بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015

بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015

همانگونه که می‌دانید شاسی بلندهای (crossover) جمع و جور متعددی با رنگ و بویی تازه، فضای بار سخاوتمندانه، مصرف سوخت مناسب و خصوصیات متعدد و با قیمتی مناسب وارد بازار شده است؛ از طرف دیگر، برخی خریداران این خودروها به ابزارهای سرگرمی موجود در آنها بیش از کارایی علاقه دارند؛ با این اوصاف، کاربرد این خودروها اهمیت چندانی ندارد؛ در عوض، عملکرد آنها در جاده است که رقابت بین خودروهای این کلاس را موجب می‌شود. متاسفانه، میتسوبیشی Outlander اسپرت مدل 2015 با فضای بار کم، قدرت 148 اسب بخاری، هندلینگ و عملکرد نامناسب علی رغم یدک کشیدن نام اسپرت، و نسبت به قدرت سایر رقبایش در برآورده کردن نیازهای خریداران ناموفق عمل کرده است. 

بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015 بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015

علی رغم وجود این نقایص، نمی‌توان گفت که این مدل نام برند خود را لکه دار کرده است؛ مصرف سوخت و قیمت مناسب، چشم نواز بودن، وجود سپر گوشتی و برجسته و همچنین رینگ های آلومینیومی جسورانه از جمله نقاط قوت این ژاپنی زیبا هستند. یافتن مدل های بهتر از Outlander اسپرت در این کلاس از نظر عملکرد و کاربرد کار مشکلی نیست؛ کیا اسپورتیج یا نیسان Juke پیشنهاد های خوبی از نظر رانندگی خوشایند و پویا هستند؛ فورد Escape و مزدا CX-5 از نظر فضای بیشتر، اصلاحات بهتر و کیفیت رانندگی بالاتر و البته قیمتی بیشتر نسبت به میتسوبیشی از دیگر رقبای این ژاپنی زیبا هستند. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015

میتسوبیشی Outlander اسپرت مدل 2015، شاسی بلند کوچکی است که در دو تیپ پایه ES و پیشرفته SE به خریداران عرضه می‌شود. رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، آینه های مجهز به گرمکن، شیشه دودی عقب، دسترسی بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی های عقب تاشو با نسبت 40/60، روکش پارچه ای، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین و روکش چرمی، روکش چرمی دسته دنده، درگاه برقی میتسوبیشی Fuse با قابلیت فعال سازی صدا، ورودی صوتی با قابلیت اتصال به بلوتوث تلفن همراه، سیستم صوتی با قابلیت خواندن CD و مجهز به چهار بلندگو، جک کمکی صوتی و درگاه USB/iPod از جمله تجهیزات استاندارد تیپ پایه ES هستند. 


بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015
بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015 بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015

تیپ SE چراغ های زنون، چراغ های مه شکن، چراغ های حرکت در روز LED، برف پاک کن های خودکار، استارت بدون کلید، سیستم  کنترل آب و هوای اتوماتیک، روکش های ارتقا یافته، صندلی های جلوی مجهز به گرمکن، کنسول مرکزی صندلی های جلو، دوربین دید عقب، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی و سیستم صوتی با رادیوی ماهواره ای و HD مجهز به شش بلندگو را به تجهیزات خود اضافه کرده است. 

بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015 بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015
بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015 بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015
بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015 بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015

البته چندین پکیج نیز، در تیپ SE موجود است: پکیج Premium تجهیزاتی همانند صندلی راننده برقی،  آینه الکتروکرومیک، سیستم صوتی Rockford مجهز به نه بلندگو،  سانروف پانوراما، باربند سقفی و استفاده از چراغ های LED جهت نورپردازی داخل کابین با قابلیت تنظیم؛ پکیج Deluxe روکش چرم و صندلی راننده برقی؛ و پکیج Touring تمامی ویژگی های ارایه شده در پکیج های Navigation، Premium و Deluxe را در خود دارد. لازم به ذکر است که تمامی پکیج های بالا در هر دو تیپ ES و SE وجود دارند؛ پکیج Navigation شامل نمایشگر لمسی 7 اینچی و سیستم  مسیریاب ماهواره ای، و پکیج Park Assist Sensors شامل سنسورهای پارک عقب و جلو هستند؛ همچنین پکیج های متنوعی از پورت های قابل نصب که شامل طراحی خارجی و ویژگی های حفاظتی و نیز، بهبود طراحی داخلی هستند، وجود دارد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015

میتسوبیشی Outlander اسپرت دارای موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری است که قدرتی معادل 148 اسب بخار و گشتاوری معادل 197 نیوتن متر تولید می‌کند؛ هر دو تیپ SE و ES یا به صورت دیفرانسیل جلو و یا  چهار چرخ محرک به خریداران عرضه می‌شوند؛ همچنین تیپ های دیفرانسیل جلو ES، به صورت استاندارد با گیربکس دستی پنج سرعته ارایه می‌شوند؛ گیربکس متغیر پیوسته (CVT) در تیپ دیفرانسیل جلوی ES به صورت سفارشی و در سایر تیپ های Outlander اسپرت به صورت استاندارد عرضه شده است؛ پدل شیفتر تعبیه شده روی فرمان که شبیه گیربکس های قدیمی است، در مدل های SE وجود دارد. شتاب صفر تا صد تیپ های دیفرانسیل جلوی Outlander اسپرت با گیربکس دستی حدود 8.8 ثانیه است که این میزان در مدل های مجهز به گیربکس متغیر پیوسته با میزانی کمتر برآورد می‌شود. مصرف سوخت تمامی مدل های مجهز به CVT و به صورت دیفرانسیل جلو در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 9، 10 و 8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مسافت طی شده برآورد شده است که برای یک شاسی بلند کوچک بیش از میزان متوسط است؛ این میزان مصرف در مدل های چهار چرخ محرک با گیربکس دستی و به صورت دیفرانسیل جلو در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 10، 11 و 9 لیتر تخمین زده شده است. 

 

ایمنی

بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015

ترمز دیسکی ضدقفل،  کنترل کشش و کنترل پایداری، کنترل در سربالایی، کیسه هوای جانبی، پرده ای و زانویی راننده از جمله تجهیزاتی ایمنی تعبیه شده در این زیبای ژاپنی هستند؛ گفتنی است که دروبین دید عقب نیز، جزو تجهیزات ایمنی سفارشی این خودرو محسوب می‌شود. در تست تصادف، میتسوبیشی موفق به کسب چهار ستاره از پنج ستاره از نظر ایمنی به هنگام تصادف، چهار ستاره برای برخورد از جلو و پنج ستاره برای برخورد از بغل شد؛ همچنین سازمان ایمنی بزرگراه ها به این خودروی ژاپنی امتیاز خوب برای جمع شدن جلو و بغل به هنگام بروز تصادف و مقاومت سقف را اعطا کرد؛ همچنین در تست جمع شدگی بخش جلویی خودرو، به کسب امتیاز قابل قبول نایل آمد؛ از نظر محافظت سر و گردن برای سرنشینان عقب رتبه خوب را کسب کرد. در تست ترمز، مدل چهار چرخ محرک میتسوبیشی Outlander در فاصله 37 متری متوقف شد که این فاصله میزانی متوسط برای این کلاس محسوب می‌شود. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015

علی رغم طراحی داخلی کاملا معمولی Outlander، تجهیزات به کار رفته در داخل کابین، گجت ها و محل کنترل ها به گونه ای تعبیه شده است که راننده به راحتی می‌تواند بدون برداشتن دست از روی فرمان یا حواس پرتی از آنها استفاده کند. وجود فضای سر و پای کافی موجب احساس راحتی سرنشینان جلو شده است؛ یکی دیگر از مزایای این زیبای ژاپنی وجود فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین است که امکان یافتن موقعیت بهتر رانندگی را برای راننده فراهم می‎‌کند؛ اما این قابلیت ممکن است برای رانندگان قد بلند کمی مشکل زا باشد؛ گفتنی است که علی رغم وجود فضای نه چندان زیاد صندلی های عقب، نوجوانان هیچ گونه شکایتی در خصوص این فضا ندارند. 

بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015

در پشت صندلی های عقب، یک فضای بار 0.61 متر مکعبی وجود دارد که با تاشدن صندلی ها حدود 1.40 متر مکعب افزایش می‌یابد؛ با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان گفت که این میزان  از نیسان Juke بیشتر، و نسبت به دیگر شاسی بلندهای کوچک، کمتر است. 

 

تجربه رانندگی

بررسی میتسوبیشی اوتلندر اسپرت مدل 2015

میتسوبیشی Outlander اسپرت، برخلاف نامش حس اسپرت بودن را به راننده منتقل نمی‌کند؛ وجود موتور 2.0 لیتری این خودرو امکان رانندگی روزانه را برای افراد فراهم کرده است، اما در ترافیک های سنگین بزرگراه و به ویژه در مدل های دارای گیربکس اتوماتیک پیوسته، آرزوی شتاب بیشتر را به ذهن راننده خود می‌آورد؛ همچنین طراحی این گیربکس در این مدل موجب صدای بیشتر موتور نسبت به سایر رقبایش شده است.حتی با وجود تایرهای 18 اینچی که تنها ظاهر اسپرت به آن بخشیده است، از هندلینگ تیزی برخوردار نیست و حس اسپرت بودن را در مقایسه با سایر رقبایش به راننده منتقل نمی‌کند؛ وجود تیونینگ نرم  سیستم تعلیق آن، رانندگی نرم را برای راننده خود به ارمغان می‌آورد و همین موضوع Outlander را برای رانندگی روزانه و سفرهای جاده ای خواستنی کرده است.

مشخصات فنی تیپ پایه میتسوبیشی Outlander اسپرت مدل 2015

تعداد سیلندر 4
حجم موتور (لیتر) 2.0 لیتر
قدرت موتور (اسب بخار) 148
گشتاور (نیوتن متر) 197
گیربکس 5 سرعته
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 8.8 ثانیه
مسافت توقف از 100 کیلومتر بر ساعت (متر) 37 متری
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 10
گنجایش صندوق بار (لیتر) 0.61
قیمت (دلار) 19,595

منبع

Edmunds

              &nbs

برچسب : میتسوبیشی Outlander اسپرت , نیسان Juke , فورد Escape , کیا Sportage , مزدا CX , 5 , میتسوبیشی , فورد , مزدا , نیسان , کیا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

17 نظر

فرشاد
0

داشبردش خسته كننده و طرح قديميه
19:22  1394/08/09
پاسخ دادن
amir
0

آره راس میگی دقیقا مثل پراید خودمون نه.....?!
00:56  1394/08/10

حامد
0

برادر من- وقتی میگن این outlander نیست شما بجای اینکه ندونسته جواب بدی, یه سرچ بزن تو گوگل. بد نیست.
این که بررسی کردین ASX هست.
10:46  1393/12/19
پاسخ دادن
Amir
24

این ماشینی که شما برسی کردی ASX هستش نه OUTLANDER
16:36  1393/08/11
پاسخ دادن
علیرضا
2

من که عاشقشم♥
14:24  1393/08/08
پاسخ دادن
آریا
21

میتسوبیشی در نمایشگاهش در ایران این را با نام asx معرفی کرده و ضمنن میتسوبیشی اوتلندر از ای بزرگتره و همردیف سانتا فه است
18:48  1393/06/26
پاسخ دادن
کاربر: farid458
20

