تا به حال از آن استفاده نکرده‌اید. قبل از هر چیز باید دنبال دکمه استارت بگردید. دکمه پشت فرمان پنهان شده است. خوشبختانه دکمه‌ای است از پلاستیک تخت و نه کاملاً چهارگوش که نمی‌تواند فرار کند و تمام توجه‌اش به روشن کردن خودرو معطوف است. آن را فشار بدهید تا موتور LT1 با غرولند بیدار بشود. شنیدن این سر و صدا تنها چیزی است که تأیید می‌کند کارتان را درست انجام داده‌اید.

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014 مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014
مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014 مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014
مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014 مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

چند ثانیه بعد از بیدار شدن موتور، کیلومترشمار دیجیتال به کار می‌افتد. این نمایشگر دیجیتال، یک کیلومترشمار ناکارآمد است چون کیلومترشمار آنالوگ در سمت چپ آن نصب شده است و به جای این که کاربرد داشته باشد، زیبایی دارد. همه کیلومترشمارهای دیجیتال موجود در بازار برای دنبال کردن سرعت موتور در دنده های پایین، کُند هستند و گرافیک‌شان هم ابتدایی است. به همین خاطر است که نیسان GT-R ساده‌تر از شورولت کوروت است. البته نمی‌توان گفت که نیسان GT-R شبیه یک بازی ویدئویی است چون انتقال قدرتش ناگهانی و بی‌وقفه است. اگر هم شبیه یک بازی ویدئویی باشد، بدون شک شبیه بازی Gran turismo نیست.

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014 مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

نیسان GT-R در روزهای گرم تابستان، داغ می‌شود و نیروی بیشتری تولید می‌کند، به طوری که شورولت به گرد پایش هم نمی‌رسد؛ ولی در روزهای سرد همه چیز بر عکس می‎شود و کسی را نمی‌توان مقصر دانست جز کمپانی نیسان. اگرچه شتاب نیسان GT-R از شتاب شورولت کوروت بیشتر است و طراحی داخلی زیباتری هم دارد، ولی به اندازه شورولت مهیج نیست. فرمان‌پذیری شورولت Stingray فوق‌العاده است: فرز، دقیق و حساس است. در پشت فرمان کریستالی، یک صفحه کنترل مغناطیسی وجود دارد که با آن می‌توان حالت های رانندگی را انتخاب کرد.

مقایسه کوروت Stingray Z51 و نیسان GT-R 2014

با انتخاب حالت  Touring، شورولت Stingray با وقار و خونسردی یک کادیلاک حرکت می‌کند. اگر حالت Track را انتخاب کنید، شورولت به یک اسب چالاک تبدیل می‌‌شود. این انعطاف‌پذیری در نیسان GT-R وجود ندارد. اولین باری که نیسان GT-R پا به عرصه گذاشت، جایگاه منحصر به فردی به دست آورد. هیچ خودرویی با آن قیمت وجود نداشت که از عملکرد، تکنولوژی، راحتی و سر به هوایی مشابهی برخوردار باشد. امروزه آن جایگاه به شورولت Stingray تعلق دارد. هیچ خودرویی با این قیمت وجود ندارد که از این میزان راحتی، قدرت، عملکرد و تکنولوژی بهره ببرد. البته نیسان GT-R به این خاطر بازی را نمی‌بازد که قیمتش از قیمت شورولت ارزان‌تر نیست. بازی را به این خاطر می‌بازد که از شورولت کوروت Stingray بهتر نیست. همین و بس.


منبع

Edmunds

برچسب : GT R , Stingray , نیسان , کوروت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

Hossei
0

داداش اطلاعاتت کاملا درست و بی نقص بود ولی قبول کن ژاپن ی ی چیز دیگس نظر من ک جی تی ار ی چی دیگس و باید این نکته هم بگم ک شورلت کوروت با همهی خوبیاش ی چیزش خییلی ناراحتم کرد این بود ک تو نسل بعدی اصالت خودش حفظ نکرد همه چیز به نظر من امکانات نیست
16:44  1401/09/26
پاسخ دادن
علی
1

دمت گرم، دو دل بودم کدومو بخرم، با این مقاله مطمئن شدم gtr بهتره..خخخ
18:10  1393/06/04
پاسخ دادن
ضص
3

از اول تا اخر مقاله از نیسان تعریف کردی اخر سر گفتی شورولت بهتره!!
ما که موندیم کدومو بخریم.؟
تشکر
15:40  1393/01/29
پاسخ دادن
Hamidreza
1

ماشینای آمریکایی امسال دیگه غوغا کردناااا
واقعا بهترینا رو آمریکا میزنه..
اون از فورد...شورلت...دوج و....
(با bmw و benz اینقدر حال نمیکنم !)
01:39  1393/01/27
پاسخ دادن
نیما
1

مقایسه جالبی فکر نمیکردم تا این حد تفاوت داشته باشن
19:41  1393/01/26
پاسخ دادن
rasa
7

