بررسی پروتون Suprima S

بررسی پروتون Suprima S

کمپانی پروتون برای فخر‌فروشی بیشتر از Suprima S رونمایی کرد. این خودروساز مالزیایی با تولید هاچ بک Suprima S توانست گوی سبقت را از سایر رقبای خود یعنی مزدا 3 و تویوتا کرولا برباید. یکی از مهمترین رازهای موفقیت تولید یک خودرو، قیمت آن است و Suprima S به راحتی توانست این مهم را انجام دهد. قیمت Suprima GX با گیربکس دستی حدود 19,790 یورو و با گیربکس  CVTاتوماتیک 20,990 یورو، Suprima GXR اسپرت با گیربکس دستی حدود 24,590 یورو و با گیربکس اتوماتیک حدود 25,790 یورو عرضه شد؛ این قیمت ها به رقبایی چون مزدا 3، کورولا، Holden Cruise، هیوندای i30، ، فورد فوکوس و فولکس واگن گلف نزدیک است.

بررسی پروتون Suprima S

پروتون Suprima S تیپ GX مجهز به رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های مه شکن عقب و جلو، سیستم صوتی با نمایشگر لمسی 7 اینچی با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث، پورت USB، چهار بلندگو، تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان، سنسورهای دنده عقب، سیستم رایانه ای چند منظوره و تزئینات داخلی پارچه ای می باشد. شایان ذکر است، کروز کنترل ، آینه های جانبی برقی، زیر آرنجی تاشو برای صندلی عقب، استارت دکمه ای، چراغ جلوی اتوماتیک و برف پاک کن، پدل شیفتر در تیپ های مجهز به گیربکس CVT اتوماتیک، DVD پلیر، مسیریاب ماهواره ای، و یک جفت اسپیکر اضافی در قسمت جلو، روکش چرمی صندلی ها، و سیستم کنترل آب و هوا نیز، از دیگر تجهیزات این خودرو محسوب می‌شوند. جالب است بدانید که این آپشن ها و خدمات کمپانی سازنده از جمله تعمیرات (تا 75.000 کیلومتر) پنج ساله ، امداد جاده ای (150.000 کیلومتر) پنج ساله و همچنین ضمانت نامه پنج ساله و یا 150.000 کیلومتر در فروش بالای آن تاثیر بسزایی داشته است. گفتنی است، این خودرو با برخورداری از شش کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری موفق به کسب پنج ستاره در تست تصادف ANCAP شد. سنسورهای پارک جلو و دوربین دید عقب نیز، از دیگر تجهیزات تیپ GXR به شمار می‌روند.

بررسی پروتون Suprima S

شاید بتوان قیمت بالای این شیر غرنده را جزء خصوصیات منفی آن به حساب آورد. کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که افت قیمت GXR اتوماتیک بعد از سه سال چیزی بیش از 50 درصد باشد، در حالی که افت قیمت کورولا Ascent اسپرت و مزدا 3 بسیار کمتر می‌باشد.

بررسی پروتون Suprima S
بررسی پروتون Suprima S بررسی پروتون Suprima S

طراحی داخلی این خودرو نسبت به سال های قبل و در مقایسه با Exora و Preve تغییرات زیادی داشته است؛ وجود دستیگره‌های پلاستیکی نرم برای درب ها و داشبورد، که لمس آنها حس خوبی را به انسان می‌دهد، از جمله این موارد می‌باشند. جالب است بدانید که طرح داشبورد به دلیل بروز اختلالات الکتریکی تغییر نکرده است. داخل این زیبای مالزیایی بسیار جادار است و صندلی های عقب آن فضای پای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد؛ داشتن دید مناسب از دیگر ویژگی های این خودرو می‌باشد. پشت سری های زیبا برای صندلی های جلو و قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده نیز، زیبایی و راحتی Suprima S را افزایش می‌دهند. اگرچه فضای کمی برای جعبه داشبورد و کنسول مرکزی در نظر گرفته شده است، اما محفظه های نگهداری وسایل تعبیه شده روی درب های عقب و جلو مشکل کمبود جا را برطرف می‌کنند.