بله دوست عزیز شما درست میگی
این مدل که مقاله در مورد اون هست outlander sport هست
outlander خالی یک ماشین با سایزی بزرگتر هست ☺
22:22  1393/06/26

محمد
4

سلام،ببخشید بیجاست،،ب نظرم وانت پراید یه کپی کامل از اشکودا پیکاپه،ارزش دیدن داره،،
11:24  1393/06/26
پاسخ دادن
آریا
10

این که asx نه اوتلندر
09:26  1393/06/26
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: مرادی
6

کاربر گرامی، تصاویر مندرج در مقاله مربوط به میتسوبیشی Outlander Sport 2013 می‌باشد
09:49  1393/06/26

کاربر: farid458
16

با تشکر از پرسنل سایت آقای مرادی که زحمت میکشند و جواب کامنت ها رو مینویسند
و در جواب کاربر محترم آریا:
در سال 2010 کمپانی میتسوبیشی مدل جدیدی از شاسی بلند های compact (جمع و جور ) خودش رو در روی پلت فرم مدل لنسر معرفی کرد که در بازار اروپا asx نام داشت در ژاپن RVR و در بازار آمریکای شمالی هم OUTLANDER در واقع هر سه یکی هستند
مرجعه به لینک زیر :
http://www.autoevolution.com/cars/mitsubishi-asx-rvr-outlander-sport-2010.html#aeng_mitsubishi-asx-rvr-outlander-sport-2010-16-2wd-116-hp
10:22  1393/06/26

مهدی
10

اقا من از طرفدارای فرید هستم، راستی فرید جان پرسنل وانکار مرادی فکر کنم خانم باشه نه آقا، یه بار خودشون رو معرفی کردن
10:32  1393/06/26

کاربر: farid458
12

ممنون آقا مهدی جان نظر لطف شماست
از پرسنل سایت هم خانم مرادی عذر خواهی میکنم من سهوا دچار اشتباه شدم ☺
10:42  1393/06/26

مهدی
10

خواهش میکنم فرید جان، من همیشه نظرات شما رو میخونم و ازشون استفاده میکنم و خوشحالم که جوونی مثل شما این همه اطلاعات داره، فقط یه سوال از شما داشتم اونم اینکه این شکلکا رو چجوری میذاری آخر کامنتات؟
10:48  1393/06/26

کاربر: farid458
8

خواهش میکنم مهدی جان خوشحالم کردی خوشحال
در مورد شکلک ها با گرفتن کلید alt +اعداد 1 و 2 و 3 و .... شکلک ها رو میشه انداخت
(alt +1=☺)
(alt+2=☻)
(alt+3=♥)
....☺
10:54  1393/06/26

مهدی
11

مرسی فرید جان
خیلی وقت بود این سوالو میخواستم ازت بپرسم ولی فرصت نمیشد ☺
11:06  1393/06/26