1 کار واقعا از تلاشاتون ممنون

دقیقا من نفهمیدم چرا gtr بازی رو باخت شتابش 1 ثانیه بیشتر هست و راحتی توش بیشتر هست و زیبا تر چرا کوروت از اون بهتر است؟؟؟؟؟؟
19:34  1393/01/26
پاسخ دادن
کاربر: M_AJ
3

همه چیز در یک ماشین قدرت موتور نیست!
20:12  1393/01/26

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود بخدا ماهم راهمون دور بود 12 ساعت بود ماهم مشکل داشتیم پس حداقل با این بهانه ها به شعور ماهایی که به بدبختی خودمونو رسوندیم توهین نکنین جواب سوال cs هم هیچکدوم ندادید
احسان شهیدی فر : سلام خیلی ممنون برای این مقاله خیلی خوبتون 🙏🙏🙏👌👌👌
علامت : طمع نبود، انتظار عدالتی بود که اجرا نشد! شما هم خودتو از ذوق جر نده! چون در زندگی ذوق های زیادی وجود،مجبور میشی جرو واجر بشی دایی! شعور هم خوب چیزی ،هرکسی اینجا الان ناراحته و دنبال راه چاره از این بی تدبیری نظام و دولته! تو این وسط نمک رو زخم مردم نپاش که با این کارت کمتر از اون پدرسوخته ها نمیشی که این بلا رو سر این جماعت آوردن.بشین روی حرفای مفتت فکر کن بجای جواب دادن!
ماه : سلام واقعا چرا فاکتور نمیشه ، تارا v4 تحویل اسفند بوده الان ۲ ماه تاخیر خورده ؟ چرا این ماشین که مثل v2 کمبود قطعات نداره کسی میدونه الان داره جه تاریخی فاکتور میشه
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود میدونستید چیکار کنید
امیرحسین : ناراحت نباش خواهرم مشکل بخوبی وراحتی برامااسونترحل میشه نگران نباش
چانگان بی چانگان : بر اساس اعلام وزارت صمت و سخنگوی شورای رقابت از این پس فروش خودرو توسط کلیه خودرو سازان از سایت فروش خودروسازان بوده و خودرو سازان موظف هستند پس از فروش اطلاعات فروش شامل تعداد فروش و مشخصات خریداران را در سامانه یکپارچه جهت بررسی و نظارت وارد نمایند
متقاضی : خواهر ناراحت نباش. هرکس نون قلبشو میخوره انشالله که مشکل همه حل میشه . هرچی خدا بخواد همون میشه. دوستان امروز هم هیچ جواب خاصی نگرفتن پیچوندنشون اصل کاری موسوی هست ک دسترس نبوده. توکل به خدا انشالله خیره میخوان ب مرگ بگیرن ک ب تب راضی باشیم انقد تو انتظارنوک بذارن گراحتمالا افزایشی چیزی دادن صدامون در نیاد بگیم فقط بدن ماشینو
رضا دوگانه بهمن : ساناز خانم سلام ایشالله مبارک باشه ۱۵ اردیبهشت دعوتنامه میاد من بهمنی هستم اصلا ما منتظر بودیم ۱۵ اردیبهشت بیاد یه دفعه ۶ اردیبهشت ساعت ۴ بعدازضهر پیام اومد بهمن و اسفند تعداد شان کمه بهمنی ها همه یک روز اومد مال شما هم یک روز برای همه میاد ساینا میخواد دیگه دوگانه زودتر جمع کنه درود بر شما ایشالله ماشین عروس بشه
ایدا : من توشهرامام رضاغریبم کسی نداشتم که بچموبگیره مجبورم تواین شهرپرازبی رحمی بمونم ولی انقدخداهواموداشته خودش همیشه ازادماییی مثل شماcsمحافظتم کرده خودش عوضتوبده.همون حس تجربه کنی.بیرحمای خدانشناس .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
گلشن : سجاد کیه ماشینش گرفت رفت
علی : کدوم شهری شما!؟؟
محمد : سلام مبارک باشه.چه کلاسی بود؟
کامران : سلام 14بهمن تکمیل وجه کردم تعویض دنااپشنال با سورن ولی هنوزدعوت نامه برام نیومده چرا؟ چندروز پیش باز6تومن ریختم
پارس سال سفارشی : سلام دوستان پیامک بعدی کی میاد کسی خبر داره بخشنامه4714هستم هنوزپیامک نیومد
حامد207 اتومات فلز : تحویل30 دی کسی خبر داره فاکتور دی ماه شروع شده یانه؟
دی بویین زهرا : سلام دمت گرم ایول❤🙏❤
علی : درود. شما مطلع نیستید اولویت بهار و تابستان رو پارس میدن یا نه؟
حق با علی است : قیمت بهمن و اسفند پیش فروش1401 باید کمتر از دی باشه مراقب باشید منتظر عکس العمل شما هستند
207 اتومات دی ماه : سلام دوستان اذر به امید خدا همه فاکتور شدن یا باز هم مونده