بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

نسل فعلی رنو کولیوس از سال 2010 در بازار شاسی بلندهای کوچک حضور دارد؛ در سال 2014، کمپانی رنو تغییراتی در کولیوس، به ویژه در قسمت جلوی خودرو ایجاد کرده است. همچنین امکانات جدیدی به لیست تجهیزات استاندارد و سفارشی آن افزوده است. رنو کولیوس مورد بررسی، از نوع دیفرانسیل جلو با موتور دیزلی و مجهز به گیربکس اتوماتیک است. رقبای اصلی آن مزدا CX-5 Maxx Sport diesel و هوندا CR-V DTi-S می‌باشند که البته بر خلاف کولیوس، چهار چرخ محرک هستند. در واقع رنو کولیوس Bose تنها شاسی بلند دیفرانسیل جلوی دیزلی در محدوده قیمتی خود در بازار می‌باشد، البته با پرداخت وجه اضافی، می‌توان آن را به صورت چهار چرخ محرک خریداری کرد. برای اینکه قیمت کولیوس برای خریداران منطقی باشد و آنها را به خرید آن متقاعد کند، رنو سطح بالایی از تجهیزات استاندارد را برای این شاسی بلند ارائه کرده است که از جمله مهمترین موارد می‌توان به سیستم صوتی Bose با 6 بلندگو به همراه USB و بلوتوث برای تلفن و پخش آنلاین موزیک، سیستم مسیریاب ماهواره ای، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، صندلی راننده برقی قابل تنظیم، روکش چرمی برای صندلی ها، و رینگ های های 17 اینچی آلومینیومی اشاره کرد. رنو کمبود دوربین دید عقب را، که جزو تجهیزات استاندارد کولیوس نیست، با نصب سنسورهای پارک در جلو و عقب و همچنین سیستم کنترل نقاط کور جبران کرده است؛ البته با توجه به دید محدود عقب بهتر بود دوربین دید عقب به صورت استاندارد در خودرو نصب می‌شد. این شاسی بلند فرانسوی مجهز به 6 کیسه هوا است که شامل دو کیسه هوا در جلو، دو کیسه هوای جانبی در جلو و دو کیسه هوای پرده‌ای می‌باشد.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

کولیوس کابین آراسته و راحتی دارد، مخصوصا صندلی های جلوی آن از راحتی بی نظیری برخوردار هستند. مواد به کار رفته در داشبورد و درب های آن از جنس نرم هستند که از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشند، اما وجود برخی ویژگی های ارگونومیک عجیب که خاص فرانسوی ها است، باعث می‌شود که راننده قادر به تنظیم موقعیت مناسب خود و یا قادر به پیدا کردن محل قرارگیری دکمه کروز کنترل نباشد. صندلی عقب کولیوس، برخلاف رقبای خود، فضای بسیار تنگی دارد، مخصوصا از نظر جای پا که بیشتر مناسب نشستن کودکان است تا بزرگسالان. البته وجود خروجی های سیستم تهویه، که بر روی ستون‌های عقب قرار گرفته اند، به بهتر کردن فضای عقب کمک زیادی می‌کنند.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

حجم صندوق بار یکی از فاکتورهای مهم در خودروهای شاسی بلند است و علی رغم قسمت عقب تقریبا گرد آن، کولیوس فضای باری به حجم 450 لیتر را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد که برای خودرویی در این کلاس مناسب است. درب صندوق بار به صورت دو تکه است و امکان اینکه به صورت کامل باز شود وجود ندارد؛ شما برای بازکردن درب عقب مجبورید که شیشه عقب را ابتدا بلند کنید.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

پشتی صندلی عقب به نسبت 40/60 است تا فضای قسمت بار افزایش یابد. برای جا دادن اشیاء بلند مانند چوب اسکی، یک دریچه در صندلی عقب تعبیه شده که به صندوق راه دارد. اما کمپانی سازنده برای کاهش قیمت خودرو اقدام به حذف محفظه های نگه داری اشیاء، که در زیر آرنجی های درب های جلو قرار داشتند، نموده است.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

درحالیکه مدل های جدید رنو مانند Clio مجهز به درگاه لمسی سیستم چند رسانه ای رنو موسوم به R-Link هستند، رنو کولیوس از یک کنترل کوچک جوی استیک مانند، که بین دو صندلی جلو و در ارتفاعی پایین تعبیه شده است، استفاده می‌کند. گفتنی است، عادت کردن به آن کمی زمان می‌برد، مانند کنترل های رادیو که بر روی ستون فرمان قرار گرفته اند. موتور 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی مجهز به توربوشارژر این خودرو، توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت در دور موتور 3750 و گشتاوری در حدود 360 نیوتن متر را در دور 2000 دور بر دقیقه دارد، که با توجه به گشتاور تولیدی بعضی از رقبایش، که به بیش از 400 نیوتن متر نیز می‌رسد، کمی دور از انتظار است.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

