بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

مرسدس بنز GLA 200 CDI اولین سری از موج جدید طراحی شاسی بلندهای مرسدس بنز است. مرسدس بنز کلاس GLA به جز مدل 200CDI، در حال حاضر شامل مدل های GLA 250 و همچنین GLA 45 AMG نیز، می‌شود. گفتنی است، در اواخر سال 2015 ما شاهد حضور نسل جدید مرسدس بنز شاسی بلند کلاس GLK و در سال 2016 کلاس MLC، رقیب بی ام و X6 که بر پایه ML ساخته می‌شود، خواهیم بود.

 

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

مدل دیفرانسیل جلوی GLA 200 CDI با شاسی بلندهای دیزلی کوچکی همچون بی ام و سری یک، X1 sDrive18d، آئودی Q3 2.0 TDI و رنج روور Evoque eD4 رقابت می‌کند. در نگاه اول مرسدس بنز کلاس GLA یک شاسی بلند کوچک به نظر می‌رسد تا نسخه قد کشیده کلاس A که برمبنای آن شکل گرفته است؛ارتفاع کف خودرو از زمین 150 میلی متر است که تضمین می‌کند سواری مرتفع تری نسبت به کلاس های A و B داشته باشید، راننده نیز 40 میلیمتر نسبت به کلاس A در موقعیت بلندتری می‌نشیند که همین امر، دید بهتری نه تنها برای راننده، بلکه برای سرنشینان به همراه می‌آورد. مرسدس بنز اعتقاد دارد که خریداران GLA از آن برای سواری های آف رود استفاده نخواهند کرد.

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

در مقایسه با کلاس A، با 125 میلیمتر طول بیشتر و 421 لیتر حجم صندوق که 80 لیتر از کلاس A بیشتر است، GLA فضای بیشتری در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. این شاسی بلند آلمانی از یک موتور 4 سیلندر 2.1 لیتری توربو دیزل با توان 134 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر، که از دور 1400 تا 3000 بر دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد، بهره می‌برد. در بین مدل هایی که از این موتور استفاده می‌کنند، GLA 200 CDI سنگین ترین و تنبل ترین مدل است.

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

طبق ادعای سازنده شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو، 9.9 ثانیه است که برابر شتاب رقبای اصلیش، یعنی بی ام و X1 و آئودی Q3 می‌باشد؛ با این وجود، از لحاظ مصرف سوخت نسبت به دو رقیب خود کم اشتهاتر است، به طوری که در سیکل ترکیبی فقط 4.6 لیتر در 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند، در حالی که این رقم برای بی ام و، 5 لیتر و برای آئودی، 5.8 لیتر در 100 کیلومتر است. با در نظر گرفتن قیمت این خودرو، باید بگوییم که عملکرد موتور آن درحد یک ماشین لوکس نیست؛ صدای موتور در حالت خلاص آزار دهنده است و در سرعت های پایین، که شامل رانندگی در شهر می‌شود، خشن است؛ در چنین حالتی، صدای جاده شاید نعمتی برای سرنشینان باشد، چون در سرعت های بالا باعث کمتر شنیده شدن صدای موتور آن می‌شود!

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

با رسیدن به دور موتور 2200 دور بر دقیقه، صدای موتور بهبود پیدا می‌کند؛ همچنین از این دور است که موتور حداکثر توانایی های خود را نشان می‌دهد و شتابگیری بسیار راحت تری مخصوصا در بزرگراه ها دارد. در ترافیک شهری، گیربکس 7 سرعته اتوماتیک مجهز به کلاچ دوگانه، دنده ها را با تکان های نسبتا شدید تعویض می‌کند؛ همین مشکل در دیگر مدل های مرسدس بنز، که از این گیربکس استفاده می‌کنند نیز، به چشم می‌خورد؛ اما در سرعت های بالاتر تعویض دنده ها به نرمی و بدون وقفه انجام می‌شود؛ هم‌چنین، در حالت رانندگی اقتصادی (E drive mode)، از ضریب دنده با نسبت های بالا استفاده می‌شود و در حالت رانندگی اسپرت، به درخواست راننده برای معکوس کردن دنده ها به سرعت پاسخ می‌دهد. کیفیت سواری مرسدس بنز GLA نقطه برتری این شاسی بلند نسبت به کلاس های A، B و CLA است؛ چه از سیستم تعلیق استاندارد بهره ببرد و چه از سیستم تعلیق سفارشی اسپرت. در صورت سفارش سیستم تعلیق اسپرت، سایز چرخ ها از 18 اینچ در حالت استاندارد به 19 اینچ با رینگ های آلومینیومی ارتقاء می ‌یابد؛ هم‌چنین، تغییراتی در طراحی بدنه و داخل خودرو توسط AMG داده می‌شود.

