بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

مرسدس بنز GLA 200 CDI اولین سری از موج جدید طراحی شاسی بلندهای مرسدس بنز است. مرسدس بنز کلاس GLA به جز مدل 200CDI، در حال حاضر شامل مدل های GLA 250 و همچنین GLA 45 AMG نیز، می‌شود. گفتنی است، در اواخر سال 2015 ما شاهد حضور نسل جدید مرسدس بنز شاسی بلند کلاس GLK و در سال 2016 کلاس MLC، رقیب بی ام و X6 که بر پایه ML ساخته می‌شود، خواهیم بود.

 

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

مدل دیفرانسیل جلوی GLA 200 CDI با شاسی بلندهای دیزلی کوچکی همچون بی ام و سری یک، X1 sDrive18d، آئودی Q3 2.0 TDI و رنج روور Evoque eD4 رقابت می‌کند. در نگاه اول مرسدس بنز کلاس GLA یک شاسی بلند کوچک به نظر می‌رسد تا نسخه قد کشیده کلاس A که برمبنای آن شکل گرفته است؛ارتفاع کف خودرو از زمین 150 میلی متر است که تضمین می‌کند سواری مرتفع تری نسبت به کلاس های A و B داشته باشید، راننده نیز 40 میلیمتر نسبت به کلاس A در موقعیت بلندتری می‌نشیند که همین امر، دید بهتری نه تنها برای راننده، بلکه برای سرنشینان به همراه می‌آورد. مرسدس بنز اعتقاد دارد که خریداران GLA از آن برای سواری های آف رود استفاده نخواهند کرد.

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

در مقایسه با کلاس A، با 125 میلیمتر طول بیشتر و 421 لیتر حجم صندوق که 80 لیتر از کلاس A بیشتر است، GLA فضای بیشتری در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. این شاسی بلند آلمانی از یک موتور 4 سیلندر 2.1 لیتری توربو دیزل با توان 134 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر، که از دور 1400 تا 3000 بر دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد، بهره می‌برد. در بین مدل هایی که از این موتور استفاده می‌کنند، GLA 200 CDI سنگین ترین و تنبل ترین مدل است.

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

طبق ادعای سازنده شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو، 9.9 ثانیه است که برابر شتاب رقبای اصلیش، یعنی بی ام و X1 و آئودی Q3 می‌باشد؛ با این وجود، از لحاظ مصرف سوخت نسبت به دو رقیب خود کم اشتهاتر است، به طوری که در سیکل ترکیبی فقط 4.6 لیتر در 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند، در حالی که این رقم برای بی ام و، 5 لیتر و برای آئودی، 5.8 لیتر در 100 کیلومتر است. با در نظر گرفتن قیمت این خودرو، باید بگوییم که عملکرد موتور آن درحد یک ماشین لوکس نیست؛ صدای موتور در حالت خلاص آزار دهنده است و در سرعت های پایین، که شامل رانندگی در شهر می‌شود، خشن است؛ در چنین حالتی، صدای جاده شاید نعمتی برای سرنشینان باشد، چون در سرعت های بالا باعث کمتر شنیده شدن صدای موتور آن می‌شود!

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

با رسیدن به دور موتور 2200 دور بر دقیقه، صدای موتور بهبود پیدا می‌کند؛ همچنین از این دور است که موتور حداکثر توانایی های خود را نشان می‌دهد و شتابگیری بسیار راحت تری مخصوصا در بزرگراه ها دارد. در ترافیک شهری، گیربکس 7 سرعته اتوماتیک مجهز به کلاچ دوگانه، دنده ها را با تکان های نسبتا شدید تعویض می‌کند؛ همین مشکل در دیگر مدل های مرسدس بنز، که از این گیربکس استفاده می‌کنند نیز، به چشم می‌خورد؛ اما در سرعت های بالاتر تعویض دنده ها به نرمی و بدون وقفه انجام می‌شود؛ هم‌چنین، در حالت رانندگی اقتصادی (E drive mode)، از ضریب دنده با نسبت های بالا استفاده می‌شود و در حالت رانندگی اسپرت، به درخواست راننده برای معکوس کردن دنده ها به سرعت پاسخ می‌دهد. کیفیت سواری مرسدس بنز GLA نقطه برتری این شاسی بلند نسبت به کلاس های A، B و CLA است؛ چه از سیستم تعلیق استاندارد بهره ببرد و چه از سیستم تعلیق سفارشی اسپرت. در صورت سفارش سیستم تعلیق اسپرت، سایز چرخ ها از 18 اینچ در حالت استاندارد به 19 اینچ با رینگ های آلومینیومی ارتقاء می ‌یابد؛ هم‌چنین، تغییراتی در طراحی بدنه و داخل خودرو توسط AMG داده می‌شود.

