بررسی پورشه کایمن GTS

بررسی پورشه کایمن GTS

ورود پورشه کایمن GTS به بازار به تغییر این ذهنیت عمومی که پورشه 911 شکست ناپذیر و بدون رقیب است، کمک می‌کند. طنز قضیه اینجا است که کایمن نیز مانند 911 در کارخانه پورشه در اشتوتگارت آلمان تولید می‌شود. در حال حاضر پورشه کایمن GTS به عنوان یکی از مدل های جدید و شاخص سری های S نسل 981، از قدرت بیشتر، استیل بهتر و کیت بدنه اسپرت تر سود می‌برد، و می‌توان گفت که تبدیل به با ارزش ترین مدل پورشه شده است. نام GTS در سال 1963 با مدل 904 GTS به دنیای خودروهای اسپرت معرفی شد، خودرویی مسابقه ای که مناسب جاده هم بود و فقط 105 دستگاه از آن ساخته شد.

بررسی پورشه کایمن GTS

این نام مجددا در سال 2010، زمانی که پورشه 911 سری 997 به پایان عمر خود نزدیک می‌شد، احیاء گردید. کیت اسپرتی GTS راهی بود برای حفظ جذابیت سری997، تا زمانی که در سال 2011 با سری 991 جایگزین شد. این روش بسیار موفقیت آمیز بود، طوری که وقتی در مدل شاسی بلند پورشه کاین از آن استفاده شد، سریعا تبدیل به پرفروش ترین تیپ پورشه کاین گردید و همین رویه در مورد پورشه پانامرا GTS نیز، ادامه پیدا کرد.

بررسی پورشه کایمن GTS

به گفته پورشه، مالکان مدل های باکستر و کایمن به دنبال چیز بیشتری هستند. یک مدل تند و تیز تر و مجهزتر نسبت به باکستر S و کایمن S. این به معنی برخورداری از موتور بزرگ تر 6 سیلندر مسطح 3.4 لیتری برای هر دو مدل GTS می‌باشد که افزایش قدرتی به میزان 15 اسب بخار را به همراه داشته است که باعث می‌شود قدرت کاین GTS به 335 اسب بخار برسد. این افزایش قدرت باعث شده است که کایمن GTS از مدل کایمن S به میزان 0.3 ثانیه سریعتر باشد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن به 4.6 ثانیه برسد. زیرسپری سیاه، نوشته های سیاه رنگ و چراغ های تیره جلو به تشخیص راحت تر کایمن GTS کمک می‌کنند. چراغ های جلو از نوع زنون دوگانه با قابلیت چرخش در پیچ ها هستند، ارتفاع سیستم تعلیق 10 میلیمتر پایین تر تنظیم شده است و رینگ های آلومینیومی 20 اینچی استاندارد هستند. سیستم مدیریت پایداری فعال پورشه (PASM)، مسئول تنظیم ارتفاع و کنترل فنربندی هنگام انتخاب حالت های رانندگی Sport و Sport+ است. همچنین می‌توانید از داشتن این سیستم صرف نظر کنید و بدون پرداخت هزینه اضافی، شاسی اسپرت را سفارش دهید که کمک فنرهای ثابت دارد که با رینگ های 20 اینچی، سواری با حداقل انعطاف نسبت به مدل عادی کایمن S خواهد داشت.

بررسی پورشه کایمن GTS

کابین کایمن GTS رویایی است؛ مونتاژ و پرداخت پورشه بی نظیر و مثال زدنی است: هیچ درز یا عدم تطابقی در کابین وجود ندارد، با صندلی های اسپرت که در عین راحتی، سرنشینان را نیز به خوبی در بر می‌گیرند، به همراه فرمان با روکش چرم آلکانترا و پدل شیفترهای آن، همگی دست به دست هم داده تا موقعیت راننده بی‌نظیر باشد. میدان دید، علی رغم سقف کوتاه آن، خوب است. سرنخ های دیگری هم وجود دارند که نشان می‌دهند که شما داخل کایمن GTS نشسته اید، مانند لبه های رنگی کمربندهای ایمنی و لوگوی GTS در صفحه کیلومترشمار. خوشبختانه پورشه دست به افراط کاری نزده و فضای کابین را به اندازه کافی در خور GTS تزیین کرده است.

