بررسی پروتون Suprima S

بررسی پروتون Suprima S

کمپانی پروتون برای فخر‌فروشی بیشتر از Suprima S رونمایی کرد. این خودروساز مالزیایی با تولید هاچ بک Suprima S توانست گوی سبقت را از سایر رقبای خود یعنی مزدا 3 و تویوتا کرولا برباید. یکی از مهمترین رازهای موفقیت تولید یک خودرو، قیمت آن است و Suprima S به راحتی توانست این مهم را انجام دهد. قیمت Suprima GX با گیربکس دستی حدود 19,790 یورو و با گیربکس  CVTاتوماتیک 20,990 یورو، Suprima GXR اسپرت با گیربکس دستی حدود 24,590 یورو و با گیربکس اتوماتیک حدود 25,790 یورو عرضه شد؛ این قیمت ها به رقبایی چون مزدا 3، کورولا، Holden Cruise، هیوندای i30، ، فورد فوکوس و فولکس واگن گلف نزدیک است.

بررسی پروتون Suprima S

پروتون Suprima S تیپ GX مجهز به رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های مه شکن عقب و جلو، سیستم صوتی با نمایشگر لمسی 7 اینچی با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث، پورت USB، چهار بلندگو، تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان، سنسورهای دنده عقب، سیستم رایانه ای چند منظوره و تزئینات داخلی پارچه ای می باشد. شایان ذکر است، کروز کنترل ، آینه های جانبی برقی، زیر آرنجی تاشو برای صندلی عقب، استارت دکمه ای، چراغ جلوی اتوماتیک و برف پاک کن، پدل شیفتر در تیپ های مجهز به گیربکس CVT اتوماتیک، DVD پلیر، مسیریاب ماهواره ای، و یک جفت اسپیکر اضافی در قسمت جلو، روکش چرمی صندلی ها، و سیستم کنترل آب و هوا نیز، از دیگر تجهیزات این خودرو محسوب می‌شوند. جالب است بدانید که این آپشن ها و خدمات کمپانی سازنده از جمله تعمیرات (تا 75.000 کیلومتر) پنج ساله ، امداد جاده ای (150.000 کیلومتر) پنج ساله و همچنین ضمانت نامه پنج ساله و یا 150.000 کیلومتر در فروش بالای آن تاثیر بسزایی داشته است. گفتنی است، این خودرو با برخورداری از شش کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری موفق به کسب پنج ستاره در تست تصادف ANCAP شد. سنسورهای پارک جلو و دوربین دید عقب نیز، از دیگر تجهیزات تیپ GXR به شمار می‌روند.

بررسی پروتون Suprima S

شاید بتوان قیمت بالای این شیر غرنده را جزء خصوصیات منفی آن به حساب آورد. کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که افت قیمت GXR اتوماتیک بعد از سه سال چیزی بیش از 50 درصد باشد، در حالی که افت قیمت کورولا Ascent اسپرت و مزدا 3 بسیار کمتر می‌باشد.

بررسی پروتون Suprima S
بررسی پروتون Suprima S بررسی پروتون Suprima S

طراحی داخلی این خودرو نسبت به سال های قبل و در مقایسه با Exora و Preve تغییرات زیادی داشته است؛ وجود دستیگره‌های پلاستیکی نرم برای درب ها و داشبورد، که لمس آنها حس خوبی را به انسان می‌دهد، از جمله این موارد می‌باشند. جالب است بدانید که طرح داشبورد به دلیل بروز اختلالات الکتریکی تغییر نکرده است. داخل این زیبای مالزیایی بسیار جادار است و صندلی های عقب آن فضای پای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد؛ داشتن دید مناسب از دیگر ویژگی های این خودرو می‌باشد. پشت سری های زیبا برای صندلی های جلو و قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده نیز، زیبایی و راحتی Suprima S را افزایش می‌دهند. اگرچه فضای کمی برای جعبه داشبورد و کنسول مرکزی در نظر گرفته شده است، اما محفظه های نگهداری وسایل تعبیه شده روی درب های عقب و جلو مشکل کمبود جا را برطرف می‌کنند.

بررسی پروتون Suprima S

نسبت 40/60 صندلی های عقب با امکان تا کردن کفی صندلی و قرار دادن آن به صورت کامل در فضای پای عقب، توانایی حمل اجسام حجیم را در اختیار این خودرو قرار می‌دهد. اندازه صندوق عقب آن حدود 309 لیتر است که تا 427 لیتر نیز، افزایش پیدا می‌کند.  متاسفانه هیچ دکمه‌ای برای باز کردن درب صندوق عقب روی آن تعبیه نشده است و شما برای باز کردن درب صندوق، یا باید دکمه Unlock روی ریموت را فشار دهید یا از طریق اهرم داخل ماشین اقدام به باز کردن درب بکنید.