بررسی پروتون Suprima S

نسبت 40/60 صندلی های عقب با امکان تا کردن کفی صندلی و قرار دادن آن به صورت کامل در فضای پای عقب، توانایی حمل اجسام حجیم را در اختیار این خودرو قرار می‌دهد. اندازه صندوق عقب آن حدود 309 لیتر است که تا 427 لیتر نیز، افزایش پیدا می‌کند.  متاسفانه هیچ دکمه‌ای برای باز کردن درب صندوق عقب روی آن تعبیه نشده است و شما برای باز کردن درب صندوق، یا باید دکمه Unlock روی ریموت را فشار دهید یا از طریق اهرم داخل ماشین اقدام به باز کردن درب بکنید.

بررسی پروتون Suprima S

موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر این خودرو، نیرویی معادل 138 اسب بخار و گشتاوری در حدود 205 نیوتن متر تولید می‌کند. این خصوصیات نسبتا شبیه سه رقیب دیرینه یعنی گلف 90TSI، تویوتا کورولا Ascent و مزدا 3 است؛ مصرف سوخت 8.8 لیتر در هر 100 کیلومتر در مقایسه با رقبایش که به ترتیب دارای مصرف سوخت 5.4، 6.6 و 5.8 هستند، تنها تمایز آن محسوب می شود. این خودرو نسبت به دو رقیبش، به جز گلف، که از سوخت بدون سرب معمولی استفاده می کنند، باید از سوخت بدون سرب عالی تری استفاده کند.

بررسی پروتون Suprima S

تولید نیروی کافی در موتور و واکنش مناسب نسبت به پدال گاز، این هاچ بک زیبا را به نرمی راهی جاده ها می‌کند. با این وجود، کمی در آغاز حرکت کند است و پت پت می‌کند که آن هم از تاخیر سیستم توربوشارژر و عملکرد کند گیربکس اتوماتیک ناشی می‌شود. گیربکس CVT اتوماتیک این خودرو برخلاف کورولا و نیسان Pulsar صدای زیادی تولید می کند؛ صدای جیر جیر دنده در سرعت های بالا در دور موتور 2200 با غرش تایرها مخلوط شده و در داخل کابین به وضوح شنیده می‌شود. اگرچه کمپانی سازنده Suprima S را به عنوان یک هات هچ به مشتریان معرفی نمی‌کند، اما هندلینگ عالی این خودرو طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است.

بررسی پروتون Suprima S

از دیگر خصوصیات مثبت این هاچ بک زیبا می توان به سیستم تعلیق اسپرت آن اشاره کرد که عملکرد خوبی در پیچ های تند از خود به نمایش می‌گذارد و تعادل خودرو را به خوبی حفظ می‌کند. کنترل کشش مناسب تایرهای continental ContiSport 3s نیز، نقش بزرگی در جلب رضایت راننده ایفا می‌کنند.

بررسی پروتون Suprima S

برخلاف بسیاری از خودروهای کوچک امروزی، اگرچه پروتون از فرمان برقی استفاده نمی‌کند، ولی فرمان هیدرولیک آن سبک و دارای واکنش سریع است که می‌تواند در رانندگی های طولانی مدت در پیچ ها برای رانندگان مناسب باشد. در حالی که اکثر خریداران خودروهای کوچک، به دنبال محصولاتی از برندهای مشهور و با افت قیمت کمتر هستند، بی تردید می‌توان از محصولات پروتون به عنوان خودروهایی زیبا و مجهز نام برد..

بررسی پروتون Suprima S


منبع

CarAdvice

 

برچسب : Suprima S , پروتون , i30 , فولکس واگن گلف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

امیر
3

کاش خودروسازهای ما که شعارهای خودروی ملی و موتور ملی میدهند
ولیی خودوهای بی کیفیت و با تکنولوژی قدیمی تحویل مردم میدهند کمی
از خودروسازهای مالزی و کره که ده ها سال بعد از ما شروع کردند یاد
میگرفتند الان خودروی دست دوم پروتون در بازار خریذار بیشتری نسبت
به صفر سمند یا پارس دارد
13:57  1393/04/01
پاسخ دادن
مجید
1

ظاهرش که نشون دهنده برتریش نسبت به رقباش نیست ولی شاید قابلیت های فنی بالایی داشته باشه در کل پروتنون کاره سختی برای جهانی شدن داره...
12:26  1393/04/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده
ویسی : سلام بنده برنده سورن دوگانه اولویت تابستان 1403 دوبار پیامک سورن جدید برام اومد واریز وجه نکردم کسی اطلاع داره تکلیف ما چی میشه کی پیامک برامون میفرستند