رضا
11

ظاهرا ماشینه بدی نیست ... ولی کیفیتش عالیه مثل همیشه !...
19:38  1393/06/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امید : شما ماشین خریدی سوار شی یا دلالی کنی ؟! ملت ما خودشون پالونشون کجه بعد تعجب می کنن چرا مقام مسئول درست کار نمی کنه .
امید : نه همپن نارنجی باشه تحویل میدن
حسین j7 : خدا لعنت کنه به این کرمان خودرو اخرشم ماشینو تحویل نمیده
عجب : ولی حقمون همینه به خدا پولمون خوردن از اون ور میرن قرارداد تاکسی برقی میبندن تهران ولی نه ماشین های نقد و قسطی خودش شاسی نمیکنه با هم متحد نیستیم فقط میایم اینجا نگاه میکنیم و دروغ های نمایندگان کرمان موتور میخونیم اینجا که الکی میگن امروز تحویل گرفتیم فلان تا متحد نشیم کاری نمیکنن واسه ما
تارا v1 پلاس : در پاسخ به عادل خان دوست عزیز آیا این پروسه هر روز هر روز انجام میشه آخه یک دفعه . دو دفعه نه هر روز احتمالا مورد دیگه ای هست این اتفاق واسه منم زیاد می افته
مهدی : ثبت نامی های ۲۱ اسفند هنوز فاکتور نشده چی برسه به فروردین
سارا : سلام دوستان تارا دستی سفید بخشنامه ۴۶۱۵تحویل ۴بهمن امروز بلاخره فاکتور شد ب نظرتون چند روز زمان میبره تحویل بدهند
تارا : واسه من که فروش فوری هست و هنوز موعد تحویل نشده. ولی هر روز بروز میشه...
T8 : مرحله ارسال پلاک و مدارک باید سبز بشه تا تحویل بدن ؟
خداپرست : سلام ودرود برشما بنده خودروی چیرمن دارم که کروز کنترلش خراب شده خواستم بدونم آیا دیگرسیستم های کروز کنترل به هرماشینی میخوره وقابل نصب هست خودروی چیرمن سیتم کروزش روی دستک برف پاکن هست حال چه کروزی نصب میشود یا فقط باید کروز خود چیرمن نصب شود ممنون از شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : دورغ صد درصد
افزایش قیمت خودرو : اغاز افزایش قیمت مجدد خودروها فریب نخورید قیمتها این بار بیشتر از قبل افزایش خواهند داشت
نگینfx : ما گنبدهستیم واسه اریزو 6هم تست داشتن
چراغی : سلام رانا خیلی بهتر از 207ست
مهدی دی : 21 تکمیل وجه # الان فاکتور شدم # مرسی سایپا ارابه مرگ
Saeid : شما فعلا با مدارک دور بزن تا ماشین بیاد برو خداروشکر کن بعدچهارده ماه لااقل مدرک ماشینو دادن
مازیار x22 pro : من به یک قانون نانوشته رسیدم که الان دیگه از ته دل بهش ایمان دارم و اون هم اینکه در یک روز امکان نداره دوخبر خوش اتفاق بیفته ( حداقل در مورد من همیشه صدق میکنه)...طی تماسهای مکرر و بعد دریافت سند و کارت و بیمه و ...و بعد اینکه شب عید و سیزده بدر و .. دست ما را تو حنا گذاشته بودند نمایندگی چندروز پیش بهم قول داده بود بود تا دهم اردیبهشت دیگه حتما تحویل میگیری. با خبر خوبی که صبح در مورد شغل بهم داده بودند یقین داشتم که تحویل خودرو بعنوان دومین خبر خوش روز ملغی میشه.. هرچی صبر کردم خبری نشد تا اینکه خودم زنگ زدم و تازه بهم گفتند که حتی مجوز صدور خودرو هم صادر نشده-
اسفند : نقی ...الکی میگههه
رانا بهمن : سلام دوستان از روز فاکتور تا تحویل کسی میدونه چقدر طول میکشه
عباس : سلام دوستان مظلوم،قبل از عید گفتم چند نفر از آشنا ها وچند نفر از روستای خودمان تو خط تولید پارس خراسان هستند، میگن که هر روز دارد پارس تولید میشود وداره دپو میشه ومیگفتن حتی اگر استاندارد هم اجازه تولید ندهد به اندازه همه شما دپو شده نگران نباشید اینا فقط هدفشون افزایش قیمت است که فراخوان نمی کنند مگر چند نفر از پائیز مانده بودند که در زمستان دادند؟ کسی حرف منو باورنکرد،حالا دیدید چه بلائی سرمان اوردند وچه نقشه ای داشتند. همین نقشه را الآن برای بهاری ها دارن.چون طبق قانون، خودرو ساز هر فصل طبق تورم مجوز افزایش قیمت دارد. این نتیجه تفرقه خودمان بود وچند نفرمعترض را هم سریع خریدند.