بررسی پورشه کایمن GTS

با روشن کردن موتور 6 سیلندر کایمن GTS صدای بم آن شما را وسوسه می‌کند که هرچه سریعتر شروع به درنوردیدن راه های پر پیچ و خم کنید. صدای آن خشن، قوی و مردانه است و در اینکه با یک پورشه روبرو هستید، به اشتباه نمی‌اندازد. همینکه کلاچ را می‌فشارید و دسته دنده نقره‌ای آن را در دنده یک قرار می‌دهید، در واقع شروع به تجربه رانندگی با یکی از بالانس ترین خودروهای جهان را کرده اید. با فشردن پدال گاز به محض اینکه کلاچ را رها می‌کنید، کایمن GTS به نرمی و آرامش کامل شروع به شتاب گیری می‌کند و ثابت می‌کند که از آن دسته خودرو هایی نیست که برای اینکه رضایت خاطر راننده را فراهم کند، مجبور به تقلا کردن باشد. در صورتی که اهل استفاده از حداکثر توانایی موتور پورشه کایمن خود باشید، عملکرد گیربکس دستی بهتر از نوع سفارشی PDK است.

بررسی پورشه کایمن GTS

در هر صورت موتور 3.4 لیتری آن با اشتیاق هرچه تمام تر دور می‌گیرد و تا حداکثر محدوده مجاز خود، یعنی 7800 دور بر دقیقه، غرش کنان ادامه می‌دهد. در تمام  زمان رانندگی، پورشه کایمن GTS رام و تحت فرمان راننده است، البته این به معنی فقدان هیجان در رانندگی نیست بلکه سریع رفتن با آن بسیار راحت است. زمانی که حداکثر فشار را به آن وارد می‌کنید، همچنان به مسیری که شما برایش تعیین کرده اید، احترام می‌گذارد و خبری از منحرف شدن فرمان الکترومکانیکی‌اش، که ارتباط خوبی هم با راننده بر قرار می‌کند، نیست. حتی در نرمترین تنظیم سیستم تعلیق، همچنان سواری تحت کنترل و دلپذیری دارد؛ در حالت Sport+ که فنربندی در سفت ترین وضعیت خود قرار دارد، همچنان به خوبی قادر به جذب دست اندازها با حداقل تکان منتقله به سرنشینان است که برای رانندگی در شهر نیز تبدیل به خودرویی ایده‌آل می‌گردد.

بررسی پورشه کایمن GTS

در صورت انتخاب شاسی Sport باید کمی از خیر راحتی کمک فنرهای آن بگذرید، البته فقط کمی، برای اینکه رانندگی محکم تری داشته باشید. پیدا کردن ماشینی که عملکرد بهتری از کایمن GTS داشته باشد سخت است، مخصوصا با قیمت رقابتی که در مقایسه با خودرویی مثل فراری 458 دارد. پورشه کایمن GTS با تلفیق عملکرد بالا، بالانس فوق العاده، کیفیت ساخت مثال زدنی و قیمت رقابتی تبدیل به ماشین اسپرت بی رقیبی شده است.