نیروی تولیدی موتور از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می‌شود. موتور به طور تعجب برانگیزی در سرعت های بالا ساکت است و صدای آن در سرعت های رانندگی در اتوبان و بالای 60 کیلومتر بر ساعت به سختی قابل شنیدن است. اما در ترافیک های سنگین که سرعت بسیار کم است صدای موتور گوش خراش می‌شود؛ هنگامی که خودرو متوقف است و دنده در حالت خلاص قرار دارد، لرزش موتور آنقدر زیاد است که به راحتی در داخل کابین حس می‌شود. موتور کولیوس Bose از لحاظ قدرت و مصرف سوخت موتور شاخصی به حساب نمی‌آید؛ شایان ذکر است، مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی در حدود 7 لیتر در 100 کیلومتر است؛ این درحالی است که مزدا  CX-5 Maxx Sport diesel، با وجود وزن بیشتر، در سیکل ترکیبی فقط 5.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند. تازمانی که موتور تحت فشار قرار نگرفته است، عملکرد آن قابل قبول و خوش آیند است، اما هنگام شتابگیری های ناگهانی سیستم توربو در واکنش نشان دادن به درخواست راننده تاخیر دارد، و نیروی موتور مانند رقبایش به صورت یکنواخت و خطی در اختیار راننده قرار نمی‌گیرد.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی
بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی
بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

مورد دیگری که جلب نظر می‌کند، سردرگمی گیربکس در هنگام شروع حرکت برای استفاده از دنده یک است. همچنین گیربکس در شتابگیری های متوسط تا سریع، تعویض هایش کمی خشک و با تکان است. فرمان خودرو سبک است و به کندی واکنش نشان می‌دهد؛ این بدین معنی است که در هنگام پارک کردن، برخلاف انتظارتان، به تلاش بیشتری نیاز دارید. هنگامی که فشار زیادی به پدال گاز وارد می‌آورید، چرخ های جلو که نیرو به آنها منتقل می‌شود، در حفظ چسبندگی دچار مشکل می‌شوند و شروع به هرزگردی می‌کنند و در شتابگیری های سریع، فرمان به یک سمت کشیده می‌شود.

بررسی رنو کولیوس Bose دیزلی

کولیوس Bose سواری سفت و محکمی دارد که بخشی از آن مربوط به چرخ های سفارشی 18 اینچی آلومینیومی آن است. در دست اندازها، کمک فنرها سفت عمل می‌کنند و با تغییر کیفیت سطح جاده، کیفیت سواری نیز به طور مشهودی تغییر می‌کند. با وجود تمامی این مشلات، خدمات پس از فروش مجانی کولیوس به مدت 5 و بدون محدودیت کیلومتر، یکی از بهترین ویژگی های این شاسی بلند فرانسوی به شمار می‌رود. با اینکه کولیوس Bose بعضی تجهیزات مورد پسند را به صورت استاندارد دارد، اما در هیچ زمینه ای شاخص نیست و جای بهبود و پیشرفت در قسمت های متعددی برای آن وجود دارد.


منبع

CarAdvice

برچسب : کولیوس , کلیو , Clio , رنو , CX 5 , مزدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
ساینا دوگانه : چرابهمن ماهی هافاکتور نمیشن بنده ۵اردبهشت تکمیل وجه کردم هنوز خبری از فاکتور شدن نیس چرا اینقدر سایپا اذییت میکنه
آریسان2 : نمیدونم چرا حس میکنم اینجا همه پیرمرد هست هیشکس حال فعالیت نداره صفحه ماشینای دیگه مثل 151کلی فعال هستن
آریسان2 : ما که پیر شدیم اما فاکتور نشدیم بیست فروردین انتظار سخته
شاهین اتومات : 6 خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید بریزم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
اسفندماهی : سلام روحسابی ک دعوت نامه پیشنهاد ی ساینا یگانه اومده بود واریزی 141میلیونی باید زیر120تومن تکمیل وجه بشه
امیر : از کدوم سامانه باید برسی کرد وضعیت رو ممنون میشم راهنمایی کنید
S5 23 مهر : سلام ثبت نام اقساط ۲۳مهر سفید امروز شاسی شد اصفهان
محمد : دوستان ماشینهای خوبی توی سامانه گذاشته اگه انصراف از چانگان بدیم میشه از اینا بدن
S3 : خب شما چه تاریخی فاکتور شدین امروز انگاری فاکتور های ۲۱ اسفند رو زنگ زدن بابت تحویل تاریخ فاکتور و رنگ رو میگین بی زحمت ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرشید : دوستان اون قسمت هویت سنجی که بعد از تکمیل وجه فعال شده نیازی هست انجام بدیم؟؟
علی : من امروز فاکتور شدم،تاریخ پذیرش: 2بهمن فروش فوق العاده ساینا تک 85گانه
بنده خدا : سلام ایکس 22 پرو دنده دی ماه 402 خروج نمیخوره ؟؟؟؟؟
جومنگ : حتما پارتی داشتی
جومنگ : از نمایندگی زنگ زدن بیا ماشین تو ببر خدا کنه دوستان بزودی تحویل بگیرن 25 تکمیل وچه وثبت سخا فردا تحویل به سلامتی همه
207 : سلام .پیامک تکمیل وجه چند ماه قبل از تاریخ درج شده ارسال میشه ؟
مریم : علی آقا 30 تومن سود میخوره
علی : دوستان عزیز سلام من واریزی 85گانه تک بودم 30دیماه امروز فاکتور شدم
احسان : سلام داداش مبارکت باشه رینگ ماشینت مشکی هست یا الومینوم
بلال : بخش نامه 4707 کسی فاکتور شده