بررسی پروتون Suprima S

موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر این خودرو، نیرویی معادل 138 اسب بخار و گشتاوری در حدود 205 نیوتن متر تولید می‌کند. این خصوصیات نسبتا شبیه سه رقیب دیرینه یعنی گلف 90TSI، تویوتا کورولا Ascent و مزدا 3 است؛ مصرف سوخت 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر در مقایسه با رقبایش که به ترتیب دارای مصرف سوخت 5.4، 6.6 و 5.8 هستند، تنها تمایز آن محسوب می شود. این خودرو نسبت به دو رقیبش، به جز گلف، که از سوخت بدون سرب معمولی استفاده می کنند، باید از سوخت بدون سرب عالی تری استفاده کند.

بررسی پروتون Suprima S

تولید نیروی کافی در موتور و واکنش مناسب نسبت به پدال گاز، این هاچ بک زیبا را به نرمی راهی جاده ها می‌کند. با این وجود، کمی در آغاز حرکت کند است و پت پت می‌کند که آن هم از تاخیر سیستم توربوشارژر و عملکرد کند گیربکس اتوماتیک ناشی می‌شود. گیربکس CVT اتوماتیک این خودرو برخلاف کورولا و نیسان Pulsar صدای زیادی تولید می کند؛ صدای جیر جیر دنده در سرعت های بالا در دور موتور 2200 با غرش تایرها مخلوط شده و در داخل کابین به وضوح شنیده می‌شود. اگرچه کمپانی سازنده Suprima S را به عنوان یک هات هچ به مشتریان معرفی نمی‌کند، اما هندلینگ عالی این خودرو طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است.

بررسی پروتون Suprima S

از دیگر خصوصیات مثبت این هاچ بک زیبا می توان به سیستم تعلیق اسپرت آن اشاره کرد که عملکرد خوبی در پیچ های تند از خود به نمایش می‌گذارد و تعادل خودرو را به خوبی حفظ می‌کند. کنترل کشش مناسب تایرهای continental ContiSport 3s نیز، نقش بزرگی در جلب رضایت راننده ایفا می‌کنند.

بررسی پروتون Suprima S

برخلاف بسیاری از خودروهای کوچک امروزی، اگرچه پروتون از فرمان برقی استفاده نمی‌کند، ولی فرمان هیدرولیک آن سبک و دارای واکنش سریع است که می‌تواند در رانندگی های طولانی مدت در پیچ ها برای رانندگان مناسب باشد. در حالی که اکثر خریداران خودروهای کوچک، به دنبال محصولاتی از برندهای مشهور و با افت قیمت کمتر هستند، بی تردید می‌توان از محصولات پروتون به عنوان خودروهایی زیبا و مجهز نام برد..

بررسی پروتون Suprima S


منبع

CarAdvice

 

برچسب : Suprima S , پروتون , i30 , فولکس واگن گلف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

امیر
3

کاش خودروسازهای ما که شعارهای خودروی ملی و موتور ملی میدهند
ولیی خودوهای بی کیفیت و با تکنولوژی قدیمی تحویل مردم میدهند کمی
از خودروسازهای مالزی و کره که ده ها سال بعد از ما شروع کردند یاد
میگرفتند الان خودروی دست دوم پروتون در بازار خریذار بیشتری نسبت
به صفر سمند یا پارس دارد
13:57  1393/04/01
پاسخ دادن
مجید
1

ظاهرش که نشون دهنده برتریش نسبت به رقباش نیست ولی شاید قابلیت های فنی بالایی داشته باشه در کل پروتنون کاره سختی برای جهانی شدن داره...
12:26  1393/04/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس سفارشی 4714 : دوستانی که واریز کردین بگین تو چه مرحله ای هستین با تاریخ واریز
آمنه : پیش فروش 2 مرحله پول واریز کردم تکمیل وجه 16 اسفند طرح ویژه نادران جوانی جعمیت قرار بود 30 روزه خودرور بدن هنوز فاکتور نشده
رسول : ممنونم اقا محمدجواد
پذیرش 11 بهمن فوری : مابه‌التفاوت رو چند فروردین ب حساب ریختین؟ سخا چی؟
پذیرش 11 بهمن فوری : پیش فروش یا فوری نا مفهومه داداش .
ساندرو اتوماتیک : خدا رو شکر عزیزان این حداقل رقم کارشناسی هست. دادگستری سایر مناطق تهران و شهرستان ها رقم تا بالای 2 میلیارد هم ارزشیابی و پرداخت شد.
هاکان شاهانی : با سلام به نظرم سایپا مصوبه رو رعایت نکرده طبق مصوبه باید مبلغی که از قبل به عنوان پیش پرداخت اخذ شده افزایش قیمت شامل نمیشه و نصف بعدی که به همراه دعوت نامه میاد افزایش قیمت قابل قبوله
207 کد 60019 : از دوستان سقف فلز با موعد دی ماه کسی فاکتور شده؟
کریم : چونه بزن خیلیه
ایمان : چطور شکایت کردید