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

سیستم تعلیق سفارشی اسپرت در GLA نسبت به کلاس  CLA، توازن بهتری بین راحتی و سواری اسپرت به وجود می‌آورد. در این حالت، اگرچه ناهمواری های سطح جاده نسبت به حالت Comfort بیشتر احساس می‌شوند، اما ضربات وارده به سرعت و دقت تمام، بدون اینکه باعث ناراحتی سرنشینان شوند، جذب می‌شوند. سیستم تعلیق سفارشی AMG نسبت به حالت استاندارد در ارتفاع پایین تری تنظیم شده است، اگر از جمله رانندگانی هستید که قصد به چالش کشیدن خودروی خود در پیچ ها را دارند، در این صورت فنربندی اسپرت AMG یک آپشن جذاب برای شما خواهد بود. در این حالت نیز، GLA تعادل خود را به خوبی و بدون انحراف از مسیر حفظ می‌کند. در مسیرهای مستقیم، فرمان احساس واضحی از جاده را به راننده منتقل نمی‌کند، اما با این حال، دقیق است و خیلی سبک یا سنگین احساس نمی‌شود.

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

دوست داران نسل جدید خودروهای کوچک مرسدس بنز، مطمئنا با دیدین کابین GLA خوشحال خواهند شد، چون طراحی داخلی آن مستقیما از کلاس های A و CLA قرض گرفته شده است. در داخل کابین موارد زیادی برای دوست داشتن وجود دارند که از میان آنها می‌توان به خروجی های هوای توربین شکل با تزئینات کرومی، داشبورد و پنل بالایی درب ها از جنس نرم، تودوزی چرمی با دوخت های جذاب، و مهمتر از همه کیفیت بالای مونتاژ و ساخت اشاره کرد. بخش میانی داشبورد می‌توانست خلوت تر باشد، صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی در حالت استاندارد 5.8 اینچ است که در صورت انتخاب مدل سفارشی Command، اندازه آن به 7 اینچ افزایش می‌یابد؛ البته ظاهرا مدل سفارشی برتری فوق العاده ای نسبت به مدل استاندارد ندارد.

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

تجهیزات استاندارد از دیگر نقاط قوت مرسدس بنز GLA است که از موارد شاخص آن می‌توان به چراغ های جلو زنون دوگانه به همراه چراغ های حرکت در روز LED، سیستم پارک اتوماتیک، سنسور های پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سیستم کنترل نقاط کور، 9 عدد کیسه هوا، تودوزی چرمی دست دوز، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، سیستم مسیریاب ماهواره ای و بلوتوث به همراه پخش آنلاین موزیک اشاره کرد. صندلی های برقی قابل تنظیم از راحتی مطلوبی برخوردارند، این در حالی است که صندلی های اسپرت سفارشی ساخت AMG سطح بالایی از حمایت و نگه داری از سرنشینان را ارائه می‌کنند. اگرچه میدان دید عقب به دلیل ستون های D پهن کمی محدود شده اند، اما در کل می‌توان گفت این شاسی بلند آلمانی از میدان دید خوبی برخوردار است.

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

فضای پا کافی برای سرنشینان عقب وجود دارد و در صورتی که قد شما از 180 سانتیمتر تجاوز نکند، فضای سر نیز مناسب است. مرسدس بنز کلاس GLA مطمئنا به دلیل طراحی جذاب و تجهیزات رفاهی مناسب، همچنین کیفیت سواری قابل تحسین، یکی از پرفروش ترین مدل های مرسدس بنز خواهد بود، مخصوصا مدل GLA 200 CDI با موتور بسیار کم مصرف و اقتصادی آن. 