منبع

CarAdvice

برچسب : کایمن , کاین , 911 , پانامرا , باکستر , پورشه , فراری 458






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

سارا
0

پورش و هیچوقت دوست نداشتم از قیافش خوشم نمیاد اما انگار از نظر فنی خیلی خوبه...
08:20  1393/03/15
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عزت اله : برا من ششم اومده وتکمیل وجه کردم
ایمان (شاهین اتومات) : واریزی21دی وپذیرش وتحویل سخا24دی واریز ماب التفاوت 16فروردین موعد تحویل 24فروردین بود که متاسفانه فاکتور نشده وفکر نکنم به این زودیا هم فاکتور بشه لعنت بر سایپا ومدیران نالایقشان
ساینا را بلاخره میگیرم : عزیزم من آشنا همچین چیزی نگفت تو بو یایت شکایتتو بنویس بنویس طبق بخشنامه فلان از سامانه یکپارچه وزارت صمت اسمم بعنوان برنده اعلام شده ولی سایپا به تعهدات خودش عمل نمیکنه تو به جواب های شفاهی و سرسری گوش نکن ۵ دقیقه وقت نمیبره
s5 مهر 24 : خدا را هزار مرتبه شکر که سیل اومد همه ماشین ها رو کرد زیر آب این بخاطر آه و ناله من و شماست این بیشرف ها ماشین های مردم را دپو کردن و تحویلشون نمیدن تا خدا همچین بلایی سرشون آورده مغزم سوت میکشه مهر ماه ثبت نام کردم قسط دوم رو هم باید ماه بعد پرداخت کنم اما هنوز ماشینم فاکتور نشده
فرهاد : دوست عزیز تو اطلاعیه ثبت نامی زده بود هر زمانی مشخص بشه که اطلاعات غلط دادین میتونن جلوی ادامه فرایند رو بگیرن و فرد حق هیچگونه اعتراض و شکایتی هم نداره
اس ۵ : امروز با دفتر مرکزی حرف زدم گفتن تا اواسط این ماه مهر ماهی ها شاسی میشن حتما
عزت اله : دوستان درود بر شما تحویل بهمن بودم ۶اردیبهشت دعوتنامه اومد تکمیل وجه کردم قرار است ۳۰روز تحویل دهند نمیدانم ۳۰ روز کاری یا ۳۰ روز تقویمی اگر کسی اطلاع دارد لطفا اطلاع رسانی کنه سپاسگزارم
علی : عزیزانی که لطف کردن و امروز رفتن واسه تعیین تکلیف پیامک تکمیل وجه ،چه خبری دارن از جلسه ،حق بدین به امثال بنده که ۱۷ ساعت با اتوبوس تا تهران راه داریم نتونم بیام ،امیدوارم خداوند واسه شما به بهترین شکل جبران کنه که دنبال کار ما هم هستید ،اگه خبری دارین بیزحمت اعلام کنید چی شد ؟
محمد : عجب حکایتی شده فکر کنم برای همه عدم تخصیص زدن همه زنگ بزنید 096550
عزت اله : من تحویل بهمن بودم آخر آذر دعوتنامه پیشنهادی تبدیل اومد قبول نکردم ۶ اردیبهشت دعوتنامه دوگانه ودعوتنامه کوئیک وتک اومد برا دوگانه تکمیل وجه کردم قرار است ۳۰روز تحویل دهند اما نمیدانم ۳۰روز کاری یا تقویمی؟ اگر کسی اطلاع داره لطفا اطلاع رسانی بکنه سپاسگزارم از خوانندگان پیامم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اتومات : واریز میکنن به شبا ؟
ساینا دوگانه تکمیل وجه8فروردین : سلام از کجابفهمیم ماشین حمل شده یانه؟چون امروز پیام اداره پست امد که کارت ماشین ارسال شده،لطفااگه کسی میدونه راهنمایی کنه ازکجا بفهمم ماشین بارگیری شده یانه
محمد : من دو ماه پیش پارس سال رو تحویل گرفتم همش نمایندگی هستم بدنه هم نگم براتون که خیلی ضعیفه پشیمان شدم حداقل سورن بدنه داره😓😓
علی 4712 : منم پارس زمستان هستم هنوز پیامک نیومده
207 tu3 : یعنی مبلغ کسورات هر چقدر باشه بر می‌گردونن بهمون؟
جاوید36 : اونایی که قبل عید تبدیل زدن برنده بازی ایران خودرو بودن و ما همچنان سرگردان و بی یاور. هیچکسم از این مردم سام دیده طرفداری نمیکنه خدا لعنت کنه باعث و بانیش
ساندرو همدان : رفتم نمایندگی گفت برای ما بخشنامه نیومده، تا تبدیل نکنم از ریز تبدیل برام مشخص نیست....دوستان اطلاع دارند استپ وی اتومات تبدیلش چیه؟
آدونیس : اثبات اینکه کدوم یک از خریداران مصرف کننده ی واقعی اند و دلال نیستند، برای مسؤولین، کار سختی نیست و اگر وجدان لازم و ترس از خدا و حق الناس وجود داشته باشه، تصمیم گیران مربوطه نباید اجازه بدن حق مصرف کننده های واقعی و مظلوم اینجوری ضایع بشه... بعضیا بغیر از ضرر مالی، روح و روانشون هم آزرده شده طی این بیش از یکسالی که از سپردن 100میلیون پول میگذره... بعد از خدا امیدمون باید به خودمون باشه، فقط خودمون... با ادامه ی کارزار و تجمع اعتراضی...
Farshid fx : نظرات رو خوندم و تحقیق کردم و بازم واسه کاهش استرس دوستان گفتم مطالبی رو بگم. البته همه حق دارن که تو این اوضاع اقتصادی پول جور کردن واسه ماشین و نگران باشن. تو فضای مجازی 2 تا فیلم بیشتر پیدا نکردم یکی مربوط به محل دپوی شاسی ها که تا زیر پنجره شاسی گل جمع شده بود و یکی هم مربوط به سوله مونتاژ که از در و دیوار آب میریخت. حداکثر چیزی که از این دو فیلم میشد برداشت کرد تاخیر حداکثر 15 روزه تو مونتاژ ماشین هایی هست که هنوز پلاک نشدن. در ضمن ما که ماشین رو سالم و بدون عیب تحویل میگیریم. گارانتی هم که هست نباید نگرانی وجود داشته باشه.اینقدر نگرانی لازم نیست.
مراد : این سهام داران ایران‌خودرو خیلی پر رو هستن نامه زدن شورای رقابت که این قیمت پارس منصفانه نیست و باید گرونتر بشه ،خدایا اینا دیگه کی هستن طمعشون بیشتر ازاین حرفاست واقعا خجالت بکشین دیگه یه شبه اینقدر افزایش داده میگه بازم کمه توی این مملکت چخبره ما نمی‌دونستیم