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

سیستم تعلیق سفارشی اسپرت در GLA نسبت به کلاس  CLA، توازن بهتری بین راحتی و سواری اسپرت به وجود می‌آورد. در این حالت، اگرچه ناهمواری های سطح جاده نسبت به حالت Comfort بیشتر احساس می‌شوند، اما ضربات وارده به سرعت و دقت تمام، بدون اینکه باعث ناراحتی سرنشینان شوند، جذب می‌شوند. سیستم تعلیق سفارشی AMG نسبت به حالت استاندارد در ارتفاع پایین تری تنظیم شده است، اگر از جمله رانندگانی هستید که قصد به چالش کشیدن خودروی خود در پیچ ها را دارند، در این صورت فنربندی اسپرت AMG یک آپشن جذاب برای شما خواهد بود. در این حالت نیز، GLA تعادل خود را به خوبی و بدون انحراف از مسیر حفظ می‌کند. در مسیرهای مستقیم، فرمان احساس واضحی از جاده را به راننده منتقل نمی‌کند، اما با این حال، دقیق است و خیلی سبک یا سنگین احساس نمی‌شود.

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

دوست داران نسل جدید خودروهای کوچک مرسدس بنز، مطمئنا با دیدین کابین GLA خوشحال خواهند شد، چون طراحی داخلی آن مستقیما از کلاس های A و CLA قرض گرفته شده است. در داخل کابین موارد زیادی برای دوست داشتن وجود دارند که از میان آنها می‌توان به خروجی های هوای توربین شکل با تزئینات کرومی، داشبورد و پنل بالایی درب ها از جنس نرم، تودوزی چرمی با دوخت های جذاب، و مهمتر از همه کیفیت بالای مونتاژ و ساخت اشاره کرد. بخش میانی داشبورد می‌توانست خلوت تر باشد، صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی در حالت استاندارد 5.8 اینچ است که در صورت انتخاب مدل سفارشی Command، اندازه آن به 7 اینچ افزایش می‌یابد؛ البته ظاهرا مدل سفارشی برتری فوق العاده ای نسبت به مدل استاندارد ندارد.

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

تجهیزات استاندارد از دیگر نقاط قوت مرسدس بنز GLA است که از موارد شاخص آن می‌توان به چراغ های جلو زنون دوگانه به همراه چراغ های حرکت در روز LED، سیستم پارک اتوماتیک، سنسور های پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سیستم کنترل نقاط کور، 9 عدد کیسه هوا، تودوزی چرمی دست دوز، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، سیستم مسیریاب ماهواره ای و بلوتوث به همراه پخش آنلاین موزیک اشاره کرد. صندلی های برقی قابل تنظیم از راحتی مطلوبی برخوردارند، این در حالی است که صندلی های اسپرت سفارشی ساخت AMG سطح بالایی از حمایت و نگه داری از سرنشینان را ارائه می‌کنند. اگرچه میدان دید عقب به دلیل ستون های D پهن کمی محدود شده اند، اما در کل می‌توان گفت این شاسی بلند آلمانی از میدان دید خوبی برخوردار است.

بررسی مرسدس بنز GLA 200 CDI

فضای پا کافی برای سرنشینان عقب وجود دارد و در صورتی که قد شما از 180 سانتیمتر تجاوز نکند، فضای سر نیز مناسب است. مرسدس بنز کلاس GLA مطمئنا به دلیل طراحی جذاب و تجهیزات رفاهی مناسب، همچنین کیفیت سواری قابل تحسین، یکی از پرفروش ترین مدل های مرسدس بنز خواهد بود، مخصوصا مدل GLA 200 CDI با موتور بسیار کم مصرف و اقتصادی آن. 