منبع

CarAdvice

برچسب : GLA , بی ام و سری یک , X1 , Q3 , Evoque , مرسدس بنز , آئودی , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s5 karaj20 mehr : سلام دوستان دیروز من زنگ زدم واحد شکایات کرمان موتور وکلی داد و بیداد کردم بلاخره امروز فاکتور شد و شماره شاسی اختصاص پیدا کرد جهت اطلاع
تارا LXV4 : سلام موعدتحویل من ۲۰اسفند۱۴۰۲ بود تاراLxv4که خدارو شکر امروز فاکتور شد.
s5 : کسی هستش که شهریور سال قبل s5 ثبت نام کرده باشه و هنوز ماشینش شاسی نشده؟
زهرا : شما اقساطی ثبت نام کرده بودید؟
گلچین : ماشین تارا v1pفروش سه ماهه،واریزی اسفند،تحویل ۱۶خرداد والا معلوم نیست چیکار میخوان بکنن.برا بار هزارم تاریخ رو بروز کردن.
اس فایو مهر : من امروز رفتم نمایندگی کلی داد و بیداد کردم و یه زن اومد آروم صحبت کرد و منو برد اتاق مدیریت که بیشتر از این آبروشونو نبرم .. ولی با داد میگفتم اینا ماشین مهر رو هموز تحویل ندادن پولتونو بدین طلا ۵ ماه دیگه نقدشو بخرید شما هم حتما برید ، مجبور میشن ماشینامونو بدن
مهدی s5 26 مهر : اقای اصفهان سفید بودی یا مشکی
شاهین اتومات 24دی : من پیگیری کردم، اصلا فاکتور نکردن ، همون 18 دی مونده، اینا شایعه هست ، مشکل تامین قطعه دارن، حالا حالا ها تحویل نمیدن، پیگیر شکایت از بازرسی باشین تعداد بره بالا
میلاد : من s5 ماه 12/06/1402 ثبت نام کردم نه شاسی خورده و نه خبری هست خدا لعنتشون کنه کسی هست شرایطش مثل من باشه؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
در جواب دوستمون سورن دوگانه : تمام مشخصات کد 21 با همون ارتقایافته کد 23 یکی هست و هیچ فرقی نمیکنه.
شهاب : جناب دوگانه آبی کبود شما که اطلاعات بیشتری دارید، نمیدونید چرا سورن موتور جدید رو فاکتور نمی کنند؟ و این توقف یا کندی تا کی ادامه داره؟
سورن پلاس دوگانه تکمیل وجه 10 بهمن : مگه میتونن آخه این همه آدم تکمیل وجه کردن.پس تکلیف اونا چی میشه
دوگانه دی ماهی : سلام مبارک تون باشه انشاالله چرخش بچرخه.پای راست زیر سر ما.منظورت 100چی؟مسافت؟یاسرعت؟
اتومات سفید : سلام، تحویل 22 فروردین هنوز داره رو فاکتور میچرخه، 20 اردیبهشت آماده برای صدور فاکتور به روز رسانی شد ولی هنوز خبری از فاکتور نیست، اینجور که از دوستان شنیدم تا تحویل 19 فروردین فاکتور شده تا الان 123 روز از واریز وجه گذشته واقعا دیگه نمیدونم تا کی تحمل کنیم 😵‍💫😵‍💫😵‍💫
آمین : سلام دوستان به یکتایی خداقسم من دیروزنیم ساعت بیشتر پشت خط بودم براشکایت ازایران خودرو بلاخره موفق شدم باهاشون حرف زدم همه چی روبهشون گفتم بادادبیداد که چرا ایرانخودرو اینقدر ظلم میکنه به مردم بهم گفتن شمارتو بده باکد ملیتو تاماشین براتون بفرستم گفتم نه من دارم حرف 100هزار نفرمیزنم به همه ظلم کردید من تنهانیستم بخدا به حضرت عباس بریم اعتراض قیمت پایین میارن
مطی آریزو 5 : الان دیوارو دیدم 206 تیپ 5 مدل 98 تا 600 و خورده ای هم بود بعد من انقدر فشار اوردن که بدو امروز فردا پول رو بریز که شاید تا عید بهت بدن .. و من 430 فروختم دیماه به امید اینکه عید ادم‌ماشین جدید داشته باشه . خیلی بی وجدانن تازه اول باید پول رو بریزی بعد میبرن تو پروسه ی لیزینگ حالا ایا مدارکت کامل باشه یا نه که با اینکه مدارکم کامل بود 7 اسفند تایید لیزینگ شد . حالا تحویل سیستمی خورده 25 تیر ... وقتی ماشین اماده اس بیمه و ..‌ شده خب تحویل بدن چرا انقدر کش میدن ک دیگه ذوق ماشین نو داشتنمم رفته ....
دوگانه 29اسفند : بزرگوار اگه دوگانه برات ملاک نیست ازبابت پرفروش بودن قیمت بالا وچهل پنجاه تومن پس گرفتن از ایران خودرو وزود تحویل گرفتن تبدیل خیلی خوبه
کوئیک : این چه پولی است که سایپا پس داده ، نکنه مربوط اون مبلغ مابه التفاوت بوده که مجدد واریز کردیم
مهدی ایکس 55 پرو مشهد : سلام اقا احسان قابل توجه همه دوستانی که میپرسن چرا شاسی نمیخوره ، چرا فاکتور نمیشه ، چرا وام واریز نشده و چرا تخصیص داده نمیشه و .... دوستان عزیز ، توی همین جمع افرادی مثل من سه ماهه ماشینشون پلاک و بیمه شده ، فقط مرحله ی تحویل باقی مونده اما کسی جوابگوشون نیست ، چون مشتری براشون ارزشی نداره. حالا برفرضی که تخصیص خورد و شاسی شد و فاکتور .... وقتی ماشین بیمه و پلاک شده رو که با مدل 402 ثبت کردن ، اخر اردیبهشت 403 هنوز تحویل ندادند و شکایت ما راه بجایی نبرده ، بنظرتون اینجا پیگیری کردن نتیجه ایی داره ؟!! شخصا پیامهای طنز داش باقر و بی قر و باقر جعلی و ...میخونم و یکم میخندم ، چون بعد 50 سال زندگی توی این مملکت فهمیدم قانونی برای حمایت از مصرف کننده نیست . بقولی : اگه کم و کسری هست ، همینه که هست .... ماشین من بنوشته سایت خودشون توی اذرماه تخصیص خورده ولی هنوز از ماشین خبری نیست ، البته مراحل سبز شدن گزینه ها رو یادم نیست چه تاریخیهایی بود چون میدونستم مهم نیست دقت نمیکردم ، ولی تاخیر تا این حد ...؟؟!! وای بر اون مسئول و مدیر مملکت ...