منبع

CarAdvice

برچسب : GLA , بی ام و سری یک , X1 , Q3 , Evoque , مرسدس بنز , آئودی , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 11 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر،اردیبهشت : مگه میشه ما ۸ اردیبهشت هستیم فاکتور نشدیم هنوز بعد روز های بعد رو فاکتور کردن🤔
رضاکهنوج : ۳۱۴من مال تیرماه بودم ده روزپیش تبدیل به جی ال ۳۱۴ازم گرفتن
# : سود تاخیر( اگر بدهند) روز شماره.ربطی به تاریخ سی ام و این ماه و اون ماه نداره.
ماری : من واریزی ۸ خرداد هستم
ماری : من ۸ خرداد هستم واریزی
شاهین پلاس : جناب الان ما باید چه بکنیم یعنی درست میشه احتیاج نیست استرس بگیریم
علی : دوستان سلام خوب هستید چون من می‌خوام فردا برم نمایندگی اگه امکانش یک نفر از صفحه اصلی فاکتور شدن اسکرین شات بگیره برای من بفرسته ممنون میشم ممکنه فردا لارم بشه که نشون بدم منم فاکتور بشم از جاماندگان هشتم هستم
شاهین 11اردیبهشت : سلام چطور 8ام فاکتور نشده و من 11ام هستم فاکتور شدم . فکر کنم شب جمعه خوبی بود بعدش امروز 30ام بود فکر کنم بخاطر سود تاخیر یک ماه قبل رو ندن و یک ماه هم اینجا طولش بدن دو ماه رو میخورن
شاهین 11اردیبهشت : سلام چطور 8ام فاکتور نشده و من 11ام هستم فاکتور شدم . فکر کنم شب جمعه خوبی بود
# : بنده احتمال میدم،در تاریخ 8 اردیبهشت سیستم بارگذاری سایپا دچار مشکل شده،متصدیان سیستم نتوانستد این باگ سیستم را رفع کنند.بعد از تاریخ 9 به بعد تا 11 اسناد رسیده را بدون اشکال وارد سیستم کردند.بعدا سر فرصت نشستند اشکال روز 8 اردیبهشت را برطرف کردند و حواله های آن روز را از فایل بایگانی منتقل کرده و حالا بارگذاری کردند.همانطور که ملاحظه کردید شماره پذیرش اغلب افرادی که در این 3 روز فاکتور شدن،از افراد تاریخ هشتم اردیبهشت پایین تر و کمتر است.این مشکل در سیستم های یکپارچه بارها پیش آمده و مسبوق بسابقه است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : سلام دوستان یک راهنمایی میخواستم برای تکمیل وجه حتما باید از همون حساب ثبت نانم کننده پول واریز بشه یا حساب دیگر واشخاص دیگه هم میتونیم واریز کنیم لطفا دوستانی که اطلاع دارن پاسخ بدن ممنونم
ساینا تک : اون بنده خدایی ک میگه 50روز رو در نظر داشته باش منظورش بعد ازینکه 3ماه قانونی از زمان تکمیل وجه گذشت باید 50روز دیگ هم صبر کنی حالا شانسی هست بستگی داره اوضاع بهتر بشه داخل همون 3ماه بهت بهت امکان هم داره از زمان تکمیل وجه 130روز طول بکشه اما تا الان همه بالای 3ماه تاخیر دارن
ساینا تک : تکمیل وجه مرداد نداریم فک کنم اگر باشه فرسوده ها هستن ک بعد اسقاط ماشین و گواهی اسقاط، تکمیل وجهشون افتاده داخل مردادماه
مرتضی : کیوک بیشترین افزایش تغییر قیمت در بازار داشته توی یکماه اخیر
مهدی : فکر میکنم از فیوزهای باشه
مهدی : من اصلا با حرف شما موافق نیستم دادا ش کم دروغ سر هم بکن
ساینا اس تک...... : تکمیل وجه تیر تا چندوم فاکتور شدن
مهدی : کاملا حرف شما درسته من یه چرخش رو نمیدم واین لگدهای ایران خودرو وسایپا رو بخرم
اصفهان هستم : لطفا بازهم کسی از اصفهان هست اطلاع رسانی بشه یه تاریخی درهمین هفته پیش رو هماهنگ کنیم روبروی دادسرای نیکبخت . شهرهای دیگه هم لطفا یک نفر پاپیش بزاره چندتا شهر بشیم در یک تاریخ خاص در هفته جاری حتی کسانی که خودرو تحویل گرفتن و سود تاخیز نگرفتن هنوز
نیسان بی پلاک : سلام نمایندگی جهرم دیروز یکی بود پلاک شده